Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastatkaahan naiset, mies kysyy..

Vierailija
10.11.2007 |

- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).

- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?

- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa?

- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein?

- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä usempi lapsi, mies johtavassa asemassa, itse teen noin 25 tuntia viikossa töitä, 2 pienintä päiväkodissa, muut koulussa

Ja kysymyksiin:

- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).

Minä imuroin varmaan useamman kerran viikossa " sieltä täältä" , mies imuroi kerran kahdessa viikossa " perusteellisesti"

- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat?

Illat on kotona ja usein harrastuksissa lasten kanssa (vetää urheiluharrastusta, jota lapsemme harrastaa), tulee töistä välillä 17-19

Lukee, laulaa, soittaa, aika paljon kaikkea liikuntaan liittyvää, myös legoilua pienempien kanssa

Mitä tarkoitat omalla ajalla? Aikaa ilman lapsia...? No niin usein kun on tarvis.

Korkeintaan kerran viikossa.

Vierailija
2/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kotiäitina siivoan tai maksullinen siivooja. Mies tekee kyllä " siistimisiä" .

Aamulla syöttelee/pukee lapsia siinä " sivussa" , illalla leikkii vaikka tuleekin kotiin vain pari tuntia ennen lasten nukkumaan menoa. Tekee töitä n. klo 8-17/18.

Leikkii. Lapset ovat taaperoita. No, siivoaa leluja pois, purkaa astianpesukonetta ja sellaista.

Pari krt viikossa jumpan ajan ja arviolta kerran viikossa joku muu " oma meno" . Tämä on keskiarvo.

Yleensä kerran viikossa, toisenä pvnä vkl:na.

Miksi kysyt? Onko teillä vaimon kanssa riitaa kun sun mielestä sun ei kuulu tehdä mitään kotona kun olet töissä ja vaimo kotona? Vai valittaako vaimo ettet tee tarpeeksi ja olet vakuuttunut että teen enemmän kuin muut isät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaahan naiset, mies kysyy..

Siivotaan kerran viikossa tai kahdessa. Lisäksi päivittäistä ylläpitosiivousta.

Liukuva työaika, päivätyö, työaika 36h15min. Yksi vapaailta viikossa hänellä ja toinen minulla, muuten illat yhdessä lastenkanssa.

Kaikkea muuta paitsi ei imetä.

Ks. edellä

Ainut kotityö joka kuuluu vain minulle on ruoanlaitto. Hän saattaa auttaa esim kuorimalla perunat tai tekemällä kauppaostokset

Vierailija
4/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

*joka päivä tai joka toinen ja vähemmän kuraiseen aikaan jopa harvemmin. Minä imuroin aina. Mies ei kai tiedä miten imurimme edes toimii...

*4-5 tuntia ja töissä on 6.30-15

* hmm.. hmm.. katsoo telkkaria, laittaa ruokaa

* joka päivä, työaikanani

*n. joka toinen päivä

Vierailija
5/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa). Imuroimme kahdesti viikossa enintään, siivoaa, kumpi ehtii

- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat? Iltaisin vietämme aikaa perheenä, tai toinen ulkoilee lasten kanssa. Mies on klo 17 lähtien viimeistään kotona

- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa?Kaikkia, mitä minäkin; pesut, pisut, puurot, pelit, ulkoilut ym.

- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein? En juuri kaipaa omaa aikaa työn lisäksi, lähinnä ulkoilua ym.

Vierailija
6/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa vikkossa. Mies siivoo keittiön ja vessan. Minä muut

sellainen 4 tuntia/päivä. Mies töissä 6-14 (lapsen takia vaihtanut työajan noin aamuksi)

syöttää, juottaa, vaihtaa kun tarvetta vaipat (jos huomaa ennen). Lähes joka ilta nukuttaa

liikunnalliset harrastukset 3 kertaa viikossa

Keskimäärin 3 kertaa viikossa

Vierailija
7/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa). Minä yleensä imuroin, silloin kun huvittaa. Ei ole likaista eikä eläimiä.

- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat? Mies on paljon töissä (ja koulussa)! Perheen vuoksi tekee tämän ja asiasta ollaan keskusteltu. Jos tulee ajoissa (klo 18 tms) viettää lasten kanssa sen 2h mitä ehtii ennenkuin menevät nukkumaan.

- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa? Iltapalan laittaa joka ilta jos ehtii (on siis kotona), viikonloppuna ollaan kaikki yhdessä, ei olla koskaan verrattu tekemisiä tai menemisiä.

- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein? Aina kun haluan, myös toimii toisinpäinkin tietenkin.

- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa? Joka viikonloppu, perjantait on miehen bravuuriruoan aikaa :) Minä hoidan arkiruokkimiset.

Vierailija
8/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- siivottiin kerran viikossa kunnolla, yleensä puoliksi tai mies siivosi (kun olin töissä). Koska oli koira, minä imuroin lisäksi muutaman kerran vkossa.

-- mies hoiti noin reilun vuoden ajan kotia ja lapsia, oli työtön

-- leikki ja ulkoili, kun olin töissä. Jos olin kotona, ei mitään, mikä aiheutti vähän kränää.

-- pääsin harrastamaan 1-3 krt/vko, sain yleensä keskittyä omiin juttuihini esim. illalla tunnin tai pari kerrallaan. Sain katsoa telkkaa suht. rauhassa ja nämä toimi meillä molemminpuolin.

--ex hoiti kokkaukset 90%-sesti. Minä tein herkkuja, mies pääosan ruuista.

Vierailija
9/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) vain vaimo, joka on työssäkäyvä, siivoaa ja imuroi 1 x pv( koska talossa on kissa-) ja lapsia 2- nippa nappa kouluiässä

2) mies lasten kanssa 1 h/ pv- lähinnä aamuisin ja pk matkalla

3) mies tekee vain töitä- kotitöinä viikolla lasten kuljettaminen kouluun- eskariin ja ruokaostokset-

that`sall...

4) sunnuntaina tekee ruuan...

--parisuhde aikaa ei juurikaan jää tällä mallilla...

ps. vaimona suosittelen vain hyvähermoisille ja hyväkuntoisille tätä mallia...

Vierailija
10/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä imuroin kerran tai kaksi viikossa. Joskus myös mies imuroi, ehkä kerran kuukaudessa.

Työaika matkoineen noin 7-17, lopun aikaa vietämme perheen kesken.

Iltasatu, pesut, leikkii autoilla ja legoilla, pelaa, tekee remonttia, korjaa autoa jne.

Harvoin, liian harvoin. En osaa edes sanoa. Tosin uskon vakaasti, että saisin sitä enemmänkin jos vain vaatisin, aloittaisin esim. harrastuksen tms. Miehellä ei ole mitään ongelmaa pärjätä lasten kanssa.

Ehkä noin kerran viikossa. Jos olen itse töissä, mies tekee silloin päivän ruuan.

Vierailija
11/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Imurointi pari kertaa viikossa, kaksi kissaa. Kunnon siivous kerran pari kuussa, vaikka ihanne olisikin enemmän. Minä, nainen enimmäkseen teen nämä, mies saattaa satunnaisesti imuroida tai pestä yhden vessan.

Miehellä epäsäännöllinen vuorotyö pitkillä vuoroilla, mutta kaksi päivää viikosta kotona. Silloin lasten kanssa yhtä paljon kuin minäkin, muulloin iltaisin 0-5 tuntia, joko yksin tai yleensä yhdessä minun kanssani.

Kaikkia lasten huoltotoimenpiteitä, ulkoilua nikotellen ja elämisen jäljet jäävät myös yleensä siivoamatta...

Käyn omassa harrastuksessani kerran viikossa, pari tuntia menee. Myös muiden menojen ajan vahtii yleensä mukisematta.

Hyvin harvoin.

Vierailija
12/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).

* Koira löytyy ja akvaarioita. Yhdessä siivotaan n. 2-3 vuodessa, silloinkin minä pääosin. Yleensä minä imuroin n. keraan parin kuukauden aikana. Minä hoidan kaiken eläimiin liittyvän, mies auttaa vesien vaihdossa akvaarioihin.

* No jos koiraa ajattelen niin on kyllä sen seurassa ja rapsuttelee mutta ei ulkoiluta tai ruoki.

* Koiran kanssa leikkii.

* Mihin tarvin omaa aikaa? Otan sitä kun tarvitsen.

* Ei koskaan.

Vierailija
13/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä toinen tekee enemmän, välillä toinen. Ei lasketa hommia tasan eikä ole vuoroja. Yksi lapsista oli sairas, silloin oli yö- ja hoitovuorot.

Silloin kun olin kotiäitinä, tein vähän enemmän kun päivisin oli aikaa. Nyt töissä käydessä toinen hoitaa koko lauman aamulla, toinen iltapäivällä. Loput hommat siten kuka jaksaa ja ehtii.

Eläimiä ja lapsia löytyy. Molemmat saavat omaa aikaa kun haluavat tai tarvitsevat. Siitä ei tarvitse myöskään vääntää, koska molemmat ovat sitoutuneita lapsiin. Nalkuttamista ei harrasteta. Tukiverkostoja ei ole, mutta asiat rullaavat hyvin.

Vierailija
14/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläimiä, molemmat siivoavat. Ja mies on yhtä paljon lapsen kanssa kuin minä.

Vierailija
15/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia yksi. Olemme miehen kanssa molemmat töissä, mies noin 8-16 asiantuntijatyössä, minä 7-17 ja jatkan vielä usein illalla lapsen mentyä nukkumaan, olen johtavassa asemassa.

Meillä käy siivooja kerran viikossa.

8-16. Niin, mies vie lapsen hoitoon ja hakee illalla, sen jälkeen lähinnä lukee lehteä/katsoo televisiota odottaen ruoan ilmaantuvan pöytään. Muutenkin on tosi passiivinen varsinkin arkisin - oikeasti ärsyttää tuo kun itse teen pidempää päivää ja toinen vaan röhnöttää sohvalla.

Pihahommia ja pikkunikkarointia, eli poika saa halutessaan koettaa roikkua mukana jos ei häiritse liikaa. :-(

Käyn kaksi kertaa viikossa lenkillä - sen kai voi lukea omaksi ajaksi. Mutta ei mies sitä ' anna' , jos jään odottamaan, niin tarjousta ei tule.

Jos minä olen kotona, ei tee ruokaa. Kesäisin grillaa kun sille päälle sattuu.

Vierailija
16/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan ehkä kerran viikossa, joskus useamminkin. Minä imuroin/pesen lattiat ym. mutta mies siivoaa joka päivä perussiistiksi talon.

Mies vuorotöissä (keskeytymätön 3-vuorotyö), on lasten kanssa kaikki vapaapäivänsä (lapset päiväkodissa 15 päivää kuukaudessa)

Ulkoilevat välillä, käyvät kaupassa yms. perusjuttuja.

Tämä sitten riittääkin jo miehen mielestä, joten vaimolle ei pahemmin omaa aikaa anneta. Toki pyydettäessä pääsen jumpalle/kauppaan yksin tms.

Mies kokkaa joka arkipäivä, paitsi iltavuoron aikana. Viikonloppuna kokkaan minä.

Vierailija
17/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan, imuroin etc, sanotaan kolmesti viikossa tuo imurointi.

Muuhun ei tarvinne vastata, ei ole miestä ;)

Vierailija
18/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei eläimiä, siivooja joka toinen viikko, neliöitä 220, siinä välissä imuroin minä. Mies ei siivoa mitään.

- Kuinka paljon miehenne viettää lastenne kanssa aikaa päivässä, mainitse myös miehesi työajat? pari tuntia, herää aamulla 6:30 laittaa aamiaisen lapsille, minä herään 7.30

- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa? vie harrastuksiin, lukee, puuhailee

viikonloppuisin käyn kaupungilla 2h

harvoin. Jos tekee, niin jotain epäterveellistä kuten makkarakastiketta. kehuu mun ruokiani. Vie mielellään koko perheen ulos syömään, jos ehdotan.

Vierailija
19/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kuinka monesti imuroitte/siivoatte? Kuka teillä siivoaa? (jos eläimiä, mainitkaa).

Ei eläimiä, mutta neljä lasta =D! Lauantaisin siivotaan kaikki jotka kynnelle kykenevät. Mies imuroi, pesee veskit. Minä delegoin hommia, hoidan lapsia, teen pieniä siistittelyjä ja teen ruokaa yms sillä aikaa. Joka ilta toinen laittaa lapset nukkumaan ja sillä aikaa toinen tekee jotain kotisiivousjuttuja.

Mies töissä noin 7-16, hoitaa lapsia, vie harrastuksiin, syöttää ja vaihtaa vaippoja, juttelee fifti-fifti heti kun on vaihtanut kotivaatteet päälle kuten minäkin. Kumpikaan ei juuri leiki tai pelaa lasten kanssa.

- Mitä askareita miehenne tekee lastenne kanssa? Kaikkea mitä minäkin ollessaan kotona.

- Miten miehenne antaa vaimoillenne omaa aikaa, kuinka usein? Lähden jumppaan kerran kaksi viikossa, käyn joka toinen viikko illan omassa muussa harrastuksessani, mies käy lasten kanssa ulkona tai jossain jos toivon. En kyllä toivo usein, ehkä kerran kuussa.

- Kuinka usein miehenne tekee ruokaa? Joka aamu herätessään laittaa puuron valmiiksi hautumaan, arki-iltaisin ehkä kerran kuussa, viikonloppuisin molempina aamuina herkkuaamiainen ja la iltana aikuisten herkullista iltapalaa. Iltaisin laittaa lapsille iltapalan ehkä 3-4 kertaa viikossa ja meille iltateet tsm 3-5 iltana viikossa.

Vierailija
20/44 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme: mies asiantuntijatehtävissä, minä hoitovapaalla, vauva, ei eläimiä.

Siivoamme hyvin harvoin. Mies imuroi noin kerran viikossa/kahdessa.

Miehen työajat n. 8-19 matkoineen. On perheen kanssa lähes kaiken muun ajan (miinus satunnaiset tapaamiset kavereiden kanssa). Yhden päivän viikossa on lapsen kanssa kahdestaan.

En tiedä, mitä tarkoitat askareilla. Mies hoitaa ja leikittää lasta ihan normaaliin tyyliin.

Onpa oudosti esitetty kysymys. Minä käyn omissa harrastuksissani satunnaisesti, kun se sopii miehen ja lapsenvahtien aikatauluihin. Parina päivänä viikossa olen useamman tunnin pois kotoa, ja lisäksi ehkä tunnin tai pari viikossa iltaisin.

Syömme usein ulkona. Mies tekee ruokaa ehkä kerran viikossa.

Miksi kysyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä