oooO HELMET vko 46 Oooo
Päätin nyt pikaisesti aloittaa uuden pinon kun ei ollut kukaan aloittanut vielä. (Heh, ensimmäinen kerta kun aloitan.)
Mutta mun täytyy nyt suunnata töihin..
Linkki edelliseen http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11654390&p=2&tm…
Eipä muuta kuin oikein mukavaa viikkoa kaikille..
Suan ja Nuppu 26+5
Kommentit (44)
Tuli mieleen, että kun oli puhetta antaa joululahjavinkkejä puolin ja toisin, niin tässä yksi uusi vinkki tytöille. Lindexissä oli ihania prinsessapikkupöksyjä: valkoisia, joissa edessä keskellä muistaakseni kaksi kaunista neitosta kultaisissa puvuissaan ja pöksyjen " pitsi" reunat oli myös kullanvärillä. Ajattelin ehdottaa äidilleni, että ostais meidän tytöille jokaiselle vaikka yhdet tuollaiset (hinta muuten 3,95 e) ja sit vaikka vielä jotkut muut pöksyt tai jotkut erityisen nätit sukat tms. On sellainen käytännöllinen lahja, joka varmasti myös ilahduttaa pitkän aikaa.
Aiemmin vinkkasin niistä Shcleich-eläimistä ja tarvikkeista. Tästä osoitteesta löytyy paljon juuri noita + saman tyyppisiä muun merkkisiä: http://www.lahjakas.fi/index.php . Tuolla ei hinnatkaan ole ollenkaan pahat, jotkut näkyy olevan halvempia kuin lelukaupassa (no aika arvokkaitahan nuo silti on).
(.) Ei mitään erikoista kerrottavaa. No, hb ei ota noustakseen. Maanantaina oli 113. Täytyy vaan sinnikkäästi yrittää kahta rautatablettia syödä. Vois tietty ostaa jotain nestemäistä rautajuomaakin, jos olis tehokkaampi.
Nyt puuroa jakamaan...
neronja rv 29+0
Niin se on taas viikonloppu melkein ohi. Mies on ollut koko viikon lopun reissussa ja olen ollut yksinäni. Ihanaa saada mies tänään illalla kotiin..
Eilen oli kavereitteni kanssa istumassa iltaa. Kyllä väsytti kun loppujen lopuksi kotiin pääsin. Sen huomasi sitten tänään kun ei millään olisi jaksanut nousta.. No mutta, oli kuitenkin ihan mukavaa. Oli kyllä mukavaa olla kaikkien huomion kohteena siellä kun ihailivat mahaani ja halusivat kosketella sitä. =)
Mua vähän jännittää huominen neuvola noiden sokereiden takia. Olen kyllä muuttanut ruokavaliotani eikä se ole ollut kovin vaikeaakaan, mutta tämä viikonloppu on mennyt kyllä vähän metsään siinä suhteessa. Säännöllisistä ruoka-ajoista ei tietoakaan ja tuli eilen vähän herkuteltuakin, näkyy varmasti huomenna sitten arvoissa. Pitää vaan mainita terkalle miten tämä viikonloppu meni, jos siis arvot on ihan vinksallaan.
Aion myös huomenna kysyä vähän vauvan kokoarviota. En ole missään vaiheessa saanut minkäänlaista arviota vauvan koosta. Olisi kiva tietää minkä kokoinen mussukka siellä masussa köllöttelee, vaikka arvio onkin aina vain arvio ja voi olla täysin poikkeava todellisesta koosta.
Oma olo on kyllä ihmeellisen hyvä. Tottakai on vaivoja ja supisteleekin välillä, mutta nyt kun tarkkaan miettii niin olen päässyt TODELLA helpolla tämän raskauden kanssa *koputtaa puuta*. Pahoinvointia ei ole missään vaiheessa juurikaan ollut, vain muutaman kerran olen joutunut oksentamassa käydä ja muitakaan vaivoja ei ole ollut paljon yhtään. Pitää toivoa että olo pysyy hyvänä myös jatkossa.
Toivon niin paljon että pystyisin tehdä töitä aina tammikuuhun saakka, koska tylsistyn niin helposti kotona jos mitään tekemistä ei ole. Aikakin kuluu paljon nopeammin kun on päivisin jotain tekemistä..
Jeps, mutta nyt mä lähden ottamaan ruoan uunista ja sitten syömään.
Suan ja Nuppu 27+4 (kohta paukkuu kolmekymmentä, hui)
Viikko on mennyt taas nopeesti! No, niinhän ne aina.. =] Vihdoin täälläkin on valkoinen maa, joskin tänään ollut taas plussalla ja loskaa lentänyt.. =/
Sokeriasiat (Iituli): Mä joudun mittailemaan sokeriarvoja, koska sokerirasituskokeessa se " tunnin arvo" oli 0,1 mmol/l sallitun yläpuolella. Sokerirasituskokeeseen jouduin, kun BMI oli 26 ekalla neuvolakäynnillä (sillon joskus kesällä). Lihoin kyllä tos kevään aikana, aiemmassa raskaudessa (joka päättyi keskenmenoon tammikuussa) BMI oli vielä 24 ekassa neuvolassa (kerkesin kerran käymään ennenkuin km todettiin rv 12), mutta sen keskenmenon jälkeen ei oikeen kovasti mikään tuntunut kiinnostavan, ja tuli liikaa herkuteltua, joten painokin karkas käsistä. No, enskesänä on taas aikaa liikkua ja tiputtaa pari liikakiloa pois.
Alkavalla viikolla mulla on aika sinne diabeteshoitajalle. Nyt oon viikonlopun kirjotellut ylös syömisiä ja juomisia (kivaa kun jokanen vesilasillinenkin pitää kirjottaa..) ja mittaillut arvoja. Kaik on ollu ihan kohdallaan vaikka suklaatakin on tullut syötyä ja herkuteltua muutenkin.
Painoarvio: mullekaan ei oo koko raskausaikana kertaakaan tehty/annettu mitään vauvan painoarviota, joten ajattelin lääkäriltä viikolla sitäkin kysellä (lääkärille ennen diabeteshoitajaa), jos/kun se ultraa kuitenkin.
Työtaistelu: en tiedä tarkoittiko Luuk@ minua " ääripään edustajana" (toisessa ketjussa aikoinaan olleen keskustelun perusteella, toivottavasti ei), en ole missään vaiheessa sanonut etteikö hoitajat palkankorotusta tarvitsisi. Nyt kuitenkin näyttää siltä että potilasturvallisuus ei vaarannu ja irtisanoutumisuhka ehkä peruuntuu (äsken luki jonkun lehden sivuilla että lähellä sopua oltais). Joten uskon vielä että mullakin se diabeteshoitajan aika tulevalla viikolla on. Ja että Uppsalaan lennätetyt synnyttäjät pääsevät ehkä palaamaan kotisuomeen synnyttämään.. ?! Ja Vanhanenkin saa hoitoa niille virtsatiekivilleen tarpeen vaatiessa.
Ja olisihan se ollut hallitukselta ja eduskunnalta ihan kohtuullista, että pakkolaki oltais myös Alkon työntekijöille laadittu.. =P jos sellasia kerran piti alkaa laatimaan. =P
Omaa napaa vain kiristää! Ja potkii. Ja närästää. Öisin on ollut vaikeuksia vähän nukkua, ei tunnu löytyvän sopivaa asentoa millään. Mutta sit kun on tosi väsy (niin että pari yötä nukkunut huonosti ja univelkaa kerännyt) niin sillon nukkuu kyllä vaikka paljaalla parkettilattialla... =] Tänään näin yhden odottajan, jolla oli paljon suurempi maha kuin minulla. Luulin että hänellä ois ollut laskettu aika tässä jo ennen minua, mutta hänellä onkin vasta huhtikuussa. Ihmettelen kyllä vieläkin, miksi hänen mahansa oli niin suuri (yhtä odottaa). En ole nähnyt häntä hänen aiempien raskauksien aikana, joten en tiedä onko hänellä joka kerta ollut yhtä suuri maha.. =] Mutta parilla kaverillani, joilla on myös la maalis-huhtikuulla, ei vielä heilläkään niin suurta mahaa ole.. =] noh, me ollaan yksilöit!
Tulevalla viikolla ehkä vois pestä jo vauvan vaatteita, jos ei mitään muuta tekemistä keksi.. =]
jonttu rv 28+5
Iitulii: Voi miten ikävä mulla on ollut sun sanoja!!! Jostain syystä voin täysin luottaa siihen, että olet aidosti sitä mieltä, mitä sanot... Sä oot näiden kuukausien aikana nostanu mun päätä edes hiukan sillon, ko on ollu kaikkein vaikeinta... Kiitos siitä!!!! Sinä olet todellinen Helmi helmien joukossa!
Ihanaa, et sulla on ollu mukava loma mutta mun kannalta ihana, että olet taas linjoilla *halaa ja lujaa*
Ikävä ei vielä ota helpottaakseen, mut omaan arkeen uppoutuminen auttaa jo nauramaan ja suuntamaan omia ajatuksia tulevaisuuteenki... Mut taisinki tästä jo jaaritella viimeksi.
Mauii: Työrintamalla samaa kuuluu, mut nautitaanko tällä palstalla vaan toisista helmimammoista... Mä sain jo huomata, et tähänki porukkaan kuuluu hyvin kirkkaasti ääripään edustajia, mut vertaistuen tärkeyttä se ei saa poistaa.
(.) Kiristää ja närästää. Ei siis yhtään mitään uutta...
Luuk@ 27+0