Joulukuisten torstai=D
Kommentit (28)
Kiva lukea,että jossain on ihan talvista jo,täällä ei tosiaankaan,asamulla oli kyllä kunnon pakkanen(-6),mutta nyt sitten sataa vettä. Masentavaa.
Sintagma,toivossa on katsos hyvä elää. =) Minäkin olen edelliset synnyttänyt viikolla 42,enkä missään vaiheessa ole ajatellut että tämäkään syntyy ainakaan yhtään ennen laskettua aikaa,mutta kyllä sitä kummasti vaan toiveet heräsi nyt kun tuli 37 viikkoa täyteen,että jospa sittenkin saisin tämän paketin syliin jo ennen laskettua aikaa.
Enkä minäkään kyllä usko noihin poppaskonsteihin,mutta silti niitä on aina kokeiltava.
Ja se ajatus/tosiasia,että tässä voi tosiaankin mennä vielä lähes viisi viikkoa on ihan liian masentava!!
Tämä päivä on taas mennyt ihan laiskottelun merkeissä,miten sitä voikin olla näin väsähtänyt olo koko ajan. Vauva on ollut tänään hyvin hiljainen,saisi kyllä vähän enemmän liikua,ettei äiti ihan huolestu. Heh..heti tuli kunnon potku kun kirjoitin tuon edellisen lauseen. =)
Nyt meen tekemään kolmioleipiä iltapalaksi.
Himpula 37+2
Onnea maricalle vuosipäivästä :) Teillä tosiaan on ollu vauhti päällä koko ajan :D
Rilla-ma-rillalle iso vilkutus myös täältä! Toivottavasti pian tärppää teillä ja pääset odotuspuolelle kirjoittelemaan. Hyvä juttu, että km:n syy selvisi ja ei löytynyt mitään esteitä uudelle raskautumiselle! Tsemppiä sinulle!
Ihanaa, kun täällä jo odotetaan laitokselle lähtöä ja tehdään kaiken maailman ässiä ja ties mitä :D Mulle ei meinaa millään mennä jakeluun, että ihan pian on SE HETKI, kun vauvahaaveesta tulee oikeasti totta... Mulla on laskettuun aikaan vielä tasan 6 viikkoa aikaa, mutta silti...
Neuvolakuulumisia läksin kirjoittelemaan, tänä aamuna siellä tuli käytyä, eli:
RV 34+0 (jee, taas uusi viikko!)
Painonlisäys 1,2 kg/vko (huh huh)
RR 116/68
pissa puhdas
Hb 134
Sf-mitta 28
Tarjonta rt
Syke 145
Liikkeet +
Turvotus -
Raudan syönti on auttanut, hemppa on nyt parempi kuin raskaaksi tullessa! Painon ei enää tarttis paljoa nousta, mutta on ollut niin vaikeaa pysyä herkuista erossa... :) Piiperö on raivotarjonnassa, mutta ei onneksi vielä kiinnittynyt, toivottavasti ei enää käänny väärin päin. Seuraavan kerran onkin vika lääkärineuvola parin viikon päästä viikolla 36+ ja siellä kait katsotaan, että mikä olisi tulokkaan koko ja mahtuuko se sieltä tulemaan. Mikään iso tämä piiperö ei kuulemma käsikopelolla katsottuna ole. Synnytystoiveista ja synnytykseen liittyvistä asioista pääsee sitten juttelemaan vielä kätilön kanssa erikseen, mukava homma sekin.
Vaikka neuvolakorttiin merkattiin turvotukseen miinusta, niin kyllä nyt iltaa kohti alkaa taas sormissa ja jaloissa tuntua... Heti huomaa, kun ei ole muistanut juoda tarpeeksi vettä.
Eli nyt hörpylle!
Gaijis ja piiperö 34+0
Mua alko kiehuttamaan...
Jotku kirjoitteli tuosta painon-noususta..
Mulla oli ennen odotusta paino 54kg/170cm, Nyt paino on 75kg :O! Lääkäri oli vihjassut terveydenhoitajalleni, että painoa tarkkailtava (+25kg!) Ärsyttää suunnattomasti tollanen tarkkailu, eikä sitäpaitsi osannut edes laskea oikein!!!!! Mulla on kummassakin aikasemmassa raskaudessa tullu saman verran, oon syöny raskausajan äärettömän terveellisesti, mutta en ole sitä sorttia, että laskeskelisin joka-ainoaa kaloria -enkä osta mitään rasvattomia tuotteita, koska ne on pahoja ;) ja kaikki kilot lähteny ylihypäten pois imetysaikana. Nyt on neuvola vaihtunu, siksi kaikki raskauteen liittyvät asiat näkyy ihan eri valossa kun edellisissä raskauksissa. Tulee tosi surkee olo, kun täällä tuppukylässä ei huomioida äidin omia sanomisia juuri... mulla ainakin heijastuu heti mielialaan tollanen epäpätevyys. Sit kun mulla on lisäksi se LA siirretty 15 pv. eteenpäin np. ultran toimesta ja muuten raskaus kulkenu aivan samaan tapaan kuin edelliset. tästä vaan on nyt tulossa ISOmpi VAUVA neuvolan mukaan. Taitaa todellisuus kuitenkin olla se, että menkkojen mukainen LA:ni on totuudenmukaisempi.. tiedä sitten... Masentaa!! Nyt olisi rv.37, mutta muutetun ajan mukaan vasta 34+6 :(..
Onko jollakin kokemusta tollasesta, että np-ultrassa vaihdettu aika olisi mennyt vikaan?
Antteeksi nyt kiehahteluni, mutta parempi purkaa teille kun lapsille, ehkä joku jopa saattaisi nurkasta ymmärtää...
Mukavat illanjatkot kaikille. Nyt pistän joululauluja ja kynttilöitä, jospa se rauhottaisi..
Perhonen & poikanen 34+6
Käsittääkseni tuo np-ultran perusteella annettu la pitää parhaiten paikkansa. Minulle ainakin selitettiin, että siihen asti lapset kasvavat suht samalla kaavalla, mutta siitä eteenpäin alkaa jokaisella vauvalla oma kasvutahtinsa. Mutta tiedä näistä, onhan noissa mittauksissa aina pieni virhemarginaali suuntaan jos toiseen.
Itse tosiaan mietinkin sitä yksityiseltä ultran varaamista. Pitää vissiin huomenna soitella ja varata, koska eihän täällä käpykylässä juurikaan noita yksityisiä ole. Saahan sen sitten peruttua jos pääseekin sinne äitipolille.
Tein riisipuuroa ja vedin päälle oikein paljon kanelia. Yhtään supparia ei ole ilmaantunut ;) Tosin itse uskon vahvimmin myös tuohon shoppailuun. Viime viikolla taisi supistella reippaasti kirppisten kiertelyn jälkeen. Joululahjatkin on ostamatta, ei vaan ole rahaa ostaa... muuten kyllä ostaisin. Paha lähteä shoppailemaan...
Jotenkin musta nyt tuntuu, että tämä vauva syntyy ajallaan eikä yhtään ennen. Mutta eihän tässä enää montaa viikkoa ole ;)
Peppipiina + Titi-Tassu 37+3
Mulla polttelee alaselkää taas ja alamahaa..koko ajan tulee pitkää venyvää limaa..Alkaakohan mulla olla synnytys lähellä...?Nipistelee alamahaa auts!! Te kokeneemmat miten teillä alkoi synnytys? ja mun mielestä supisteli äsken koko maha kovettui vähäksi aikaa. Rupeekohan siivous ja sauna auttamaan?
sannis85 ja masuasukki 37
mie tein kans riisipuuroo kattilallisen ja söin oikee kunnolla kanelin kera,nam! on se vaa hyvää-viis siitä nyt närästääkö mut ku oli nii NAM!!
hirmu levoton olo ja jotenkii pinna kireellä...no kohta nukkuu jos vaik huominen ois parempi...
hyvää yötä kaikille!
ilmottelehan itsestäs sit...jospa nyt oisit sinä seuraava synnyttäjä=) voi olla et alkaa olla lähtö lähellä=) ihanaa vaaveja varmaa alkaa tulla pikku hiljaa meille kaikille...
Peppipiina ja muut jotka ootte epävarmoja synnytystavasta, varatkaa aika yksityiselle gynelle. Se tekee kokoarvion ja arvioi lantion varmaan ihan rutiininomaisesti ilman lisämaksua. Veikkaan et alle satasella pääsee!
Manja, mä en todennäköisesti myöskään ole menossa synnytystapa-/kokoarvioon. Ensisynnyttäjiä (ja joitakin uudelleensynnyttäjiä) jotka on lyhkäsiä / kapealantioisen oloisia ja / tai vauva isontuntuinen terkkarin käsiin, laitetaan arvioon. Tai sit jos edellisessä synnytyksessä jotain häikkää / sektio.
Heiluri, mäkin rakastan lunta ja pakkasta :-) ihanaa!! Huomiseks kyllä taas luvattu lauhtuvaa :-( höh! Jouluvalot kimmeltää upeesti ulkona olevan pimeyden ja talvisten " hankien" (lue: 2mm lumipeitteen) kanssa... Ihana tunnelma!!
Ootte muuten tosi hassuja kun manailette rv 36+ tai 37+ että miksei synnytys jo käynnisty :-D voi kuulkaa kun teillä voi olla vielä 5-6 viikkoa edessä... Mut senhän te varmaan tiesittekin!! Nimimerkillä kokemusta on kaiken maailman kikoista alkaen rv 34, lapset syntyneet rv 42 :-P
Itse uskon siihen, ettei synnytyksen käynnistäminen onnistu JOLLEI se beibi ole täysin valmis syntymään :-) Ei mitkään sperman prostaglandiinit eikä mitkään rehkimiset, ei ananakset eikä kanelit eikä chilit saa sitä synnytystä alkamaan.
Lahja-U, ehkä silloin 15.12 on jo maha tippunut ja mahtuu ruokaa enemmän ;-) ?
Vauvan koosta, mullahan 2 viikkoa sit oli arvio tasan 2kg ja veikkaisin että tossa ens viikon alussa olis viimeistään tuo 2,5 kiloa täynnä. Maha on kyllä jo iso et en tiiä sit voiko olla noin pieni... Esikoinenkin, joka oli alle nelikiloinen, oli jo rv 37 alussa 3335g eli 3 viikon päästä tästä. Et eiköhän se 3kg mee rikki joskus rv 36+ tänkin vaavin kanssa!
Hauskaa lumista ja kylmää iltaa, ties vaik huomenna taas vesisade :-(
Sintagma 34+1 (ja max. 8 viikkoa enää jäljellä... Huoah)