Ketkä sinun mielestäsi ovat ansainneet mukavan maallisen mammonan ja rikkauden?
Ja ketkä taas sitä eivät ansaitse? Onko se tietty ryhmä vai ihmistyyppi vai ne jotka perivät rikkautta?
Kommentit (8)
Puhuit tuossa laista, toteutuuko mielestäsi laki esim. tuloerojen tasaamisessa ihmisten kesken?
Onko sinusta jees, jos jonkun toisen tulot ovat lähes 60 krt enemmän kuin toisen? (vasta tehty tutkimus suomalaisista tuloeroista).
mutta kaikki jotka tekevät itse asian eteen jotain tai jotka perivät, ovat ne ansainneet. jotkut syntyvät kultalusikka suussaan, jotkut eivät, mutta hankkivat silti sen mammoman. molemmat ovat sen ansainneet.
Sulla on varmaan isompi palkka kuin hoitajilla, mutta nyppii jos ne nyt korotuksen saa. Nyyh vaan itsellesi kateellinen!
Vierailija:
Onko sinusta jees, jos jonkun toisen tulot ovat lähes 60 krt enemmän kuin toisen? (vasta tehty tutkimus suomalaisista tuloeroista).
Ainoa, mikä hippasen hiertää on naisen asema palkka-asioissa. Tämä kuuluisa " naisen euro on 80snt" . Siinä on vielä hiomista.
Muuten palkkaerot ovat ok. Suomessa kaikilla on mahdollisuus kouluttautua, hyvään etenemiseen tarvitaan onnea, määrätietoisuutta, sinnikkyyttä ja paljon työtä.
Mäkin ajattelin köyhänä opiskelijana aina, että miksi NOI saa noin paljon, miksen mä. Nyt kun fyffeä on yli oman tarpeen, ei tunnu yhtään siltä, ettenkö sitä ansaitsisi. :) Vaikka moni huonommin toimeen tuleva ihan varmaan katsoo mua nykyään samalla tavalla kuin minä ennen muita.
Mutta sen puoleen koen olevani " hyvä varakas" , että miehen kanssa annamme reilusti myös muille. Kerran vuodessa pläjäytämme isohkon summan hyväntekeväisyyteen, ja muulloinkin, jos näemme hyvän kohteen.
tällä hetkellä kituutan opintotuella. näen kuitenkin paljon vaivaa sen eteen, että tulotaso on joskus parempi, joten omasta mielestäni sen kyllä sitten joskus olen ansainnut.
vuosia sekä työ erittäin vaativa ja vastuulinen - versus hanttihommiin suoraan töihin mennyt, ilman koulutusta...???
" Kukaan ei ansaitse enempää kuin toinen. Kukaan ei ole parempi että ansaitsisi enemmän."
Ei siinä sen kummempaa " ansaitsevaisuutta" minusta tarvita.