Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ketään muuta paikalla, joka olisi samaa mieltä päivähoidosta?

Vierailija
13.11.2007 |

-päivähoidossa opitaan sosiaalisia taitoja

-saadaan ystäviä

-lapsille ei tee haittaa jos menevät päiväkotiin jo pieninä, heistä kasvaa sosiaalisia, normaaleita ihmsiä

lisäksi sitä en ymmärrä, miksi lapsen paikka olisi pakosti kotona, ja miksi yleinen naisnäkökulma " pakottaa" äidit olemaan kotiäitejä. äideillä on oikeus käydä työssä, lapsilla on oikeus olla päiväkodissa sosiaalisessa ympäristössä. naisilla on oikeus olla tuntematta huonoa omatuntoa siitä, että ovat työelämässä ja lapset päiväkodissa. en tarkoita sitä, että kotiäidit olisivat huonoja tai kotona olevat lapset ei-sosiaalisia, mutta sitä mietin miksi muualla nämä asiat ovat hyväksyttävämpiä. ja sitten kommentteja asiaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, itse asiassa sitä tarkoitinkin.

Vierailija
2/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää jotain uutta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin olisi tullut nähtyä ja luettua kaikki keskustelut. kenties tännekin joskus eksyy joku uusi käyttäjä, joka varmasti kommenttisi perusteella ei täällä kauaa viihdy.

Vierailija
4/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tarvitse aloittaa uutta....

Vierailija
5/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

adios! jatkakaa suklaan syöntiä rauhassa!

Vierailija
6/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni ovat aloittaneet päiväkodissa noin 1,5-2v ja hyvin on mennyt. Kavereita on ja sosiaalisia suhteita osataan luoda ja hoitaa. Varsinkin vanhempi lapseni on perusluonteeltaan ujo, mutta päiväkoti on auttanut tässä paljon, siellä hän on päässyt harjoittelemaan turvallisessa ja tutussa ryhmässä kaverisuhteiden luomista. Nyt kun on eskarilainen, voin vain kuvitella mitä tuskaa se olisi jos hän olisi ollut kotihoidossa tähän asti ja olisi ypönä ja ystävättömänä siellä.

Olen aina ollut todella tyytyväinen päiväkodin henkilökunnan yhteistyötaitoihin ja -haluihin meidän vanhempien kanssa.

Olen vielä siitä onnekkaassa tilanteessa, että olen aina tehnyt lyhyttä työpäivää, joten lapseni eivät ole olleet kovin pitkiä päiviä hoidossa, vaan juuri sen verran että päiväkodin hyödyt on saatu, ja samalla saatu myös sitä rauhallista kotiaikaakin, ihan arkisinkin.

Ja minä olen saanut tehdä mielekästä työtä kodin ulkopuolella samanaikaisesti :)

Vierailija
7/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito on Suomessa pahasti yliarvostettua.

Vierailija
8/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittää siitä onko perheen elintaso korkea vai ei, jos vaan on ruokaa niin ettei ole nälkä. Jos se 3 vee osais asian ilmaista se sanois, että äiti mulle on ihan sama onko päällä reimatekki vai ei. Kun vaan saisin olla kotona sun kanssa.

Vierailija
9/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä kotivuosijakso näkyy kyllä perheen elintasossa sillonkin kun lapset vanhempia.

Vierailija
10/10 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa missä kukakin lapsensa hoitaa, minulle se on aivan sama.

MUTTA: Miksi jo ihan pienille pitää opettaa rahan mahti? Antakaa lasten olla lapsia. Mikäli perheessä pystytään normaalit peeerusasiat hankkimaan niin pitäisi riittää.

Itselläni särähtää korvaan joka kerta kun pienet alakoululaiset puhuvat rahasta ja kerskuvat perheen raha-asioilla. Koulujen alettua syksyllä tokaluokkalainen tuli kotiin ja kysyi minkä arvoinen meidän talo on. En meinannut ymmärtää miksi moisia kysyy, mutta sitten selitti että koulussa kaverit olivat vertailleet kuka asuu kalleimmassa talossa. Poika oli sitten joutunut pienen naljailun kohteeksi kun ei ollut tiennyt.

Ekaksi selitin, että talon arvolla ei ole käytännössä merkitystä kuin silloin kun on myymässä. Me aiomme asua tässä vielä kauan, joten en ole ajatellut asiaa. Tämä on meidän koti ja meillä on täällä mukavaa eikä kodiin tärkeyttä voi mitäta rahassa.

Poika vaan intti ja intti, koska haluaa tietää voidakseen sanoa jotain muille seuraavana päivänä. No sitten heitin jonkun arvion mahdollisesta hintatasosta.

Laitoin opelle sähköpostia asiasta ja pyysin, että ottaisi asian puheeksi koululla. Meillä on n. 500 000 euron talo, joten tuskin meidän poikaa sen takia kiusataan, mutta kaikilla ei ole ja olenkin huolissani niistä mahdollisesti esim. vuokralla asuvien perheiden lapsista.

Illalla kyllä kävimme pitkän keskustelun siitä mikä on elämässä tärkeää!

vähän vissiin aiheen ohi, MUTTA OPETTAKAA LAPSILLE, ETTÄ RAHA EI AINA RATKAISE!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän