Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)(.)(.) ENSIKOIDEN VIIKKO 45 (.)(.)(.)

03.11.2008 |

Linkki viimeviikon keskusteluun, mikäli se nyt tulee tähän oikein:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Jos ei tule, nii voiko joku joka osaa tän homman niin laittaa sen :D

Ja Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille enskattarille :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh, osasinpas laittaa sen :)

Pääsin shoppailemaan:D Käytiin kylläkin sit perjantain ja tulipahan käytä vielä lauantainakin ja eilen käytiin vain siellä ruokakaupassa Citymerketissa. Huih, olihan se iso paikka ja tuntui kun aivan eri maailmaan olisi astunut kun sinne sisälle astui. Sen verran pieni paikka tämä ja uutta tuollainen kauppakeskus tänne. Positiivinen juttu.

Ja voi että, mitä lastenvaate osastoja esim.oliko se nyt lindex, josta ostettiin pikkuselle Bamse body ja sukkia. Lutuset oli ja kaikkea muuta ihanaa ois kans ollu, mut piti malttaa :) Ja itelle tuli tietenkin ostettua vaatetta. H&M:stä äippävaatetta, kolme paitaa. Pitis vielä käydä katsomassa kun siellä oli mustia pitkiä suoria housuja, et onko ne hyvät. Tarttis koko aikaa farkuissa olla. Sit Citymarketista eilen ostettiin kahdet puolipotkuhousut ja yks body kun oli kolme tuotetta 10 eurolla.

Jeps, ja torstaina tosiaan on sitte lääkäriveuvola, jossa kuulee sokerirasituksen tulokset. Jänskättää vähän enkä jaksais oottaa torstaihin asti.

Sit miun kaverille synty keskiviikkona pieni poika vauva. Ihanaa ja oli niin suloinen toinen pieni että...*tui tui* Pisti viestinä kuvan pienestä. Ja eilen olivat päässeet kotiin:D

No niin, ollaan nyt sitte marraskuussa ja joulua ja lomaa odotellaan kovasti jo:) Vielä seitsämän viikkoa että pääsee lomaileen ja äippälomalle. Liian pitkä aika:D

Mutta, marraskuun alkuja kaikille!!!

AngelEye ja pikkuinen 25+2

Vierailija
2/12 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENSIKOIDEN ESITTELYT

Korka

Molemmat vm. 1982, Helsingissä asumme, synnytyssairaala NKL ja LA 27.9.08. TYTTÖ SYNTYI 9.10.2008 <3

SadeOrkidea

-85 ja mies -86, asuinpaikka : Mikkeli, synnytyssairaala on MKS, LA 14.10.08. TYTTÖ SYNTYI 21.10.2008 <3

Ruskanodotus

28 (-79), mies 27 (-80), asuinpaikka Pohjois-Lappi, synnytys Lapin keskussairaalassa Rovaniemellä (jos sinne asti ehditään), LA 8.11.08

Pariisitar

vm. 1982, miehus 1977, pk-seudulla asustellaan. Naikkari on synnärinä täällä. Ja Tontun LA 24.12.08

Stiin@

-78 ja mies -79. Asutaan Pietarsaaressa mutta ollaan alunperin etelä-Suomesta kotoisin. Synnäri joko TYKS tai paikallinen. Laskettuaika on 24.12.08

Lorelai_79

molemmat 29 v (-79), synnytyssairaala on Jorvi, ja la on 20.1.2008

Miiru84

Minä 24 (-84) ja mies 28 (-80), asutaan pohjanmaalla ja synnytyssairaala on Keski-Pohjanmaan keskussairaala. La 5.2.09.

Tilda_

27v, asumme Helsingissä ja LA on 14.2.09

AngelEye-86

Minä 22 (-86) ja mies 21 (-87), asuinpaikka Lounais-Lappi, synnäri LPKS ja LA 14.2.09.

Liippa

-83 ja mies -82, Helsingissä asutaan, synnytyssairaala on kättäri ja LA 18.2.09

Santtu-82

26 (-82) ja mies 27 (-81), asutaan salon seudulla ja synnytyssairaala on salon aluesairaala. La 11.3.09

Pipetti_81

27 (-81), mieheni 29 (-79) laskettuaika 3.4.09 ja TYKSissä ois tarkotus synnyttää.

Berry-1

molemmat -79 ja la 2.5.09.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTEEKSI! Laitoin vahingossa tuon toisen pinon aloituksen, kun en blondina tätä AngelEyen aloittamaa pinoa huomannut:( Mutta kirjoitellaan siis tänne, kaipa tuo toinen versio tuolta tippuu ajan myötä pois kiusaamasta:) Niin, ja toin taasen nämä esittelymme mukaan pinon alkuun, etteivät häviäisi:) Olisiko jollakin jotain, mitä haluaisi päivittää?

AngelEye oli päässyt shoppailemaan, kivaa:) Lindexillä onkin ihanaisia Bamse-vaatteita sekä niitä rakastamiani uusretrokuoseja myös. Parhaat vauvanvaatteet löytyy miusta juuri Lindexiltä. Ja sitten siellä on aina niitä tarjouksia "osta 3 maksa 2", mitä on tullut perin pohjaisesti jo hyödynnettyäkin:) Mutta eikös olekin ihanaa päästä ostamaan ekoja vaatteita ja tavaroita Pikkuiselle? Konkretisoi odotusta sekin omalla tavallaan:D

Ruskanodotus suuntaa (on suunnannut jo?) kohti Rovaniemeä, pääsetköhän siellä nettiin, jos potilashotelliin jäät? Infoamaan kuulumisia...Paljon tsempityksiä sinne! Me jännitellään täällä jo Siun puolestasi:) Teitä on ihan pian Kahden sijasta KOLME<3

Omassa navassa uusi viikko ja uudet kujeet, Miehus palaa lauantaina viimeinkin kotiin...Aika on kulunut ihan mukavasti, vaikka ikävä alkaakin jo kiusata...Tontun vaatteet on nyt kaikki pesty ja silitetty, kokoon 62cm me emme tarvitse kyllä enää yhtä ainoaa vaatekappaletta...Hih! Välillä on pakko käydä Tontun huoneessa katsomassa pikku bodeja järjestettyinä kaappiin ja miettiä, että millanenkohan Pikkuinen niitä kohta käyttää. Pientä malttamattomuutta siis ilmassa:) Vaikka saisihan tuo Tontu massussa vielä jonkun viikon pysyä. Illalla onkin taas perhevalmennus (mihin nämä viikot menee) ja jatketaan vielä synnytyksen käsittelemistä. Iltaisin ennen nukahtamista on alkanutkin synnytys jo kovasti pyöriä mielessä, mites teillä muilla?

Mutta nyt kuulaaseen ulkoilmaan lenkille:) Kaunista alkanutta viikkoa kaikille ja tulkaapa kirjoittelemaan kuulumisia:)

pariisitar&tonttu

rv 32+5

Vierailija
4/12 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja vapaa-ajalla ollut niin kova kiirus, ettei ole ehtinyt sanaakaan kirjoitella iäisyyksiin... ainakin viikon huristaneet siivillä :)

Kaikki on odotuksen suhteen sujunut mallikkaasti, voimistuvat liikkeet masussa hymyilyttää kiireen keskellä. Lääkärineuvola on ensi viikolla, se on ensimmäinen lääkärikontakti tämän raskauden aikana, aika hurjaa... Terkan tapaamisia on kyllä ollut tosi tiheesti ja kaikki siellä ollutkin ihan ok.

Täytyy tunnustautua myös Lindexin asiakkaaksi, ne retroasut on löytäneet tiensä meidänkin kotiin :) Olen jo pessyt vaatteita, silitys jäänyt odottamaan parempia aikoja... On se vaan hellyyttävää katsella pieniä vaatteita roikkumassa narulla. Toivottavasti synnytyksen jälkeen jaksaa väsyneenä katsella kasvavaa pyykkivuorta yhtä ihastuneena!

Ruskanodotukselle paljon tsemppiä matkaan :)

Täällä etelässä on harvinaisen kaunis sää, yritän ehtiä nauttimaan auringosta edes hiukan tänään...

Kaikille Enskoille aurinkoista viikkoa :)

Tilda rv25+

Vierailija
5/12 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siellä tosiaan olikin niitä retrokuoseja..aivan ihania täytyy sanoa. Tulihan niitä hiplailtua, mut vielä jätin ootteleen hyllyyn :D Ei viittis kauheesti ostella pikkuselle pieniä vaatteita kun sitten ei ehdi käyttämään. Äippäpakkaus tosiaan kun tulossa varmaankin tällä viikolla. Niin hipelöin sit niitä ja alan pikkuhiljaa peseskeleen vaatteita sit valmiiksi. Eipä tässä kuitenkaan kauheesti ole tullu osteltua vaatetta pienelle, et vielä varmaan ehtiiki käyttään kaikkia:)

Mulla välillä tuntuu siltä, että oonko valmis tähän kaikkeen, ja vastuuseen. Ja sit tuntuu ettei niin sais ajatella ja välillä tuntuuki pahalta etes ajatella niin. Sit kuitenki oon onnellinen että pieni on meidän perheeseen tulossa :D Ja välillä on nii itsevarma olo ja kaikki on ihanaa. Varsinkin kun vauveleita näkee ja nytkin kun syntyi parhaalle kaverille suloinen pikku-mies ja kuvia näin uudesta tulokkaasta nii taas olin ihan haltioissani meidän vauvasta :) Mut nää on kait kuitenki ihan normaaleita tuntemuksia ja ajatuksia, tai ainakin jokapaikassa niin sanotaan. Että en varmaankaan yksinkään ole ajatuksineni :)

Mut nyt on enemmän alkanu tuntuun hyvältä tämä odotus ja pikkuinen, että kaikki tuntuu mukavalta ja ihanalta. Jänskätän nyt vaan sokerirasituksen tuloksia torstaihin asti ja toivon ettei paino ole kauheasti ainakaan noussut. Siitä kun vähän huonolla fiiliksellä aina jänskätän mennä neuvolaan, kun itsellä hieman ylimääräistä ollut ennen raskautta, ei onneksi paljoa, mutta kuitenkin :)

Nooh, tulipa tätä taas. Ootte kyllä ihana porukka =)

Jokohan Ruskanodotus on noutamassa omaa tuhisijaansa?! :)

Vierailija
6/12 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka:)

Kiva kuulla Tildastakin, tämä pino tuntuu niin hiljentyneen, nyt kuin "jo vauvautuneet-enskat" siirtyivät ilmeisesti vauvapuolelle kirjoittelemaan. Joten kirjoittelepa useamminkin kuulumisia:) Ennen kaikkea mukava kuulla, että Pienokainen pyörii massussa ja kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Tuo keskiraskaus oli ihanaa aikaa, kun oli tuota energiaa vaikka muille jakaa! Mutta kaiken puuhan keskellä, muista levätäkin:)

Mitä tulee vauvanvaatteiden silitykseen, niitähän ei tosiaan ole mikään must silittää: meidän äideille on opetettu, että silitys on välttämätöntä, mutta neukkulatäti sanoi (kun kerroin silittäväni vaatteita), että se on tosiaan vanhan kansan oppeja ja nykypäivänä asiasta on turha ottaa stressiä. Esim. pikkuvauvan kanssa voi olla ihan riittämiin muutakin puuhaa, varsinkin kuin sitä pyykkivuorta tulee:) Itse olen ne silittänyt ihan siitä syystä, että ylimääräistä aikaa on ollut (ja silitys on aika terapeuttista puuhaa ja samalla voi kattella vaikka telkkaria) ja mikä lie pesänrakennusvimma-tartunta on iskenyt niin voimakkaana:) Lisäksi olen pessyt ja siivonnut myös vaatekaapit, vessan ja kylppärin kaapit, vaatehuoneen jne...ja me ollaan siis muutettu elokuun alussa, jolloin kaikki oli siivottu ihan tip top-kuntoon:) Enivei, vauvan kanssa ei ole näillä näkymin tarkoitus silittää vaatteita, vaan pesun jälkeen ravistaa vaatteet kunnolla, se on ihan riittävästi. Sitten kuivuvat silosiksi:)

AngelEye oli pohtinut vastuuta ja vaihtelevia tunteita, mitä odotuksen aikana tulee käytyä läpi: miusta on ihan normaalia kasvua vanhemmuuteen, että välillä iskee pelko "kuinka me selvitään, jaksetaan, osataan ja kyetään". Sitten tulee jo etukäteen mietittyä tietyllä tavalla, mitä se arki vauvan kanssa on ja myös keinoja, kuinka sitä helpottaa. Me ollaan puhuttu etukäteen paljon lapsen kasvatuksesta-ja hoidosta, parisuhteen hoidosta, kotitöiden jaosta (aina ei tartte olla tiptop-siistiä, mikä tulee olemaan miulle hankalaa hyväksyä...) sekä koiranhoidosta ja siitä, miten näitä vastuualueita jaetaan. Ja ollaan myös etukäteen mietitty sitä, miten vauvalle muodostuisi alusta lähtien hyvä ja tiivis suhde myös isään, ollaan esim. sovittu, että kylvetys olisi isän ja vauvan kahdenkeskinen juttu:)

En tiedä, onko näistä mitään apua, mutta meitä nämä pohdinnat ovat hiukan rentouttaneet, kun pelko uhkaa iskeä (niin toivottu ja odotettu kuin TONTTU onkin - ehkä sekin on jo rakkautta vauvaa kohtaan, että ennakoi hiukan mahdollisia haastekohtia, mitä vauva-arki voi tuoda mukanaan sekä varautuu niihin. Näin mie sen näkisin). Ollaan miehuksen kanssa kumpikin aika herkästi stressiin reagoivia, siksi ollaan työstetty asioita paljon jo etukäteen- ja osataan ja tykätään myös keskustella asioista ja visioida tulevaa. Tämä on siis ollut meille sopiva tapa käsitellä asioita ja sisällä herääviä vaihtelevia tunteita.

AngelEyelle vielä: osta vaan jokunen pikkubody ja housut Pienoisellenne (jos et saa käytettynä), äippäpakkauksessa kuin on kokoa 56cm tasan yksi body ja muut vaatteet ovat isompia. Joten nyt saat hyvän syyn tehdä uusintakäynnin Lindexille jossain vaiheessa:) Ehtiihän sitä kyllä vielä käydä montakin kertaa, vaikka äippälomallakin:) Kerropa muuten, mitä tykkäsit äippäpaketista, kun sen saanet! Me kyllä tykättiin, tosi hyvänlaatuista tavaraa/neutraaleja värejä. Niin, ja tsempityksen neuvolalekurille, älä turhaan jännitä! Olet varmasti parhaasi tehnyt ruokavalionkin kanssa ja jos tuloksissa on jotain, niin sitten mietitte lekurin kanssa sopivia keinoja. Ei hänellä ole oikeutta Siua moralisoida, eikä hän varmasti sitä teekään. Joten ihan rauhassa vaan!

Omassa navassa perhevalmennus 3/5 takana (puhuttiin siis synnytyksestä), kyllä alkaa hiukan enenevässä määrin jännittää jo tuo synnytys. Se että kaikki menisi suurin piirtein hyvin, Vauva voisi hyvin, saataisiin perhehuone jne jne...repeämisen pelko kummittelee myös mielessä...ja suhteellisen kivunherkkäkin olen...no, kaipa luonto järjestää tämänkin asian, naiset ovat läpi vuosisatojen synnyttäneet ja meillä sentään on maailman pienin äiti-lapsikuolleisuus. Joten kivusta huolimatta synnytys on aika turvallista puuhaa. Vaikka vähän jännittääkin jo:) Ai, sellainen ihana pikku detaljee valmennuksesta: Jos äiti joutuu sektioon, isukkihan hoitaa vauvaa äidin ollessa heräämössä. Ja isukki saa vauvan myös paidan alle ihokontaktiin, mikä on vauvalle hirmu tärkeää, luo turvallisuuden tunnetta jne. Kätilön mukaan vauvat myös itkevät kätilöiden sylissä ihan hirveästi, mutta äidin ja isän sylissä/ihollla vauvat rauhoittuvat, kun tunnistavat tutun ihmisen/sydämenlyönnit. Aika liikkistä miusta:)

mutta nyt kahville kaupunkiin ystin kanssa, olen jo myöhässä...:)

Kaunista Päivää Kaikille!

t, romaanin kirjoittanut Pariisitar&Tonttu

rv32+6 (huomenna poksuu taasen viikot, jihaa)

Vierailija
7/12 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain aikaa kirjoitella ja pääsin sivuille läpi. Ovat tökkineet ihan hurjasti. Tosin meillä on ollut myös netin kanssa jotain hässäkkää kun miehus on valitellut x-boxin lähetys/vastaanotto ongelmia.

Selvisin kuin selvisinkin hienosti viimeviikosta jolloin olin töissä kaksi ihmistä koko viikon. Olin kyllä viikonloppuna aikas loppu. Mutta oli ihanan rentouttava viikonloppu. Huilin, tein käsitöitä ja olin miehen kainalossa. Mulla on ollut kauhea hellyyden kipeys viime aikoina. Olen normaalistikin tosi hellyyden kipeä ja nyt vielä enemmän.

Pariisitar oli miettinyt ja puhunut miehensä kanssa samoista asioista kuin meilläkin on pohdittu viimeaikoina. Parisuhdetta, arkea ja sitä millaista se elämä on sitten kun se vauva sitten tulee. Herättäähän se hurjasti tunteita ja ajatuksia. Meillä on onneksi miehen kanssa pitkä historia takanamme (12vuotta yhdessä, 8 kihloissa (eilen tuli 8vuotta täyteen!!!) ja 5,5vuotta naimisissa) että suhde on vakaalla pohjalla. Lisäksi ajattelemme lasten kasvatuksesta ja elämän elämisestä samalla tavalla.

Minä tunnustaudun myös Lindexin lastenvaatteiden ja varsinkin retrojen faniksi. =) Ne on lisäksi hyvä laatuisia.

Vielä olis aikapaljon kaikkea mitä pitäisi hankkia. Olen ostanut pikkasen vaatteita (lähinnä 50-60senttisiä) ja jotain pientä rekvisiittaa. Vaatteita tulee kuitenkin siskoilta ja äidiltä. Tää on meidän vanhempien eka lapsenlaps ja äiti on sitä kolmisen vuotta jo kärkkynyt. =) Joten siellä ollaan oltu aikas sekaisin Pikkuruisesta jo nyt. Meillä on lisäksi miehen perheen sukukorisänky, joka on vuodelta -30 ja jossa kaikki perheenjäsenet ovat nukkuneet. Se on aika ihku. Ja se, että tuotiin se edellisesllä etelä-Suomen reissulla kotiin toi myös Pikkuruisen jo konkreettisemmaksi meille molemmille. Varsinkin miehelle se, että sänky on nyt ollut meidän makuuhuoneessa kolmisen viikkoa on konkretisoinut vauvan tuloa vielä entisestään.

Mua oikein hirvitti kun lueskelin, että olette jo pesseet kaikki vaatteet. Mä olen jättänyt pesuhommat (silittämistä en harrasta, tein sitä liikaa auPair vuoden aikana ja taisin saada yliannostuksen) ihan reippaasti äitiysloman alkuun. Mutta se on ihan pian!! Viikko enää töitä!!! Kun on koulussa töissä ja joulun suunnittelu alkaa jo näin marraskuun alussa tuntuu hassulta, ettei ole joulutohinoissa mukana. Pelkään vaan, että mulla tulee aika pitkäksi ja seinät kaatuu päälle kun olen kotona. Olen hurja hääräämään ja tekemään kaikkea ja tottunut hälinään ympärillä, joten yksin kotona olo hirvittää!

Mulle on iskenyt eka raskausajan himotus muutamien viimeviikkojen aikana; suklaa!!!!!! Ihmekkös sitä turpoaa kun suklaa on mielessä ja aika usein kielellä.

Nyt tilastoja, joita Pariisitar kyseli jo aiemmin. (Asia, jota aiemmin ihmettelin et ketä kiinnostaa, mutta raskauden edetessä olen tajunnut asian ja kiinnostuksen. =) Paino on noussut kaiken kaikkiaan nyt vähän yli10kg.. verenpaine; 123/65, hb;124, sf-mitta oli jo 32,5cm. Ja sykkeet oli ´yhä poikamaiset´ 125. Seuraava neuvola on kahden viikon päästä, koska olen aika turvoksissa, virtsassa oli taas valkuaista ja kohdun pohjan korkeus on kuulemma aika korkea. Onneks verenpaine ei ole ollut korkea. Mulla on alavatsa tyhjää täynnä eli vauva on hurjan korkealla ja jos se ei ala ´kiinnittymään´ ja laskemaan niin mut pistetään tarkempiin tutkimuksiin, että johtuuko se siitä ettei mun lantio ole tarpeeksi leveä ja Pikkurinen mahdu syntymään alakautta. Vaikka perhevalmennuksessa puhuttiin sektiosta olin ihan järkyttynyt, koska olen AINA ajatellut, että synnytän alakautta. No, se selviää ajan myötä.

Ja vieläkään ei tiedetä syntyykö Pikkuruinen täällä pohjanmaalla vai etelässä. Sanoin neuvolan tädillekin että mennään sen mukaan missä satutaan olemaan. =)

Minähän romaanin innostuin kirjoittamaan! Kaikille ihanaa odotusaikaa!!! Kiitos, jos jaksoit lukea loppuun saakka. =)

Stiin@ + Pikkuruinen 33 (oho!! Kylläpäs niitä viikkoja on tullut jo!)

Vierailija
8/12 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

me ei vielä kunnolla kirjoitella millään palstalla, vauvapuolelle kuitenkin tässä siirrytään, kunhan siellä ihmisiä riittäisi... kävi kato, kun melkein kaikki siirtyi taaperoihin. mutta kiva käydä lukemassa teidän kuulumisia! harvemmin oon joutanut nyt kirjotteleen, mutta lukemassa kyllä käyn.

angeleye: mulla oli ihan samoja tuntemuksia ja epäilyksiä omista kyvyistä! varsinkin lopussa tuli jopa mieleen, että vieläkö tän voi perua. tärkeintä oli sanoa ääneen ne tunteet - sittenpä ne menivätkin ohi. eikä tosiaan tarkota sitä, että oisin kertaakaan katunut tai nyt tuntenut niin. vaikka kaikki yöt ei meekään ihan putkeen. mutta onneksi on tuo mies, joka sitten huolehtii, kun huomaa, että äiti on ihan väsy ja itkee.

mä en muuten silittänyt yhtään vaatetta... silittäminen ja tiskaus on ne kaks juttua, mitä inhoan. silitystä jopa vielä enemmän. joten meille ei silitetä ja on astianpesukone :) niin ja mä yritin pitää rajaa (äitiyslomalla vähän huonommin...) pienten vaatteiden ostamisessa, mutta sitten kaikki toivat pieniä vaatteita ja nyt niitä 50-56 cm bodeja on 17... heh. mutta toisaalta niitä kyllä meneekin! tyttö on oikea megapulauttelija ja siinä saa olla vaihtamassa märkiä vaatteita pois aika usein.

stiina: mua kans pelotti, että miten äippälomalla saa ajan kulumaan, mutta otin sitten oikein aktiivisesti yhteyttä kavereihin ja pyrin näkemään ihmisiä paljon. ja kävin paljon kävelemässä, kirjastossa jne. järjestin tarkotuksellakin tekemistä itselleni.

ja pariisitar pääsee pian nauttimaan miehen seurasta, ihanaa! romanttisia hetkiä teille!

meillä on ristiäiset tulossa sunnuntaina ja arki alkaa sujua rutiinilla jo. päivisin nukutaan vaunuissa ja rintarepussa. pyydettiin manduca lahjaksi, kun kantoliinaa en oppinut käyttämään ja manduca käy sitten selkäreppuna myöhemmin. ja jalat tulee sammakkoasentoon. tissikoulukin on tuottanut tulosta ja osataan olla hereillä jo vähän ilman tissiäkin. itse olin eilen ensimmäistä kertaa liikkeellä ilman vauvaa ja tyttö vietti 3h isän kanssa äidin shoppaillessa. oli nukkunut koko ajan, uskomatonta!

aurinkoisia päiviä kaikkien odotukseen!

korka ja tytteli 4 vk (huomenna)

Vierailija
9/12 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiinalle ja Korkalle piti tulla vielä ennen nukkumaan menoa vastailemaan:) Kiva kuulla teistä kummastakin, ja Korkan Neidistä myös:)

Korka: Kiitos toivotuksista miehuksen paluun suhteen:) Ihanaista Ristiäispäivää vuorostaan Teille! Tosi tärkeää, että olet ottanut omaa aikaakin vähän ja kävit shoppailemassa. Ja hienoa, että miehuksesi osallistuu vauvanhoidon lisäksi myös siihen, että huomioi Siun jaksamisen ja pitää huolta sekä ottaa vastuuta. Jutellaan sitten ensi viikolla enempi kuulumisia, saat sitten kertoa ilot, ristiäiskuulumiset, väsymykset, onnenhetket; kaikki:) Korkalle vielä (tai muille vauvallisille) kysymys, kerropa, millaisia yöasuja Neidillänne on/millaiset olet huomannut parhaimmaksi? Itse olen ostanut niitä haalarityyppisiä (kärjellisiä) yökkäreitä, mutta toimisiko esim body ja kevyet collegehousut (kärjelliset) samalla tavalla? Entä miten peitto, jos perhepedissä nukutte?

Stiina: En mie usko (kuten Korka jo antoikin vinkkiä kalenterin täyttöön), että äippälomalla aika käy pitkäksi (jos et nyt vuodelepoon joudu, mikä on ilmeisen epätodennäköistä). Itsekin pelkäsin aktiivisena ihmisenä samaa, mutta kuinkas kävikään:) Ystäviä olen nähnyt enemmän kuin pitkään aikaan (ihanaa!), lisäksi kierrellyt kauppoja (öhöm, noita pikkubodeja löytyy täältäkin jotain yli parinkymmenen luokkaa...), laitellut kotia, lenkkeillyt vähintään tunnin päivittäin (nyt miehen ollessa poissa usein 1,5-2h) yms yms. Ja lisäksi on ollut aivan luksusta ottaa vaikka keskellä päivää päiväunet:) Välillä oikein pitänyt muistutella itseään, että ottaa välillä niitäkin päiviä, että ei olisi niin paljon puuhaa ja saisi vaan lepäillä.

Noista neuvolakuulumisista: ilmeisesti kohdallasi seurataan, ettei iskisi Pre-eklampsia, eikös? Toivottavasti vältyt raskausmyrkytyksen kiusalta! Samaa spekuloitiin miun kohdalla, kun paineet nousivat, onneksi saikku auttoi asiaan! Neuvolakäynneistä ylipään, juu, se on kyllä jännä, miten sitä on kiinnostunut noista "mitoista" ihan eri lailla, kuin ennen raskautta:) Siksi Siultakin olen niitä siksi välillä kysellyt, kun kerta samoissa mennään päivälleen:) Onko Siusta muuten ruvennut jo tuntumaan, että neukkulassa käydään aika usein, kun alkoi nämä käynnit kahden viikon välein (ja lisäksi valmennukset) ja rv 36 eteäpäin sitten käydäänkin jo viikon välein:)? Tuntuu, että aika menee hirmu äkkiä, kun niin usein on noita käyntejä, toisaalta kyllä se luo turvallisuuttakin. Ja tuntuu, että kysymyksiä on koko ajan enempi ja enempi, mitä lähemmäs la tulee:D Joten kyllä noi tiiviit seurannat sopii miulle, tietää ainakin, että kaikki on hyvin, eikä tarvitse yksin pähkäillä kaikkia kysymyksiä. Tätikin alkaa tulla jo tutuksi, kun niin usein nähdään:)

Hih, tuo vaatteiden silitys onkin herättänyt paljon keskustelua: Korkaa kompaten, en miekään silitä omia vaatteita (paitsi ehkä kerran kesässä) ja tiskauksenkin hoitaa onneksi astianpesukone. Mutta jotenkin ylitin itseni ja sain silitettyä nuo Tontun vaatteet, kaikkea tämä raskaus teettääkin:D Sitä paitsi noiden pikkuvaatteiden silitys on niin helppoa, toisin kuin jonkun kauluspaidan, mitä en ees uskaltaisi yrittää (ryppyjä olisi varmasti enemmän kuin pesusta tullessa)..miehen kauluspaidat siis käy pesulassa:) *tunnustaa pariisitar*:D

Kiva kuulla myös teidän muidenkin ajatuksia siitä, miten olette valmistautuneet henkisellä tasolla vauvan tuloon. Ilmeisesti meitin kaikkien kotona on käyty samanlaista keskustelua, minkä kyllä uskon olevan avain haastaviin hetkiin vauva-arjessa.

Mutta nyt nukkumaan (tulipas taasen romaani, voi apua...), kello on jo taasen miljoona ja unirytmi on ollut hiukan hakusessa.. yöuni muuttunut jo muutenkin hiukan katkonaiseksi. Taitaa kuulua kuvaan, ei sillä:)

Kauniita Unia Kaikille Ensikoille!

pariisitar&tonttu

rv33+0

Vierailija
10/12 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti tulin vastaamaan vielä.

meilläkin on muutama haalarimallinen yöasu ja saatiin myös unipussi, mutta usein tulee laitettua nukkumaan samassa bodyssa ja (puoli)potkareissa, jotka päällä on. niin usein joutuu niitä kuitenkin vaihtamaan ja kun rytmiä vielä haetaan. ehkä sitten vähän myöhemmin tulee iltarutiinit ja yökkärin vaihtaminen. niin ja me nukutaan tytön kanssa saman peiton alla. on se imettäminen kyllä niin helppoa, kun voi vaan ottaa tissin esille ja jatkaa unia. yöllä ei olla siis tissikouluiltu vaan neiti on saanut syödä sen minkä jaksaa ja nukkua sitten tissi suussakin. saan itsekin levätä enemmän niin :)

korka ja tytteli

Vierailija
11/12 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luuraavat kaikki Ensikot? Vauvapuolelle on ainakin osa siirtynyt (kiva, siellä on muuten o-puolelta vast'ikään siirtyneiden lisäksi paljon myös vanhoja enska-tuttuja vuosien varrelta; vilkutuksia vaan Deselle ja Fiiulle, jos tätä luette!)...Ja Korkalle kiitos yökkärivastauksesta:)

Tulin vaan äkkiseltään pinoa nostelemaan...Miehus on jo Frankfurtissa, kotimatka siis hyvässä vauhdissa, ja kohta pääsen pakkaamaan koiruuden autoon ja lähtemään lentokentälle vastaan:D Miten Enskat ovat muuten suunnitelleet juhlistavansa Isänpäivää? Täällä leipasin juuri miehen lempparin, eli juustokakun (saa nähdä, mitä tulee...) ja lisäksi suunnitelmissa olisi väsätä huomisaamulla herkkuaamupala ja isyyspakettikin on kasattu pikkuylläriksi.

Ruskanodotuksen tilanne mietityttää, onko Nyytti jo sylissänne mitä ihanimpana Isänpäivälahjana?:) Entä mitä kuuluu Lorelaille?

Mutta Ihanaista viikonloppua kaikille Enskattarille ja viettäkäähän ikimuistoinen ensimmäinen Isänpäivä:D

vilkutuksin,

pariisitar&tonttu (joka tunkee jalkojaan kovaa vauhtia äipän vatsanahan läpi, hih)

rv 33+3

Vierailija
12/12 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka kiirettä on omassakin elämässä niin, ettei tänne ole ehtinyt... :)

Omaan oloon ei kuulu muutosta, kaikki on mennyt hyvin ja masussa on tasaista muksimista. Se saa hymyilemään joka kerta :)

Meillä ei varmaan vielä sen kummemmin juhlita tänä vuonna isänpäivää. Kaikessa hässäkässä se on vähän unohtunutkin, mutta en usko, että puolisoni sitä edes muistaa. Ehkä voisi siis yllättää ja hemmotella vaikka juhlavalla aamiaisella!

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa kaikille :)

Tilda rv26