Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku päässyt yli uskottomuudesta?

Vierailija
27.11.2007 |

Mieheni on pettänyt minua useasti, yksi pidempikin suhde mukana. Sain tietää kaikesta noin kuukausi sitten. En tiedä mitä tehdä. Olemme olleet yhdessä noin kymmenen vuotta, joista kuusi naimisissa. Kaksi pienehköä lasta. En tiedä miten pystyn jatkamaan elämää. Haluaisin vain kuolla, jotta pääsisin näistä ajatuksista, mutta lasten takia en pysty siihenkään :( Onko jollain antaa vinkkiä, että miten tästä eteenpäin? Mies haluaisi jatkaa yhteiseloamme.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin käsi sydämellä sanoa, etten ikinä olisi uskonut itsestäni, että petän. vilpittömästi voin sanoa, että mua kaduttaa aivan hirveästi. Olen itkenyt ja paljon. ennen aina halveksin ihmisiä, jotka pettävät. Joskus en voi katsoa itseäni peilistä, kun hävettää niin. Mun rakas mieheni, olen satuttanut häntä pahimmalla mahdollisella tavalla, vaikka hänessä ei ole mitään vikaa. kun tunnustin, tein sen seuraavana päivänä teosta, mies huusi ja raivosi ja olin varma, että rikoin meidän perheen. jouduin pakkaamaan kamani. Jotenkin tilanne pikku hiljaa raukesi. välillä riitojen yhteydessä, mies kuittailee asialla, vaikka aikaa kulunut 3kk. Joo ei se mustakaan pitkä aika ole. En ole pystynyt antaan itselleni anteeksi. En tiedä, pystynkö koskaan. Tuntuu toisinaan, että eletään valheessa.

Välillä kuluu ehkä päivä, ilman, että ajattelen asiaa. Mieheni on tuntunut päässeen asian yli pelottavan helpolla. Välillä mietin, mitä sen mielessä oikeen liikkuu. se ei halua puhua asiasta mitään, mikä on musta huono asia. Olen ruvennut pelkään, että mies pettää mua kostaakseen. Se on kyllä sanonut, ettei vajoa mun tasolle. Tän tekstin kirjottaminen ahdistaa. On pakko olla rehellinen. Jos saisin muuttaa, en koskaan olisi mennyt sortuun siihen työkaveriini. Niin paljon surua ja tuskaa tää kaikki on aiheuttanut. Olen nyt rehellinen. Jos sinun miehesi on pettänyt useasti, on erittäin todennäköistä, että tekee niin edelleen. Menkää yhdessä terapiaan, jos miehesi todella haluaa muuttua. Itse olen sen tyypin ihminen, että luuleen saaneeni opetuksen jo tämän kokemuksen takia. Väitän, että on pettäjiä, jotka eivät syrjähyppyjään lopeta. jos tilanne on otollinen, voi sortua. Minäkin, jos joskus kohtaan saman ihmisen, rehellisyyden nimissä sanon, että sillon tarvitsen tietoista itseohjausta kieltäytyäkseni seksistä.

Vierailija
2/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistän nyt tarkoituksella, mutta tässä totta toinen puoli.

Entisaikaan, kun perheen naiset olivat 10 lapsen äitejä ja koulutusta 0, niin naiset pääsivät hyvin yli miehensä pettämisestä (ja monista muistakin ongelmista).

Nykyaikana taas fiksut, korkeasti koulutetut naiset, joilla on itselläänkin palkkatuloja, eivät juuri " anna anteeksi" pettämistä vaan eroavat. Varsin monet yrittävät kuukausia tai vuosia, mutta käytännössä aika monet eroavat sitten ennemmin tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään. Oletko siis sitä mieltä, että miehet ovat kautta aikojen pettäneet ja naisten kohtalona on tyytyväisenä hoidella kotona lapsia? Vai että nykyajan naisilla on onni ja ilo saada omaa palkkaa, jotta voivat ottaa lapset kainaloonsa ja lähteä? Valaisepa vähän!

Vierailija
4/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

petin saman ihmisen kanssa miestäni useamman vuoden ajan. Kerran päätin, että tämä on tässä! Sen koommin en ole tavannut tätä miestä ja miehenkin kanssa menee erinomaisesti. Hän ei kylläkään tiedä mun salaisista poluista ennen naimisiin menoa ja lapsia

Vierailija
5/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Millainen miehesi oikeasti on. Ei selvästikään sellainen kuin luulit, vai mitä. Vaikuttaa että hän tulee pettämään tilaisuuden/heikkouden tullen uudestaankin. Sinun on vain nyt avattava silmät että sellainen hän vaan on.

2. Eri asia on, että mitä haluat itsellesi ja lapsille. Mieti mitä elämä olisi yksinhuoltajana. Tunnetko helpotusta? Et varmaan. Ajattele siis ihan kylmästi että kun jäät avioliittoon, lasten tapaamiset ovat paljon helpompia, saat edelleen seksiä, taloa ei tarvitse myydä ja sinulla on lapsenvahti aina kuin haluat. Täydellinen ratkaisu paitsi jos välttämättä haluat lapsillesi isäpuolen. No en ajatellutkaan.

Lopputulema: katso miestäsi ja totea että tuollainen tuo on, ei sen enempää. Ja päätä että voit kyllä elää siitä huolimatta, vähän ehkä kyynisempänä ja realistisempana.

Vierailija
6/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän faktaa. Menikö teillä huonosti, vihasitko miestäsi jne?

Vierailija
7/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai alkunsa uus lapsi .. ostettiin taas uus talo ja mies vonkaa ex;ltään seksiä

Vierailija
8/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei 8.

Vierailija
9/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähinnä sieltä parisuhteen puolelta.

Voi olla kriisi muussakin elämässä, ja parisuhde on niin etäinen tai puoliso niin tyly ja kylmä ettei tajua mitään eikä auta tai kuuntele.

Voi myös olla että elämästä ei ole tullut yhtään sitä mitä joskus halusi, ja se ahdistaa niin s---listi.

Vierailija
10/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan häneltä seksiä saanut. Joten kävin hakemassa sitä muualta. Samoin kun tämä toinen mies haki sitä minulta. Mitään suuria tunteita toisiamme kohtaan meillä ei ollut tämän toisen miehen kanssa. Tai Koskaan ei tunteista puhuttu. panot ja pikaiset juttelut, sitä tarvitsin toiselta mieheltä, kun omaltani en panoja saanut.

Nautittiin siitä kiihkosta mikä meidän välillämme oli.

No täytyy myöntää, ettei miehen kanssa vieläkään seksi luista, mutta pettämiset takanapäin. Ja näin on hyvä

-8-

Vierailija
11/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan häneltä seksiä saanut. Joten kävin hakemassa sitä muualta. Samoin kun tämä toinen mies haki sitä minulta. Mitään suuria tunteita toisiamme kohtaan meillä ei ollut tämän toisen miehen kanssa. Tai Koskaan ei tunteista puhuttu. panot ja pikaiset juttelut, sitä tarvitsin toiselta mieheltä, kun omaltani en panoja saanut.

Nautittiin siitä kiihkosta mikä meidän välillämme oli.

No täytyy myöntää, ettei miehen kanssa vieläkään seksi luista, mutta pettämiset takanapäin. Ja näin on hyvä

-8-

Vierailija
12/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai että joku olisi kiinnostunut ja kuuntelee, tai edes ihan ystävyyttä. Parisuhde on kumma juttu että siinä toista saa kohdella ihan miten sattuu ja kaikki pitäisi kestää.

Vierailija
13/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä yhtään. Oletko siis sitä mieltä, että miehet ovat kautta aikojen pettäneet ja naisten kohtalona on tyytyväisenä hoidella kotona lapsia? Vai että nykyajan naisilla on onni ja ilo saada omaa palkkaa, jotta voivat ottaa lapset kainaloonsa ja lähteä? Valaisepa vähän!

Miehet ja naiset ovat kautta aikojen pettäneet. Nykyiset luvut tutkimusten mukaan ovat, että noin 50% miehistä pettää ja 40% naisista.

Aikaisemmin naisilla ei ollut mahdollisuutta erota ja lisäksi yhteiskunnan paine oli paljon, paljon suurempi. Toisaalta ei ne miehet olleet siihen aikaan yleensä näiden salarakkaiden perään lähdössäkään, kuten nykyään usein on.

Nykynaisilla ei ole taas enää yhteiskunnan painetta pysyä yhdessä. Lisäksi naisilla on mahdollisuus elättää lapsensa (lapsia vähemmän ja omaa tienestiäkin on) ilman miestäkin. Käytännössä nämä itsenäiset nykynaiset eivät enää vaan anna kohdella itseään huonosti, kun vaihtoehtojakin on.

Tämä tietty kärjistystä, mutta näin on kaikki tapaukset mitä minä tunnen toteutuneet ja varmasti tämmöinen tendenssi on tässä vuosikymmenten aikana tapahtunut yleisemminkin.

Vierailija
14/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, mutta mitä sitten? Mitä mieltä itse olet asiasta? Ei ap varmaan mitään entisaikojen heinälatohavinaa avukseen kaipaa ja tilastothan nyt tuntee kaikki. Miksi sinun pitää tarttua joka aiheeseen, vaikkei mitään sanottavaa ole?

Vierailija
15/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ei kuitenkaan olisi pitänyt. -8-

Vierailija
16/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aina ihan suhteellisen aktiivinen. Nyt jälkikäteen kyllä tajuan, että silloin kun miehelläni oli suhde toisen kanssa, jouduin itse vonkaamaan ja itkemään seksin puutetta. Hänhän hoiteli tietysti sen homman jonkun muun kanssa ja minun kohtalona oli olla sitten täysin ilman. Mites teillä, eikö mieheäsi siis kiinnosta seksi koskaan vai uskotteletko itsellesi vaan niin?

Vierailija
17/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tosin se tilanne, että lapsetovat vieneet minunkin halut. Mutta siis jo ennen lastenteon suunnitteluakin olin jo puuhanut lopettanut. -8-

Vierailija
18/18 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma mielipiteeni on se, että nyky naisen ei tarvitse alistua moiseen eikä semmoisesta tarvitse päästä yli. En itse henkilökohtaisesti tunne ketään fiksua, joka pidemmän päälle olisi jäänyt moiseen suhteeseen.

Tämä lienee se vastaus, joka nyt vastaa alkuperäisen kysymykseen. Ja rautalangasta väännettäköön, että nykynaiset eivät pääse yli, kun ei ole enää pakko päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi