Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia kuukautiskiertoja synnytyksen jälkeen ja miten pian

16.11.2007 |

Moi! Eli siis, meillä on toukokuussa syntynyt neiti. Reilun puoli vuotta siis vanaha. Ekat menkat tuli kun neiti oli 5 kk. Imetän, mutta kiinteitä syönyt vaihtelevalla menestyksellä 4kk iästä lähtien. no nyt sitten on noista tädin kyläilyistä aikaa jo 36 päivää. Ennen raskautta kierto oli aikaslailla 32 pv säännöllisesti. Miten teillä muilla, milloin kierto normalisoitunut synnytyksen jälkeen, ja milloin yleensäkään alkanut? Esikoisen jälkeen menkat alkoivat 3kk päästä ja olivat heti säännöllisesti mutta hän saikin koko ajan myös pullomaitoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla tuli ekan kerran noin 3kk synnytyksen jälkeen ja sit oliki taukoo ja nyt sit ku neiti täytti 6kk..mut silti ovulaatioita oon muka tuntenu vaik menkkoja ei oo tullu..he.taitaa olla luulotautia..he.noin 5kk iässä alkanut saada kiinteitä..muuten tissiä koko ajan.

Vierailija
2/5 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on synnytyksestä jo 11 kk ja kuukautiset ovat tulleet tasan kahdesti. Eka kerran, kun lapsi oli 8 kk ja toisen kerran nyt pari viikkoa sitten (näiden välillä siis 11 viikkoa). On tässä muutama raskaustestikin tullut tehtyä, vaikka yritystä ei varsinaiseti ole...heh.

Imetän edelleen melko paljon, myös öisin. Kiinteitä lapsi on saanut 5-kuisesta alkaen. Jospa se siitä tasaantuu, kun loppuu imetys. Ennen raskautta minulla oli säännöllinen kuukautiskierto.

Eli en nyt osaa vastata siihen kysymykseesi, mutta vähän vertaistukea. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3 vanhempaa lasta ja 6kk vauva, ja kierto raskauksien välillä on ollut säännöllinen 28-30 kp. Synnytyksen jälkeen ekat menkat on tulleet n. 4,5 kk synnytyksestä, sitten ' yhdet väliin' eli seuraavat 7-8 vkon päästä ja siitä sitten normaali kierto. Imetys on loppunut n. 6kk:n kohdalla ja kiinteät aloitettu 4kk. Nyt nuorin on 6kk, kiinteät aloitettiin 5kk ja imetys pelaa vielä. Ekat menkat oli reilu viikko sitten, ja jos vanhat merkit pitää kutinsa, niin seuraavia odotellaan ehkä vasta ens vuonna... Nää on niitä yksilöllisiä juttuja, toisilla pelaa kuin kello, toisilla on ihan sekaisin.

Vierailija
4/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokinta tavasta huolimatta kaikista lapsista menkat ovat alkaneet 5 - 7 viikon päästä synnytyksestä. Kierto on ollut lähes sama kuin ennen raskauksia. Kivut ovat kerta kerralta kovemmat... nyt laitettiin kierukka ja odotellaan miten auttaa vuotoihin sekä kipuihin.

Vierailija
5/5 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi menkat tänään, 3,5 kk synnytyksestä, ja täysimetyksellä ollaan. Pari päivää oli haaleaa tiputteluvuotoa ja tänään todella runsasta läpi siteen tulevaa vuotoa. En tiedä pitäisikö olla huolissaan. Ja olen todella ihmeissäni, kun ei ole menkkakipuja lainkaan! Normaalisti joudun syömään buranaa 6 kpl päivässä menkkakipuihini.