P-E huusi apua ennen iskua
" MY LIFE IS STILL UNDECIDED ANYTHING CAN TIP ME OFF."
" I`M A " HOUSE OF CARDS" JUST WAITING TO TOPPLE OVER. WHO WILL TOPPLE ME OVER?"
" Only time will tell what I will do. Will I choose to kill? Maybe."
" IF I DO, IT`S ONLY YOUR FAULT. YOU CREATED ME. YOU MADE ME DO THIS."
- Ketähän tässä tarkoitetaan?
" Many things have slipped away from me because who I am."
" I´M STILL WATING FOR SOMEONE TO SAVE ME WHEN I KNOW VERY WELL THAT NO ONE WILL COME."
Kommentit (66)
ei voi muuta sanoa. Mistä ootte edes saaneet päähänne että sitä kiusattiin? Onko pakko väkisin ymmätää IHAN KAIKKEA????
Voi kun kukaan ei tajunnut, että miten iso pahaolo hänellä oli. Ja jos ne kuolleet olivat kiusaajia, niin sanon että sitä saa mitä tilaa...
mutta meillä piää olla sydäntä seurata, että isonakin pärjää. Siihen tarvitaan vanhempia, naapureita, ystäviä, sukulaisia, tuttuja, kavereita, koulua ja muita sosiaalisia verkkoja. Jolla kulla täytyy olla tahtoa puuttua ja auttaa. Kukaan ei ole paha alkujaan, vaan monien asioiden summa. Koskaan - eikä ainakaan nuoren kohdalla - ole liian myöhäistä.
Kyllä tässäkin tapauksessa minusta on niin, että ei ole vain yksi paha ja ympärillä me hyvät, vaan yksi ei suinkaan läpeensä paha nosti päätään.
Tapaus on kaikkien osallisten ja ulkopuolistenkin kannalta hyvin surullinen ja huolestuttava.
Itse olen ollut joskus kiusattu ja kiusaaja. Nyt koitan töissä lopettaa kiusaamiset jos sitä näen/kuulen. Omat kiusaamiseni harmittaa julmetusti.
Tän päivän aamulehdessä oli hyvä miete: Kauanko sinä jaksaisit töissä jos sua päivittäin haukuttaisiintyhmäksi, läskiksi tai rumaksi?
Lapset voi olla todella raakoja toisilleen.
Reksi ja terkka ei välttämättä ole ollu kiusaajia, tiedä onko Pekka käyny juttelemassa heille?? Ehkä he oli sattumalta kohteena. Onko noi oppilaat ollu kiusaajia, vai sattumalta hänen luona kun päätti laukasta? Kertaakaan en ole kuullut että joku olisi miettinyt oliko ne amutut nuoret niitä kiusaajia? Näistä uhreista ei siis ole hahmoteltu niitä pahoja.
Päättikö Pekka enää silloin mitään -vai ampuiko vaan summassa ja säälimättä. Mimmonen ihminen täyttää 5 kertaa aseen ja ampuu sillä toisia? Ei semmosen tekijä paljoa ajattele, kai. Jos 20 minuutissa ampuu miltei 80 kertaa ja koittaa polttaa rakennuksen.
Se poika oli uponnu jonnekin tosi syvään koloon ja pimeeseen. Toiset tappaa itsensä ja toiset menee satuttaan toisia. Tässä ketjussa ei paljoa olla mietitty sen Pekan vanhempia tai pikkuveljeä. Mutta julkisuudessa heitäkin on arvosteltu koska kasvattivat pihalla luomuperunaa eikä tervehtiny.. Eikö se äiti ole vaaleissa valittu työhönsä!
Mua oksettaa teidän mielipiteet. Onhan se kurjaa jos joku kuolee! Mutta pakkoko tollasta sontaa on oikeesti mietittävä ettei pienten lapsien äiti enää tule kotiin?? Eihän sen ampujan äidin lapsikaan palaa enää kotiin. Tuskaa hänelläkin on. Entä jos oma lapsesi murtuisi?
Se, että ymmärtää ampujan tuskaa, ei vähennä sitä uhreilta. Älkää ajatelko noin mustavalkoisesti.
oli vanhempien aivopesussa. Ei lapsi kestä sellaista.
Mutta on se nyt helvetti jos ei aikuiset ihmiset pidä huolta ettei ketään lasta päästä kiusaamaan siihen pisteeseen että siitä kehittyy tuollainen tunnevammainen hirviö!
Minä säälin sitä mitä Pekka oli kokenut ja olen pahoillani että elämä kasvatti hänestä hirviön joka tuhosi monen viattoman elämän!
Täällä on taas tätä ajattelua että peitetään ongelma laastarilla ja ihan yks vitun lysti mistä homma on kasvanut ja kehittynyt jota voitaisiin jatkossa pyrkiä estämään... Aina keskitetään kaikki voimat seuraukseen ja paskat piitataan syistä jotka johtivat siihen. Seurauksia paha korjata, syitä voidaan sentään aina pyrkiä korjaamaan...
Pahoittelut lähimmäisensä menettäneille... otan osaa suruunne.
yhteiskunnan uhreja. Täällä ollaan niiin itsekkäitä ja sitten on pokkaa haukkua Pekan kaltaisia ihmisiä , jotka eivät kestä tässä maailmassa. Täällä Suomessakin on kuulkaas neidit ja arvon rouvat , aika kovat arvot.
Tiesittekö , että eristäminen yhteisöstä on kiusaamista ? Siihen ei tarvita muuta !
Ihmisten arvoja pitäisi muuttaa heti paikalla. Kuka sen tekee ? Miten se tehdään ?
T. Eräs , joka on joutunut kiusatuksi kaikilla oppiasteilla , esimiehen toimesta työpaikalla ja myös naapureiden toimesta.
ps. Olemme mieheni kanssa kasvatusalan ammattilaisia ja tiedämme ,että tuolla kasvaa uusia pikku-Pekkoja.
Luulis että on jotakin taustalla jos oin pitkään kiusattu. Minkälainen ihminen itse olet?
(en siis itse hyväksy kiusaamista todellakaan, mut kunhan mietin vain)
T. Eräs , joka on joutunut kiusatuksi kaikilla oppiasteilla , esimiehen toimesta työpaikalla ja myös naapureiden toimesta.
ps. Olemme mieheni kanssa kasvatusalan ammattilaisia ja tiedämme ,että tuolla kasvaa uusia pikku-Pekkoja.
Vierailija:
pps. Olemme mieheni kanssa työttömiä ja mekin tiedämme/tajuamme tuon.
En sääli Pekkaa, mutta tavallaan halveksin hänen vanhempiaan. Turha syyttää mielenterveyspalveluiden vähäisiä varoja, kun koti ajaa lapsen niiden asiakkaaksi.
On varmaan mukavaa, kun voi syyttää jotain niinkin kasvotonta instanssia kuin yhteiskuntaa, kun jokaisen meistä pitäisi rohkeasti katsoa peiliin ja miettiä, miten paremmin voimme tukea omia lapsiamme.
näytän ulkomaalaiselta ja olen kaunis ? Onko se minun syyni? Huvittavaa kuinka epäempaattisia ja lyhytnäköisiä olette !
Ja silti naureskellen kysyt ihmiseltä, että mitäs vikaa sussa on ollut, oletko miettinyt kun sua kerta kiusattiin.
Voin kertoa, että jokainen kiusattu on miettinyt tuota 1000 kertaa, siltikään välttämättä ei tiedä eikä voi asiaan vaikuttaa, eikä ehkä haluakaan.
Ei se esim. että on hyvä koulussa ja keskivertoa älykkäämpi ole asia jolle haluaisi tehdä mitään!
Ihmiset siis LAPSET ovat julmia ja heiltä ei vielä voi odottaa aikuisen vastuuta omasta käytöksestään, mutta me täällä olemme aikuisia.
Meidän pitäisi tietää, että kiusaaminen täällä, koulussa, työpaikalla, joka paikassa on VÄÄRIN ja siihen ei ole oikeutta kellään!
Kiusattu eristäytyy jo ennenkuin hänet eristetään.
Jottei kiusatun identiteettiä pääse syntymään, kiusaamiseen/ eristämiseen/ nimittelyyn jne. tulee puuttua mahdollisimman varhain. Vanhemmillakin on tässä iso rooli.
Jos on ollut " aina kiusattu" , niin on hyötyä, jos tiedostat tuon yllämainitun. Pikkuhiljaa opettelet pois kiusatun roolista, opettelet toisenlaisia vuorovaikutustaitoja. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Joskus terapia auttaa. Mutta itsehoito voi olla hyvinkin tehokasta.
Huolehdi itsestäsi, opi tuntemaan omat rajasi ja itsesi. Opettele pois kiltin tytön roolista. Ja tärkein: ÄLÄ eristäydy! Hakeudu harrastuksiin tms. ihmisten ilmoille.
Vierailija:
yhteiskunnan uhreja. Täällä ollaan niiin itsekkäitä ja sitten on pokkaa haukkua Pekan kaltaisia ihmisiä , jotka eivät kestä tässä maailmassa. Täällä Suomessakin on kuulkaas neidit ja arvon rouvat , aika kovat arvot.
Tiesittekö , että eristäminen yhteisöstä on kiusaamista ? Siihen ei tarvita muuta !
Ihmisten arvoja pitäisi muuttaa heti paikalla. Kuka sen tekee ? Miten se tehdään ?T. Eräs , joka on joutunut kiusatuksi kaikilla oppiasteilla , esimiehen toimesta työpaikalla ja myös naapureiden toimesta.
Minua kiusattiin näistä syistä:
- iso taka puoli (jota ei edes ole)
- pienet rinnat (no ne kyllä on)
- huono huumorintaju (pilkattiin ja haukuttiin)
- muuten vaan jätettiin ulos porukasta, hyljeksittiin ja haukuttiin
- haukuttiin kun tykkäsin vääristä ihmisistä
Ja mitä olinko jotenkin haitallinen noista syistä yhteiskunnalle???
Minua pilkattiin piireissä pihalla ja lopulta joukko poikia raahasi minua jaloistani pitkin asfalttia... On se saatana jos se on jonkun mielestä sallittua...
we are sailing, ei were are sailing, joka ei tarkoita yhtikäs mitään :)
Ja Can you hear me....eikä can you here me, joka sekin on suomennettuna täysin älyvapaata tekstiä.
kiusattu ajattelee miksi juuri häntä kiusataan. Siitä seuraa itseinhoa ja ehkäpä eristäytymistä, täytyy yrittää olla mahdollisimman huomaamaton.
Miltä kiusattuna oleminen tuntuu, sen voi ymmärtää vain kiusattu... ja ehkä niistä tunteista ei pääse koskaan eroon...
mistä tuo viesti ja hätähuuto on peräisin? Siitäkö videosta joka ensin uutisoitiin Pekan tekeleenä eikä sitten ollutkaan?