:) Marrasmasut keskiviikkoon (:
Kommentit (20)
Onpas Marrasmasut hiljaisia nykyisin näin aamuisin (kävin jo ennen7 ekan kerran kurkkaamassa).
Kertokaas viisaammat jos lapsivettä tihkuu (tai ainakin uskon sen olevan lapsivettä) niin missä vaiheessa pitää käydä näytillä??? Supistelee mutta ei todellakaan kipeästi... Edellisessä synnytyksessä kalvot puhkaistiin joten ei ole nuista asioista mitään tietoa!!!!
Onpas se niin kiva kun täälläkin(Vantaa) jo lumi maassa ja valoisaa.
Vauvalle ei osteta erikseen toppapukua, meinataan selvitä äitiyspakkauksen puvulla. Ja sitten kun mun oli pakko saada pikkuiselle tuollainen lampaantalja niin todennäköisesti pärjää vaunuissa vähemmälläkin.
Meillä tyttö tilasi synnytyksen torstai-illalle jotta saisi olla perjantain pois koulusta ja olisi pidennetty viikonloppu vapaa, ei mikään turha mimmi ;)
Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Vauva oli kääntänyt selkänsä nyt vasemmalle puolelle ja neuvolantäti meinasi että näin käy monesti ja helpompi syntyä kun oikealla puolella isoja sisuskaluja (esim munuaiset).
Rr 112/72,
painoa +500gr/8pv,
ei turvotusta ja pissa puhdas
niin ja tärkein, vauvan syke 130-140, on se vaan aina niin ihana kuulla sen pienen sydämen tekevän kovasti töitä ; )
Nyt lähdettävä telkun ääreen katsomaan sydämen asialla....
Flana rv38+6
En olekaan sitten kesän jälkeen kirjotellut yhtään..oikein hävettää tämä aikaan saamattomuuteni!!
Täällä myös kovasti elätellään toiveita että mösjöö syntyis hiukka etuajassa...Meidän keskimmäinen tuli viikoilla 38+3,en olisi uskonut että tämä raskaus kestää pidempään,mutta onpahan vaan kestänyt..
Mulla ei kans sympatiat riitä noitten hoitsujen vinkumisiin...pelottaa aivan tolkuttomasti,jos ei paikalla ole ketään,kun sinne joutuu menemään.
Onko kellää synnytyksen kaynnistymisestä molemmilla tavoilla,siis vesien menolla ja supistuksilla?
Mä olen kovasti pohtinut,että kumpi oli ns. parempi tapa lähteä...Esikoisen kanssa alko supistuksilla ja nuorimmaisen kanssa meni lapsivedet...Toi lapsivesien meno oli kyllä vähän hurjempi tapahtuma ja oikeasti pelästyin,kunnes kätilö kysy puhelimessa,ensin minua rauhotteli pari minuuttia,että supisteleeko...pysähdyin oikein miettimään,ja totesin että ei...
Toisaalta kun noi vedet menee,on lähtö selkeämpi...kun taas että hulluna kyttäät kelloa,joko sinne vois soittaa tai mennä,etteivät vaan aja kotiin...
pöh...kylläpäs minä mietin kummmia,mutta kertoilkaa omia mielipiteitä jos molemmista kokemusta ja toki muutki!!
Niin,ja HUISIN PALJON ONNEA KAIKILLE JO SYNNYTTÄNEILLE....itsellä pahin vielä edessä (olen muuten alkanut pelkäämään sitä helvetillistä tuskaa...auts...)
Lillamamma ja mösjöö 38+5
Olipahan taas luettavaa, kun monen päivän pinot olivat jääneet selaamatta. Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :-)!!!
Täällä elellään tosi ristiriitaisissa tunnelmissa. Itseä huolettaa niin monen muun tavoin hoitajien irtisanoutuminen. Tilanne on se, että VAS:ssa ei enää oteta synnyttäjiä vastaan tällä viikolla, joten TAYSiin pitäisi lähteä. Voi harmin harmi! Sielläpä ei sitten käydäkään ihan pikaisesti " näytillä" , vaan pitäisi osata lähteä oikeaan aikaan. Ja matkaa on kiitettävästi. Ensi viikolla sitten määränpää olisi sama, mutta hoitajien määrä huomattavasti pienempi...
Toisaalta eipä täällä ole mitään merkkiä synnytyksen alkamisesta! Miten voi olla, että menkkakivut ja hieman kivuliaat supistukset ovat täysin kaikonneet ja olo on kuin keskiraskaudessa?!! No, iso kyllä olen, joten sillä erotuksella. Hullua on myös, että vauvan pää on selkeästi tosi alhaalla, mutta samalla sen pylly tuntuu lähes kurkussani asti. Ota siitä sitten selvää, onko vauva nyt laskeutunut vai ei...
Suppareita kaikille toivotteleepi:
RvaRuljanssi ja Nuu 38+1
Meille syntyi siis perjantaina 9.11 klo 4.43 pieni ja suloinen tyttövauva :) Mitoiltaan 51,5 cm ja 3990 g. Synnytys oli helppo ja nopea. Turhaa siis pelkäsin etukäteen!
Esikoisen kanssa vierähti lähes vuorokausi sairaalassa, ennen kuin oli maailmassa. Nyt ehdittiin olla hippusen vajaa kaksi tuntia. Kokemus oli aivan mahtava!
Mulla lähti nyt synnytys supistuksilla, kun taas ekalla kerralla vesien menolla. Viimeksi oli kyllä selkeämpää lähtö...Hyvä, että nyt ehdittiin ees sairaalaan. Tai meillä on kyllä vaan 5 min matka, mutta ihme että ees tajusin mennä sinne. Soittaessa sairaalaan, kätilö tmv. vaan naureskeli ja sanoi, että ei voi tietää pitäisikö jo lähteä...
Toivottavasti te loput (tai ainakin suurin osa) ehtisitte ennen niitä typeriä irtisanomisia. Vaikka itse ehdeinkin alta pois, tiedän kyllä kuinka kova huoli voi asiasta olla!
Liiruli ja ihana prinsessa 6 pv
Heippa!
Mä tulen nyt kuokkimaan tänne pinoon ja hakemaan vertaistukea. Taisin kyllä joskus alkuraskaudesta kirjoitella, mutta sitten 1v 5 kk vanha esikoinen on vienyt ajan ja olen päätynyt vaan pinon lukijaksi. Nyt viimemetreillä itsellä alkaa olla niin rankkaa, että vertaistuki samassa veneessä olevilta olisi tosi tarpeen. Täällä siis mennään jo rv 41. Synnytyksestä ei näy merkkiäkään. Olo on tukala ja esikoisen hoitaminen käy voimille. Lisäksi mua stressaa tosi paljon se, että tuttu ihana Jorvi sulkee tänään ovensa. Nyt siis synnytetään jossain muualla, mutta missä. Mä olen yksin lähdössä synnyttämään, enkä todellakaan haluaisi mennä taksilla Tammisaareen, Porvooseen tai Hyvinkäälle asti. Esikoinenkin syntyi nopeasti ja rajusti, joten pitkä matka ois mulle ihan kauhistus. Millä ihmeellä tän vauvan sais ulos täältä mahasta? Esikoinen, kun kuitenkin syntyi ihan ajoissa. Ovatkos Jorvilaiset tietoisia missä yliaikaisseurannat hoidetaan?
Sitten vielä kovasti tsemppiä kaikille muille!
Sisu, rv 41, esikoinen 1 v 5 kk
Tulin ilmoittamaan teillekin että meidän perhe vahvistui kauniilla tytöllä ke 7.11. klo 4:22. Mitat olivat 50 cm ja 3610g ja täydet kympit 10-10-10. Raskausviikkoja takana oli siihen mennessä 40+5.
Kärsivällisyyttä nyyttiensä odottajille!!
-vmv69-
Onneksi olkoon kaikille vauvantuoksuisen paketin saaneille!
Eipä ole tosiaan tullut itsellä kirjoiteltua aikoihin. Viikoittain on kuiten tullut luettua palstalaisten kuulumisia.
Perjantaina ois laskettu aika, mutta tuntuu vahvasti siltä, että pätkähtää yli (vaikka aiempaa kokemusta ei olekaan). Ei ole vielä ollut sitten minkäänlaista merkkiä synnytyksestä. Vauva potkii ja möyrii sen verran paljon, että luulen hänen viihtyvän hyvin mahassa. Yöt olen onneksi saanut nukkua suht rauhassa yhtä vessareissua lukuunottamatta.
Tänään oli neuvola, kaikki arvot oli kohillaan. Piristävä uutinen oli, että vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt. Eli eiköhän se sieltä vielä ulos tule. Limatulppaa tai jotain muuta merkkiä siis odotellessa...
Itse en jaksa kantaa huolta siitä, mihin minut ohjataan synnyttämään. Olen tyytyväinen, kunhan vaan saan vaavin syliin terveenä ja että itsekin säilyisin suht ehyenä. Jos pitää ajaa synnyttämään sadan kilometrin päähän vieraalle paikkakunnalle, niin sitten pitää. Täällä pohjosessa on kuiten hyvä muistaa, että joillakin on joka tapauksessa matkaa lähimpään synnytyssairaalaan jopa 400-500 kilometriä. Ja enhän mie kuitenkaan täältä tunne yhtään hoitajaa/kätilöä, niin samapa tuo on vaikka synnytys tapahtuu toisella paikkakunnalla.
Luminen ilma houkuttaa sen verran, että on pakko lähteä hetkeksi kuuntelemaan lumen narinaa kenkien alla. Mukavaa loppupäivää kanssaodottajille, elekää stressatko ;-)
-Nennuski 39+5
Ihania vauvauutisia oli taas vaikka kuinka monta... onnea!
Lillamamma: mulla on käynnistynyt molemmin tavoin, supistuksilla ja vedellä. Vaikka vesien menosta kkunnon rytinä alkoi heti ja kesti vähemmän aikaa, mä tykkäsin siitä enemmän. Ainakin tiesi varmaksi milloin lähteä. Mä epäilen että jos tää alkaa vaan supparein, mä ihamettelen niitä täällä kotona kunnes huomaan, että vauva syntyy jo. (Mikä voi tietty olla hyväkin asia, jos irtisanoutumisiin asti mennään - eipähän tarvitsisi kilpailla huomiosta synnärillä :))
Nyt siis alkoi täällä se aika, kun taysin synnäri on varmaan aika täynnä, kun noita muita paikkoja meni kiinni. Henkilökuntaa olisi toki tällä viikolla enemmän - eli voisin kyllä jo mennä. Esikoinen syntyi tasan näillä viikoin, keskimmäinen 40+5 -viikoin eli huomenna. Otapa pikkuveli mallia, ettet jää sinäkin odottelemaan käynnistystä kuten kuopus..
Napaan ei kyllä kuulu uutta. Supistelee ja kävely on ankanmarssia kun A-K on alhaalla. Mutta ei mitään sellaista tapahdu joka kertoisi lähdön olevan ihan ovella. Äiti ja anoppi soittelevat jännittyneinä, taitavat panikoida irtisanomisista tai mistä lie paljon minua enemmän...
Tarald: tosi kurja lukea että sulla on iltaisin noin kurja mieli. Ei mullakaan mies kamalasti paijaile, mutta mä oon kai vaan niin tottunut siihen, että otan (paitsi huonoina päivinä kun vollotan) ilon irti sitten siitä vähästäkin. Tänäänkin se oikein tähdensi, että on reenit ja sen pitää EHDOTTOMASTI ehtiä sinne, että saa omaa aikaa - niin kun tässä nyt omaa aikaa kenelläkään olisi - vai mitä sitä tässä reenailisi näin viime metreillä. Koita jaksaa!
A-K 40+4
Enpä ole jaksanut muutmaan hetkeen kirjoitella mutta lukemassa olen käynyt ahkerasti !!
Kävin tänään kontrollissa Jorvissa äippäpolilla vauvan tarjonnan vuoksi ja kaikki ok, Tikrunpentu on rt.ssä, paikat kahdelle sormelle auki ja kanavaa 3 cm jäljellä joten voi tulla tänään tai kahden viikon päästä kuka tietää...
Ohjeeksi sain että kun Jorvi laittaa tänään klo 24 ovensa meiltä synnyttäjiltä kiinni että on soitettava kun on aika lähteä laitokselle Hyksin Naistenklinikalle nroon 47 17 34 88 ja sieltä antavat jatko-ohjeet.. ( esim minne kannattaaa mennä että on tilaa jne )
Lääkäri vaan sanoi että uskoo että synnytyssalit vetävät hyvin mutta uudelleen synnyttäjillä kotiutus on nopeaa ja neuvolan kanssa yhteistyötä tehostetaan ensimmäisten vuorokausien aikana esim niin että neuvolassa tehdään lääkärintarkastukset jotka yleensä hoidetaan osastolla ennen kotiutusta !!
Ei silti että minä haluaisin siellä sairaalassa ollakkaan mutta silti vähän arveluttaa ja pelottaa !!
Nyt laittamaan sapuskaa ja sitten kauppaan ..lenkille en viitsinyt koirulin kanssa lähteä mutta käy se shopppailukin lenkkeilystä tuolla kauppakeskuksessa ja sisätiloissa niin ei ole liukasta..
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille ja tsemppiä kaikille loppumetreille !!
Isotikru+tikrunpentu 38+6
Ihanaa pohjalainen(lehti) kertoi tänään että synnytys ja tehohoito jäävät pakkolain myötä tänne vaasaan=)
Vaikka itseeni se nyt ei näytäkkään vaikuttavan,
koska= tänään kun kävin äippäpolilla repivät ne kalvot puhki ja nyt odottelen tässä koska saa lähteä mutta viimeistään 8.00 huomis aamuna ottavat mut sisälle ja käynnistävät kunnolla synnytyksen.
TARALDILLE: Paljon voimia!
hui, kun mua jännittää kun jo tietää mistä on tulossa=(=)
palailen ehkä vielä tänään kertomaan voinnista=)
zemppiä kaikille=)
pähkinäneito 38+2
Oli pakko vielä kommentoida tähän kotiuttamisasiaan.
Kävin neuvolassa tänään ja neuvolat ovat kieltäytyneet hoitamasta näitä " jälkitarkastuksia" , heillä ei ole ammattitaitoa niihin.
Eikä kuulemma mitään koulutuksiakaan asiaan ole tullut. Se ensimmäinen kerta neuvolan kanssa on se noin viikon kuluttua synnytyksestä. Ja tämä koskee siis Espoota. Ne muutamat kätilö/terveydenhoitajat joita espoossa on ovat kuulemma synnytyksiä hoitaneet noin kymmenen vuotta sitten, eli ei apua ole sieltäkään tulossa.
Eli jos tulee jotain yllättävää voi soittaa naistenklinikalle ja sieltä lääkäri antaa lähetteen esim. labraan, tapiolan laboratorio pysyy auki. Tai sitten jos hyvä tuuri käy voi saada lääkärin kotikäynnille.
Onkohan eduskunnassa ketään kätilöä? Että jos sinne suunnistaisi synnyttämään?
Taraldille lähetän myös voimahaleja!! Yritä jaksaa sitä ukkoa, pyydä josko vähän silittelisi!
Kukka
on miehen veljen vaimoke vauvan 2kk kans tulossa käymään niin tuun pikaisesti pyörähtämään ennenku tulevat kylään.
Oon nukkunut monta tuntia päivällä. Kävelin aamulla tytön tarhalle ja takaisin, matkaa n. 4km yhteensä ja sen jälkeen tuli niin armoton uupumus että oon nukahtanu. Alun perin menin vaan peittoihin lämmittelemään mutta olinki sit nukahtanut ja heräsin puoli 2 ku mies tuli kurssilta=) Varmaan matala hb kin väsyttää.
No pitää koittaa nukkua varastoon, kohta alkaa armoton valvominen pikku-ukon kans.
Eilen käytiin ostamassa tuttipulloja ja tutteja ja mulle liivinsuojia. Toivottavasti imetys sujuisi hyvin, mutta olisihan se hyvä jos joskus öisin sit mies vois antaa maitoa pullosta niin sais huilata.
Taraldille ja muille myötätuntohalit. Sitä tarttee kyllä itse tässä vaiheessa aika paljon huomiota tai ees jonkulaista noteerausta kaikkine hormonineen ja ison mahan kanssa ja vaivojen kanssa.
Joku kirjoitti eilen että onko ainut jota ei raskaana olo jo kyllästytä tai tai ei oo vielä pipo kireellä sen suhteen. Mulla on kans vähän samanlaiset fiilikset, tietenki mulla on vielä yli viikko laskettuunkin aikaan mutta ei mulla oo hätää tuota asukkia vielä häätää. Kyllä se tulee sitten kun se on valmis.
Pitää vaan keksiä itselle jotain tekemistä niin ei tuskastu. Oon kyllä kova kyläilemään ja touhuamaan joten eiköhän sitä jaksa odotella.
Pähkinäneito: Miks ne puhkas kalvot ja alkaa käynnistämään? Etkö sä ollu suurin piirtein samoilla viikoilla mun kans? Mulla on nyt joku informaatiokatkos varmaan. Tsemppiä koitokseen!
Ei mutta nyt ovikello soi, jee pääsee hoitamaan vauvaa!
-Laalaa ja " Keke" - 38+4
meille syntyi pikkuinen tyttö pe:na 9.11:)
menin to:na näytille naistenklinikalle, koska edellisen päivän neuvolassa paineet oli koholla ja valkuaista virtsassa yhden plussan verran. no, ne ottivat osastolle saman tien seurantaan. seuraavana päivänä eli pe:na synnytys käynnistettiin raskausmyrkytys-epäilyn takia...viikkoja 38+1. ei ollut vielä paha edes, mutta koska viikot olivat täynnä, ajattelivat että käynnistellään saman tien. kätilö varoittteli siinä päivällä, että tässä voi mennä kauankin. että lääkettä lisätään kohdunsuulle 4:n tunnin välein ja jos mitään ei tapahdu, luultavasti joudun sektioon. joka tapauksessa kuulemma sain varautua odottamaan vaikka lauantaille että jotain alkaisi tapahtua alapäässä. siispä mies tuli seuraksi ja yhdessä sitten ooteltiin. eipä mennyt kauaa kun alkoi tapahtua. eka lääke laitettiin noin klo 12(siitä tunnin päästä alkoi pienet nipistykset), sitten lisää lääkettä aikataulussa 4:n tunnin päästä ja pian alkoikin jo hyvät, säännölliset supparit klo 18. kalvot puhkastiin 19.20, yht' äkkii olinki auki 5 senttii ja sit en ehtinyt saamaan epiduraalia (toisaalta anestesialääkärikin oli kiinni jossain leikkauksessa), kun olin jo muutamas minuutis auki 10 senttiä ja piti alkaa ponnistaa. siin sai naistenklinikan kriisivalmius kuulla kunniansa:) mies kertoo mun itkeneen siinä lavitsalla krokotiilin kyyneleitä ja hutaneen että nyt tuli lähtö...mä kuolen!! :D nyt jo naurattaa:D ponnistus kesti vaan minuutin ja toisella punkeemisella synty neiti. ei tarvinnu miettii et mihin suuntaan pitää ponnistaa, ku tuntu et pask**taa vaan. no, tuli sieltä kyllä sitä ihteensäkkin:) vähän repes värkki, mut ei pahasti...maanantaina päästiin jo kotiin.
tyttö on ihana. 50 senttiä ja 2818g...oli nopee synnytys, ton käynnistyksen takii varmaan.
Flunssaista keskiviikkoa täältä...heti ekaks:
Leitz: joo, puhuin OYSista...ei se lekuri varsinaisesti sanonu että sulkis ovet, mutta että mitään ns. turhia käyntejä tai jotain kontrolleja ei pahemmin siellä kai oteta vastaan....toisaalta tänään kun kävin kontrollissa taas, niin tämä tämänpäiväinen lääkäri sano, että ei mitään huolta, että miehitystä on paljon enemmän synnytyksen puolella kuin esim. jollain muilla osastoilla...ja että ihan varmasti kaikki synnytykset hoidetaan ihan normaaliin tapaan. Ainut on että osastolle jos joutuu niin sieltä voidaan passittaa kotiin aika pian...siis jos esim. menee vaikka verenpaineen tai muun tarkastuksen takia....:P Joten vähän helpotti tuo uutinen. Ei tarvi olla kuulemma huolissaan...ketään ei jätetä pulaan ihan varmasti. Näin se lääkäri sano. :)
Tarald: mimmonen on olotila sulla tänään...tsemppiä oikein paljon sulle..mulla on jotenkin ollu samanlaisia tuntemuksia paljon...onneksi äiti on ollut suurena apuna ainakin mitä miehen pojan " hoitamiseen" on tullut...ja jos miestä ei oo näkyny kotona niin en oo ollu ainakaan yksin, mutta toivon kyllä sydämestäni että miehes tajuais että ei tämä viimesillään olo ja odotus oo niin hemmetin yksinkertasta. Toivottavasti hän tajuais että nyt jos koskaan tarvitaan tukea ja apua kaikessa..tai ainakin suurin osa varmaan meistä tarvii. Oikein paljon jaksuja sulle ja tsemppiä!!
Auts, nyt alkaa taas masussa tuntumaan jotain...pitää mennä pötkölleen...mies teki ruuan ja pitäs alkaa syömäänkin tässä ;)...että eikun kuulemisiin jälleen...:)
Niin, omaa napaa sen verran, että edelleenkään ei oo paikat auenneet ainakaan ja vauvan pääkin on vielä melko ylhäällä...eikä oo ihan täysin kiinnittynyt...pyh. :P Taitaa mennä ens viikkoon ainaki tämä oottelu, mutta toivoa täynnä että jos jo tällä viikolla. :)
Malaika+vaavi 40+3
Täällä yhä edelleen sama olotila jatkuu, eli ei mitään oireita. Hyvin hiljaista on..Tänään on tosin supistellut vähän enemmän,kuin normaalisti,mutta ei kivuliaasti. Ja luulen tuon johtuvan enemmänkin siitä,että ollaan lasten kanssa ravattu ympäriinsä koko päivän.Huoh, saisi jo tulla...
Salmiakkisisu: Täällä kanssa yksi odottaja viikoilla 41+1. Ymmärrän sun fiilikset paremmin kuin hyvin, sillä mulla oli kuopusta odottaessa melko samanlainen tilanne kuin sulla. Eli esikoinen oli 1v3kk, kun kuopus syntyi viikoilla 41+3. Esikoinenkin meni aikoinaan viikoille 41+6. Eli kaikki meidän lapset ovat antaneet odotuttaa itseään. Mullakaan ei ole yhdessäkään raskaudessa ollut vielä näilläkään viikoilla merkkejä synnytyksestä. Esikoinen käynnistettiin ja kuopus syntyi spontaanisti. Tosin luulen,että tohon vaikutti hieman kovakourainen sisätutkimus, kun käytiin Jorvissa näytillä lapsivesiepäilyn vuoksi.
Silloin ei tosin ollut hoitajilla irtisanomisuhka päällä, mikä tietysti vielä lisää stressiä omasta ja vauvan hyvinvoinnista tähän loppumetreille...
Voin toivotella sulle vaan paljon voimia ja yritä ajatella, että ei tässä enää montaa päivää ole jäljellä. Sen ajatuksen voimin mä jaksoin taapertaa eteenpäin, vaikka oma jaksaminen alkoi jo olla kovilla(lähinnä se henkinen) ja jaksan nytkin. Mutta kovasti tsemppiä ja voimia sinne!
Soitin tänään Jorvin äitipolille ja onnistuin vielä saamaan ajan perjantaille yliaikaiskontrolliin. Sunkin kannattaisi soittaa vaikka huomenna sinne ja kysyä, että miten homma toimii viikonlopun jälkeen noiden kontrollien kanssa ja mihin pitää mennä. Toivotan onnea tulevaan.:)
Taraldille kanssa voimahali!
Ja onnittelut kaikille uusille jakautuneille!!! Ehkä mäkin joskus sen omani saan...
kk81 ja masu rv41+1
T
Kiitos kaikille tsemipityksistä ja voimahaleista! Eipä tääkään ilta ilman itkua menny...Mies meni taas sänkyyn kattomaan telkkarii ku pääsin tyttöjen iltasatu- ja laulutuokiosta olkkarin puolelle :( Jätskiautoki soitti äsken tunnussäveltään tuolla pihalla ja esikoinen huuteli et miksei mennä sinne käymään. Meillä käy jätskiauto 20.40 joten vähän liian myöhään tulee. Lupasin et ostetaan joku kerta kaupasta jätskii taas. Harmittaa taas ja itkettää, enkä ees aina tiiä mikä...varmaan se et esikoista harmittaa et ei pääse jädeautolle ja se et mies ei huomioi mua mitenkään ja se et väsyttää ja se et irtisanomisuhka leijuu pään päällä ja se ettei tän yön jälkeen enää pääse kuulemma Jorviin synnyttää: tää on ihan pepusta!
Neuvolassa tuli taas käytyä tänään ja kaikki kunnossa siellä. Verenpainekaan ei ollu noussu nyt joten ei tarvi sitäkään huolehtia. Seuraava aika ens maanantaina. Jospa sinne asti ei tarttis mennä vaan pääsis jo synnyttää...
Viime yönä 3-6 aikaan supisteli kipakasti ja paljon mut taas ne supistukset hiipu joten ei kai tässä toivoa oo vieläkään.
--KUKKA--: Mäkin oon päättäny nyt luovuttaa joten syntyköön vauva sit ku on täysin valmis. Vaikka tänään tosin yritin vähän auttaa asiaa: imuroin koko kämpän ja saunottiin. Seksiä en saa ku mies ei jaksav vaikkei mieli kauheesti kyllä teekään..Mä todellaki ymmärrän sua tossa tehy jutussa! Muaki kauhistuttaa mitä omasta synnyttämisestä tulee ja millanen huono kokemus siitä voi jäädä jos ei apua oo tarjolla tai on ruuhkaa ihan liiaks. Stressaavaa koko tilanne!!!
Liiruli ja vmv69 ja nanni79: Onnea tyttövauvojen syntymän johdosta!
Isotikru: Kiitos kun laitoit numeron johon voi sit soitella ku lähtö synnyttämään tulee! Mulla tää potutuskäyrä nousee vaan ja ahdistaa jo ajatus et kotiutetaan pian vauvan syntymän jälkeen ja täällä kotona on kuitenki täys kaaos ja mä masennun ihan täysin...en tiiä mitä pitäis ajatella...
pähkinäneito: Tsemiä synnytykseen!
Malaika_Vaavi1: Paranemisia flunssaseen oloon ja jospa jo pääsisitki tällä viikolla synnyttämään :)
Jospa mä meen nyt kattomaan Greyn Anatomiaa ni saan jotain muuta ajateltavaa ku oman napani...
Tarald ja tiitiäinen 39+3
LaaLaa04:
Mulla käynnitykseen syy on vaikea edellinen synnytys + ed.raskausmyrkytys. Nyt kyllä kaikki arvot on hyvät, mutta päätä särkenyt. vauvan painoarvio oli tänään 3500kg eikä saisi nousta yhtään sillä esikko painoi rv36+6 3300g eikä mm. ahtaiden paikkojen takia hengittänyt ensimmäisenä elinminuuttinaan. pisteitä hän sai tuolloin 2, 4 ja 6.
Yritetään siis taata vauvalle turvallinen synnytys, jottei kävisi niin kuin esikoisen kanssa. Sekavasti kerrottu, mutta ehkä tästä jotenkin ymmärtää jotain.
Nyt ei oo mitään synnytysoireita, joka on harmi kun olisi se ihana kokea se " luomukäynnistyminenkin" .
NIIN JOO JA KÄYNNISTYS SIIRTYY PERJANTAILLE TAI NIIN ED. JOS KAIKKI 3KPL SYNNYTYSSALIT SATTUU OLEMAAN AAMULLA TÄYNNÄ!
Kiitokset zempityksestä=)
JA VOIMIA IHAN KAIKILLE=)
pähkinäneito 38+1 (KAI, IHAN SEKAISIN JO, AAMULLA VARMAAN LAITOIN +2)
Tulin ilmottamaan et meille syntyi pikkuinen peikkotyttö 12.11 klo 9.31.
Aamulla sillon tuli kuin tulikin lähtö, ja hommassa meni siis vajaa 6½ tuntia.
Tänään päästiin pois, tosin huomenna pitää viel sairaalas käydä punnituksessa, ku ei paino meinannut nousta. Maitokin alkaa mulla vasta vähitellen nousee.
Laitan myöhemmin parempaa kertomusta, nyt pitää mennä:)
Onnea muillekin vauvautuneille ja pitkää pinnaa & tsemppiä vielä odottelijoille!
Milenna ja Minttu 2pv
Mä luovutin ja en enää yritä että tämä vauva tulisi täältä ulos ennen kuin on valmis. Viikonlopun ravasin messuilla, saunottiin ja ihanin S oli usein käytössä, maanantaina oli shoppailu päivä ja eilen istuin autossa noin 400 km. Ja ei niin mitään :) Eli tulee kun on tullakseen...
Ja en ole kärsimätön vaan paniikki iskee, mies on viikonlopun poissa. Viisi tuntia kestää ajaminen kun soitan. Ja sama juttu sitten ensi viikonloppuna. Eli nyt kun mies oli täällä olisi ollut " loistava" aika mennä synnyttämään :)
Ja sitten nämä irtisanomiset hermostuttaa, eli soittoa vaan naistenklinikalle ja kätilöopistolle sitten kun käynnistyy että kummassa on tilaa... Mitäs jos kummassakaan ei ole??? Ja mä en ainakaan halua synnyttää yksin ja lähteä siitä sitten kotiin... APUA! Edellisestä on niin kauan aikaa (4,5 vuotta) ja oli sektio joten " ensisynnyttäjä" olen. Ja nyt en päässyt edes mihinkään valmennukseen. Eli ei niin mitään hajua mistään. Jihuu! Mä olen kyllä edelleen sairaanhoitajien palkan nousun kannalla mutta jos oma synnytys on kamala siitä johtuen, ei mulla taida ainakaan riittää sympatioita yhtään enää... (taitaa olla hilkulla jo nyt..) Ja tiedän, omaan napaan katsomista on.. Ymmärsiköhän ketään?
Puvusta: En ole vielä ostanut varsinaista toppapukua, ostan vasta kun tiedän kumpaa sukupuolta vauva on ja todennäköisesti sitten sen 62cm.
Kohta neuvolaan :)
Kukka ja pikkukattila 39+1