Asiantuntijat ovat varoittaneet julkisesta sympatiasta P-E:tä kohtaan.
Jos hänestä tehdään jossakin mielessä sankari, voivat jotkut ottaa mallia hänen toiminnastaan. Tämä siis muistutukseksi niille, jotka täällä vouhkaavat siitä, että julkisuuteen pitäisi nostaa yksityiskohtaisia tietoja siitä, miten P-E:tä on kiusattu...ja en nyt tarkoita sitä, että koulukiusaamiseen ei pitäisi puuttua entistä tiukemmin.
Kommentit (31)
Vierailija:
mun mielestä se, että p-e paljastuis koulukiustuks _vähentäis_ sitä vaaraa, että siitä tulis joillekin sankarihahmo. siis näinhän siitä tulis vähän sellainen säälittävä pikkuressukka....*pidätkö siis kaikkia kiusattuja säälittävinä pikkuressukoina? Minusta säälittävämpiä reppanoita ovat kiusaajat!!
Jos on, niin olet ymmärtänyt väärin, todella väärin ihmisen kirjoituksen.
Ettei kiusaajille vaan tule paha mieli. Pai pai pai.
Pekka-Ericin teko on kaikkeudessaan tuomittava. Numero yksi.
Numero kaksi: kiusaaminen on aina tuomittavaa. Se tulee julmuudessaan tuoda ihmisten tietoisuuteen, jotta asiaan lopulta puututaan kunnolla.
Olen itse nähnyt miten hirveän julmasti jo omat vanhemmat antaa sisarusten kohdella toisiaan.
Olen tehnyt töitä n. 10 vuotta ala-asteilla ja nähnyt, miten opettajat kiusaavat/nolaavat/solvaavat lapsia. Monet opettajat sallivat omaa saamattomuuttaan tai mukavuudenhaluaan totaalisen kiusaamisen ja syrjimisen. Välinpitämättömyyttä. Toisten opettajien (ja aikuisten ja lasten ja vanhempien ja vanhusten) mielestä " toisia nyt vaan kiusataan. Maailma on sellainen."
P-E:stä ei tarvitse tehdä eikä tule tehdä sankaria, vaikka monelle kiusatulle -- PÄIVITTÄISESSÄ helvetissä elävälle -- hän varmaankin on. Mutta kiusaaminen on silti tuotava julkiseksi koko " komeudessaan" .
If you' re not a part of the solution, you' re part of the problem.
Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö tästä kauheasta tapahtumasta jotenkin hyväksyttävää!!!!!
haastatellut kommentoivat että oli tosi kiusattu. Sitten alkoi asian kieltäminen...
Jätkä otti tehtäväkseen päättää muiden elämän, naps vaan... ei tipu sympatiaa...
Onneksi tappo ittensä, sille jätkälle palaa hyvät tulet tuolla alhaalla.
Ylipäänsä ketään ei kiinnosta selvittää miten tällainen voitais ennaltaehkäistä. Leimataan vaan hirviö-leimasimella ja laitetaan ö-mappiin. Ja jäädään odottamaan seuraavaa " yli-ihmistä" .
Vierailija:
Eiiiii... ei kai ketään oikeesti kiinnosta oliko se hirviö kiusattu???
lisää tällaisia ja lisää näitä murheellisia näytelmiä.
En ole lukenut yhtään kommenttia jossa P-E olisi mainittu sankariksi!!!
Väärin oli mitä teki.
Väärin on myös kiusaaminen.
Ja on selvitettävä miksi tällaista tapahtui, jotta seuraava tragedia voitaisiin torjua.
jotka eivät ole fiksut! Häpeä! Kyllä tekstiä saa lainata, muttei vääristellä sitä niinkuin tässä nyt on tapahtunut.
Se että teko oli tuomittavaa ja sitä ei voi ihannoida on eri asia, kuin että tekijää ei saisi yrittää ymmärtää ja tuntea myötätuntoa sen sairaan mielen johdosta joka päätyi noin kamalaan tekoon, kuin päätyi.
Pysytään nyt asiassa, kiitos.