Rinnoista tulee VALKOISTA nestettä?? OV, apua
Huomasin äsken, että nänneistä tulee pieniä tippoja vaaleaa maidon näköistä nestettä. En ole koskaan imettänyt, vauvaa kyllä yritetään mutta menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi viikolla, joten tuskin siihenkään liittyy? mitä toi voi olla??
Kommentit (71)
rupesi rinnoista tulemaan vaaleaa/valkoista nestettä jo raskauden puolivälissä, yöpaidat oli ihan tahroilla aina. En kyllä muista että alussa olisi vielä tullut.
jälkeen tuli maitoa rinnoista, ja raskaana olin :) Arvasin itse, että olen raskautunut, mutta testin tietenkin tein vasta myöhemmin.
johtui juuri kohonneesta prolaktiinihormoonista.... en tiedä mikä sen aiheutti,mutta pahimmillaan joku lääkäri tokaisi,että voi olla kasvain aivoissa.. ei selittänyt enempää,olin pikkusen pihalla ja huolissani tilanteesta. Homma meni kuitenkin ohi,muistaakseni ilman lääkkeitä tai mitään ja koskaan ei tutkittu,oliko mitään kasvainta,tms.. raskautumiseen meni kyllä reilu 2 vuotta, tuo prolaktiini vaikuttaa negatiivisesti juuri raskauden alkamiseen.
Haluaisin päästä selvittämään asiaa mahd. pian, pelottaa joku aivokasvaimen mahdollisuus! En edes tiennyt, että noin vakavasta asiasta voi olla kyse, kun rinnoista tulee maitoa :(
tuota maitoa enää tullut. Esikoista oottaessakaan ei alkuvaiheessa tullut maitoa, vaan vasta loppuraskaudessa.
Ja toinen tuttu jolla se johtui raskautumisesta. Oli ekalapsi ja ihan alkuraskaudesta tuli niin paljon maitoa että paita kastui... Itse väitti vielä siinä vaiheessa olevansa valeraskaana, vaikka oikeasti oli raskaana.
Minullakin alkoi tulla maitomaista ainetta heti raskauden alussa. Nyt lapseni on 2-v. ja lopetin imetyksen yli vuosi sitten, mutta silti joskus erittyy maitoa, esim jos kuulen vauvan itkua, tulee maitoa!
Maitoa tuli koko raskausajan ja vielä vuosia sen jälkeenkin. Taidat olla raskaana.
Mullakin tuli ihan alkuraskaudesta muutamia maitotippoja valkoista/vaaleenkeltaista. Mutta rinnat samalla kasvoivat ja tulivat kylmänaroiksi.
Nyt tuli taas tuota maitoa, vaikka lapset tehty, imetyksestäkin pari vuotta. Olen menossa mm. prolaktiiniverikokeeseen ja mammografiaan:(
Suosittelen sinulle parin raskaustestin ostoa ennen muita päätelmiä. Tee heti eka testi, ja jos nega, niin seuraava vaikka viikon päästä!
Jos tuo maitotiputtelu johtuisi raskaudesta, niin kai se näkyisi jo herkässä testissä? Harmittaa jos tässä nyt vielä on joku prolaktiinihäiriö, joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista :(((. Tulipa surullinen mieli. -ap
Mulla oli tokassa raskaudessa niin selvät raskausoireet, että testasin useamman kerran ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää, kun olin aivan varma raskaudesta, mutta negaahan nen kaikki näyttivät, myös herkäksi mainostettu Acon10. Heikko plussa tuli vasta raskausviikolla 5, vaikka oireita oli vaikka muille jakaa.
Vierailija:
Jos tuo maitotiputtelu johtuisi raskaudesta, niin kai se näkyisi jo herkässä testissä? Harmittaa jos tässä nyt vielä on joku prolaktiinihäiriö, joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista :(((. Tulipa surullinen mieli. -ap
Jos olet raskaana, niin raskaushormonin määrä tuplaantuu joka toinen päivä. Mutta silti voi olla niin, että menee vielä viikko tai parikin ennen kuin testi näyttää plussaa.
Onko muita tuntemuksia, jotka voisivat olla raskausoireita? Rintojen arkuutta? Alavatsan tai rintojen turvotusta? Ruokahaluttomuutta? Pientä lämmönnousua? Väsymystä? Tarvetta käydä usein vessassa?
mulla tulee välillä ihan valkoista ja sit välillä ihan kellertävää/läpinäkyvää tippoja. Imetyksen lopetin yli 2 vuotta sitten.
kuukautiset tulevat 3-5 vkon välein.
Luin että se voi johtua aivolisäkekasvaimesta.. Ollut muutenkin outoja oireita ja jonkin aikaa.. huimausta ja päänsärkyä.
Onneks on lääkäriaika ens vkolla.
Muita oireita ei ole... Toivon kovasti että se plussaksi muuttuu.. -ap
on tullut rinnoista nestettä jo toisen lapsen odotusajoista lähtien. Tämä lapsi on nyt vuoden ja nestettä tulee edelleen. Sen sijaan maito ei noussut rintoihin lapsen syntymän jälkeen. Onkohan asioilla yhteyttä? Kellään tietoa?
Tämän ketjun innoittamana varasin ajan loppukuulle tk:seen. Mietin pitäiskö mennä yksityiselle?
Ap, voimia sulle. Minäkin yritän olla hermoilematta.
Rinnat on nimittäin ilkeän kipeät, tuntuu että rintsikatkin painaa liikaa :(.
vasta muutama viikko siitä, kun menkkojen piti alkaa. Esim. esikoisesta viimeiset kuukautiset oli 9.11 ja vasta 26.12 oli testi plussaa.
Mutta mielestäni aina olisi tärkeä käydä lääkärissä, jos rinnoista tulee eritettä. Siis jos ei imetä tai ole pidemmällä raskaana.
pahaa häiriötä ei voi olla? Mutta olipa tosiaan outoa, kun huomasin maitotipan nännissä, ja puristaessani kevyesti sitä tuli vielä tippoja lisää :/. Onko muilla kokemusta? Voisiko muka alkanut raskaus aiheuttaa tämmöistä?