mä vihaan imettämistä!
ja sitä että olen vauvalle huvituttina eikä kunnon tutti kelpaa.
sainpas sen sanottua. ei kyllä yhtään helpottanut:)
Kommentit (31)
kipeä ollut. tietty tavallista flunssaa ynm mut ei mitään pitkäkestoista. eli uskon kyllä itsekkin siihen että korvikkeella tulee yhtä terveitä lapsia kun äidinmaidollakin.
kiitos tuhannesti asiallisista vastauksista. helpottaa kun saa purkaa tätä asiaa.
t ap
mielipide siitä touhusta kyllä muuttui todella äkkiä... siinä vaiheessa ymmärsin niitä ihmisiä jotka eivät imetä, tuntui itsestä tosi pahalta kun olin yhdelle tutullekin ollut hieman näreissäni kun ei imettänyt... mutta äkkiä sitä vaan voi mielipiteet muuttua kun joutuu samaan tilanteeseen..22
Vihasin sitä tunnetta, se sai minut voimaan pahoin. En tiedä miksi.
Lypsin maitoa kaksosilleni 7vk ja uudelle vauvalle 3vk. Sen jälkeen ovat saaneet korviketta. Kaksoset nyt 4vuotta ja muutamat flunssat sairastettu niin ja rotavirus, muuten olleet täysin terveitä vaikka keskosina syntyivätkin ja äidinmaitoa eivät saaneet kun 7vk ja sitäkään ei jokaisella syötöllä koska maito ei kahdelle riittänyt. Mutta sanoisinko että 80% saivat äidinmaitoa ja loput tuttelia.
Ei kannata hampaat irvessä imettää. Vauva saa läheisyyttä ja ravintoa pullostakin.
Imettämisestä taas sanon, että muakaan ei huvittais kaikki äitiyteen liittyvät asiat (aikaiset aamuherätykset, yövalvomiset jne) - voin jopa ajoittain vihata niitä - mutta sellasta se vaan on. Vanhempana sun on osattava laittaa lapsen etu omasi edelle.
Ei kannata hampaat irvessä imettää. Vauva saa läheisyyttä ja ravintoa pullostakin.
[/quote]
mutta yritän nyt kyllä kaikkeni että vauva tutin huolisi. ja vielähän on toivoa kun vauva vasta niin pieni.
t ap
Imetys oli öklöä. Noin. Nyt sain sen kerrottua rehellisesti. Vähän vaikeaa on ollut edes itselle myöntää kun anoppi on viherpiipertäjä-imetysaktivisti.
mutta vaikka alussa kirjoitin erillailla kyllä on olo helpottanut kun sain asian sanottua ja asiasta teidän kanssa keskusteltua. kiitos siitä vielä kerran!
t ap
olisin ensimmäisestä päivästä lähtien antanut pullosta rintamaitoa tai korviketta... en kuitenkaan jaksanut sitä helvetin moraalisaarnaa.. mutta kun pojalla todettiin paha lehmänmaitoallergia ja lääkäri kielsi imettämisen niin olin ehkä maailman onnellisin ihminen, jes tissitys loppu.. poika oli tuolloin 8viikkoinen, nyt 5kk
Tuntuu että tässä ketjussa voisi puida muutakin kun on samantyyppisiä ihmisiä.
mut " suuttuu" vaan kun tuttia tarjotaan. enkä ole noin pientä viittinyt huudattaa.
välillä ottaa tutin hetkeks mut sit voi mennä parikin päivää että ei tuttia huoli ollenkaan. joka päivä kyllä tuttia tarjotaan ja yritetään jos nyt vaikka onnistuis.
t ap