Mitä työtä Auvisen vanhemmat tekevät? Eivätkö mitään huomanneet?
Vanhemmat elivät täysin tietämättöminä poikansa patologisesta tilasta? Oliko näin?
Kommentit (34)
Vierailija:
anut itsemurha viestin. MUn mielestä tässä on ihan turha ja törkeätä ruveta hakemaan syyllistä ton p vanhemmista eiköhän ne kärsi myös siitä menetetystä lapsesta sekä siitä että mitä se lapsi teki! Miettikää hiukan mitä kirjoitatte ja puhutte!
tätä ei koskaan olisi tapahtunut. Ikävä sanoa näin, mutta se on totuus. Linkolalla ja Linkolan ihannoimisella on suora linkki tekoon.
Yleensähän sitä paitsi lapset haluavat olla päinvastaista mieltä kun vanhempansa.
Vierailija:
Miten sellainen voisi mitään huomata, joka jakoi pojan kanssa saman ideologian ja oli sen tosiasiallinen lähde.
Linkolalaisen ideologian tuotos koko Pekka-Eric. Oppi vain vihaamaan itseään ja ihmisyyttä.
Joka oli tavattoman vääristynyt. Päähän oli tungettu liikaa sellaista tietoa, mitä hän ei pystynyt vielä ikäisekseen käsittelemään ja tiedon myötä tuli yli-ihmisyysharha, kun hän kuvitteli tietävänsä kaiken vaikka tiesi niin tavattoman vähän.
Vierailija:
Miten sellainen voisi mitään huomata, joka jakoi pojan kanssa saman ideologian ja oli sen tosiasiallinen lähde.
Linkolalaisen ideologian tuotos koko Pekka-Eric. Oppi vain vihaamaan itseään ja ihmisyyttä.
niin voi olla vaikeata huomata lapsessakaan niitä piirteitä.
Itselläni vanhin on 17v ja uskon ja toivon että huomaisin jos hänen käytös/vapaa-ajan vietto/kaveripiiri/puheet yms muuttuisivat johonkin radikaaliin suuntaan.
Mielestäni erittäin tärkeää tuonikäisten kanssa on avoin keskusteluyhteys ja kavereiden tunteminen kuin myös toki luottamus.
Vaikka olisi 18v eli lain mukaan täysi-ikäinen se ei tarkoita mielestäni vanhempien velvollisuuksien poistumista.
Toki tulee asioita joista ei vanhemmille puhuta eikä tarvitsekkaan mutta...
varsinkin niin kauan kaun nuori aikuinen asuu kotona olisi mielestäni vanhempien hyvä tietää jollain tasolla missä mennään, ja toki vaikka asuisi muuallakin
Harva 18v on kuitenkaan vielä " aikuinen "
Koko Linkola pitäisi repiä sieltä jalustaltaan ja heittää huitsin nevadaan, niin paljon pahaa hän on saanut aikaan.
Pekka on omistanut yhden videoistaankin Linkolalle. Pekalla ei ollut kykyä kyseenalaistaa yhtään mitään, hän imi ja kopioi ihan kaiken tiedon ja kehitti niistä sitten oman sekavan ideologiansa.
Hän oli niin eksynyt ja hukassa kuin vain ihminen voi olla.
hänen ns. aatteensa oli epälooginen sillisalaatti jossa oli yhdistelty kommunismia, uusnatsismia, yleistä kaikki-on-paskaa-asennetta, olen-väärinymmärretty-nero-uhoa ja grandiooseja harhakuvitelmia, luonnonvalintaretoriikkaa ja aikaisemmilta koulusurmaajilta lainattua vihakuvastoa. Linkolan ajatus siitä että ihmisiä on maapallon kestokyvylle liikaa oli aika lailla päälleliimattu. Jos Pekan motiivi olisi ollut vähentää maapallon väkilukua olisi ollut paljon tehokkaampiakin tapoja, yhdeksän ihmistä on siinä tosi vähän, varsinkin kun osa kuolleista on jo lapsensa ehtinyt tehdä. Jokelan surmien jälkeen ehti kulua ehkä noin kolme sekuntia kun oli jo syntynyt enemmän lapsia kuin tuossa kuoli.
Ja muistettakoon se, että Linkola ei tiettävästi ole tappanut ketään.
Eli Auvisen masennusta oli yritetty hoitaa lääkityksellä, ja tämä viittaa siihen, että vanhemmat olisivat tienneet ongelmista, mutta on toki voinut hakeutua hoitoon itsekin.
Isäni on masentunut, eikä suostu hoitoon. Kokemuksesta tiedän, että ei voi todellakaan arvata, mitä masentuneen päässä liikkuu. Mistä tiedän, vaikka hän hautoisi joukkomurhaa? Tuskin kuitenkaan, itsemurhaa todennäköisesti. Masentuneen auttaminen on kuitenkin äärimmäisen vaikeaa, varsinkin jos potilas itse ei halua apua. Tämä lienee meille kaikille tuttu tieto.
Luultavasti Auvisen vanhemmat tiesivät pojan ongelmista, ja pyrkivät auttamaan. Tulos ei ikävä kyllä ollut se, mitä he tai kukaan muu olisivat toivoneet.
18-vuotiaana näin schindlerin listan ja itkin itseni joka ilta uneen noin 2 viikon ajan, vanhempani eivät edelleenkään tiedä tästä tai ylipäätään edes siitä että olen koko leffan nähnyt.
että se hyvä ja avoin keskusteluyhteys on luotava siihen lapseen jo pienenä. Jos et pienenkään lapsen kanssa jaksa ja viitsi puhua (kuten monet eivät puhu!) ja todella kuunnella sitä lasta, niin on helvetin turha odottaa että se lapsi alkaa enää teini-ikäisenä sulle avautua!!!
Samaa sanoi eräs psykologi tv:ssa heti näiden surmien jälkeen. Kyllä se lapsi näyttää sen hätänsä vaikkapa satojakin kertoja, siis NUOREMPANA , ja silloin aikuisen on häntä autettava. Jos kukaan ei silloin kuuntele, niin nuori varmasti sulkeutuu eikä kerro enää mitään.
Vai myönnättekö te kaikki että teillä on tosi avoin keskusteluyhteys omiin lapsiinne? Entä miten oli vanhempienne laita teitä kohtaan?
Omakohtaisesti voin sanoa, etten teini-ikäisenä enkä nytkään kertonut mitään ajatuksistani vanhemmilleni. Osittain voin kyllä syyttää vanhempiakin jotka eivät ole koskaan todella jutelleet ja keskustelleet kanssani. Äitini on aina pälpättänyt vain omiaan PÄÄNI YLÄPUOLELLA, muttei ole koskaan oikeasti kysynyt mitä mieltä MINÄ olen jostain tai miltä minusta tuntuu.
Miksi minä siis olisin sitten myöhemminkään avautunut sellaiselle ihmiselle, joka ei minun mielipiteistäni välittänyt kun olin lapsi?
puja valitettavasti kans kuoli joka ei ole täällä kertomassa näitä miks kysymyksiin vastauksia kukaan me ei voida sanoa niitä vastauksia! Vaikka aika moni täällä niitä latelee ihan sen voimilla miten ite ajattelee!!! Mut ku asiat vaan ei mene noin valitettavasti!