Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tukkoinen nenä 2vuotiaalla

15.11.2007 |

Hei,

Meidän 2vuotiaalla on jatkuvasti nenä tukossa, sinne kertyy kuivaa räkää ja sitten ei meinaa saada hengitettyä nenän kautta. Nenä ei koskaan vuoda vaan räkä kuivuu klönteiksi jotka on vaikeahko saada pois sietä. Tämä vaikeuttaa nukkumista. olemme kokeilleet erilaisia tippoja joista on vähän ollu apua. Ens viikolla olis lääkäri aiheesta...

Onko muilla ollut vastaavia oireita ja mikä on ollut syy tukkoisuuteen kun olette tutkimuksissa käyneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä auttaa kun joka ilta käydään höyryssä, eli pitkä suihku ja sit vielä suolaliuos tipat ennen nukkumista. kannattaa myös kosteuttaa nukkuma huone. ikävä vaiva meillä vei tytöltä yö unet ennen...

Vierailija
2/7 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän vanhempi poitsu (4v), joka kans vähän väliä kärsii tukkoisesta nenästä. Vaiva ilmenee erityisesti öisin. Olen itse kanssa ihmetellyt miksei räkä valu pois, vaan poika niiskuttaa koko ajan.

Minä olen yrittänyt ensiavuksi antaa antihistamiinia iltaisin, mut nyt olen alkanut epäillä, josko meillä olisi hometta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko kokeilleet vaihtaa lakanoita usein, matot ja pehmolelut pois makuuhuoneesta, muutenkin kaikki pölyä keräävä krääsä kaappeihin tai laatikoihin. Pölyjen pyyhintä ja imurointi 2-3 kertaa viikossa, ei kuitenkaan juuri ennen nukkumaan menoa.

Tuota kokeilisin muutaman viikon ajan.

Vierailija
4/7 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkeistä. nyt ollaan tosiaan käytetty semmosta nenää avaavia nenätippoja ja suolaliuositppoja aina nukkumaan mennessä ja nenä on pysynyt auki aamuun saakka päivän aikan menee sitten taas tukkoon. Niin voihan se toki olla tuo pölyallergiakin, itelläni on allergioita, kuten tuo pölypunkki allergia, joten ei meillä kyllä koskaan paljoa tuota pölyä ole. Eikä meillä ole edes lemmikki eläimiä! Petivaatteiden vaihtovälikin on 1-2viikkoa. ja vaikka poika olis v-lopun mummolassa niin nenä on saman lailla tukossa. mun mielestä se tukkoisuus on taas kylmien ilmojen tultua lisääntynyt! :(. 21.11 on lääkäri saa nähdä mitä se sielä sanoo! Oliskohan ilman kostuttimesta isoa apua? onko kellään samasta ongelmasta kärsivillä ilmankostuttajaa?

Olisko vaan perinyt tukkoisen nenän isältään, silläkin meinaa olla öisin vaikeeta hengittää nenän kautta... suku vika ku...

Vierailija
5/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki vaivat hävisi, kun kannettiin limoviikuna pihalle. Syksyllä limoviikuna oli pari viikkoa pihalla ja oireet lieveni, kun tuotiin sisälle, oireet taas paheni. Nyt limoviikuna lähti lopullisesti ja tukkoisesta nenästä ei enää tietoakaan. Ajattelin vaan, olisko teilläkin limoviikona tai jokin muu allergisoiva sisäkasvi. Tuli vaan mieleen....

Mukavaa syksyä!

t. päivikki

Vierailija
6/7 |
20.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole viikunaa kotona. Meillä on vaan juoruja, kaktuksia,sit pari palmukasvia, ei muuta. ja en ole noista kasveista kuullutkaan että allergisois... Saapas nähdä mikä se lopen on! En keksi mitään järkevää syytä. Kukkivia kasveja meillä ei ole! Home meillä ei haise enkä usko että oliskaan, vaikka vanha puu talo onkin, pitäsköhän mittauttaa? Kerron sitten mitä ne lääkärissä sanoo huomenna!

Vierailija
7/7 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies käytti poikaa lääkärissä ne meinasivat että voi johtua kitarisoista. mutta lääkärille ei välttämättä saa aikaa tämän vuoden puolelle, niinpä otin ja soitin yksityiselle ja sain ajan ens viikolle jospa asia rupeas etenemään! Aika on suoraan nenä-korva lääkärille, näkee heti jos on kitarisat liian suuret yms. että ens viikolla tiedämme taas lisää. Koitetaan pärjäillä sinne saakka vielä ja nukutaan huonosti yöt