Pahanhajuista " paukuttelua
Hei, kysäisempä tältäkin puolelta eli tyttömme on n.5kk ja pienestä pitäen ollut sellainen paukkupylly että oksat pois. Ja nuo paukut haisee kuin isolla miehellä ... En ole tähän mennessä ollut kovin huolissani, kun muuten tuo " paukuttelu" ei ole haitannut olemista tai nukkumista. Ei siis ole mitenkään itkuinen tai kärttyinen. Tyttö on täysimetyksellä ja nyt mietinkin, mikä mun syömisissä voisi aiheuttaa tuota ylenmääräistä ja pahanhajuista piereskelyä? Olen karsinut jo ruisleivät, kananmunat, herneet etc. pois ruokavaliosta ja nyt mietinkin että voikohan olla maidolle allerginen?
Ensi viikolla on neuvola ja otankin asian puheeksi, mutta onko kellään kokemuksia?
Piude ja tytöt
Kommentit (2)
Moi
ei meillä pahemmin muita oireita ole. Tyttö on rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. Meilläkin kyllä joskus yöllä paukut selvästi kitisyttää. Tai siis ensin kitinää, sitten ääni ja haju ja tämän jälkeen uni jatkuu rauhallisena. Samoin tyttö rumpsuttelee imetyksen aikana. Päänahka tytöllämmekin on kuiva, näin oli/on isosiskollakin. Olen nyt eka aamua maidottomalla dieetillä, ajattelin kokeilla tämän viikon tuottaako tulosta. Tämän jälkeen lisään laktoosittomat tuotteet ruokavalioon jos pystyy ...
Piude ja tytöt
Hei!
Kokemusta on.
Meidän kohta 3 kk:n ikäinen vauva paukuttelee raikuvasti ja hajut on tosiaan aika miehekkäät.Esikoinenkin piereskeli,mutta muistaakseni aika hajuttomia olivat ne.Joku aika sitten kakkaamisväli harventui (n.5 pvän välein) ja pierut haisevat sitä pahemmalle,mitä lähempänä kakkapäivää ollaan.Meilläkään ei erityisen itkuinen ole,joskus pieru saattaa kitisyttää tai herättää kesken unen huutamaan.
Onko teillä mitään muita ' oireita' ?
Meillä on vauvalla myös tosi kuiva iho - päänahka hilseillyt jo pari kuukautta ja kuivaa ryhelmää myös poskissa ja vartalolla.Kakka on ihan normaalin väristä,mutta tasaista velliä (ei siis ryyniä mukana).Muutaman kerran on ollut vaahtoista,johtuneeko suihkuavista tisseistä...?
Meilläkin on neuvola parin viikon päästä ja siellä aion ottaa asian puheeksi,mutta kiinnostaa minuakin olisko jollain kokemuksia tai kommentoitavaa.
(kakka-)kökkönen :-)