Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voin hakea apua masennukseeni, auttakaa!!

Vierailija
13.11.2007 |

Olen jo pitkään ollut todella masentunut ja nyt tuntuu, että seinä tulee vastaan ja olen romahtamaisillani. Olen avioliitossa ja meillä on pieni lapsi. Vihaan itseäni, miten kohdistan kiukkuni ja vihani rakkaimpaihini. Avioliiton suhteen olen todella toivoton.. tunteet katoavat ja ajatus läheisyydestä etoo, jos mieheni yrittää lähestyä minua.

Miestäni ei tunnu kiinnostavan minun suruni. Sitten kun yritän keskustella pahasta olostani, mieheni alkaa syyttämään itseään tapahtuneesta vaikka tämä ei johdu kuin itsestäni. Auttakaa, minne voin mennä puhumaan asioista, ennen kuin tilanne menee sietämättömäksi?! Minulla ei oikeasti ole ketään, kenelle voisin tästä avautua.. :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuuntele hyvää musiikiia eikä mitään masentavaa hömppää.

Vierailija
2/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti pääse tästä yli ellen saa puhua asiasta jollekin! Kiitos kuitenkin vinkistä... ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa " depression diet"

on olemassa ruokavalioita jotka piristävät ja monet ovat uskoneet sen auttavan.

jos onnistut terapiaan pääsemään niin sinulle luultavasti annetaan lääkkeitä. Se saattaa olla ongelma jos avioliittosi kariutuu ja mies haluaa ottaa lapset.

Vierailija
4/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut odottamaan huomiseen niin oma lääkäri soita heti aamulla aika ja pyydä miehesi mukaan.

Voit joutua hakemaan apua todella painokkaasti, mutta älä luovuta ja pyydä miehesi auttamaan avun saannissa.

Voimia! (tiedän kokemuksesta mitä on)

Vierailija
5/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallasi on varmaan kriisikeskus, perheneuvola, mielenterveystoimisto...? Hakeudu tk-lääkärin vastaanotolle, sanot, että asiasi on kiireellinen. Saanet lähetteen mielenterveyspalveluihin tk-lääkäriltä.

Onko sinulle sattunut jotain kuluneen puolen vuoden aikana? Lapsi lienee vielä pieni, hoidatko häntä kotona? Harrastatko mitään, onko sinulla omaa aikaa? Onko teillä yhteisiä menoja tai tuttavia miehesi kanssa?

Tarvitset apua lapsesi ja itsesi takia.

Vierailija
6/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ohjaa sitten eteenpäin.

Vierailija
7/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti ajan, ja mulla oli kyllä akuutti vaihe päällä, et piti se aika saadakin heti

Vierailija
8/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä neuvolaan.

Vierailija
9/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mies mukaan sanomaan, että et ole oma itsesi ja tarvitset apua!

Se auttoi meillä (kaikki muut keinot olin jo käyttänyt).

Voimahali!

Vierailija
10/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi sitten olin kolarissa, joka vaikutti minuun todella paljon.. vaikuttaa luultavasti edelleen. Olen töissä käyvä, mutta lapsi vielä suhteellisen pieni. Virikkeitä/harrastuksia en ehdi harrastaa, miehellä aina työkiireitä päivät pitkät. Oma aika on todellakin kortilla. Ehkä masennun siitä eniten siitä, että tiedän kaikkien iltojen olevan juuri samanlaisia kuin aina ennenkin ja se ahdistaa.. illat on pelkkää suorittamista siihen saakka kunnes pääsee nukkumaan. Meillä ei ole tukiverkostoa, sillä sukuni asuu kaukana meistä. Ehkä senkin takia olen surullinen...

Vierailija
11/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus ja masennus ovat eri asioita, toki molempia pitää hoitaa.

Voit tarvita traumaterapiaa tai vastaavaa.

Menisin oman lääkärin luo tk-asemalle ja kertoisin miten voin jne.

Vierailija
12/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei syy ole masennus, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta voi synnytyksen jälkeen oireilla masennusoireina. Verikokeet kannattaa ottaa!

Vierailija
13/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko itse miettinyt, että tarvitsisit keskusteluapua tuosta onnettomuudesta?

Vierailija
14/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan käsitellyt asiaa missään sen kummemmin. Luulin selviäväni siitä omin voimin. Ehkä olen kuitenkin alitajuisesti pyöritellyt onnettomuutta mielessäni ja koko asia on paisunut tähän pisteeseen näiden seuraamusten kera.. ap

Vierailija
15/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut mielialalääkket, mutta niistä ei ollut apua. Alotin E-epa kuurin b vitamiinin kera ja maailma tuntuu taas paljon selkeämmältä ja jaksan paljon enemmän taas.

E-epa on siis kalanmaksanöljyä mutta vaikuttaa aivojen välittäjä aineisiin. Kannattaa kokeilla mikäli ei ole allerginen kalalle. Pieni vinkki ota tabletit esim appelsiini mehun kanssa, c-vitamiini auttaa tablettien imeytymistä niin että aivot saavat myös osansa.

Vierailija
16/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten suunnittelette jatkohoidon. Onko sinulla mahdollisuutta itse hakeutua kriisi ja traumaterapiaan? Itse käyn ja olen kokenut suureksi hyödyksi, jopa niin, että olen jättänyt lääkkeet.

Tietysti voi syödä kalaöljyjä ja c-vitamiinia, mutta tilanteesi kuullostaa siltä että tarvitset keskusteluapua ja mielialalääke useimmille auttaa pahimman masennuksen yli.

Rohkeasti vaan apua hakemaan ja tosiaan pyydä miehesi mukaan tukemaan sinua!

Voimahali taas..

Vierailija
17/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saat apua; lääkkeitä ja mahdollisesti tarpeen mukaan jatkohoitoa. Masennus on sairaus siinä missä muutkin sairaudet, älä ainakaan syytä itseäsi siitä!

Tsemppiä!

Vierailija
18/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin lääkäriajan terveyskeskukseen, siellä itketti todella paljon mulle tehtiin masennustesti ja ohjattiin kriisikeskukseen ja sain sairaslomaa. Kuukaden päästä oli kontrolli ja kun olo ei ollut parempi, sain lääkkeet, ne kuitenkin pahensi vain asioita. Kuulemma on kuntakohtaista miten helpolla pääset psykiatrille tk:n kautta, meidän kunnassa ei pääse ennen kuin on todettu että kolmet eri masennuslääkkeet eivät tehoa, todella kamalaa... jos sulla on työpaikkalääkäri, saat paljon enemmän apua koska usein työterveydessä on psykologit, psykiatrit jne. Onnea matkaan, ei kannata kärsiä, koska masennusta voidaan hoitaa.

Vierailija
19/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hakea apua jo nyt, kun sulla on toimintakyky tallella. Kerroit elämäsi olevan ilta illan jälkeen samaa suorittamista eli minusta se on hyvä merkki. Sekin voi mennä, kun tulee syvä masennus. Hae siis apua ajoissa! Huomenna on juuri hyvä päivä. Älä siirrä sitä myöhemmäksi millään verukkeella!

Vierailija
20/21 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu jotenkin ylivoimaiselta mennä jonkun puheille, mutta muuta vaihtoehtoa mulla ei varmaan ole. Tiedän, että kun olen aikeissani kertoa omista ajatuksistani, purskahdan itkuun jo ennen kuin saan sanotuksi mitään ja ajatus menee ihan sumeaksi sekamelskaksi ja menen ihan lukkoon. Meillä on pikapuolin neuvola, joten lähden varmaan selvittämään asiaani neuvolatätille. *huoh*

Kiitos kaikille vielä hyvistä vinkeistä! Menen heti huomenna ostamaan appelsiinimehua ja vitamiineja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän