Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

))) KESÄNUPUT 3.11. alk. (((

03.11.2008 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Niin se vaan uusi viikko taas hörähti käyntiin...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseutulaiset vaan treffailee tänään niin voipi olla tämä aamupäivä täällä hiljaisempi... Mutta kertokaahan meille muillekin sitten ideoita ja kuulumisia.

Mun oli pakko tulla nyt tänne hehkuttamaan, kun kerrankin on paremmat fiilarit aamulla. Ei siis ankeaa Ananasta tällä kertaa! Tyttö kävi illalla nukkumaan 19.45. (viimeinen tunti oli kyllä aikamoista väsykiukkua), tissitykset 23, 03 ja 6.45. jolloin myös ylös. Nyt on pikkupikku aamupäikkäreillään. Voisko enää paremmin mennäkään. No, tietty voishan sitä aina, mutta meille tää on paremmin kuin hyvin!

Tyttö on nyt pitkästä aikaa alkanut edes yrittää vatsalleen menoa. Mutta usein on kyljellään hassusti jalat tikkusuorana edessä, niin että ovat 90-kulmassa vartaloon nähden. Vähän vaikea siitä on mennä yli :D

Olen tässä arponut, että kokeilisinko kauran sopivuutta keittämällä itselleni puuroa VAI tekisinkö vauvalle mössökkää bataatista... Kas siinäpä pulma. Vauvaraasu ei ole nimittäin mitään kiinteää saanut kitusiinsa. Mies laittoi kerran banaanin vauvan huulille, josta minä kieltämään. Vauvahan siitä suuttui, oli kai lipaissut ja hyvän / kiinnostavan makuiseksi todennut. Maitoaltistuksen jälkimeiningeistä ollaan nimittäin nyt selvillä vesillä. Johtunee varmaan siitä, kun ei tarvinnut antaa kuin yhteensä se 12 ml.

Mun "aamu-vapaa" taitaa olla nyt lopussa, joten kuulumisiin taasen myöhemmin.

Terkuin Ananas ja Sanni 9/6

Vierailija
2/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaa vauhtia nää viikot hurahtaakin ohitse, äskenhän oli just vasta maanantai ja nyt taas :) Töissä ollessa vain viikonloput meni liian nopeasti, mutta nyt viikotkin vaan katoaa jonnekin vauvan kanssa touhuillessa..

Kävin tossa lukemassa noita tunnistautumisvinkkejä Sanomataloon niin enköhän m' löydä oikeita nuppuja sieltä :D Jos joku tänne vielä ehtii ennen lähtöä niin mulla on vaalea takki ja farkut (+vähintään vielä se 10kg ylimääräistä, oispakin vaan joku 3kg niin minä oisin iloinen:) ja Leo matkustaa mustaharmaissa emmaljungissa.

Jees, kai se on lähdettävä herättelemään tota pikkumiestä syömään että päästään sitten lähtemäänkin edes suunnilleen ajallaan.. hope so siellä ei oo enää liukasta, mulla kun on vielä kesärenkaat autossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, tuleeko tämä läpi. Takkuaa kovasti taas nämä sivut :(

Meillä on kääntymään oppiminen ihan siinä hilkulla. Veikkaan vaan, että taitaa tulla kova poru kun siihen asentoon itsensä saa. Meillä kun vauva inhoaa masullaan oloa.

Kädet pikkuisella toimivat jo ihan hienosti. Hapuilee tavaroita ja ottaa niitä käteen ja osaa vaihtaa tavaran kädestä toiseen. Tarttuu ihan kaikkeen kiinni. Johan hän on jo useamman viikon niitä käsiään ihmetellen tuijotellut. Jalkojen kanssa leikkii myös ja niillä pääsee sängylläkin pyörimään kun laittaa ne pinnoja vasten ja alkaa hivuttelemaan :p

Höpöttelee kovasti ja on tosi onnellinen kun joku vähän hömpöttää ja leikittää. Onneksi meillä leikittäjiä piisaa :)

Yöt menevät tosi hyvin. Menee 22-23 välillä nukkumaan, joskus jopa klo 21 ja nukkuu heräämättä yleensä läpi yön. Ei herää edes siskonsa älinöihin.

Peruna-porkkanaa ja omena-päärynää syödään hulppealla ruokahalulla. Molempia kuluu purkillinen päivässä + korviketta noin 800ml/vrk. Tuo syöminen on kyllä jotakin ennen näkemätöntä. Neiti odottaa suu ammollaan lusikkaa ja meinaa syödä kaiken minkä siinä käteensä vaan saa kahmittua. Oikea rohmu! Hermokin ehtii palaa moneen kertaan kun ei kerta kaikkiaan jaksa sitä ruoan tuloa odotella kun tajuaa sen olevan tulossa. :)

Vaikka saankin nukkua hienosti, olen siitä huolimatta väsynyt. Tämä pimeys meinaa ihan tainnuttaa. Tulisipa pian lunta...Ainoa huono puoli kylmyydessä on pukeminen. Vauvan saan yleensä puttua helposti, muut tuo muutaman päivä päästä 2v täyttävä neitokainen ei sitten olekaan yhtä helppo nakki...Juoksen hänen perässään sellaisen puoli tuntia kun toinen luulee että kyseessä on jokin leikki ja panee hanttiin sen kuin kerkiää :_|

Jep nyt se touhutirehtööri heräsi päikkäreiltä. Pitää mennä...ei jaksa oikolukea, sori typot sun muut päättömyydet...

Kanelisokeri

Vierailija
4/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Kuinka nopeesti olette alkaneet antamaan kiinteitä kaks kertaa päivässä ja millasia määriä, kuinka pian uusia makuja jne. meillä on tyttö nyt maistellut 1,5 viikkoa kiinteitä ja hissukseen ollaan menty allergioiden takia, mut siis eka viikon söi vain riisiä, sit kokeiltiin battaattia= katastrofi, sit meni pari päivää kesäkurpitsaa ja tänään maissia, ne on sopineet hyvin ja kakkakaan ei ole enää vihreää. Nyt toisella viikolla olen antanut sitä vihannesta aamupäivällä ja riisiä iltapäivällä...vitsit kun ei yhtään muista neljän vuoden takaisia asioita... auttakaa kokeneemmat. Meillä menee yhä tyyliin 2-3 lusikkaa päivällä ja saman verran illalla. En tiedä edes paljon juo maitoa, varmaan sen 7-8dl about. Annatteko maitoa tai vettä soseiden päälle vai millainen on ruokarytmi? Musta meillä oli pojan kans aikoinaan jotain rotia hommassa, nyt tuntuu et kaikki on hakusessa, outoa...

Ja Kanelisokeri: minkäs kokoinen teidän neiti on nyt kun olivat sillon 3kk ainakin ihan saman kokoisia ja hurjasti teidän neiti syö, meidän tyttö on ison näkönen ja olonen vaikkei juuri mitään syökkään, 5kk neuvola on vasta kahden viikon päästä vaikka 5kk tulee ens viikolla täyteen.

Meillä on käännytty selältä vatsalleen nyt n 1kk ajan, mutta ei pääse pois siitä ja hermot menee, siis tytöllä :)... leuluihin on tarttunut 3kk iästä ja hienosti osaa vaihtaa kättä ja kaiken vie suuhun. Sängyllä tai muulla pehmeällä alustalla harjoitellaan ryömimistä ja pääsee ainakin meidän sängylla eteenpäin jo metrin verran, kovalla alustalla nostelee vaan takapuolta ja jalkoja, käsillä ei osaa tehdä juuri mitään.

Toivottavasti hesalaisilla on ollut mukavat treffit!!

Huomenna sulaa varmaan lumet pois kun tulee taas plus asteita, harmittaa kun on tosiaan niin valoisaa nyt...

Huh kun väsyttää....

Kix ja tyttövauva 12/06

Vierailija
5/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin antaa kiinteitä kahdesti päivässä viime lauantaina. Kiinteitä on maisteltu nyt vajaan kuukauden verran. Aloitettiin bataatilla, sitten maistettiin porkkanaa, joka mun mielestä ei oikein sopinut pojalle. Viime viikolla kokeiltiin ruusunmarjaa ja huomenna päärynää. Bataattia syödään aamupäiväunien jälkeen pari kolme lusikallista ja iltapäivällä ruusunmarjaa saman verran. Näillä määrillä mennään jonkin aikaa, sillä en viitti kuormittaa pikkuista masua kauhealla tahdilla.

Selältä mahalleen on käännytty kuukauden päivät. Joskus osaa kääntyä takaisin selälleen, mutta useimmiten pitää auttaa :) Ryömimään olisi kova hinku, kun pyllyä niin kovasti nostaa mahallaan ollessaan. Poika onkin edennyt, mutta väärään suuntaan! Pääasia että liikkeelle pääsee :D

Ai täällä on joillain jo 5 kk neuvola, kun meillä on huomenna vasta 4 kk neuvola :) Tosin Reino täytti 4 kk jo puolitoista viikkoa sitten. Yritän pyytää, että seuraava neuvola olisi lähempänä synttäripäivää, vaikka eihän tuolla nyt niin kamalasti ole väliä.

Yöt menee edelleen aika levottomasti, tosin hienoista parannusta on ollut ilmassa. Vieressä on nukkunut jopa 2,5 tuntia putkeen, joten meillä on taas perhepeti käytössä. Mies ei siitä oikein tykkää, kun on kuulemma sitten vaikea taas totuttaa omaan sänkyyn, mutta mä oon niin poikki kuukauden tunnin välein heräilyistä, että en jaksa sellaisia miettiä. Kunhan vaan alkaisi nukkua kunnolla, niin katotaan sitten sitä omaa pinnistä :)

Päiväunetkin on alkaneet maistua taas kunnolla. Onneksi Reino suostuu nykyään nukkumaan parvekkeella, niin saan aamuisin pari tuntia omaa aikaa. Se tuntuu ihan luksukselta siihen nähden, kun vielä pari viikkoa sitten kävelin parhaimmillaan viisikin tuntia päivässä vaunulenkeillä.

Aamulla nukkui yli kaksi tuntia parvekkeella, just tultiin ulkoa yli tunnin lenkiltä ja unet jatkuu yhä eteisen lattialla kantokopassa :) Täytyy äkkiä syödä jotain kun vielä kerkiää.

Hauskaa viikkoa kaikille!!

Haissa

Vierailija
6/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla perjantaina rusahti selkä, alaselkä, niinkuin monesti aiemminkin. Monta vuotta mennyt hyvin, viimeksi se vihotteli esikoisen raskauden aikaan. Hierojalla jo kävin ja uudestaan pitää mennä, kuulemma niin jumissa. Siltä se myös tuntuu!!! pers.. ku ottaa pattiin :( Ei sais kantaa mitään eikä pyllistellä mutta mitä mä arkisin kahden muksun kaa teen ; kannan vauvaa ja kyykin leluja lattialta!

Soseet täälläkin aloitettu, maissi ja päärynä maistuu. Maissin aloitin tänään, päärynää mennyt jo muutama päivä. Täytyy vaan sanoa että hyvä on syömään, niinkuin isoveljensäkin. Sitä mietinkin että paljonko tohtii antaa ja milloin tosiaan annetaan kahdesti päivässä ym ym. Miten sitä ei muista mitään??? olisko nyt imetysdementia syynä kun raskautta ei voi syyttää ;)

parempia voineja teille!

t: rouvan käppänä

Vierailija
7/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteiden myötä on pojallla alkanut unet paraneen :) jännä että näkyy näin pian!

5kk neuvola ens torstaina, kauhee kun aika menee äkkiä!

P.S Topi tänään 5kk :))

Vierailija
8/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtään sanoa meidän neidin mitoista. Ensi viikolla on muistaakseni neuvola. Veikkaisin kuitenkin, että reippaasti yli 7kg mennään ja senttejäkin on varmasti kertynyt, kun 68cm vaatteet ovat käytössä sopivia.

Meillä ei varmaan ryömitä vielä pitkään aikaan, mutta käsien käyttö on jo tosiaan melko hallittua. Osaa myös pahoittaa mielensä jos isosisko vie lelun kädestä. Suusta kuuluu muutenkin koko ajan aivan järjetön pulputus, oikea höpöttäjätyyppi...odotan innolla kun meidän papupata oppii jonakin päivänä puhumaan :)

Masullaan neiti on yhtä avuton kuin kuutti kuivalla maalla. Väsähtää aikas pian ja alkaa imemään sormiaan poski kiinni lattiassa. No, eiköhän se siitä, kukin

oppii aikanaan. Eipä sillä, en kyllä yhtään kaipaa sitä liikkumisvaihetta... :)

Ruokailurytmistä:

Aurora syö aamulla klo 8 maissa 2dl maitoa, klo 11 saa likimain purkillisen peruna-porkkanasosetta + 120ml maitoa. Joskus ottaa ruoan jälkeen hörpyn vettä.

Neiti nukkuu klo 14 saakka, jolloin saa taas 2dl maitoa.

Klo 17 syödään purkillinen hedelmäsosetta + 120ml maitoa. Persikkasose on suosikki ja sitä menisi vaikka kuinka ja paljon.

Klo 20:00 syö jälleen kerran 2dl maitoa ja päivän viimeinen maitoateria, sekin taas 2dl juodaan sitten klo 22 tienoilla. ...sitten mennään nukkumaan ja nukutaan aamu seitsemään saakka. (Jos tuo klo 22 maito jää väliin, Aurora herää syömään klo 3:45 ja nukkuu siitä sitten klo 8 saakka.)

Ensi viikolla maistellaan lihaa ja siirrytään pikkuhiljaa kahteen lämpimään ateriaan ja yhteen välipalaan + maidot päälle. :)

Nukahtaminenkaan ei ole ongelma. Aurora osaa nukahtaa itsekseen omaan sänkyynsä, kahta sormea imien, eikä muuten itke juuri ollenkaan.

Vierailija
9/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, kovasti syö tiedän neiti... Meillä syödään aamulla 120ml, lounasaikaan pari kolme lusikkaa jotain ja 100ml maitoa päälle, päivällä 120ml, iltapäivällä 120ml ja illalla ennen nukkumaan menoa n 160ml johon on lisätty vähän riisiä joten on pikkasen "vellimpää", yöllä syö yleensä kerran tai kaks sen saman 120ml.... Näillä eväillä on menty jo pitkään ja hurjaa vauhtia kasvaa, vaikkei ruokamäärä kasva... mittasin itse tytön 67cm pitkäksi ja kotivaa'alla 7,4kg, mutta nämähän voivat heittää aika lailla. 68cm vaatteet on käytössä, jotkut harvat 62cm vielä menee. Just kattelin tota 68cm toppapukua ettei taida kauan mennä....reimanhan pitäs olla reilun kokonen, mut niin on meidän likkakin :).

Meilläkin on kova tyttö jutteleen, pörrää huulilla ja höpöttää taukoamatta.

Rouva parka, mulla on kans huono selkä ja siitä olen kärsinyt etenkin viime aikoina, sentään liikkeelle pääsen vaikken aamulla saakkaan tyttöä sängystä omin voimin ylös... harmi jos et pääse keskiviikon treffeille! mut yritä saada apua selkääsi!

Nyt risoton tekoon!

Vierailija
10/47 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kertoa, että vauva löysi varpaansa!

Ja tänään illalla kääntyi kaksi kertaa selinmakuulta vatsalleen!

En muuten tänään syönyt kaurapuuroa, enkä antanut vauvalle bataattia. Huomenna täytyy joku "liike" tehdä ruokavalioiden (jomman kumman) kasvattamiseksi. Tosin söin tänään tonnikalaa ja mulla on pienoinen epäilys, että vauveli saattaapi olla kalalle allerginen. No se selviää viimeistään huomenna varmaan. Jos ei voimakasta reaktiota tule niin voin varmaan jotain uutta kuitenkin kokeilla.... Sori taas kaikki, joita ei nää allergiajutut kiinnosta, mutta mulla nää jutut ja etenkin RUOKA pyörii mielessä päällimmäisenä jatkuvasti.

Mun se jooga-harrastus tyssäs muuten siihen yhteen kertaan. Mies ja vanhempi tyttö aloittivat harrastuksen, joka on just samana päivänä, tai itse asiassa niillä on kahtena päivänä viikossa. Joten en voinut itsekkäästi pitää omastani kiinni, kun heitä olis siinä ollut tavallaan kaksi "menettäjää". Meillä kun on vaan yksi auto eikä tosin ole ketään lapsenvahtiakaan. Itse me ollaan aina muksumme hoidettu. Eikä sitten ollakaan oltu kaksin missään lasten syntymän jälkeen kuin 3 kertaa. Tämä siis 11 vuoden aikana. Kaksi noista oli konserttimatkoja (ilta poissa) ja yksi yhden yön yli risteily. Että sellasta...

Terkuin taasen Ananas ja Sanni 9/6

Vierailija
11/47 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kixille piti vielä tuosta syömisen määrästä kirjoittaa, että heti kun lopetin imettämisen, alkoi tämä ahmiminen. Ilmeisesti sitä maitoa tuli kuitenkin ihan merkittävä määrä? Joka tapauksessa, ruokaa menee varmasti ihan tarpeellinen määrä, kun ottaa huomioon, ettei vauva pulauttele eikä huutele vatsaansa ja nukkuu tosi tyytyväisenä yönsä.

Ananas: Meillä vauva löysi myös varpaansa reilu viikko sitten ja nyt jo repii sukatkin pois jalasta. Varpaista kiinni pitämällä on kiva keinutella itseään sivulta toiselle ja tuolla uudella leikillä tuli sitten kyljelleen kääntyminen kuvioihin :)

Eilen iltapäivällä kääntyi ekan kerran masulleen, ilmeisesti kyljelleen meno on ollut sen verran vauhdikas, että on mennyt samaa kyytiä masulleen. Harmi etten ollut tuota tapahtumaa näkemässä, vaan autoin kylppärissä meidän 2v pottailussa. Neiti ähki jo masullaan olohuoneen lattialla kun tulin takaisin.

Jääpä nyt lyhyeksi tämä kirjoittelu tänä aamuna. Vauva kyllä vielä nukkuu, mutta tuo meidän isompi "vauva" meni ja riisui itsensä alastomaksi ja hokee, että nyt mennään suihkuun...pakko siis poistua linjoilta nyt. :p

Kanelisokeri ja tytöt melkein 5kk ja 2v

Vierailija
12/47 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiin ihme kyllä eilisestä tapaamisesta ilman itkuja kotiin. Vauva nimittäin heräsi pitkiltä päikkäreiltään juuri kun pääsin bussiin. Lisäksi menin (taas) väärään bussiin. En sitten ikinä muista millä noista 70- linjan busseista pääsee kotiin ja millä ei. Tai siis olen aina muistavinani ja sitten taas petyn kun bussi kääntyykin väärään suuntaan....Vauva vain katsella killitteli vaunuista ihan hämmentyneenä koko bussimatkan. Kävelessä kotiin alkoi juttelemaan ja huuteleman höö höö. On se niin suloista;) Toinen vain kiltisti alkaa ilmoittelemaan että hei huomaatko, täällä ollaan oltu hereillä jo jonkin aikaa.

Viime yö meni vähän paremmin kuin edelliset. Vauva nukkui 2-2,5 tunnin pätkiä eikä juuri muuten itkeskellyt. Minä itse tosin heräilin vielä vanhan kaavan mukaan tunnin välein...Kunpa ensi yö meni taas paremminn kuin tämä edellinen. Toivossa on hyvä elää.

Kiva muuten lukea teidän juttuja vauvojen uusista taidoista, koska sitten tietää mitä odottaa kun täällä ollaan vähäm jäljessä usein. Vauva ei esim. ole löytänyt varpaitaan eikä käänny vielä.

sroigh ja vauva 4kk 1 viikko

Vierailija
13/47 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, Sroigh, että selvisit itkuitta. Tajusin juuri, että en ehtinyt kunnolla katsoakaan teidän vauvaa, täytyypä skarpata kunnolla ensi kerralla :)

Täällä on kummallisen hyvä yö takana. Kaveri nimittäin nukkui eilen päivällä ihan liikaa ja olin ihan varma, että herää taas aamuyöllä, kuten tapana on ollut viime viikkoina. Mutta ei, heräsi vasta seiskalta. Itse heräsin viideltä ja oli pakko mennä tarkistamaan, onko kaveri kunnossa, kun ei ole vielä herännyt. Omituista. Saa nähdä, alkaisiko nyt taas nukuttaa vai oliko tämä joku poikkeus.

Nyt pari kertaa poju on osannut kellahtaa mahaltaan selälle, tosin tällä hetkellä tuo kellahtaminen näyttää enemmän vahingolta kuin suunnitellulta teolta. Mahallehan meillä ei edelleenkään käännytä, vaikka siinä asennossa kovin hyvin viihtyy. Ihan kiljahtee innosta ja nostelee suorilla käsillä rintaa.

Eka hampaanalku näkyi ja tuntui jo viikonloppuna, mutta se ei ole kauheasti siitä kasvanut. Taitaa kasvatella sitä ihan rauhassa :)

Kix ja Kaneliko keskustelivat korvikkeen määristä. Meillä menee edelleen noin 1200 ml päivässä, annan lisäksi kerran päivässä lounaalla jotain sosetta. Kerralla poikanen vetää jopa 260 ml, mutta syöntivälitkin ovat nelisen tuntia. Öisin meillä ei syödä ollenkaan. Soseita ajattelin kohta alkaa antaa myös iltapäivisin, kun muuten maitoa pitää antaa niin paljon, että tuttipulloon ei mahdu (eikä isompia tuttipulloja ole olemassa). Puuron ajattelin aloittaa parin viikon päästä. Muuten, suosituksissa näytti olevan niin, että puuroa ja lihaa ei saa aloittaa samaan aikaan. Minkälaisella välillä niitä sitten voi aloittaa?

Jaahas, jospa menisi syömään lounasta, kun poju nukkuu.

Poltsi+poju 4,5 kk

Vierailija
14/47 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lähteä kävelemään, mutta Lexapa nukahtikin samantien kun sain sen vaunuihin joten päätin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja tulla vähän naputtelemaan. Ehtiihän tonne aurinkoon vielä myöhemminkin :) Tiekin näytti taas mutavelliltä niin ei yhtään huonompi vaihtis.. Ehdin mä tosin jo kantaa muutaman puukuorman sisään illan saunaa varten, eli ei mennyt sentään ihan laiskotteluksi :)

Leo ei edelleenkään käänny selältä masulle, eikä sitä tunnu edes kiinnostavankaan moinen homma. Välillä kyllä keinuu kyljelleen, mutta se taitaa tapahtua ihan vahingossa :) Käsistä ja/tai jaloista auttamalla pyörähtää kyllä ympäri, mutta ei tunnu tajuavan vielä että voisi sitä kokeilla ihan itsekseenkin.. ;) Myöskään varpaiden olemassaolosta ei tiedä vielä muuten kuin mitä minä olen niitä taivutellut suuta kohti =D

Kiinteitä on mennyt nyt oisko viikonlopusta asti 2 kertaa päivässä. Ekan kerran syö aamupäivällä noin klo 10-11 välillä vähän sen jälkeen kun on herännyt yöunilta. Purkkiruoista ei edelleenkään oikein maistu muut kuin maissi niin määriä on vaikea arvioida.. Mutta aika paljon tuntuu kuitenkin uppoavan, ei ole enää muutamaan päivään jäänyt kissalle jämiä niinkuin aiemmin :)

Toisen kerran syö kiinteitä sitten joskus klo 17 jälkeen, riippuu ihan miten ollaan kotosalla ja jos ei huoli pulloa mutta nälkä on selvästi. Sapuskan jälkeen pitää saada aina myös maitoa, vettä en ole antanut vielä kuin ihan muutamia kertoja.

Tähän mennessä on maisteltu peruna, porkkana, maissi, kukkakaali, aprikoosisose, banaani ja mustikkasose. Oikeastaan kaikki muut on maistuneet paitsi toi aprikoosi (mikä taas on äitin herkkua:) Banaani ja maissi taitaa olla parhaat herkut tällä hetkellä. Varsinkin banskua söis vaikka kuinka ja paljon... Ei muuten tulllut siitä mustikastakaan ummetusta meillä.

Eikös muuten kiinteiden aloituksen jälkeen yleensä kakat kiinteydy?! Kun Leolla tuntuu käyneen päinvastoin. Melkein alusta asti on tullut sellaisia könttejä mitkä voisi melkeinpä tiputtaa suoraan vaipasta pönttöön, mutta nyt parina päivänä on ollut paljon löysempää tavaraa.. Mitään uutta makua ei ole nyt hetkeen tullut maisteltua, eli oletan tämän johtuvan siitä että nyt on syöty se 2 ateriaa päivässä. Vai?!? Aiempi kerta päivässä on myös muuttunut 2-3 kakkavaippaan päivässä, eli tuntuu se sapuska tekevän tehtävänsä.. Ehkäpä se isikin kohta sitten "pääsee" kakkavaipan vaihtoon.. ;)

Ei mutta kyllä mä nyt kuitenkin painun tonne pihalle kun ilma on niin hieno! Kohta kuitenkin Leokin jo herää ja sitten pitää lähteä kauppaan. Äkkiä onkin sitten taas ilta ja huomenna varmaan taas sataa...

Vierailija
15/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen alkaa jännitys nousemaan. Muistan edelliseltä kerralta, että se kirpaisi kyllä aika mukavasti, mutta kipu kesti aivan hetken. Ehkä se kun isketään kuulapihdeillä kohdunsuuhun kiinni, niin on se kipeä homma (kuulapihdit ovat sellaiset neulanterävät pihdit, jotta saadaan kohdunsuusta hyvä ote ja päästään laittamaan se kierukka sinne). Aika on klo 17, jotta on tässä vielä aikaa jännittää.

Pyysin että tehdään ennen kierukan laittoa vielä raskaustesti. Nyt kahtena aamuna on ollut ihan järjettömän paha olo, tänään meinasin oksentaa. Tuntuu niin pelottavan tutulta olotilalta. Mulle iski kyllä toissapäivänä pissatulahdus (jota mulla ei ole koskaan aikasemmin edes ollut). Se voi ehkä sitten aiheuttaa pahoinvointia. Antibiootti ainakin voi, mutta eilen en ollut vielä ottanut lääkettä kun tuli jo paha olo. Olisi ihan täydellinen katastrofi jos olisin raskaana. Miun raskauspahoinvoinnilla ei tosiaankaan hoidettaisin kahta lasta kotosalla. Toivottavasti testi on negaa ja pääsen nauttimaan helposta ehkäisystä!

Ei vielä olla opittu kääntymään takaisin selälleen masulta. Sitterissä pönkää itsensä melkein istumaan. On ihan linkkuveitsiasennossa =)

Tällä viikolla olen ajatellut aloittaa lihat. Puuroa on nyt syöty viikon verran eikä siitä ole tullut mitään oireita. Tästä tää etenee =)

Ihana ilma ulkona. PItänee lähteä pihalle heti kun vauva herää. Mie vaan inhoan noiden pukemista. Yhden pukeminen vielä menisi... Kuun saa toisen puettua, niin sille tulee kuuma ja sitten pitäisi vielä jossain välissä pukea itse. Jos eka pukee itsensä, niin on hiestä märkä kun saa lapset puettua.

Siivotakin pitäisi tällä viikolla. Ehkä sitten perjantaina.

Tytteli-83 ja neidit 2,5v ja 5kk 1vk

Vierailija
16/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en eilen päässyt tänne sivuille ollenkaan :( mut onneks nyt taas pääsee!!

Vaikuttaako teillä päivä unet yöuniin?? meillä ei..vaik poika nukkuis 6h tai 2h päivän aikana niin silti tosi rikkonaiset yö unet!!

poika menee nukkuun 20.00-21.30 ja syö velliä 160-180ml ja herää jo 23.00 taas syömään!! syö noin 100ml ja taas 2-3h tunnin päästä taas mukamas nälkä!! näin jatkuu aamuun saakka!! voiko olla nälkä todellakin näin usein?? vai onks tottunut heräileen usein eikä osaa nukkua pidempiä pätkiä?? onks mitään kostia millä saisin yö heräilyt pois?? joudutaan varmaan kohta johonki unikouluun!!! enkä sitä haluais!!

Vkonloppuna poika alkoi kieriä selältä mahalleen takaisin selälleen ja taas mahalteen ja oli minua oviaukos vastassa ku tulin takaisin huoneeseen..oli viel sellainen ilme kasvoilla.. et sit ottanut mua muukaan!! :)

sit se pyörii mahalteen ympyrää, mut menee hermot ku ei pääse eteen päin vaik yritys on kova!!

poika syä varpaitaa joka päivä! sukkia ei viitsi laittaa ku ei ne kauvaa pysy jaloissa :)

pe olis 5kk neuvola :) ihan jännittää minkäs kokoinen poika tällä kertaa on, koska nyt ollaan kakas viikkoa annettu reippaasti lisämaitoa ku poika ei ollut tyytyväinen ollenkaan..taitaa siis imetys tehdä loppujaan :(

mä tein kans viime viikolla raskaustestin, mut negaa näytti! ihan hyvä, koska olishan se tosi pieni ikäero tullut lapsille, jos sit ens vuoden puolella..ehkä,jos uskaltaa :) taidan tehdä vielä tälä viikolla yhden testin ku huono olo ei ole mihinkään hävinnyt..mistä vois johtua?? jos en kerta raskaana ole!! ja tätä huonoa oloa on jatkunut n.3viikkoa!! viime viikolla ei enään ollut joka päiväistä!!

kai sitä pitää lähteä siivoon..

tintti ja poika melkein 5kk

Vierailija
17/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut etova olo ja pahoinvointia ehkä viikon verran, mitähän tää nyt on kun kaikilla on .. Täällä päässä ei ole pelkoa raskautumisesta, sen verta vähän on nyt viime aikoina harrastettu yhtään mitään. Tosin hyvä ettei ole, kun oli pikkuisen katkonaista tuo mun pillerien syöntikin.. Ei vaan muistanut.

Täälläkin päästy puuron makuun, riisipuuro ei sopinu mutta kaurapuuro toimii. Rupeispa auttamaan noihin öihin, tänään aion antaa iltapuuron ekaa kertaa.

Nyt pukemaan ja laittautuun tälle päivää, miehet nukkuu, pienempi ekoilla päikkäreillään.

Ps. varpaita ei meillä vieläkään kunnolla löydetty

Sakariini

Vierailija
18/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva meni jo unille. Isompi katselee Maisaa, joten saan olla hetken rauhassa.

Pitäisi mennä talvihaalariostoksille jossakin vaiheessa. Ajattelin lähteä kaupunkiin, mutta kun tuo vauva nukahti etuajassa, taitaa jäädä sekin haaveeksi.

Tintti82 valitteli huonoa oloa. Minullakin on huono olo, mutta se johtuu huimauksesta. Huimaus varmaan johtuu kipeästä niskasta. Pää ei liiku juuri ollenkaan kun lihakset on niin jumissa, lisäksi niskanikamissa on sellainen poltteleva kipu vähän väliä ja kun yritän taivuttaa päätä oikealle, sen vähän mitä se suostuu taipumaan, tuntuu kuin nikama olisi napsahtamassa, tulee sellainen pistävä kipu.

Tytteli: Varaa mukaan siihen kierukan laittoon side. Minulla oli vain pikkuhousunsuoja, enkä tajunnut että se nipsaisu saa aikaan verenvuodon...hyvä minä... :-/ Ei se nyt mitenkään kamalan pahalta tuntunut, mutta toki jokainen tuntee kivun erilailla. Ota pari kipulääkettä pohjalle, niin ne "jälkisupparit" ei tunnu niin ikäviltä.

Vasta nyt muuten loppui se verenvuoto, mikä alkoi kierukan asennuksessa...Kierukka asennettiin siis 12.8. Onneksi se on nyt ohi. Alkoi jo rasittaa se jatkuva siteiden kanssa plärääminen. veriarvot olivat kuitenkin ihan ok, hb oli 140. Ilmeisesti siitä on ollut apua, että olen syönyt paljon Mustaa makkaraa :D

Poltsi: Kylläpä teidän vauva vetelee korviketta huisit määrät! Huh! :) Ehkäpä se tasaantuu, jos lisäät kiinteiden määrää. Eikös se sitten kiinteiden aloituksen myötä pitäisi vähetä pikkuhiljaa siihen 600ml/vrk? Siis tarkoitan kun vauva syö kaksi lämmintä ateriaa + kaksi välipalaa + puuroateriat päivässä?

Puuroa en ajatellut vielä aloittaa. Taidan jättää niiden aloituksen vasta jonnekin Joulun tienoille...herttileijaa sentään siihen ei menekään enää kauan. Meidän pikkuiset ovat kohta ½-vuotiaita...istuvat kohta jo syöttötuolissa!

Jaahas, neiti ottikin sitten vain pienet pullosimahdustorkut...räplää tuolla sängyssään mobilea ja kirkuu sille, ihan niin kuin sekin härveli jotakin ymmärtäisi... Pääsemme sittenkin sinne kaupungille, jee...!

Kanelisokeri & tytöt

Vierailija
19/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mulla on jo hälytys puhelimessa että muistan ottaa siteen mukaan. Viimeksi kun laitettiin kuparikierukka (nyt siis hormoni), niin siitä alkoi heti menkat. Buranahälytyskin on jo laitettu =)

Tintti: Eihän sen imetyksen tartte mihinkään loppua. Jos maito on ehtynyt, niin suosittelen tekemään niin, että annat vaikka joka kolmannen tai joka neljännen maitoaterian pullosta (korviketta). Sitten oma maitosi taas riittää muuten. Jos aina ensin imetät ja perään annat pulloa, niin se on aika rasittavaa. Meillä neiti ei myöskään jäänyt imetyksen jälkeen tyytyväiseksi, mutta annan iltaisin pullosta ja nyt niitä kiinteitä. Nyt taas maito riittää oikein hyvin. Jos tuntuu että tissit on ihan lusut, niin annan suosiolla korviketta ja seuraavalla kerralla vauva imee rinnat sitten kunnolla tyhjiksi.

Enää 5 tuntia kierukan laittoon. Eihän se tosiaan ole kuin hetki ja sen jälkeen voi olla sen 5 vuotta huoletta. Kuva kuulla että muillakin on pahoinvointia. =)

Oon kauheasti miettinyt, että missä säilytän meidän vaunuja. Ulkovarastoon on aika hankala lähteä hakemaan vaunuja, koska esikoista ei voi jättää yksin sisällä, varsinkaan vauvan kanssa. Aina pitäisi vähintään toinen pukea että vois vaunut hakea. Meillä on siis oma takapiha, jotta säilytettiinkin pitkään niitä. Eihän ne vaunut kauheasti siitä kosteudesta tykkää, mutta siinä ne on niin helpot ja käyttövalmiit. Koppa on irroitettava ja sen olen säilyttänyt sisällä. Ratasosa on kuiteskin kiinteä ja se joutuu siis olemaan ulkona.

Pesin kaikki kangasosat koneessa muutama päivä sitten ja otin vaunut sisään. Levitin jätesäkin oven eteen ja vedin ne aina siihen. Mut on ne vaan aika rumat tuossa olkkarissa ja väkisin ne tuo talvella lunta sisälle. Nyt kun on tuo uusi laminaatti, niin ei haluaisi sitä pilata.

Vein nyt ne vaunut taas ulos ja peitin sillä jätesäkillä. Laitoin sen pyykkipojillla kiinni ettei lähde tuulen mukana. Kun toisaalta ne kaikki kangasosat saa irti ja voi pestä koneessa 40 asteessa. Ulkovarastokin on kylmä, joten kyllähän ne sielläkin homehtuisi jos ois homehtuakseen. Eteinen on liian pieni, että siinä vaunuja säilyttäisi. Puh, onneksi ei enää ens kevään jälkeen tartte miettiä noita. Sitten vaunut voi olla hyvin ulkovarastossa kun pienempikin kävelee. Vaunut meillä on siis Teutonia Mistralit. Jossain Emmaljungissa ja vissiin Brioissa lähtee se koko koppaosa irti ja ratasosa on sitten erikseen, joten tarttee säilyttää vaan sitä runkoa ulkona. Jos oisin itse ostanut vaunut, niin oisin hommannut tollaiset.

Tytteli-83

Vierailija
20/47 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitettiin kiinteiden maistelut! Annoin muutaman pikkulusikan kärjellisen bataattisosetta. Aika hyvin nieli, mutta hokasi että tässähän on nälkä ja kamala kiire tuli tissille. Tänään puolestaan keksi että "eihän tätä mössöä ole pakko niellä, vaan voihan sen tyrkätä ulos suustakin, hä-hää!" Ehkä annan vielä iltapäivälläkin pikkumaistiaiset, jos ei muuten, niin sen takia että isukkikin näkee. Hän kun on jo kauan tivannut, että koska niitä soseita saa antaa. Varmaan siksi, että tuntisi olonsa varmemmaksi vauvan kanssa kaksin ollessaan. Tähän asti kun ei kertakaikkiaan ole ollut muuta kuin rintaruokintamahdollisuus. Ukolta kun ei tule tisseistä kuulemma kuin "Karhua"... jota siis kesällä kului jonkin verran ja nyt on kajettuneena sinne tisseihin ja vatsan seutuville.

Tänään on ihan jees-päivä, vaikkei kahtena viime yönä enää tietenkään niin hyvin olla nukuttu kuin su-ma yönä. Aamulla suihkun jälkeen laitoin tukankin, jossa on viimeinkin uusi malli. Lyhyempi, rikottu polkka, joka niskasta vähän pitenee sivuille. Väripurkki odottaa vielä laittajaa. Ja sain aikaiseksi nyppiä ne metsänpeikon kulmakarvatkin! HUH! ja niitähän riitti.

Ekaluokkalaisen kanssa on taas ollut ihan mahdotonta vääntämistä. Se vie kyllä viimisetkin energianrippeet ja tuntuu jotenkin niin turhalta. Pienimmätkin muutokset hänen kaveri ym. suunnitelmiin aiheuttaa kauheat kilarit. Vaikka kuinka yrittää selittää, ettei koko hereillä oloaikaa voi olla kavereiden kanssa, vaan pitää mennä muunkin perheen ehdoilla. Suurin osa kavereista on vielä sellaisia, että poikaa täytyy autolla kuskata. Mulla ei edes päivisin ole autoa käytössä enkä todellakaan muutenkaan olisi "hänen ylhäisyyttään" koko ajan kuskaamassa. Vähän rumasti sanottu, mut ärsyttää se jatkuva palvelujen vaatiminen ja muu itsekkyys. Ehkä on siis ollut vähän lellitty meidän perheessä... Että itseään ja ukko-kultaa tässä on syyttäminen.

Lauantaina vietetään esikoisen 11 v synttäreitä ja sunnuntaina onkin sitten isänpäivä. Ei meillä kyllä ole valitettavasti varaa minnekään isänpäivälounaille lähteä. Tytön synttäritkin pitää yrittää luovia jotenkin mahd. edullisesti, ONKO VINKKEJÄ? Yhdelle sukulaiselle jo sanoinkin, että mistään voileipäkakuista on turha elätellä toiveita ;-)

Mietin tässä, että menisköhän päikkäreille vai tekis kotitöitä...

Terkuin Ananas ja Sanni 9/6