Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit saavat usein syyt niskaansa lapsen huonosta huolenpidosta?

Vierailija
14.11.2007 |

Meni hermot totaalisesti, kun hoitotäti torui minua.

Isä oli pukenut normaalin SYYSvaatetuksen lapselle aamulla ja lapsi rukalla ei ollut edes kunnollisia käsineitä mukana.

Tottakai sain minä hakiessani hirveät haukut asiasta, vaikka painotin, etten minä ole vastuussa aamuisin lapsen pukemisesta, vaan isä hoitaa sen.

Kaikki mokat kirjataan automaattisesti äidin syyksi, onko muut huomanneet saman?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään isää joka osaisi oikeasti laittaa lapselle aina parhaiten tarkoituksen mukaiset vaatteet, äideillä on oikeasti näppituntuma asiaan. Jos ei joka päivä huolehdi lapsen vaatetuksesta, on siihen aika hankala hypätä kylmiltään. Ja jos isä olisi hakenu, olisi se saanut sen palautteen.

Vierailija
2/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidät vaa oppitunnin isälle :P

mä itte ainakin jouduin tekemään lapun/talulukon isälle että mitä laittaa päälle jos on +3 tai -5 aamulla.. Ja jos miehesi suuttuu siitä niin näytä hänelle tämä keskustelu. Tästä ei ole kyse isän huonoudesta vaan lapsen parhaasta.

Meillä oli kerran kun isä ei ollut muistanut ottaa kuravehkeitä mummolasta kotiin, niin hoita tädit kyseli multa onko mulla rahat loppu kun ei ole lapsella kurahaalaria.. Arvaa ottiko päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se varsinaisesti sinua tai ketään " syyttänyt" vaan varmastikkin kertoi lapsella olleen kylmä. Laita illalla vaatteet valmiiksi, mitkä isä sitten huolehtii lapsen päälle. (Vaikea isin on yhtäkkiä tietää mitä puetaan jos ei ole ennen vastuuta tästä joutunut ottamaan, voitte keskustella myös pukeutumisesta eritilanteisiin mitä milloinkin voisi laittaa päälle/mukaan. Kirjoita vaikka lappu mitä pitää olla mukana. Kyllä se isikin kohta oppii;))

Hoitajalle on tärkeintä lapsen hyvinvointi, sentakia joutuu välillä vanhemmille sanoa mitä varavaatetta mukaan. Lapsen pukeminen muutenkin on vaikeaa kun säät vaihtelee, välillä joutuu sanomaan mitä olisi hyvä olla kassissa mukana päällä olevien lisäksi, että saa sitten lisätä/vaihtaa säitten mukaan. Siitä ei kannata ottaa itseensä, lapsen eduksihan tässä työskennellään kaikki yhdessä.

Vierailija
4/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En tiedä yhtään isää joka osaisi oikeasti laittaa lapselle aina parhaiten tarkoituksen mukaiset vaatteet, äideillä on oikeasti näppituntuma asiaan. Jos ei joka päivä huolehdi lapsen vaatetuksesta, on siihen aika hankala hypätä kylmiltään. Ja jos isä olisi hakenu, olisi se saanut sen palautteen.

Vierailija
5/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole sanonut jo isälle? Vaikka kuinka monta kertaa?

Vierailija
6/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta reppu. Pakkaat sinne erilaisia hanskoja, pipoja, villatakkeja, villahaalareita yms. Sitten ei tarvitse sen tyhmemmän arpoa, eikä lapsen palella.

Lapset ensin, sitten vasta arpominen siitä kuka oli väärässä.

Vierailija
7/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätinsä vie hänet kerhoon.

Samaten pidän omassa autossani ja isän autossa ylimääräisiä varusteita ja vaatteita isompaa varten, jonka minä vien ja isänsä hakee. Monesti olen vasta matkalla tajunnut, miten märkää/kylmää oikeasti on ja vaihtanut esim. sormikkaat rukkasiin, kengät kumppareihin yms.

Meillä on paljon vaatteita. Sitten ei tarvitse pelata yksien kanssa.

Vierailija
8/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun isä haki lapsen ei mitään palautetta. Kun minä hain, aina oli jotain tapahthnut . Annettiin palautetta siitä miksi isää ei informoida asioista. Molemmat kysyi hakiessa saman kysymyksen, miten on päivä memmyt.

Vierailija
9/9 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Olen huomannut saman. On niin typerää touhua. Isä on just samalailla vastuussa lapsesta ja tulis samalailla käyttää niitä aivoja. Se on niin ihme että isälle lirkutellaan ja nauretaan iloisesti. Kun menet itse hakemaan niin palautetta tulee... miksi sitä ja tätä ja tuota..

Mikä niillä hoitajilla on niin vaikeeta antaa sitä palautetta myös isälle?

Ja jos lapsi käyttäytyy huonosti niin monesti katotaan sinne äitiinpäin. Mitä äiti on tehnyt väärin? Miks äiti on jättänyt kasvattamatta. Vaikka aika monesti se lapsen huono käytös on johtunut isästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi