Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka voi auttaa, kun etäisä käyttää lapsia koston välineenä?

Vierailija
12.11.2007 |

Isän luona lapset voivat ehkä fyysisesti ihan kohtuullisesti, saavat ruokaa ja jonkinalaista huolenpitoa. Mutta toistuvasti isä käyttää lapsia tehdäkseen vaikutuksen uusiin naisystäviinsä, kuskaa lapsia aina uusien ja uusien valloitusten luokse. Kuopus on hyvin varautunut, vanhin taas jännittäjä. Ovat ihan sekaisin, kenen naisen luokse ovat menossa ja minkänimisiä toisia lapsia tulevat taas kohtaamaan. Seuraavalla tapaamiskerralla heidän on määrä ajaa toiselle puolelle Suomea tapaamaan isän kuukauden/kahden aikaista naikkosta.

Mitä voin tehdä? Mustasukkaisuudesta ei sitten todellakaan ole kyse. En tosiaankaan vaan käsitä, miksi etäisä ei voi hoitaa naisasioitaan rauhassa lasten tapaamisviikonloppujen ulkopuolella - siitä ei ole kyse, etteikö hänellä vapaata olisi ja etteikö viikonloppuja voisi vaihtaa, jos juuri nyt on pakko nainen tavata.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään muulla tavalla et voi vaikuttaa tilanteeseen, koska ex-miehesi käytös ei ole sinun vallassasi. On todella tärkeää erottaa ne asiat, joille voi jotakin, ja ne, joille ei voi. Lapsesi alkavat voida paremmin, kun lopetat exäsi märehtimisen, koska olet silloin entistä enemmän läsnä heille.

Vierailija
2/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto-sanaa käytin siksi, koska minä halusin miehestä eron hänen naisseikkailujensa (siis avioliiton aikaisten) vuoksi... ex tietää, että tämä naisrumba on ainoa mikä minuun enää vaikuttaa, ja vain lasten kautta sekin.

En tosiaankaan murehdi exän asioita - minulle on ihan sama, kenen sängyssä hän hyppii, kuten kirjoitin. Mutta eikö kukaan ajattele lapsia?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta saat asiantuntijalausunnon ihan keneltä lastenpsykologilta vain.

Vierailija
4/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy olla aika kehno vanhempi jos et 26 päivässä saa korjattua sitä minkä isä 4 päivässä rikkoo.

Vierailija
5/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ero konkretisoituu aina tapaamisten aikana, joten joka ainoassa perheessä lapset ovat levottomampia ennen ja jälkeen tapaamisten. Se ei johdu nais- eikä miesystävistä vaan vanhempien avioerosta, josta yleensä molemmat vanhemmat ovat vastuullisia. Älä syytä exäsi naisystäviä asiasta, jota olet itse ollut aiheuttamassa.

Kuulostat aika lailla samalta kuin mieheni ex, joka teki lastensuojeuilmoituksen sosiaaliviranomaisille siitä, että mieheni lapsi osallistui häihimme. Lasta kuulemma kiusattiin sillä. Ainoa, jota asia kiusasi , oli tietenkin tämä ex-vaimo. Lapsi istui tyytyväisenä sylissäni ja syötti minulle ja isälleen vuorotellen kakkua. Saivat varmaan sossutkin hyvät naurut tästä höyrypäästä.

Vierailija
6/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne, ap. Ei vaikuta vastuulliselta aikuiselta. Mitä tapahtuu, jos yrität puhua eksälle?

Vierailija
7/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan maalaisjärjellä ajatellen kamalaa lapsille. Kyllä mäkin olisin huolesta sekaisin jos mun lasteni perusturvallisuutta noin sotkettaisiin. Lapsethan menevät nauttimaan isänsä seurasta. Kuinkahan moni teistä ajattelisi että on ihan ok että lasten isä juoksuttais joka toisen viikonlopun lapsia kavereillaan, harrastuksissaan jne rekvisiittana? Kyllä olis eri ääni kellossa.

En mäkään tiedä muuta kuin että voit sanoa ex- miehelle asiasta ja jos ei usko, jätä silleen. Ota selvää millaisin taidoin sun kannattaa lapsiasi evästää ja auttaa kestämään sitä mnkä heidän isänsä heille antaa. Voimia.

Vierailija
8/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää äitinä keskittyä korjaamaan isän tapaamisten aiheuttamia hämmennyksiä? Minunko tehtäväni on kasvattaa lapsista hyvinvoivia, ihmisiin luottavia yksilöitä - isää saa tehdä ihan mitä sitä huvittaa?

Lasten puheista huomaa hyvin selvästi, että he ovat pihalla isän suhteista. Teen parhaani, että lapset tuntevat olevansa turvassa. Vaan omalla jaksamisellanikin on rajansa.

Tuo lastenpsykologi on varmaankin hyvä osoite ja olen jo aikaisemmin puhunut psykologin kanssa tästä asiasta. Pitänee jatkaa keskusteluja hänen kanssaan.

ap

Vierailija
9/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lastenvalvoja on jo aiemmin puhutellut exää ja sanonut, että ainakin jonkun aikaa pitäisi pitää lapset uusista suhteista tietämättöminä.

Ja numero 8: äläpä sotke kahta eri tapausta keskenään. Minulla ja tällä tapauksella ei ole mitään tekemistä oman miehesi exän kanssa. Enkä ole missään vaiheessa syyttänyt miehen uusia naisia mistään; he ovat miehen uhreja sillä samalla listalla, jossa itse olen. Meitä tulee aina vaan lisää ja lisää. Syytän vain ja ainoastaan lasten isää, joka ei todellakaan kanna minkäänlaista vastuuta lasten hyvinvoinnista.

Yritän toki säilyttää mielenmalttini, mutta minkäs teet kun on omat (pienet) lapset kyseessä? Haluan minäkin kysyä teiltä, jotka pidätte minua hysterisenä / katkerana / mustasukkaisena, että haluaisitteko oman lapsenne joutuvat tällaiseen pyöritykseen? Että kun menevät isäänsä tapaamaan, tulevat kuskatuiksi milloin kenenkin " uuden onnen" luokse?

Ihmettelen teitä, jos asia on mielestänne ok. Mutta onneksi muutama lasten etua ajattelevakin täältä löytyi, kiitos teille tuestanne.

ap

Vierailija
10/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n haukkujat. Jokainen täyspäinen tajuaa, että isä toimii vastuuttomasti.

Vierailija
11/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvola voisi olla yksi osoite, jossa asiasta voisi puhua. Suostuisikohan isä käymään siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän