Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postinjakelun kanssa repee hermo! Onko mitään tehtävissä, kun posti jakaa meille jos jonkin näköistä väärää postia.

Vierailija
16.11.2007 |

Syyskuun alusta lähtien meille on tullut viikottain välillä useasti naapurien ja naapurikerrostalon ihmisten posteja. Aluksi kiikutin niitä kiltisti oikeisiin osoitteisiin, kunnes kyllästyin ja aloin viedä niitä postilaatikkoon uudelleen kannettavaksi. Nyt olen ollut sairaana, eikä ole huvittanut lähteä yhtään mihinkään ja tuossa on eteisen pöydällä viisi kirjettä, jotka eivät kuulu meille.

Miten ihmeessä tähän voi tulla loppu? Olen reklamoinut asiasta useita kertoja Postille, tuloksetta. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama ongelma. Jatkuvasti naapureiden postia postilaatikossa. En luota enään yhtään postiin. Kerran viikossa toimitan väärät takaisin postiin.

Vierailija
2/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksa vain valittaa tarpeeksi korkealle taholle, niin asiaan puututaan. Kysy vaikka postin asiakaspalvelusta numeroa johon soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jakoi meille viikottain!! väärää postia. Muutaman vuoden kiikutin laatikkoon kunnes pinna paloi totaalisesti kun hävittivät pankin kirjeen ja sairaalan kirjeen. Soitin jakeluesimiehelle. Kerroin tilanteen ja että minä en jaksa viedä noita enää minnekkään. Postinjakaja tuli hakemaan ne meiltä. Hetken aikaa jakaja osasi jakaa oikein kunnes sama peli taas jatkui. Taas soitin esimiehelle ja taas hakivat väärät postit meiltä kotoa. Lopulti juttelin postinjakajan kanssa itse. Siihen loppui väärin jakaminen!

Nyt sitten hukkasivat lapsen synttäripaketin. Kummisetä oli lähettänyt pikakirjeenä ja lauantaijakeluna. Pakettia yritetiin tuoda meille ensimmäisen kerran maanantaina. Oli jätetty lappu että voi noutaa lähimmästä postita. 3 kertaa reilun viikon aikana yritetiin noutaa lähimmästä postista. Kunnes lähettivät meidän toiselle postipisteelle jos löytyisi sieltä. Ei löytynyt. Taas soitin jakeluesimiehelle. Neuvo oli että täytä katoamisilmoituslappu mutta tuskin löytyy. En tyytynyt tähän. Mies haastatteli postinjakajaa. Ja minä soitin taas jakeluesimiehelle. Annettiin ymmärtää että kaivavat sen paketin. Löytyihän se lopulta, lähipostista. Olivat kirjanneet väärin. Kuinkahan kauan se paketti olisi lojunut siellä postin hyllyllä jos me ei oltas oltu oikeita maan vaivoja.

Vierailija
4/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutkin ovat vaan ihmisiä... Tietenkään ei saa tuolla tavalla olla jatkuvaa!

Vierailija
5/16 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sinne viisi ässä-arpaa. tuo ei ole mennyt mun isälle perille. Huomasin kyllä että noi arvat näkyi hyvin ohuen valkoisen kirjekuoren läpi. Siksi ei varmaan ole mennyt perille. Mihis valittais?

Vierailija
6/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutaman kuukauden jälkeen homma jatkuu samana...

Meille tuli naapureiden verotiedot....

Vierailija
7/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minulle on vastattu aiemmin, kun olen asiasta valittanut. Ei ole tullut vieläkään vastausta tähän viimeisimpään reklamaatiooni.

ap

Vierailija
8/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hakeutus kyvykkäämpiä ihmisiä alalle.

Vierailija
9/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes mies tapasi laatikolla postinjakajan, ja sen jälkeen on sujunut. Sitä ennen olin tehnyt valituksia puhelimitse, netissä ja vaatinut jakelupäällikköä soittamaan minulle. Mitkään nuo " viralliset" valitustiet eivät muuttaneet asiaa mihinkään. Jotenkin kummasti vaan se postinjakaja pystyi vaikuttamaan asiaan. Eli joko virhe oli hänen omansa tai sitten hänellä on toisenlaiset vaikutusmahdollisuudet.

Vierailija
10/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sattui toistuvasti, että naapuri kiikutti meille meidän posteja, oli jaettu heille.

Mulla tulee yritykseni papereita jne kotiosoitteeseen, on tosi kiva miettiä että mitähän kaikkea on mahtanut joutua hukkaan/vääriin käsiin.

Kyseinen postinjakaja sai " siirron muihin tehtäviin" eli potkut? :)

Vierailija
11/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin posti jakaa jatkuvasti väärin kirjeitä. Meiltä on kadonnut monta laskua (kaikki eivät ilmeisesti viitsi laittaa niitä uudelleen jaettavaksi). Itse olen (tähän asti) hoitanut postille kuuluvia hommia pudottamalla väärin jaetuttuja kirjeitä oikeisiin postiluukkuihin.

On se kumma, kun hinnat vain nousevat, mutta palvelun laatu heikkenee. Alan kohta suosia pikalähettejä, silloin ainakin voin olla varma, että postit menevät perille.

Tänä vuonna en aio laittaa yhtäkään joulukorttia, en aio tukea postia yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
12/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin äidilleni kirjeen 150km päähän.

Kesti puolitoista viikkoa kunnes se oli perillä!!!

Luultiin jo että on kadonnut matkalla.

12

Vierailija
13/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sit en kyllä enää tiedä, mitä tehdä, jos jakeluesimiehenkään kanssa juttelu ei muuta ongelmaa. Se jengi siellä on ohimenomatkalla, ehkä 10% tekee duunia tosissaan. Eikä niitä vaan kiinnosta. Huono on palkka, mutta kyllä se on aivoton ja helppo duunikin.

Vierailija
14/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin samasat asiasta ja postista otettiin yhteyttä. Tilanne parani useaksi kuukaudeksi. Ilmeni että silloin oli juuri lajittelija vaihtunut.

Vierailija
15/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:lle tiedoksi, että oman mokan oot tehnyt: esim. rahaahan ei saa laittaa ollenkaan kuoreen. Sellaista kirjettä ei saa edes vastaanottaa postiin. Toi nyt on aika pitkälti verrattavissa siihen. Katoamisilmon voit tietty tehä, mut ei se mitään auta.

Ap, Mitä lajittaluun tulee, niin joissain paikoissa voi olla systeemi, jossa postinajkajat lajittelee eri postit kun mitkä jakaa. Mutta siis kyllä ne siellä jakelutoimipaikassa lajitellaan joka tapauksessa, silloin sen vaan tekee joku muu postinjakaja. Ja se on kyllä tosi harvinaista, yleensä samat tyypit lajittelee ja jakaa.

Voisit tehdä asiasta isomman jutun saattamalla sen myös näiden muiden ihmisten tietoon. Kirjoita joka kirjekuoren päälle kuuliksella " jaettu väärin" ja jos haluat ni osoite, mihin jaettu. Tällöin jakajaa alkaa ehkä viel enempi hävettää ja kirjeen vastaanottajakin saa tietää, että hänen kirjeensä huitelee jossain. Älkää ikinä viekö kirjeitä itse oikeaan osoitteeseen, ja aina kirjeiden mukana tieto, että ne on jaettu väärin.

Sit en kyllä enää tiedä, mitä tehdä, jos jakeluesimiehenkään kanssa juttelu ei muuta ongelmaa. Se jengi siellä on ohimenomatkalla, ehkä 10% tekee duunia tosissaan. Eikä niitä vaan kiinnosta. Huono on palkka, mutta kyllä se on aivoton ja helppo duunikin.

Vierailija
16/16 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osoitteenmuutokset ym. ollaan tehty joka paikkaan. Silti meidän postia menee minne sattuu, jää tulematta, häviää jne.

Olen soittalellut, laittanut mailia ja vaikka mitä.

Toimii muutaman kuukauden kunnes taas ongelmat alkavat.

Olen lopettanut sen vuoksi lehtitilaukset koska eivät tulleet silloin kun piti.

Jos tiedän että on joku paketti tulossa, pitää sitä kytätä että varmasti tulee perille. Silti on jo useamman kerran käynyt niin, että on laitettu väärään paikkaan.

Olen laittanut nyt ylös viime ja tältä vuodelta kaikki virheet.

Viime vuonna niitä oli melkein 20, nyt ollaan pääsemässä samaan.

En luota postiin enää ollenkaan.

Kaikista törkeintä on se, että kun olen näistä soitellut, niin ollaan annettu ymmärtää että minä olen se ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi