Olen järkyttynyt! Lapseni oli tänään karannut ulos päiväkodin ovesta. :(
Hän oli lähtenyt hoitajan perässä sisään kesken ulkoilun, kun hoitaja oli mennyt pissattamaan toista lasta. Ilmeisesti kukaan ei ollut huomannut hänen sisään menoaan tai siellä oloaan. Sisältä hän oli livahtanut toisesta ovesta ulos kadun puolelle. Onneksi hän ei sentään lähtenyt hortoilemaan minnekään, vaan oli kiertänyt ulkokautta takaisin pihan portille, jolloin " katoaminen" oli huomattu.
Eihän lapsi varsinaiseen vaaraan joutunut, mutta eihän tällaista saisi tapahtua!! Mitä jos lapsi olisikin päättänyt lähteä vaikka kotiin????? :(
Kommentit (45)
Vierailija:
Kun lapset tuodaan hoitoon, heidät otetaan iloisesti tervehtien, joskus halatenkin vastaan ja ohjataan heti touhuihin mukaan. Kun lapsia hakee, hoitajat kertovat aina kysymättä päivän kuulumiset ja pitävät listan avulla kirjaa siitä, ketkä on haettu.ap
Täys idiootti jättää lapsensa päiväkodin eteiseen. Miten sieltä ryhmästä joku hoitaja irtoaisi portsariksi päiväkodin ovelle vastaanottamaan lapsia? Sehän olisi turvallisuusriski.
Oikeastiko vaan nappaat lapsen päiväkodin pihalta? Kyllä vanhemman kuuluu käydä lapsen kanssa sanomassa näkemiin. Meillä jo 2-vuotias tietää, että kotiin lähdetään vasta, kun on käynyt sanomassa kädestä näkemiin ja kiittänyt päivästä.
Herää nyt jo sieltä itsekeskeisyydestäsi ja tajua, miten aisiat hoidetaan.
Olin aamupäivän siellä lapsen kanssa kun oli kuvaus.. Mitäs siellä tapahtui..
Lapsia tuli ja meni, yhtään vanhempaa en nähnyt! Eteisessä saattoi istua lapsia kun eivät uskaltaneet/halunneet mennä osastolle sisään! Eräs äiti toi lapsensa osastolle ja yritti yhdelle hoitajalle jotain kertoa, mutta hoitaja ei edes kasvojaan kääntänyt äitiin päin!!
Se päivä kun lapseni oli siellä varahoidossa meni niin, että pph vei lapset sinne iltapäiväksi, minua eivät hoitajat olleet koskaan tavanneet!! Menin pihalle ja otin neidin syliin. Pyörittiin siinä ympäri pihaa, hoitajat omassa ringissään juorusivat, katselin, että jaa, täällä näköjään vanhemmat hakevat vain sisältä reput ja ottavat lapset! Ei niille kerrota miten päivä on mennyt ja näin teimme myös me! Eli haimme repun sisältä tytön kanssa ja katselin edelleen, etteikö ketään kiinnosta ja no, lähdin suutuksissa kävelemään!
Seuraavana päivänä kerroin pph:lle ja sanoi, että he on muiden pph:en kanssa tästä aamulla vastaan tulemisesta ja illalla päivän kertaamisesta päiväkotiin monesti sanoneet!
Ja ei tähän ollut tullut nyt siis mitään muutosta tässä kun kävimme kuvauksessa aamupäivän siellä!
Huvittavinta oli tosiaan se, että niille lapsille laitettiin leikit sinne eteiseen ja siellä ne leikki ilman vahtimista.. Ja ois tosiaankin ollut siinä aikaa painella ovista ulos ja kyllä ovet ovat auki myös kadulle päin, koska sieltäkin saa tuoda lapsia sisään!
Muualla ei varmastikaan näin tehdä, mutta täällä on tällainen meininki.. Ja kyllä jos yhtenä päivänä tällaista tapahtuu ei varmasti ole sattunut olemaan juuri se poikkeus jolloin ei välitetä!!
T: naapurista näkee paljon asioita ulkoillessa!
Sehän on itsestään selvää, ja myös hyvä tapa, että aamulla viedään lapsi hoitajalle ja sanotaan huomenta. Lähtiessä sanotaan hei hei ja vaihdetaan nopeasti kuulumiset päivän kulusta. Nämä ovat päiväkodin sääntöjä, osassa päiväkoteja kirjoitettuja ja osassa kirjoittamattomia, sellaisia itsestäänselvyyksiä jotka jokaisen vanhemman oma järki pitäisi sanoa.
Meillä 1 v 7 kk ikäinen käy kättelemässä tädit kun lähtee kotiin, ja aamulla myös kättelee. Isommat lapset tekevät tottakai samoin. Outoa, ettei sama onnistu aikuiselta!
Vierailija:
Täys idiootti jättää lapsensa päiväkodin eteiseen. Miten sieltä ryhmästä joku hoitaja irtoaisi portsariksi päiväkodin ovelle vastaanottamaan lapsia? Sehän olisi turvallisuusriski.
Oikeastiko vaan nappaat lapsen päiväkodin pihalta? Kyllä vanhemman kuuluu käydä lapsen kanssa sanomassa näkemiin. Meillä jo 2-vuotias tietää, että kotiin lähdetään vasta, kun on käynyt sanomassa kädestä näkemiin ja kiittänyt päivästä.
Herää nyt jo sieltä itsekeskeisyydestäsi ja tajua, miten aisiat hoidetaan.
Törppö mikä törppö.
Ja törppöjä on ne vanhemmat, jotka eivät vaivaudu tuomaan lasta perille asti, vaan työntävät vaan lapsen tarhan eteiseen ja lähtevät pois =/ Sille ei henkilökunta voi mitään, jos vanhemmat on käytöstavattomia.
Ja eteisessä leikkivät, siinä kenkien keskellä? Okei... ;) Normaaleissa päiväkodeissa ei lapsilla ole mitään asiaa eteiseen, paitsi uloslähtiessä ja sisään tultaessa.
Se, ettei aikuinen vahtaa lapsen leikkiä koko ajan, on normaalia. Luuletko, että pph ehtii ruuanlaiton, siivouksen jne ohella koko ajan vahdata vieressä mitä hoitolapset leikkii? Ei. Eikä tarvitsekaan, jos pph:n koti on turvallinen, kuten päiväkodit on.
Vierailija:
Olin aamupäivän siellä lapsen kanssa kun oli kuvaus.. Mitäs siellä tapahtui..Lapsia tuli ja meni, yhtään vanhempaa en nähnyt! Eteisessä saattoi istua lapsia kun eivät uskaltaneet/halunneet mennä osastolle sisään! Eräs äiti toi lapsensa osastolle ja yritti yhdelle hoitajalle jotain kertoa, mutta hoitaja ei edes kasvojaan kääntänyt äitiin päin!!
Se päivä kun lapseni oli siellä varahoidossa meni niin, että pph vei lapset sinne iltapäiväksi, minua eivät hoitajat olleet koskaan tavanneet!! Menin pihalle ja otin neidin syliin. Pyörittiin siinä ympäri pihaa, hoitajat omassa ringissään juorusivat, katselin, että jaa, täällä näköjään vanhemmat hakevat vain sisältä reput ja ottavat lapset! Ei niille kerrota miten päivä on mennyt ja näin teimme myös me! Eli haimme repun sisältä tytön kanssa ja katselin edelleen, etteikö ketään kiinnosta ja no, lähdin suutuksissa kävelemään!
Seuraavana päivänä kerroin pph:lle ja sanoi, että he on muiden pph:en kanssa tästä aamulla vastaan tulemisesta ja illalla päivän kertaamisesta päiväkotiin monesti sanoneet!
Ja ei tähän ollut tullut nyt siis mitään muutosta tässä kun kävimme kuvauksessa aamupäivän siellä!
Huvittavinta oli tosiaan se, että niille lapsille laitettiin leikit sinne eteiseen ja siellä ne leikki ilman vahtimista.. Ja ois tosiaankin ollut siinä aikaa painella ovista ulos ja kyllä ovet ovat auki myös kadulle päin, koska sieltäkin saa tuoda lapsia sisään!
Muualla ei varmastikaan näin tehdä, mutta täällä on tällainen meininki.. Ja kyllä jos yhtenä päivänä tällaista tapahtuu ei varmasti ole sattunut olemaan juuri se poikkeus jolloin ei välitetä!!
T: naapurista näkee paljon asioita ulkoillessa!
Meidän tytön tarhassa oli juuri kuvaus, ja siinä meni alle 20 minuuttia: ryhmäkuva, yksittäiskuva ja sisaruskuva.
Vierailija:
Olin aamupäivän siellä lapsen kanssa kun oli kuvaus.. Mitäs siellä tapahtui..
eli ripaa ei tarvi painaa vaan ovi aukeaa työntämällä!
T: en minäkään uskonut, että päiväkodit ovat tällaisia, ennen kuin siellä itse aamupäivän vietin!
Ja vielä yksi mikä häiritsi oli se, että lapsille juotettiin mehua aamupalalla! Maitoa ei saanut edes pyytäessä..
Meillä kun ei 2 vuotias paljon mehuista perusta kun ei niille ole oppinut!
Kaikki muutkin vanhemmat vain hakivat lapsensa ja hoitajat olivat ringissä, näkivät kyllä, että me siinä seisomme ja olemme lähdössä ja odottelemme, että kukakohan näistä 10 hoitajasta ois tätä meidän neitiä hoitanut! Ja enhän minä tiennyt ketkä tosiasiassa ovat hoitajia ja ketkä vain jonkun vanhempia.. Ja katselin mitä muut tekee ja tein perässä! Olin yksinkertaisesti niin hämmentynyt kun ei kukaan 10 minuutin pihalla pyörimisen jälkeen ota kontaktia vaikka selvästi käveltiin siihen malliin, että kukakohan se meidän hoitaja vois olla!
Ajattelin sitten, ettei täällä ole käytäntönä kertoa miten päivä meni ja eihän se olekaan kun jälkikäteen siitä olen kuullut! Ei siellä ole tapana kerrata lapsen päivän kuulumisia ja syy tähän löytyy siitä, että vuoro on vaihtunut, eikä mitenkään voi kaikista muistaa miten on mennyt!!
Ja minähän en sitä lasta sinne jättänytkään käytäville harhailemaan vaan hain sen sieltä vain iltapäivällä! Mutta muut vanhemmat näin tekivät, koska olis pitänyt ottaa kengät pois ja desinfioida kädet, että pääsisi sinne osastolle sisälle! Siksipä lapset vaan riisuttiin ja jätettiin siihen eteiseen/ käytävälle ja sieltä ne sitten itse kävelivät minne menivätkään!
Kuvaus oli varattu myöhäisemmäksi, mutta ajattelin mennä totuttamaan lasta sinne jos joskus on pakko viedä! Sen takia siellä istuskelin ja tarkkailin tilannetta!
Ja kyllä jos pojat pistetään käytävälle leikkimään autoleikkejä kun ovat niin meluisia, ilman yhtään hoitajaa, niin on se minusta kummallista.. Ovia ulos molemminpuolin käytävää ja toinen menee sisäpihalle, toinen kadulle!
Kuulostaa minustakin ihan naurettavalta höpötykseltä, mutta näin se siellä meni ja todellakin pph:t ovat tästä jo huomautelleet! En tiedä, ehkä minä sitten olen herkkä, mutta ei minusta 2 vuotiaita voi laittaa vain johonkin käytävälle ilman vahtimista leikkimään pikkuautoilla, joita ei edes saisi alle 3 vuotiaille antaa tukehtumisvaaran takia..
Noh, onneksi meillä ei pph:lla asiat ole näin! Ja ehkä sen pitäisi riittää kiitollisuuteen, että ne lapset saa johonkin rakennukseen vain sisälle jättää, mutta minulle se ei riitä!
Ja oikeastiko teidän päiväkodeissa lapsia saa hakea kuka tahansa, eikä siihen kukaan puutu? Sanotaan vain, että mitä itse ette käyneet kyselemässä mitä lapsen päivään kuului??
Sehän olisi voinut olla kuka vain joka sen lapsen sieltä nappasi! Ei tuollainen riitä synnyttämään luottamusta lapsen hoitoon!
Vierailija:
Ja vielä yksi mikä häiritsi oli se, että lapsille juotettiin mehua aamupalalla! Maitoa ei saanut edes pyytäessä..
Lapset istuu koko päivän eteisessä eikä kukaan tule heitä katsomaan, pihasta saa napata kenet tahansa lapsen mukaansa, hoitajat luikkii pakoon jos niille yrittää puhua, ja maitoakaan ei saa vaan pakko juoda mehua :D
On syönyt tämä tyttö hyvin, mikäs sen nimi olikaan.. Joo herneet ja kaikki meni, hyvin söi.. öö meidän tyttö on kyllä herneille allerginen yms..
VAAN SEN OIS VOINU KUKA VAAN NAPATA SIELTÄ PIHALTA!!
Vittu mitä kidnappaajia kun eivät käy hoitajille sanomassa näkemiin kidnappaan nyt tän tytön..
Tais mennä pointti teiltä vähän ohi!
Vaan arkipäivää tän kunnan päiväkodeissa!
Kyllä maitoa ei saanut, vaikka pyydettiin.. Ja lapset jätettiin eteiseen, hoitajat eivät vaivautuneet katsomaan äitiin päin joka julkesi osastolle asti tulla!
Ja kyllä lapset haettiin vain pihasta ja reput näpättiin sisältä, kukaan ei näille vanhemmille mitään puhunut!
Ehkäpä mulla sitten on aihetta valittaa kun näin täällä asiat on, vai?
Sorry nyt vaan, mutta sä olet tässä nyt se, joka olet antanut omista toimistasi epämääräisen kuvan.
Jos kiertelitte 10 min, mitä todella epäilen, miksi et mennyt kysymään tätsyiltä mitään, jos kymmenen minuuttia haahuilit järkyttyneenä siellä pihalla?
Multa meni kyllä ohi tuo sinun kokonaiskuva tilanteesta. Olitte siis aamulla lapsen kanss siellä yhdessä. Varmaankin joku sinut näki sinä aikana ja tädit tunnistivat sinut nyt kun olit hakemassa lastasi.
Niihin kuuluu se, että mennään esittäytymään uusille ihmisille. Vaikka sille päiväkodin väelle.
Ja ihanko päätit tuosta vaan mennä päiväkodille norkoilemaan aamupäiväksi, tutustuttamaan lasta sinne? Ei se onnistu, tutustumiset pitää etukäteen sopia. Eikä niitä sovita valokuvauspäiville, vaan normaalipäiviksi.
Sinulle on jo selitetty pariinkin otteeseen, että päiväkodeissa yleensä (paitsi tässä sinun päiväkodissasi) hoitajat tulevat juttelemaan kun lapsi haetaan, kertovat päivän tapahtumat, ja kirjaavat listaan kuka lapsi on mihinkin aikaan haettu. Huoltajat saavat hakea lapsen, joissain päiväkodeissa myös etukäteen ilmoitetut varahakijat ilman etukäteisilmoitusta, mutta yleensä vaaditaan ilmoitus etukäteen, jos joku muu kuin äiti tai isä tulee lasta hakemaan (meillä varahakijana on mamma, ja joka kerta kun mamma hakee niin sanon siitä aamulla tai soitan päivällä, muuten mamma ei lasta mukaansa saa).
Sellaista päiväkotia ei olekaan, jossa kaksivuotiaat lykättäisiin eteiseen pikkuautojen kanssa leikkimään keskenään :) Vaikka sinä väittäisit mitä. Isommat lapset voivat leikkiä jo ilman aikuista, toki heitäkin aika ajoin vilkaistaan, ja aikuinen on lähellä vaikka ei koko ajan lapsia tuijotakaan.
Perhepäivähoidon turvallisuus on utopiaa. Kun yksi aikuinen vastaa neljästä lapsesta ja sen lisäksi tekee ruokaa, korjaa astiat pois, siivoaa hieman jälkiä, jne, niin ei hän ehdi juurikaan lapsia katsomaan. Päiväkodissa kaksivuotiaiden ryhmässä on yksi aikuinen maksimissaan neljää lasta kohden (meidän lasten päiväkodissa yksi aikuinen 2-3 lasta kohden pienten ryhmässä), ja erikseen vielä henkilökuntaa siivoukseen, ruuanlaittoon jne, eli täti on vain lapsia varten. Joten itse asiassa pieni lapsi saa enemmän aikaa ja huomiota osakseen päiväkodissa, ei perhepäivähoidossa...
Millä ammattitaidolla pph, käytännössä kouluttamaton, arvostelee ja opettaa päiväkodin akateemisesti koulutettuja tai vähintään ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita ammattikasvattajia, eli lastentarhanopettajia, kysyn vaan?
Jos kertomasi kaltainen päiväkoti on totta, niin ihmettelen miten sellainen saa edes toimia. Minä en ole ikinä nähnyt tai kuullut tuollaisesta päiväkodista, jossa lapset viskataan eteiseen välinpitämättömien vanhempien toimesta (tottakai kengät otetaan pois tai niiden päälle vedetään suojukset kun mennään sisään, niin kiire ei kenelläkään ole ettei tätä voisi tehdä!), henkilökunta antaa heidän olla eteisessä koko päivän vailla valvontaa, ja pihalta kuka tahansa saa napata lapsen mukaansa. Sorry, sun kertomustasi ei usko kukaan :)
Vierailija:
Kaikki muutkin vanhemmat vain hakivat lapsensa ja hoitajat olivat ringissä, näkivät kyllä, että me siinä seisomme ja olemme lähdössä ja odottelemme, että kukakohan näistä 10 hoitajasta ois tätä meidän neitiä hoitanut! Ja enhän minä tiennyt ketkä tosiasiassa ovat hoitajia ja ketkä vain jonkun vanhempia.. Ja katselin mitä muut tekee ja tein perässä! Olin yksinkertaisesti niin hämmentynyt kun ei kukaan 10 minuutin pihalla pyörimisen jälkeen ota kontaktia vaikka selvästi käveltiin siihen malliin, että kukakohan se meidän hoitaja vois olla!Ajattelin sitten, ettei täällä ole käytäntönä kertoa miten päivä meni ja eihän se olekaan kun jälkikäteen siitä olen kuullut! Ei siellä ole tapana kerrata lapsen päivän kuulumisia ja syy tähän löytyy siitä, että vuoro on vaihtunut, eikä mitenkään voi kaikista muistaa miten on mennyt!!
Ja minähän en sitä lasta sinne jättänytkään käytäville harhailemaan vaan hain sen sieltä vain iltapäivällä! Mutta muut vanhemmat näin tekivät, koska olis pitänyt ottaa kengät pois ja desinfioida kädet, että pääsisi sinne osastolle sisälle! Siksipä lapset vaan riisuttiin ja jätettiin siihen eteiseen/ käytävälle ja sieltä ne sitten itse kävelivät minne menivätkään!
Kuvaus oli varattu myöhäisemmäksi, mutta ajattelin mennä totuttamaan lasta sinne jos joskus on pakko viedä! Sen takia siellä istuskelin ja tarkkailin tilannetta!
Ja kyllä jos pojat pistetään käytävälle leikkimään autoleikkejä kun ovat niin meluisia, ilman yhtään hoitajaa, niin on se minusta kummallista.. Ovia ulos molemminpuolin käytävää ja toinen menee sisäpihalle, toinen kadulle!
Kuulostaa minustakin ihan naurettavalta höpötykseltä, mutta näin se siellä meni ja todellakin pph:t ovat tästä jo huomautelleet! En tiedä, ehkä minä sitten olen herkkä, mutta ei minusta 2 vuotiaita voi laittaa vain johonkin käytävälle ilman vahtimista leikkimään pikkuautoilla, joita ei edes saisi alle 3 vuotiaille antaa tukehtumisvaaran takia..
Noh, onneksi meillä ei pph:lla asiat ole näin! Ja ehkä sen pitäisi riittää kiitollisuuteen, että ne lapset saa johonkin rakennukseen vain sisälle jättää, mutta minulle se ei riitä!
Ja oikeastiko teidän päiväkodeissa lapsia saa hakea kuka tahansa, eikä siihen kukaan puutu? Sanotaan vain, että mitä itse ette käyneet kyselemässä mitä lapsen päivään kuului??
Sehän olisi voinut olla kuka vain joka sen lapsen sieltä nappasi! Ei tuollainen riitä synnyttämään luottamusta lapsen hoitoon!
Vierailija:
Vaan arkipäivää tän kunnan päiväkodeissa!
PPH varmaan kertoi, että tämän Jasminin äiti on sitten sellainen epämääräisesti ympärilleen pälyilevä hyypiö, joka ei saa sanaa suustaan että tulisi esittäytymään eikä saa edes vastattua jos siltä jotain kysyy. Tai sitten olet outo hyyppä joka pälättää ja kälättää ja valittaa, ja jolle ei uskalla moi sanoa kun sitten siitä tilanteesta ei pääse ainakaan tuntiin pois. Eli kun saavuit pihaan, niin he tunnistivat sinut heti. Ja lapsesi tunnisti sinut. Ajattelivat, että turha tuolle on puhua. Plus tiesivät, ettet ole ainakaan yhdenkään muun lapsen äiti, joten olet sitten sen varahoitolaisen, eli ylimääräisen riesan, mutsi.
Vierailija:
VAAN SEN OIS VOINU KUKA VAAN NAPATA SIELTÄ PIHALTA!!
Hain lapsen jolloin juttelin lapsen kanssa miten päivä meni ja katseltiin siinä samalla hoitajien rinkiin, että oiskohan noista joku oikea, tyttö ei tiennyt kuka.. katselin miten muut vanhemmat hoitaa asian ja hakivat vain reppunsa ja lähtivät lasten kanssa.
Teimme siis näin ja haimme lapsen repun.. sitten vielä pysähdyimme siihen pihalle ja katselimme, että tosiaanko kukaan ei vanhemmille puhu, ei puhunut ja siispä lähdimme itsekin!
Kerroin tästä pph:lle seuraavana päivänä ja sanoi, että näin siellä menetellään! Ovat yrittäneet siitä hienovaraisesti sanoa, että pitäisi jotain sanoa päivästä, mutta kun ei lapsilla ole varsinaista hoitajaa ja lapsien syömisistäkään ei tiedetä kun syövät itse ja vievät itse astiansa pois ja kun vuorokin saattaa vaihtua! Huonoja tekosyitä minun mielestäni!
Marraskuun alussa oli kuvaus päiväkodilla ja menimme jo aamulla, jotta lapsi saa tutustua paikkaan rauhassa.. Meidän pph oli siellä aamulla ja tuli vastaan! Muut lapset vain tuotiin siihen eteiseen, riisuttiin, halattiin ja vanhemmat lähtivät. Yksi äiti toi osastolle asti ja yritti yhdelle hoitajalle puhua, hoitaja ei katsonut edes äitiin päin vaan jatkoi lasten kanssa sormiväreillä sotkemista. Selin oli äitiin koko ajan.
Aamupalalautasia vain jaettiin pöydille ja lapset söivät kuka minkäkin verran, missä paikassa tahansa ja palauttivat astiat itse kärryyn jne. Sitten lapset vain alkoivat leikkiä..
Pojat olivat liian meluisia ja heille laitettiin autohyppyri eteiseen/käytävälle.. Siellä pojat leikkivät keskenään kun muut hoitajat sormiväreilivät!
Kuvaukseen menimme talon toiseen päähän eskarilaisten tiloihin.. Pikkuisten puolelta niitä poikia käveli siellä eskaripuolella, ei niitä kukaan komentanut omalle osastolle!
Kuvauksen jälkeen jäimme vielä hetkeksi leikkimään ennen kuin lähdimme kotiin. Vietimme siellä siis yhteensä 3 tuntia ja kyllä siellä tämmöistä meininkiä oli koko päivän!
En tiedä sitten, ehkä tuo on ihan normaalia.. Liian herkkä minä kai olen, mutta en minä tunne kyllä kovin suurta luottamusta tuohon paikkaan..
Ja kyllä myös ne kunnalliset pph:t tätä ihmettelevät, mutta kun uusi hieno moderni 6 osastoinen päiväkoti on rakennettu ei ole enää varaa palkata lisää hoitajia!
Siellä ei tosiaankaan ollut sellaista kuin olisin luullut, hoitajat vain murahtelivat toisilleen ja lapsille. Lapset tekivät mitä halusivat tai siltä se ainakin näytti kun ovista mentiin ja tultiin miten haluttiin ja hoitajat istuivat pöydässä sormiväreilemässä!
Terveisiä edelleenkin Oulun seudulta!
Tai sulle, kun ei sun lapsi edes ole siinä tarhassa.
Vierailija:
Kerroin tästä pph:lle seuraavana päivänä ja sanoi, että näin siellä menetellään! Ovat yrittäneet siitä hienovaraisesti sanoa, että pitäisi jotain sanoa päivästä, mutta kun ei lapsilla ole varsinaista hoitajaa ja lapsien syömisistäkään ei tiedetä kun syövät itse ja vievät itse astiansa pois ja kun vuorokin saattaa vaihtua! Huonoja tekosyitä minun mielestäni!
Kun lapset tuodaan hoitoon, heidät otetaan iloisesti tervehtien, joskus halatenkin vastaan ja ohjataan heti touhuihin mukaan. Kun lapsia hakee, hoitajat kertovat aina kysymättä päivän kuulumiset ja pitävät listan avulla kirjaa siitä, ketkä on haettu.
Kuten sanoin, olen ollut hoitoon varsin tyytyväinen ennen tätä harmillista juttua.
ap