Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuisten torstai=D

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein odottaa niitä aikoja, kun ei tarvitse komedioita katsoa öisin.

Eilen tuli sitten kanelipullaa leivottua, muttei tullut lähtö;-) ja supparitkin on helpottaneet, vauva tietysti täysin tyytyväinen kun on saanut tuoretta kotipullaa, nam

Rasittava tuo koiran juoksuaika, ainakun silmä välttää, irrottaa housut ja sitten lattiat lainehtii veri tippoja. Onko kellään hyvää ideaa, miten ne pöksyt sais pysymään. Mietin vähän, että olisko kertakäyttösukkiksista hyötyä jollain tapaa????

En saanu pakattua eilen sitä vauvan sairaalakassia, mutta silitin vaatteet sinne, tänään keitän tutin ja pari vaippaa vielä ja eiköhän se siinä ole.

Jos taas ottas aamu-unet, ihan tapa tullu nyt kun tottunu heräämään aikaseen, mutta kun ei tarvitse mihinkään mennä, niin voi sitten puolen tunnin jälkeen köllähtää hetkeksi uneen

P-M 35+4 (taisin eilen ilmoittaa saman, mutta tuo on kyllä nyt oikea)

Vierailija
2/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nukuttu yö takana, heräsin kyllä aamuyöstä nukkuen levottomasti ilman syytä, taitaa siis univelat olla kuitattu ;-)

Kylmää taitaa olla, pitäis kaivaa kaappia josko sieltä jotain lämmintä mahtuisi päälle, uusia en enää osta, palelen sitten mieluummin...Takki menee kiinni just ja just mutta housujen alle kaipaisi jotain, kun näillä muutamilla samoilla olen hiihdellyt koko syksyn, eikä ne ole lämpimiä.

Eilen en mennyt mihinkään koko päivänä lukuunottamatta koululaisten viemisiä ja hakemisia ja olo oli kyllä huomattavasti pirteämpi ja varsinkin kivuttomampi illalla, pitänee siis rauhoittua..

Tänään oli neuvola, taisi olla monella muullakin, siitä raporttia myöhemmin.

Ei muuta kun aamuun alkavaan!

Ponnari ja itu 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on jokseenkin kamala!! Maha on hirmu raskas ja jonkin verran kipeä ja olo todella oksettava! Kaipa se maha taas yöllä sängyssä pönkee niin ylös että aiheuttaa tän olon ja aamupäivän saa sitten ootella että menee ees sentin alemmas. Mutta kyllä oikeasti alkaa olla itku hyvin lähellä tän olotilan kanssa =( Muuten olo olis jaksava ja tekemistäkin riittäis mut kun särkee tuo maha tuosta ylhäältä (yleensä alkaa vasta iltapäivällä tuo särky nyt vaivaa jo siis herätessä) ja nyt tosiaan on vielä oksettava olokin.

Ei paljon hymyilytä jos tätä kestää vielä montakin viikkoa!! En todellakaan tiedä missä ja miten meinaan jatkossa nukkua kun nytkin kello 6:sta asti siellä sängyssä pidättelin huonoa oloa ja yritin olla liikkumatta ettei mahaan kovin paljon sattuis...Siihen aikaan jos herään niin sitten olen sellanen persuuksiin ammuttu karhu ja en todellakaan jaksa lasten kanssa senkään vertaa mitä nyt!!

Vaan empä usko että synnyttämäänkään tässä pääsee vielä ainakaan pariin viikkoon..iso huoh ja kyynel!

Täällä kanssa on aikast kylmä! Aamulla näytti miehen mukaan mittari -7:ää..ja puita lämmittää vain lastenhuone..keittiön ovi siis tiukasti kiinni ja siellä käydään tekee vain tarpeellinen, lämmitellään sitten kun mies tulee kotia. Kaupassakin pitäs käydä mut ajatus tonne pakkaseen lähdöstä tällä olotilalla kahden lapsen kanssa ei todellakaan houkuta!! Varsinkin kun autosta oli eilenkin ovet jäässä ja lukkosula loppus ja skrapaaminen ottaa mahalle ihan kivasti jne..

Joo, jospa lopettais enneko masennan kaikki muutkin ;D

masu 37+6

Vierailija
4/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh kun tullut käveltyä!

Vein lapset klo 8.30 ja menin bussilla Lidliin (bussipysäkiltä piti kävellä vielä reilu kilometri). Aattelin käydä ostoksilla kun yleensä tämä nelituntinen ilman lapsia menee kotona haahuillessa. Mulla meni 25 minuuttia sen kilometrin kävelemiseen!! Sit kaupassaolo, painavaa koria kantaminen, bussipysäkille takaisin, kuumalla bussilla kiemurtelevia teitä kotiin... Huh huh. Koko ajan supisteli kävellessä, kivuttomasti mut mälsästi tiedätte varmaan. Sit meinas oksennus nousta suuhun kun aamupalaks söin reilusti leipää, ja suolakurkkua päällä... Kivakiva.

Sit vielä neljänteen kerrokseen raahaten kauppatavaroita... HUOKAUS!!

Yö meni oikein kivasti, vinkkinä muillekin, lisäsin tyynyjä pään alle niin että olen lähes istuvassa asennossa siellä sängyssä. En tiiä miksi mut heräsin vaan 1-2 kertaa yön aikana kääntämään kylkeä ja aamulla olo pirtsakka. Varmaan henkikin kulkee paremmin kun yläpää korkeella. Siis kaikki tyynyt mulla ei oo pään alla vaan myös selän alla. Sit reilusti tyynyjä polvien, käsien väliin sekä selän taakse, avot.

Mäkin heitin eilen kanelia sekä kahviin että puuroon ;-) vaikken haluakaan tästä synnyttämään lähteä ihan justiinsa mutta niitä isoja supistuksia voisin ottaa tekemään tietä vauvalle ja lyhentämään sit itse synnytystä.

Hippuskainen, jaksamista! Ehkä pääset tositoimiin jo viikon päästä, eihän sitä KOSKAAN tiedä!! :-) Musta oli ihanaa tuolla ulkona pakkasessa, Espoossakin aamun sarastaessa -6 astetta. Ei tarvii autosta tietty huolehtia meikäläisen joten helpolla pääsee siinä suhteessa.

Tekee tiukkaa ehtiä päiväkodille/eskarille klo 8.30 joka aamu kävellen, mites sit suu pannaan ku vauva syntyy... Yks lisää puettava ja hyvässä lykyssä myös imetettävä ennen lähtöä. Jollei oo superrauhallista sorttia, ja malta odottaa 8.45 asti että päästään kotia takaisin imetyshommiin. Siinä mielessä olis kiva jos tää olis tyttö, että ei söis niin usein, mitä oon kuullu (ja yhdestä oma kokemus) ne poikavauvat roikkuu tississä jatkuvasti.

Voi että vieläkin heikottaa toi " aamulenkki" . Otti kyllä kunnon päälle vähän liikaa... No ehkä tää kaikki rehkiminen saa vauvan syntymään vähän aikaisemmin????? Toivossa hyvä elellä.

Sintagma 34+1

Vierailija
5/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kaneli laittaa korventamaan eli närästää pirusti sitten=( ei onnistu minulla se keino.

minä myös nukun melkein istuma asennossa nykysin ja se on nyt todettu suht hyväks asennoks itellä.

kyl täs on ite alkanu tekee vaik mitä et alkais syntyy jo mut ei näytä apua olevan...on kävelty monia kilometriä päivisin,siivonnu,shoppailu,saunonu ja ollu peiton alla;) mut ei vaa tapahdu mitään... supistuksia tulee usein,mut niitä mälsiä sellaisia...

poitsu potkii oikein kunnolla vasemmalle puolelle ja pökkii pepulla oikealla puolella ja paikat alkaa aina olla ihan turta illasta...

mut nyt neidille ruokaa...mukavaa päivää kaikille ja minjuskalle niitä ihania vaavin tuoksuja siellä kotona-miekii haluun=)

manja ja tonttu 36+1

Vierailija
6/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähän tämä jo alkaa olla, mutta näin myöhälle mulla aina menee, ennen kuin koneelle selviän...

Kohta ois esikoisen kerhoon vienti. Ajattelin sillä aikaa käydä kahden nuoremman neidin kans Pandan tehtaalla ja " romukaupassa" Huomenna ois mammojen pikkujoulut ja mun pitäis viedä suklaat ja sit joku pikku paketti keksiä. En uskalla huomisen varaan jättää, kun ei sitä koskaan tiedä missä voimissa on ja kun olen niitä järkkäämässä nii pitäis jo 4 mennä ruoan laittoon. Mieskin on luvannu olla huomenna ajoissa töistä poissa että rouva pääsee tuulettumaan :) (kulkee vaan työporukan autossa nii ettei oo vaan mun ukosta kiinni se kotiin tulo, mut on kyllä tehny tiettäväks et ajoissa pitäis kotona olla)

Pitkästä aikaa pääsen yksin mihinkään ja on kyllä tosi kiva fiilis oottaa huomista...!!!

Masuun ei uutta, kylkiluut ei edelleenkään vaarassa kun ei potkut sinne asti yllä. Muutenkin olen siltä hengenahdistukselta tällä kertaa säästynyt kun tuo ipana on niin matalalla ettei keuhkoihin paina! Jotain positiivistakin, vaikka kyllä alempana onkin sitten luut lujilla ja kipuja siitäkin eestä... Liitokset oikein naksahtelevat ja kivuliaasti.

Nyt eväiden laittoon...

Voimia mammat masujen kanssa!

daisy82 rv 35+2

Vierailija
7/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin tuossa makkareiden ikkunoita terassilla ja olin huuhtelemassa toista niistä letkulla, niin eikus kukkapurkin alta nousi seinää pitkin pikku -gekko. Täällä ei niitä riesaksi asti ole, joten aina on ilo nähdä. Tuo on asunut näköjään kesästä asti meidän terassilla. Otin tytöille siitä valokuvan.

Tyynyjä juu, mullakin on jo kaksi. Silleen lomittain pään ja hartioiden alla. Voisin nappasta vielä kolmannen, niin saisi paremmin niitä sijoteltua.

Keittelin tässä taas vadelmanlehtiteetä ja laitoin sekaan kanelia :)

Enhän minä muuten, mutta sen päiväys on vaan tämän kuun loppuun ja pitäähän se käyttää ;) Tuota valdelmanlehtiteetä pitäisi keitellä päivässä 3-4kupillista. Kyllä mä monesti pari -kolme juonkin. Jospa se avittaisi vauvan laskeutumista, kun tuntuu olevan niin ylhäällä.

Nyt olen toista viikkoa sitä juonut ja täytyy myöntää, että kyllä se voimistaa noita supistuksia. Aluksi ajattelin, että herkkäuskoisuutta, mutta sen jälkeen kun on kupposen hörpännyt, niin vähän aikaa supistaa tuntuvammin !???! Tuo kaneli on ihan uus kokeilu :)

Doshijas ja Nuppu 35+3

Vierailija
8/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oli monella ollu huono yö niin mulla on piiiiiiiiitkäsät aikaa hyvä yö. vessassa kyllä kävin usein mut sain unenpäästä kiinni heti ja aamusella olikin tosi levännyt olo.

meidän vaavi taas yleensä painuu yön aikana alamahalle josta sitten hiljalleen nousee ylös. eilen vaan ihmettelin ennen nukkumaan menoa että aikas hiljaa se on kokopäivän ollu, on liikkunu mut ei semmosta punkemista niinkuin normaalisti. ja samassa alottikin hikkaamisen ja ihan väärässä paikassa :( se on sit rontti menny kääntymään ku tähän asti on niin hienosti ollu oikein päin...kääk ja tila alkaa ihan tosissaan kohta loppumaan että sais luvan kääntyä pikimiten takasin.

pikkujoulut meilläkin on huomenna, työpaikan kylläkin, odotettavissa kuitenkin hyvinkin hauskaa menoa, ainaki viime vuonna naurettiin niin että masu oli kipee piitkään.

nyt ois mentävä yrittämään imurointia, eilen imuroin yhden huoneen ja aamulla yhden jos nyt pystys jatkamaan, sattuu vaan aikaslailla...

jaksamista vaan kaikille olojen kanssa

tamatu+ihme 33+6

Vierailija
9/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalaisesti nukuttu yö takana, mitä nyt puol kaks katoin vielä kelloa eikä oikein uni ollu tullakseen.. Aamulla nousin vähän vaille 7 keittään ukolle kahvit, ne toin sitten kakun ja lahjan kera sänkyyn. Sillon tänää synttärit. Ukon lähdettyä töihin jatkoin hetken unia..

Neuvolassa tuli tuossa äsken käytyä, kävellen menin ku matkaa ei oo kilometriäkään. Molemmilla kerroilla supisteli muttei kauheen kipeesti, harmi.. =) Arvot oli kohallaan, pissa puhdas ja mikä ihaninta painoa oli tullu vaan 200g/vko jeeee!!!! Vauveli on laskeutunut ja muutenkin hyvissä asemissa eli nyt vaan ootellaan millon päättää ulos tulla (äiti kyllä yrittää edistää asiaa kaikin keinoin =) )

Meillä ois lauantaina ristiäisiin meno 150km päähän, mitä luulette onko lähtemiselle mitään esteitä mikäli vointi on ok?? Unohdin neuvolasta kysyä asiaa..

Mut nyt lähen kahvin keittoon, hyvää torstaita mammat!!

Jonskeli ja eemeli 37+2

Vierailija
10/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi se oli puhdas =) Kärsin eilen ihan karseesta migreenistä ja olin ihan varma, että nyt se raskausmyrkytys iski... Onneksi ei sitten kuitenkaan. Päänsäryistä olen saanut kyllä kärsiä vähän väliä nyt loppuraskaudesta, hormoonit kai saa aikaiseksi ja onhan tuo selkäkin aika jumissa.

Aamulla oli pojan kanssa ulkona kaksi tuntia. Alkaa oikeesti rasittaa tuo ulkoilu. Poika haluaisi aina jonnekin kivaan leikkipuistoon tai jotain muuta. Minä sitten koitan selittää, että ollaan nyt tässä omassa pihassa kun äiti ei oikein jaksa minnekään lähteä kävelemään... Iltapäivästä uusiksi ulkoilu. Tuntuu ettei muuta ehdikään kuin ulkoilla ja tehdä kotihommia kotona, siinä se päivä menee.

Toistaiseksi poika on onneksi vielä 2päivää viikossa hoidossa. Eilen taisikin olla joillain puhetta asiasta. Mä olen kyllä kanssa sitä mieltä, että pitää toi hoito lopettaa kun itse olen kotona vauvan kanssa. Kärsin tosi huonosta omastatunnosta kun ajattelenkin että poika olisi hoidossa. On tosiaan nyt vain se 10päivää / kuukaudessa joka siis periaatteessa tarkoittaa 2 päivää / viikossa. Tosi vähäsenhän se on ja tykkää itse käydä hoidossa kun siellä on kavereita. Meidän talossa ei ole yhtään muita lapsia. Poika joutuu aina leikkimään vain yksin ja valittaakin siitä asiasta...

Ajattelin pitää pojan toistaiseksi hoidossa, nyt raskauden ajan on vähän väliä jotain neuvolaa tai äitipolia, joihin olisi vaikea pojan kanssa mennä. Joten nyt on helpottavaa kun pääsee asioita hoitamaan. Meinasin lopettaa hoidon kyllä vauvan synnyttyä, mutta katsotaan ensin millainen tapaus sieltä tulee. Jos tulee toinen koliikkivauva kuten esikoinenkin oli niin siinä tapauksessa esikoinen saa jatkaa hoidossa sen 3 kk että koliikki menee ohi.

Harmittaa vaan tuo perhepäivähoitopaikan menetys. On niin mukava hoitaja ja tiedä minne kauas sitä joutuu lapsia hoitoon sitten tulevaisuudessa heittämään.

Ajatukset lentelee ties missä...

Tuli huono oli, vedin puoli pussia omar-karkkeja. Ei mitenkään imeliä... yäk. Ihme kun sitä painoa tulee kilo viikossa...

peppipiina + Titi-Tassu 37+3

Vierailija
11/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla kävin aamusta sokereiden takia ja otettiin samalla kokoarviota vauvasta. Sokerit on pysyny suht hyvinä kun olen syönyt kellon mukaan ja suurinpiirtein laskenut hiilareita. Lääkäri käski jatkaa samaa rataa, ettei nyt ihan hirveesti vauva enää kasvais. Se nimittäin on jo 34+4 3,1kg. Eli iso! Sain uuden ajan 30.11, jolloin on 36+5. Että miten se kasvu menee ja käynnistetäänkö ja milloin..

Lääkäri kuitenkin laittoi lähetteen sisätautilääkärille, jos se aloittaa insuliinihoidon. Mutta meinas, että onko jo liian myöhäistä, että riittääkö tämä mun tiukka kuuri nyt mitä tässä olen alkuviikon pitänyt. Ku siinä kuitenkin menee aikansa, ennenkuin oikea insuliinimäärä löytyy.. ja ku se ei tienny että miten meillä Vaasassa on sisätautiosasto auki, jos irtisanoutumiset tapahtuu.. synnytykset hoidetaan kuitenkin Vaasassa, onneksi. Vaikka kuulemma tiukkaa tulee tekemään :(

No niin nyt siis taas odotellaan..

just tuli soitto sisätautipoliklinikalta, että ens ti 20 pvä sain ajan sinne.. sinne sitte.

Meille tuli tänään miehen kanssa yhteiseloa 3v. Huimaa, eikö vaan ?! Ja onhan tässä ollut koko 3v äksöniä. 2v poika, toinen syntyy pian, naimisissa, rempattu rintamamiestalo uuteen uskoon ja ollaan edelleen yhtä rakastuneita kuin 3v sitten ;) no ehkä joitain päiviä on välissä, kun on nukuttu vähän tai nälkäisiä :)

Käytiin sitten abc:llä syömässä lounas. Hain miehen töistä. Abc kuullostaa tylsältä, mutta siellä on perusruokaa ja hyvä salaattipöytä näille mun verensokeriarvoille..

Jeps, nyt siis siivoamaan, kun olen ollut koko aamun menossa.

Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille !

-Marica77 34+4

Vierailija
12/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ei ole suppareita tullutkaan, oisko se kaneli vieny ne pois:-/

Kauppareissu otti voimille. ei mihinkään koske eikä muutakaan mutta kun ei vaan jalka tahdo nousta.

Ottaa taas ihan kauheasti päähän. Kolmasluokkalainen kävi terveystarkastuksessa ja kotiinhan tulee aina joku lappu (pituus, paino jne.) No siinä sitten tällä kertaa valitettiin, että kun ei lapsi aina säännöllisesti syö. No kiva, kiva. En tiedä, pitäskö minun aamusin isot lapset syöttää vai mikä on. Monesti jättävät aamupalan syömättä. Pitää leipä oikein käteen pistää ja komentaa syömään. Joinakin aamuina ihan itse ottavat aamupalaa. Silloin kun olin vielä töissä, en pystyny sitä kontrolloimaan, nyt kuitenkin voin vähän vahtia. No nämä lapsukaiset ovat vielä tämmöisiä että koulun jälkeen käydään monesti kaverilla tai ulkona, sitten saa soitella monta kertaa perään, että ala tulla syömään. illalla sitten syövät siitäkin edestä. Sitten tämä tyttönen on vielä semmoinen, että se saattaa sanoa ihan mitä vaan, muistuu mieleen parin vuoden takainen tarkastus (kun vanhemmat pääsivät mukaan) kun terveydenhoitaja kysyi: mitä söit tänään aamupalaksi? tyttö vastas että EN MITÄÄN. Kiva naama punaisena selittää että kyllä pistin tytön käteen tälle aamua jugurttipurkin ja voileivän ja näin kun hän vielä söi ne....

Että tämmöinen äitien musta lammas täällä

Tuntuu vaan, että joka kerta tehdään jostain asiasta härkänen. Onneksi tuo äitiysneuvolan th ei ole semmoinen. kahden vanhemman lapsen aikaan oli semmoinen pilkun viilaaja (jaaha, paino on sitten noussut 100 g liikaa tälle viikkoa....)

Valivali taas kertaalleen P-M

Vierailija
13/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaako muita tälläinen ? Mua vaivaa iltaisin ja se ihan karmeeta ku pitäis alkaa nukkua ja jalat vaan menis.. usein siinä joutuukin nousemaan hetkeks vielä ylös. Otan kyllä ennen nukkumaan menoa mangnesiumia, mutta ei oikein tunnu enää auttavan. Pahenee vaan kun loppua kohden mennään.. tätä oli jo esikoisen aikana, mutta helpotti synnytyksen jälkeen. Toivottavasti nytkin.

Vierailija
14/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää!

Lasten kanssa vähän jouluvaloja laitettu ja verhoja silitetty. :-) Keittelin mansikkakiisselit välipalaksi kun teki mieli!

Marica, iso vauva taitaa tosiaan olla tulossa! Toivottavasti pääset käynnistykseen, eiköhän se roikale ole jo neljän kilon luokkaa viikolla 38. ;-)

ABC ei kuulosta ollenkaan tylsältä vaan kivalta kun pääsit valmiiseen ruokapöytään ja salaattipöytään jossa valinnanvaraa!

Onnea teille kun tuli 3v täyteen, aika nopeeta toimintaa kun on jo 2v lapsonen ;-) mä olin kovasti raskaana ekaa vasta kun meillä tuli 3v täyteen yhteiseloa.

Oon aika harvinaisuus (ainakin täällä PK-seudulla) kun oon 26-vuotias ja naimisissa ollaan oltu jo 6,5 vuotta eli 19-vuotiaana maistraatissa tuli mentyä naimisiin kun massu jo selvästi pyöristynyt raskaudesta ;-) sulhanen oli tuollainen välimeren " tummaverikkö" ja vielä 7v mua vanhempi, niin saatiin vähän " sellaisia" katseita että jaahas, gigolo on tullut ja hurmannut blondin koulutytön ja pannut paksuksi ;-) heh heh!! Vaikka mies ei todellakaan ole gigolon sorttista...

Kukas sanoi olevansa Etelä-Pohojammaalta? ;-) mun iskä on Jalasjärveltä. Hauskaa seutua tosiaan tuo lakeus kun ei oo laaksoa ei kukkulaa!

P-M, osta isommille muroja :-) ja sano ettei oo kotoa lähtemistä ennen kun on vaikka kahvikupillinen muroja syöty ;-) !

Mullakin on neuvolan täti vähän pilkunviilaaja, varsinkin tuon painon kanssa... Joskus rv 28 tms kun kävin nlassa, kokonaisnousu oli jotain 3kg, mut viikossa olikin tullut jotain 400g ja tuli sanomista että on vähän liikaa näille viikoille... " Tai no ehkä just ja just vielä normaalia" HOHHOIJAA.

Joillekin tulee se 30kg eikä ne siitä pahemmin kärsi (mitä nyt ei jaksa hirveesti enää liikkua loppuraskaudessa). Just kuulin kaverista, joka on Hollannissa raskaana, odottaa ekaa, ei syö mitenkään erikoisen paljon ja edelleen liikkuu ja painoa tullut yli 25kg. Tämä neiti on 155cm pitkä joten kyllä varmaan tuntuu luissa ja ytimissä! Eikä hän tajua että mistä se paino oikein ilmestyy! Ja hänet nähtyäni ei kyllä mielestäni näyttänyt mitenkään pulskistuneen, ainoastaan käsivarret ja tissit vähän pehmentyneet!!

Taas puutaheinää täällä pölistään... Nyt sitä kiisseliä mussuttamaan.

Sintagma 34+1

Vierailija
15/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äitipolille siitä onko tiistaina se synnytystapa-arvio vai ei jos tuo työtaistelu alkaa. Sanoivat vaan, että eivät osaa sanoa, lue maanantain lehdestä. Todennäköisesti asiat on selitetty maanantain lehdessä niin sekavasti että en sittenkään tiedä onko se peruttu vai ei... Eikä meille tule edes lehteä...

Kieltäydyn synnyttämästä alakautta ilman tuota synnytystapa-arviota!!! Ja stressaa tosi kovasti kun en tiedä pääsenkö siihen vai en...

peppipiina taas

Vierailija
16/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli täs mieleen et onko kaikille tehty tai menos synnytystapa arviointiin tai neuvolas kerrottu paino arviota lapsesta? miulla ei näin oo...ihmettelen nyt ite sitä kun oli eilen viiminen neuvola/lääkäri ja lääkäri ei mitään vaavin painosta sanonu tai mahtuuko alateitse jne...

miul hirmu levoton olo koko ajan,pitäs tehdä ja mennä mut sit ei kuitenkaan jaksa ja huvita...ihan omituinen olotila...sekoankohan jo ;)

manja edelleen...

Vierailija
17/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ONNEA sille yhdelle onnekkaalle joka oli saanut jo nyytin kotiin (olikohan se minjuska=)

Mä rakastan kun on pakkasta ja lunta. Jotenkin tuntuu että sitä on piristynyt kun hetken oli niin tosi pimeää. Mutta vissiinhän nämä vähät lumet kyllä sulaa pois vielä, mutta nautitaan nyt... Paikoitellen on tosi liukasta, että ollaanhan kaikki varovasti liikenteessä!!

Mä olen kuullut että ananastäysmehu voisi edistää synnytyksen käynnistystä. Menen tänään kauppaan ja ajattelin muutaman purkin ostaa, tosin samalla täytynee hakea rennietä, mua on taas alkanut närästää huimasti!

Ilmeisesti teillä muillakin sujuu yöt vaihtelevasti. Mä sain yhden yön nukuttua sen panacodin avulla hyvin, mutta viime yönä vauva teki jotain ihme voltteja aamuyöstä,. mun kyljet oli aamulla ihan kamalan kipeät. selkään ei enää yöllä satu kun ota panacodin illalla, mutta todella hupaisaa kun nyt on alkanut sitten iskiasvaivaamaan =D!

Heippatirallaa vaan, ja palataan taas!!

heiluri ja vauva tasan 36

Vierailija
18/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pärähti 37 raskaus viikkoa täyteen!!! Nyt saa vauva tulla jos on tullakseen. Ja tulisi vaan pian, olen kyllästynyt närästykseen ja tähän kömpelöön oloon. Ei ole ollut mitään merkkejä että synnytys lähestyisi..odotan sitä limatulpan irtoamista tai sitä että vedet menee..

Vauva tykkää myllätä mahassa ja potkii kipeesti kylkiin ja runttaa päätään virtsarakkoon niin että pissat tulee housuun : ) ja se sattuu kun tää painaa päätä tohon virtsarakkoon...

Koko aamun olen siivonnut ja ihanaa kun nyt on puhdasta. Täytyy kokeilla sitä kolme ässää tekniikkaa: Sauna,seksi ja siivous..enää puutuu sauna ja seksi..mitäs muuta keinoja on käynnistää synnytys?

Täällä pakkasta ja lunta satelee hiljalleen..ihanaa jos tulisi kunnon pyry kun tota pakkasta on ihan kivasti. Nyt syömään ja sen jölkeen mennään saunaan.

sannis85 ja masuasukki 37 JES!!!

Vierailija
19/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkaa olla melkein kaikilla tämä synnytys ajatuksena,että tulis jo!!!

eri kokeilut käynnissä,mutta mikä se olisi sit joka laittaa menemään sinne sairaalaan?!

ite just siivosin oikein kunnolla...luuttusin lattiat,puistelin petivaatteet jne... ja nyt puhasta ja nuutunu olo mut viel alkaa ruoan laitto jne...

mieletöntä et ei mitää ala tapahtuu....tulis jo=)

mansikat,shoppailu,seksi,sauna,siivous,hieronta...kokeiltu mitäs viellä vois?! ja ja noistakin melkein kaikkea joka päivä tai useamminkin=)

Vierailija
20/28 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa, tosi ihanaa.

Oli vaan vähän kurja keli autoilla kun käytiin esikoiselle hakeen Sievin Jalkineen tehtaalta talveksi kengät, samanlaiset maiharit piti saada kun iskällä=) Turvakärjellä;O. Jospa oisivat lämpimätkin, paksu karvavuori ainakin on.

Pikku-ukkoa ei meinannu saada pois sieltä, mielenkiintostahan siellä oli ja kenkä poikineen!

Sairaalakassin pakkailin äsken, illalla tuli niin mojovaa supistusta oikeen urakalla, että kun tähän asti oon suunnitellut, että tänään sen pakkaan niin nyt oli pakko kaiken varalta vaikka kiire ei ole enkä ollenkaan usko, että alkas vielä kahteen kuukauteen itekseen tulemaan.. Mutta varmassa vara parempi.

Villatakkikin on vielä vauvalle kutomatta, sukat, tumput ja lakki on kudottu kyllä ja kuopuksen villahousut saa mennä pikkuisellekin, ne kudoin kaks vuotta sitten pikku-ukolle.

Vauva illalla möyrys ihan tosissaan tuolla mahassa, varmaan heitti monta volttia, oikeen sattui äiskään..Sitten heräsin aamuyöllä kun mahassa hiljasta ja hirvee säikähdys jos se touhutessaan sotkeentuikin napanuoraan... Hui. Vaan kuin tilauksesta alkoi monottelu. Onneksi. Mä nyt muutenkin oon hermoilija, oon noita edellisiäkin eräänkin kerran töniny mahassa hereille kun ovat kuorsanneet niin hartaasti. Ovat kyllä nukkuneet pitkät päikkärit sitten synnyttyäänkin, kuopus saattoi seittemättä tuntia vedellä sikeitä, herättää piti välillä syömään.

Ja kaksi isointakin vauvoina 4-5 tunnin päikkäreitä. Jospa tälläkin olisi yhtä mainiot unenlahjat!

Maricalla siellä kasvaakin potra vauveli masussa!!

Musta alkaa tuntua tämä omakin lähemmäs kolmikiloselta, maha on niin täynnä vauvaa.Eikähän tuo ihme ois vaikka painoa olisikin kun siojahan nuot on olleet isommatkin syntyessään.. Huomenna jos sais vähän neuvolassa mittailtua ja osviittaa, äippäpolille jokatapauksessa saa pikkuhiljaa alkaa lähetettä laittaa.

Jos sinne pääsee, isännällekin piti tulla aika fysiatriselle niin tulikin vaan soittoaika..

Me käydään muutes aika useinkin ABC:llä syömässä, tykkään kovasti ruuasta siellä ja kivahan se on kun pääsee itekin valmiiseen pöytään ja herkuttelemaan. Tosin mun maha ei enää vedä paljoakaan.. Täyttä tuolla=) Meillä on ollut tarkotus mennä pikkujouluihin , paikallisten nuorten tuottajien, ihan syömään, en kai jaksa myöhään ollakaan. Ne on vasta 15.12 ja saas nähdä, ei taida paljoa kinkkua enää sillon upota. Mutta voihan sitä silleen oikeen rauhalliseen tahtiin syödä, santsata monta kertaa kauhallisen;O

Jo vain, palaillaan taas!!

Lahja ja maha 33+6