?++? PIKKUKAKKOSET vko 45 (3. - 9.11.2008) ?++?
VIIME VIIKON KUULUMISET..
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (29)
Hei!
Mä en jaksa enää tätä!!! =( Menkkoja ei edelleenkään kuulu ja tänä aamuna testasin negan!! Kaipa mun on heitettävä jo ns. kirves ojaan tältä kierrolta, et olis tärpänny!!
En vaan voi uskoa, etteikö tärppiä olis tullu, ku pupuiltiin just oikeeseen aikaan ja nää oireet on ollu ihan kummalliset tässä kierrossa. Ei mulla tämmösiä oireita oo ollu missään kierrossa ennen!!
Alaselkää on särkeny sillon tällöin, nippailuakin on esiintynyt ja viime viikon torstaista lähtien on ollu semmonen olo, että menkat ois alkanu (eli et jotain olis pikkareihin tullu), mutta ei sitten kuitenkaan ym.
Viimeisen testin tässä kierrossa teen perjantaina, JOS ei menkat oo alkanu. Ja jos se on edelleen nega (mikä se luultavasti on), nii en testaa ku jouluna seutraavan kerran!! PRKL!!! =(
liisa06: Jos sä ja mä kuulutaan siihen pieneen ryhmään, kellä ei näy testeissä mitään??? Olispa vaan mun kohdalla niin, mutta tuskin. Koska sain kyllä ne 2 viivaa 10/06 r-testiin. Toki vasta rv 4+5, ja aika hailaikan.. Toivottavasti saisit selvyyden ennen matkaasi. Peukut on pystyssä! =)
Toivonsa menettänyt,
Lisbet, kp 31/27, yk 3.
Hyvää maanantaita kaikille!
Lisbet: Älä vielä heitä toivoasi, ei välttämättä ole mahdottomuus, että oot raskaana! Onhan niitä muitakin, joilla ei ole näkynyt testeissä ja vasta ultrasta on varmistettu, että siellä kohdussa on joku. :)
ON: Nyt taas on viikonloppuna päästy pupuilemaan vuotojen jälkeen. Jännää on seurata miehen kuumeilua... ei hän paljon puhu vauvasta, mutta silleen sivumennen mainitsee asiasta. Eilen mm. sanoi lukiessaan jotain vakuutusmainoksia, että "jos meitä sattuu lykästämään, niin sitten otetaan tämmönen sairaskuluvakuutus". Ja yläkerran vessaremontista kun puhutaan, niin "täytyiskö sen kaapin tilalle laittaa joku taso, että jos tarttis vaikka hoitopöytää..." :) Tosi mahtavaa nähdä, miten mies tahtoo isäksi!! Mulle itsellehän tässä ollaan kakkosta yrittämässä, mutta miehellä ei ole yhtään. Mullakin edellisestä kymmenen vuotta, joten en muista millaista oli kuumeilla... en ainakaan näin pahasti oo kuumeillu koskaan. ;)
Kyllä olis tosi hienoa saada siirrettyä meidät kaikki pikkukakkoset odottajien puolelle. :)
Ritu kp9/26-28 yk2
Mitähän tämä valkovuoto on?? Siis nyt töissäkin olen juossut koko ajan vessassa että menkat on alkanut, mutta se on vain runsasta valkovuotoa.... Minun työkaveri sanoi äsken, että silmistä näkee että olet raskaana....?? Uskoako vai ei????
"kumpa olisi totta"
Jospa oli clear-blue testit postilaatikossa kun menen kotiin niin saa testailla!
Mutta ei kait se auta kun odotaa...
Täälläkin elellään piinaviikkoa...
Ihan kyllä tuntuu että menkat alkaa... :-(
kp 25/28
Juu mut ootellaan nyt mitä tapahtuu!
Toivotaan että me kaikki päästäs pian odottajien puolelle kasvattelemaan mahojamme :)
Tsemppiä kaikille!
Ajattelin tulla ilmoittamaan, että menkat alkoi n. tunti sitten.. Eli se siitä sitten, että meille olis heinäkuun vauva tullu.. =(
No, jospa meille syntyis elokuun vauva. Esikko on elokuun toinen päivä syntynyt. Laskurin mukaan laskettuaika olis nyt sitten 10.8.2009, mutta katotaan nyt millon sit oikeesti tärppää.. Ku vaan osais mennä sillä TJOT-menetelmällä..
Nyt meen valmistautumaan jumppaan.
Liisa06: Tuleppas kertomaan HETI, mitä testi näytti!! =)
=) Lisbet, kp1/27-31, yk 4.
täälä kp 16, rinnat arat ja hieman paleltaa. taitaa olla myös hiivatulehdus. Mulla oli ovulaatio tossa kp 12 paikkella ja pupuitiin kp8. alavatsassa mukamas jotain nipistelyjä, Noh saa nähä. sununtaina ois sit isänpvä harmi ettei sillon voi viä testata kun menkat pitäs alkaa tos 15 päivän tienoilla, ja uskallan vasta sitten testata joskus 17-18 pvä jos on tarpeen. voisko oireet jo alkaa näin aikasin? vai kuvittelenko vaan.Ja mistä toi hiiva ilmesty...ei nimittäin ole koskaan vielä ollut. Tai siis todennäkoisesti ois hiiva kun alapäätä kutisee aivan hirveesti. ?:|
kp 16/25-28
Huomenta kaikki kuumeilijat...
Lisbet: Negahan sieltä tuli.....nyt heitän kirveen kaivoon! En testaa enää yhtään kertaa. Odotan että menkat alkaisi! Tai sit jos ei ala niin sit painun lääkäriin. Ärsyttää! =(
Lisbet: Pahoittelut menkoista, mutta eikun odottamaan uutta tärppiä ensi kierrosta! Sit kunnolla pupuilemaan.....
Minä alan valmistutua etelään lähtöön. Pitää ruveta laittamaan tavaroita kasaan ja siivota huusholli. Ukki ja Mummo tulee meille, joten pitää varmaan jotain ohjeitä väsätä niille, että milloin pitää olla missäkin.
Liisa06: Sinuna en vielä luovuttais. Muistinko oikeen, et sulla ei oo vielä menkat myöhässä? Testaa nyt ihmeessä vielä samana päivänä tai päivän yli ku olis menkkojen pitäny alkaa.
ON: Menkat jatkuu ja tuntuu ihan siltä ku olis niagranputous tuolla alapäässä!! =( Loppuis nyt äkkiä!! Viime kierrossa oli menkat vaan 4 päivää, joten samanpitunen vois tääki olla.
Nyt meen juomaan kahvit ja sit pitää alkaa laittaan poikaa päikkäreille.
PALAILLAAN!!
=) Lisbet 2/27-31, yk 4.
Eipä näytä kovin hyvältä täälläkään. Negoja tai menkkoja tuntuu nyt olevan kovasti liikkeellä.
Testasin perjantaina negan ja sen jälkeen lauantaina kai alkoi menkat, tai siis en tiedä. Ihan omituiset kun yleensä mun luomumenkat on kans tuota Lisbet81:n mainitsemaa niagaraluokkaa, ja nyt on jo kolmatta päivää minimaalista tiputtelua, ihan samanlaista kuin hormonikierukan kanssa. Eikä mitään kuukautiskivun tapaistakaan, yleensä olen pystyssä lähinnä parasetamolin voimalla tähän aikaan kuusta (siis luomuna, kierukalla ei mitään probleemia, hyvin kestän kaksi päivää kuussa käyttää pikkuhousunsuojaa :-))
Mutta tuskin siis kuitenkaan raskaana ollaan, joten elovauvan yritys alkaa, kunhan tämä tiputtelu väistyy. Tai sitten se niagara on vasta tulossa.
Joku oli lähdössä reissuun - ei kun kivaa matkaa lämpimään!
Elovauvat kaikille, eikös juu???
t
Sinisini ja todnäk kp 3/28-30
Nyt uskallan vihdoin minäkin ilmoittautua kuumeilevaksi :)
En tiedä onko täällä esittelyt jossakin muualla, mutta kaipa tämä käy näinkin.
Eli meillä esikoinen on nyt 13kk. Itse olen tiennyt kokoa ajan, että haluan toisenkin, mies on ollut vähän nihkeä. Kuitenkin yhtäkkiä viime viikolla mies olikin sitä mieltä, että toisen aika olisi NYT.
Meillä on tämän nykyisen taloustilanteen takia asumis -ym suunnitelmat hieman muuttuneet, aikaisemmin mies oli ajatellut että uusi lapsi vasta vähän ajan kuluttua. No, tämä sopii mulle mainiosti :)
Itselläni on PCO, esikoinen on kuitenkin ihan luomulapsi ja tärppäsikin heti kun oli mahdollista, tosin olin vähän aikaa ennen raskaaksi tuloa syönyt metformiineja.
Nyt aloitinkin juuri uuden metukuurin ja kävin gynelläkin tutkituttamassa paikat. Toivottavasti tärppäisi ilman mitään hormoneita, ovulaation oon kyllä bongannut jo monessa kierrossa, oireet on nyt paljon selkeämmät kuin ennen raskautta.
Tällä hetkellä menossa on kp 16/35-37, joten pupuiluun päästään varmaan viikonloppuna/alkuviikosta. Normaalielämässähän pitkä kierto on ihan vaan positiivinen juttu mutta tässä vauvantekopuuhassa aika kuluu niiiin hitaasti.
Ja olen samaa mieltä kuin edellinen, elovauvat meille kaikille, kiiiitooos! :)
hengiss' ollaan täällä vielä. meillä hajosi tietokone viikko sitten ja vasta eilen saatiin uusi :( ei oo tullu tärppiä ja tätikin on aivan sekaisin. tuli sitten menkat kahen viikon välein :( pupuiltukkaan ei oikein olla, tuntuu että ei jaksa kun on niin pimeää ja sateista:/
ens viikon perjantaina lähdemme etelään :)
tää ei nyt tunnu olevan plussapino ollenkaan kun noin kamalasti on negoja tullu :( TOIVOTTAVASTI PIAN TÄRPPÄÄ KAIKILLE :)
UUSILLE: Tervetuloa oikein kovasti, tänne kyllä mahtuu ;)
ainakin täällä missä minä oon... Uusi kierto menossa ja ovista odotellaan.
Aika vaan matelee. Vaikka onhan se harjoittelukin aika mukavaa :)
Positiivistakin; täällä satoi jo lunta!! Jee!
Oon menossa pian lääkäriin, joka katsoo mun suonikohjuja ja päättää, että auttaisko siihen vaahtoruiskutus... Mä itse soitin yksityislääkärille ja kyselin hintoja ja päätin, että hoidatan tuon vaivan nyt ennen raskautumista, jos vaan mahdollista. Noh, nyt sit jännitä a) sitä että onnistuuko vaahtoruiskutus mun tapauksessa ja b) sitä että sanooko lääkäri, ettei saatais yrittää raskaaksituloa ennen sitä operaatiota. Mä kun en enää (eikä muuten mieskään) halua menettää yhtään kiertoa yrittämättä tulla raskaaksi. Koko ajan tulee ikää lisää kummallekin eikä se paranna mahdollisuuksia. Mä oon siis 34 ja mies about neljä vuotta vanhempi. Pitäkää peukkuja, että kaikki menee lääkärissä hyvin ja saisin operaatioajan mahdollisimman pian, vaikka jo ens viikolle!!
Sitten toivotan tervetulleeksi Adelen! Kiva, että on uusia kakkosta yrittäviä. :)
Kyllä kai sitä pitäis pupuilla tänään, kun kierto rupee lähestyä sitä vaihetta. Miehen vuorotyöt ja lapsen läsnäolo vaan tahtoo joinakin viikkoina tehdä mahdollisuudet huonoiksi. Ehkä täytyy linnoittautua vessaan lukkojen taakse. ;))) Tai lähteä "kauppaan" autolla ja ajaa jonnekin pusikkoon. Poika on nimittäin just siinä iässä, pian 10v, että tajuaa näitä asioita eikä siltä enää voi juuri piiloutua herättämättä epäilyjä.
Mutta huomenna raportoin siitä, mitä lekuri sanoi. Onko muille tehty vaahtoruiskutushoitoa suonikohjuihin? Mulle tuli kohjut muuten edellisen raskauden aikana, kun olin vasta 23 vee.
Ritu kp11/26-28 yk2
Heip Ritu-74!
Täällä ainakin yksi, jolle on tehty vaahtoruiskutushoito. Oli simppeli homma ja hoitu nopeesti, menin hoidosta suoraan iltavuoroon töihin ;) Meillä oli silloin sellanen tilanne, että oltiin puhuttu perheen perustamisesta ja kerroin sen lääkärille. Kohjujen JA perheenperustamisajatusten takia pääsin kiireellisenä jonoon, jotta hoito ehdittäisiin tekemään ennen raskautta :) Kontrollikäynti on siirretty nyt tammikuulle (piti olla keväällä mutta esikoinen syntyi toukokuussa). Kohjut on hoitunu eikä oo vaivaa, joten mun puolesta kontrolli saisi vielä siirtyä vuodella vauvan takia.. :) T:nimim. toiveikas
Välillä kyllä tuntuu että toiveet on heitetty kankkulan kaivoon, kun niitä (negatiivisia) testejä olen sortunut minäkin tekemään.. Isänpäivälahjaksi ei positiivista testiä ole antaa mutta josko viimeistään jouluna.. :)
Uusille tervetuloa ja kaikille positiivisia ajatuksia!
Kiitos toukomammalle kommenteista. Lääkäri tutki mun jalan ja totesi, että selvästi on suonikohjutauti vas. jalassa, mutta kun kuuli perheenlisäystoiveista, totesi, ettei ole välitöntä kiirettä hoitaa näitä kohjuja. Eivät ole terveydelle vaaralliset ja tulen pärjäämään raskausajan tukisukkien kanssa ilman että kohjut pahenee. Hän sanoi suoraan, että hän priorisoisi kyllä tämän raskaaksitulemisen ja että suonikohjuja voidaan hoitaa aina (iästä riippumatta). Ja sanoi myös että hän ei ruiskuttaisi vaahtoa raskaanaolevalle, koska se on kuitenkin vierasta kemiallista ainetta eikä jalka välttämättä parane niin helposti. Jalka voi olla kipeä kolmekin kuukautta. Ei välttämättä ole, mutta sitä kun ei etukäteen tiedä. Kehotti ottamaan yhden "projektin" kerrallaan.
Joten jatkamme tätä raskaaksituloprojektia nyt sitten hyvillä mielin ja pidän jo nyt noita tukisukkia, vaikkei ne niin kivat olekaan. Aion ostaa niitä vielä lisää, ettei tarvitse joka ilta olla huuhtelemassa niitä.
Nyt on kovat toiveet raskautumisesta, jos vaan päästään pupuilemaan riittävän usein tällä ja ensi viikolla. :) Jotenkin ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen sitä uskoo paremmin siihen ovulaatioonkin.
Tsemppiä meille kaikille tähän syksyyn ja virkeyttä peittojen alle! ;) Mikään ei poista syysmasennusta paremmin kuin vilkas seksielämä.
RItu kp12/26-28 yk2
Täällä poika sairastaa joten kotipäivää vietetään. No mulla oliskin ollut enää tää aamuvuoro ja sitten vapaat. Jäin sitte vapaille jo vähän etukäteen.
Kp olis 12/27 joten täsmäpupuilut aloitettiin eilen. Vaikka nyt en aio stressata tässä kierrossa niin kun viime kierrossa. En usko et siitä on mitään hyötyä! Nyt kunnon pupuilut joka toinen päivä. Greippimehukuurin ja vitskujen aloitus ja sitten unohdan koko asian kahdeksi viikoksi ja odottelen menkkoja...=) Hyvä suunnitelma! =) Katotaan pitääkö!?!
Tää pino ei nyt oo yhtään hyvä, pelkkiä negoja...=( Voiko alottaa jo uuden pinon ni sen voi taas heti alussa ristiä plussapinoksi?! ;-D
Mutta nyt suihkuun ja siivoo ja ruokakin pitäs laittaa... Onko tää nyt niin kiva olla himas?!
Ritun kans näytetään menevän ihan samois ja oikeesti mullaki kierto on just toi 26-28, mut laitan sen keskiarvon aina-> 27!
Oikein ihanaa ja mukavaa ja ihkuu torstaita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SOFFU
Voi ku mäkin voisin ottaa kans rennosti tän seuraavan kierron! Aina mä ittelleni lupaan ku menkat alkaa, et "nyt sit seuraavassa kierrossa EN menaa ressata, raskaudun jos raskaudun", mutta HETI ku alkaa loppukierto häämöttää, nii "ressaaminen" alkaa!! =(
Satuitteko muuten katsomaan Kauniita ja Rohkeita eilen?? Oli niin huvittavaa, ku Taylor ja Nick olivat sattuneet JUST ovulaatiopäivänä sekstaileen, nii HETI oli tullu tärppi!! Just joo, niin varmaan!! =) Tottakai täällä "normaalissakin elämässä" noita tärppejä tulee OIKEESTIKIN ns. oikeeseen aikaan, mutta kuitenkin..
ON: Vuoto rauhoittunu aikalailla jo eilisestä, joten uskon että huomenna tai lauantaina ovat menkat tipotiessään. Pääsee taas vauvantekopuuhiin, JIHUU!! =) Ollaan menossa la:na iltapäivällä anoppilaan ruokaileen ja kahvitteleen, saapas sitten sunnuntaina viettää ihan omat Isänpäivät! =)
Nyt sitten me kaikki tässä pinossa, PUPILUINTOA ja toivottavasti saamme antaa miehillemme sekä muille lähisukulaisille IHANAT JOULULAHJAT, eli vauvauutiset!! =) Eli tähtäämään siihen!! =)
KIRJOITTELEN TAAS PIAHKOIN!! =)
=) Lisbet, kp 4/27-31 yk 4.
Moi kaikille!!
Täällä edelleen on menkat tipotiessään. Ei minkäänlaista merkkiä menkoista........ Hermot menee!!! Tekisi mieli taas testata, mutta nyt pidän pääni ja en testaa!
Nyt taas raskausoireista: Voiko ns.mahavaivat olla raskausoireita. Mulla on joka päivä kun syön, niin maha menee heti ihan sekaisin. Saan heti syötyä mennä vessaan....??? Muita raskausoireita ei ole! On vain odotettava loman yli ja jos menkat ei ala, niin sit painua lekuriin.
Nyt lähdetään vähän ostamaan loma vaatteita ja sunnuntaina teneriffalle.
Voi että! Mä testasin plussaa tänään kp:28/28.
Ihan tärinä olo ku oon nii hämmästynyt ja ilonen ja kaikkea!
Muita oireita ei ole ollu ku kuukautismaiset tuntemukset ja vähä väsy olo pari päivää. Mutta en todella osannut liittää niitä raskausoireiksi ku oon aatellu että vauvakuumeessa sitä kaikkee kuvittelee!
Tein testin ku tulin kotiin töistä. Sit soitin miehelle että milloin tuut kotiin? kannattais tulla heti ku tein just plustestin! ja aikoi heti tulla kotia. :-)
toivottavasti pysyy matkassa ihan " valmiiksi" asti.... :-)
voi että! nyt sulattelemaan asiaa.....
Plussaa kaikille!!!!
liisa06 oli kerennyt kirjoittaa viime viikkoseen pinoon, joten siirrän tekstin tähän uuteen viikkopinoon:
huomenta kaikille
Moi kaikille!
Lauantaina piti taas testata ja negahan sieltä tärähti taas!!! Menkkoja ei ole tullut edelleenkään. Mietin jo että voinko kuulua siihen pieneen ryhmään, joilla raskaustesti ei näytä raskautta. Koska esikoisen kohdallakin olin testannut itse vaikka kuinka monta kertaa negan ja tk:n pissa näytekin antoi negan edellisenä päivänä jolloin raskaus todettiin ultrassa.....??
No tänään pitäisi tulla testejä postissa, joten testaan huomenna sit uudestaan.. Sunnuntaina lähdetään teneriffalle, joten olisi ihana jos tämä asia selviäisi suuntaan tai toiseen... Kunhan menkat ei vaan siellä ala.
Tai sit kierto on heittänyt itsensä ihan nutulleen.....
kp 24/29