~~Kesäkeijut vk 45~~
Niin se vaan on taas uusi viikko pyörähtänyt käyntiin. Minun osaltani sekä kalenterin että raskauden suhteen. Nyt viikkoja kasassa tasan 9. Väsymys painaa kovin, voisin nukkua vuorokauden ympäri. Pahoinvointi ja ajoittainen heikotus ovat myös vaivoinani kuten esikoistakin viisi vuotta sitten odottaessa. Tuntuu vaan että tällä kerralla pahoinvointia on jopa enemmän kuin silloin. Viikonloppukin meni lähinnä makoillessa. Illallakin oli tarkoitus lähteä käymään kaupassa sillä aikaa kun mies meni pojan kanssa leikkipuistoon, mutta pitikin sitten jäädä sillä erää kotiin oksentamaan. Ei kiva. Mutta mieluummin minä tämän pahoinvoinnin pidän kuin olisin täysin oireeton, koska tämä pitää uskoa yllä että raskaus todellakin jatkuu edelleen.
Ensi viikolla olisi eka neuvola, silloin on viikkoja kasassa jo 10+1. Täällä tuo eka neuvola on normaalitapauksissa aina vasta tuossa vaiheessa. Onneksi tämä homma on tuttua jo esikoisen ajoilta niin ei silleen ole tuota neuvolaa edes kaipaillut. Varsinkin kun pääsin KYSin lähetteellä ultraan jo rv 7.
Joo pitäis vissiin ryhtyä töihin, vaikka mieluummin menisinkin nukkumaan.
Heinäminkki + kaveri rv 9+0
Kommentit (29)
...myös kuvan mahasta profiiliini. Melkoinen möllykkä jo! :D
Harrastan itse aktiiviisesti n. 3 kertaa viikossa. Vielä en ole jättänyt mitään tekemättä, en sykkeen, enkä liikkeiden puolesta. Syke on siis noussut korkealle ja olen tehnyt sekä vatsa-, että selkäliikkeitä ja kyykkyjä myös. Nämä jätän pikkuhiljaa keväämmällä pois ja jo vuoden alusta pudottelen sykkeitä. Vielä ei käsittääkseni tarvitse liikuntatottumuksia muuttaa mitenkään.
Väsynyt olen koko ajan ja alavatsa on hellänä lähes koko ajan. Liikunnan aikana tuo tunne kuitenkin unohtuu. Lattialla maatessa sen kyllä joskus sittne huomaa.
Mä olen liikkunut koko elämäni melkoisen aktiivisesti 3-6krt/vko ja nyt olen hieman ymmyrkäisenä kun en tiedä, että kuinka paljon sitä uskaltaa "riehua" ja mitä lajeja jättää vähemmälle. Juoksulenkit olen kuitenkin suosiolla vaihtanut kävelyksi, tosin joskus tuntuu että kävellessä nippasee mahasta, mutta pikku hölkällä taas ei. Myös body pumpissa olen käynyt, joskin vähentänyt painoja normaalista jonkun verran ja siellä ei ainakaan vielä ole ollut minkään laisia oireiluja. Käsittääkseni vielä niin kauan kun mahan koko ei estä vatsalihasten tekoa, ei niitäkään tarvitse rajoittaa? Neuvolan täti kyllä sanoi, että kaikkea voi vielä tehdä mikä ei huonolta tunnu...mutta silti alitajunnassa pelkään jatka liikkumista samaan malliin..mutta toisaalta tuntuu höpspltä myös muuttaa tapojaan kun ei missään sen kummemmin tunnu huonolta. Noh, pitänee ainakin sykemittari kaivaa kaapista kaveriksi tästä eteenpäin!
Muuten ei kummepaa, entiseen malliin väsyttää..viimeyönä sain kokoon ennätysmäiset 11h ;) ja kuvottava olo aaltoilee vanhaan malliin.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Terveisin Helmi, joka on vanhenpiensa mökillä ja yrittää ollaa niinkuin mikään ei olisi muuttunut, kun ei ihan vielä haluaisi paljastaa...
Voit harrastaa kaikkea liikuntaa, mikä ei tässä vaiheessa tunnu pahalta. Ainoat, mitä käsittääkseni tulisi välttää, on lajit, joissa voi saada iskuja vatsaan (itsepuolustuslajit) Tuonhan nyt ymmärtääkin. Eikös Eva Wahlströmkin jossain todennut, että on jatkanut ns. normaalia liikuntaa, ja hänellä se varmasti kuitenkin on melko paljon rankempaa kuin meikäläisillä. Sykettäkin tarvinnee seurata vasta sitten viikoilta 20 eteenpäin. Itselläni esim. stepissä nousee ajoittain yli 170, mutta pääsääntöisesti on tietysti alhaisempi. Pompin ihan samaan malliin kuin ennenkin, ja aion niin jatkaa ainakin jouluun asti. Sitten pikkuhiljaa siirryn kuntojumppatyylisiin lajeihin, mutta vakaasti aion liikkua niin kauan kun hyvältä tuntuu.
Tsemppiä kaikille, muutama viikko huonovointisuutta vielä, sitten pitäisi helpottaa...
Mitäs kaikkien vointiin kuuluu?!
Täällä mennään vaihtelevasti...välillä tuntuu et olo on parempi kuin koskaan ja välillä vähän vähemmän sellainen. Pahin pahaolo on (kopkopkop) ollut nyt vähän aikaa poissa...mut usein ruokailun jälkeen tulee sellanen pahaolo, tai alkaa röyhtäyttää hirveesti ja se jatkuu kauan...mietinkin et onkohan se niinkun jonkinmoista närästystä ja tuleekohan se jostain tietystä ruoka-aineesta...tiedä häntä...
Meillä odotellaan jo innolla sitten torstaita ja ekaa neuvolaa... :) Ihanaa...sit pääsee myös vähän tietää milloin vois sinne ultraan mahdollisesti päästä!! Tai jos siinä kauan menee niin sitten yksityiselle aattelin mennä.
Monennella viikolla te ootte käyneet yksityisellä ultrassa??? Omien laskujen mukaan mulla nyt 7+1 eli 8. raskausviikko...tahtois vaan jo niin kovin nähdä sen pienen pienen elämän alun...
Mutta hei oikein mukavaa sunnuntaita teille kaikille ja hyviä vointeja:) <3
Anneh ja pikkanen 7+1
Noniin kai sitä jo pikku hiljaa uskaltautuu sitten liittymään...^^
Elikkäs täällä olisi esikoista odottava, laskettu aika 19.6-09.
8+1 on tänään plakkarissa.
Viimiset pari viikkoa on ollut olon kannalta aivan kaameita, järkyttävää pahoinvointia joka aluksi keskittyi iltaan mutta muuttui sitten ihan koko päiväiseksi kyllä. Eilen oli sitten ensimmäinen päivä jolloin ei pahoinvointia, mutta närästystä ja kaamiaa turvotusta senkin edestä.
Väsymys on jotain ihan ihmeellistä, olen muuttunut normaalista yökyöpelistä mahdottomaksi iltauniseksi ja nukkumaan on päästävä viimeistään klo 22.00 tai nukahdan pystyyn :D
Huomenna olisi sitten ensimmäinen neuvola. Vähän jänskää.
Voisiko joku kokeneempi hieman valasta jotta mitäs siellä nyt ensikäynnillä on sitten. Sano täti vaan että varataan 1,5h aikaa siihen käyntiin...
heippa pitkästä aikaa! Ja hyvää isäinpäivää! :) Muisitteko juhlia? MEillä kyllä, lapset piti huolen! :)
mulla jääny tää kirjoitteleminen koulukiireiden yms kiireiden vuoksi vähemmälle.
Käytiin siellä ultrassa 9+0 viikoilla ja yksi sikiö näkyi. toinen oli kuivanu sinne kohtuun jo melko pieneksi. Eli kaksoisraskaus oli alkanu muttei ollu toinen jaksanu elää. :( mutta onneksi toinen oli hyvissä voineissa! :x
Täällä pahoinvointi helpottanu oleellisesti, varmasti tuplaraskaus aiheutti sen kamalan olon sillon alussa. NYt on pahaolo vain ennen ruokaa ja ruoan jälkeen.
Väsymys on iskeny, odottelinkin jo että koska se tulee ko alussa oli se pahoinvointi "vain". NYt simahdan jo 9 aikaa illalla Hyvinkin!
1.12 vasta eka neuvola. sillon olisi jo 14 viikko meneillään. eli 13+jotain. :D mut tää onkin jo mun neljäs ja ei oo kiire neuvolaan, kunhan saa äitiyspakkauksen niin se riittää. ehtii sielä käydä ja jos ei ole mtn vaivoja niin en itse kiirehdi sinne.
Tosin ymmärrän äitejä jotka haluavat sinne heti, itse olen aijemmilta käynyt heti 7-8viikoilla. Keskenmenoja kokeneina en halunnut nyt kiirehtia! Kukin tavallaan :)
Lunta odotellaan, ei ole täällä Lapissa vielä lunta. Sais jo tulla niin tuntuis päivätkin valosammilta ja mukavammilta. Ja tulis se joulutunnelma. :P
Tämmöstä tänne, maha vähä pullahtanu, kohta näkee jo kaikki että paksuna ollaan, ihanaa! Painoakin on jo kertyny X-( Ei niin kiva, ruoka maistuu ja pahaan oloon pitää syödä. No muutaman viikon päästä voi jo hellittää syömistä nii jospa ei painokaan nousisi enään. Se on vaanniin tympeän raskas olo muutenkin loppuraskaudessa ja varsinkin jos painoa tulee liikaa niin sitten se vasta raskasta onkin!
Poistun nyt takavasemmalle ruokaa tekemään
/catry rv 10+2 (muuttui ultrassa pari päivää myöhemmäksi) eli mulla La sit 5.6
Vielä tuosta liikunnasta. Olen ollut siinä käsityksessä, että suoria vatsalihaksia ei kannattaisi tehdä raskaana ollessa, mutta muita kylläkin. Suorien treeni puristaa kohtua. Lisäksi luin jostain vinkin bodypumppiin, eli että sitä steppilautaa voi pitää vinossa asennossa (ottaa toisen jalan pois), näin voi tehdä makuultaan liikkeitä sitten myöhemminkin, kun selällään makaamista ei suositella.
Meillä oli lauantaina lääkäri, ja kaikki oli siellä hyvin. Pikkuinen oli jo parisenttinen.
tinky 8+6
On tätä odotettukin, vaikka en itse työssä käy. Ensi sunnuntaina nokka kohti itä-suomea.
Ihanaa kun mies toi kaupasta mars patukoita, ne on ollut mun suurin synti tän raskauden aikana.. :D Maistuu niiiiin hyvältä. Muutenkin kun lopetin tupakanpolton kun sain tietää, että olen raskaana, niin kaikki maistuu tooodella hyvältä! :)
Ärsyttää todella suuresti tehdä kotitöitä kun väsyttää ja nälättää. Tekis mieli heittää rätti nurkkaan ja kaatua sänkyyn pariksi tunniksi.. :P
Onneksi nyt on viikonloppu, voi ottaa iisimmin ihan luvan kera. Ei oo väliä vaikka on vähän sotkuista, viikolla sitten siivotaan. Aion nostaa jalat pöydälle, syödä Mars-patukan ja nukkua! :)
Hyvää viikonloppua kaikille, ja ottakiehan iisisti!
-Meevi ja pikkuinen nyt 10+4-