Mistä voi päätellä onko 3v kasvamassa hyvä vai huono itsetuto?
Kommentit (6)
Lapseni on todella arka ja pelokas (paitsi kotona tietenkin on villi ja " normaali" , kuten vissiin kaikki arat lapset yleesnä). Yritän parhaani mukaan tukea lastani. Mitenhän huomaisi todellakin onko hänellä hyvä itsetunto kasvamassa ja miten tätä voisi vahvistaa??
Hei,
olin todella tyytyväinen kun meidän esikoinen, pian 4v totesi pari päivää sitten kysymykseeni ketä hän rakastaa läheisten nimien jälkeen että myös itseään. Olen koettanut muistaa sanoa melkein päivittäin lapsilleni että rakastan heitä.
Ja positiivista palautetta koetan muistaa antaa kanssa usein ja aiheesta. Ja kun lapsi oppii uusia asioita kerron niistä lapsen kuulleen isälle ja mummoille jne.
Ja sitten olen koettanut järjestää lapselle mahdollisuuksia tutustua naapuruston lapsiin ja tilaisuuksia leikkiä varsinkin mieluisimman kaverinsa kanssa mutta myös muiden naapuruston lasten kanssa. Mielestäni se että tunnemme toisemme (sekä lapset että vanhemmat) vähentää todennäköisyyttä myöhempään kiusaamiseen.
t. kahden äiti
Vierailija:
Jos kolmevuotiaasi uskoo osaavansa ja tietävänsä kaiken ja pystyvänsä melkein mihin tahansa, ollaan oikealla tiellä
Meillä ei sit kyllä kasva hyvällä itsetunnolla varustettua.
Itselläni on kolmen vanha lapsi.