Miten nimikoit tummat talvikengät?
Ostin lapselle tummat talvikengät, joissa ei ole mitään vaaleaa kohtaa, johon saisi nimen kirjoitettua tussilla. (Niin olen aiemmin merkannut.)
Nimi niihin kuitenkin tarvitsisi jotenkin saada, etteivät häviä päiväkodissa. Ommeltavaa lappuakaan en halua ruveta niihin ompelemaan, ettei kangas repeä.
Miten te, joiden lapsella on tummia talvikenkiä hoidatte nimikoinnin?
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (5)
Pienelle valkoiselle kangaspalalle vedenpitävällä tussikynällä nimi ja sitten tekstiililiimalla kengän sisäpuolelle (yläreunaan). Tummiin vaatteisiin voi silittää nimilapun kiinni, ostin semmoiset muistaakseni Tarjoustalosta.
Monta vuotta olen sitä ruskeaa apteekin teippiä käyttänyt. Nimikoin siihen mustekynällä tai vedenkestävällä tussilla ja pysyy hyvin pesut ja kulutukset.
Sama konsti sopii myös villasukkien yms. nimikointiin. Eikä tosiaan lähde pyykkikoneessakaan pois.
En lukenut kaikkien viestejä huolella, joten saattoi olla jo joku maininnut, mut mä olen merkannut hopeatussilla.
sisäpuolelle kengän pohjaan/ taikka varteen. Toinen hyvä teippi on sellainen leukoplastin ruskea teippi, mitä saa ostaa apteekista noin 1 euron maksaa. Tämä teippi on tarkoitettu silloin kun esim käsi paketissa ja tarvitaan sitoa sideharso kiinni.