Oletko ollut koskaan tekemisissä lasten kanssa, jotka ovat epäystävällisiä ja manipuloivia koko ajan?
Kommentit (4)
tyttäreni kavereista osa 7-9 v, ovat jopa meillä kotona olleet minulle sellaisia, se yleensä jäänyt minun määräyksestäni viimeiseksi kerraksi meillä vierailuun tai jos ovat töykeitä lapselleni tai muille kavereille.
Vierailija - 19.10. 23:13 vastaa tähän viestiin (1/28)
Mikä tällä tytöllä on ?
Kyseessä 9-vuotias, joka
- usein kylässä ollessaan houkuttelee kaveriaan antamaan kaverin huoneessa olevia pikkutavaroita/rahaa itselleen
- yllyttää luokkakaveriaan ylittämään vilkkaan tien riskialttiista paikasta, vaikka suojatie melko lähellä
- vähättelee kaverinsa/ tuttavansa saamia uusia tavaroita ( " Tosi ruma kännykkä sulla" , kännykkä aika uusi malli ja hinnaltaan 200-300 ¿ ja sulavan mallinen)
- tietyillä tunneilla koulussa kieltäytyy tekemästä opettajan suunnittelemia juttuja esim. liikuntatunnilla saattaa pitkiä aikoja istua sivussa, joillakin tunneilla huutelee näsäviisauksia/ilkeyksiä opelle
- kylään tullessa saattaa tuntikausia istua tietokoneen ääressä eikä puhu lähes mitään kaverilleen, jonka luokse on tullut
- saattaa piilottaa luokkalaistensa kirjoja/koulutarvikkeita luokkaan tai jonnekin lähistölle ja antaa niiden pysyä häviksissä päiviäkin
- ihastuessaan johonkin ikäiseensä poikaan pommittaa tätä tekstiviesteillä monta kertaa päivässä (parhaimmillaan yli kymmenen tekstaria/vrk)
- koulumatkalla pyrkii välillä pakottamaan luokkakaveriaan kantamaan reppunsa
- leffassa ollessaan syö kaverinsa ostamia karkkeja pussista ja illan päätteeksi vie loppukarkit kotiinsa
- vähättelee luokkakaveriensa osaamisia niissä aineissa, joissa kavereilla ysi tai kymppi ja tällä tytöllä itsellään esim. seiska
- pyrkii manipuloimaan hyvinkin pienissä jutuissa esim. tullessaan kylään yrittää välttää itse laittamasta takkiaan oikealle paikalle naulakkoon ja pyrkii siihen, että kaveri joutuu laittamaan tämän manipuloijan takin naulakkoon
- saattaa puristaa samanluokkalaisia poikia niin kauan niskasta, että nämä suostuvat sanomaan " Okei, sä olet paras!" . Viime kuukausina muutenkin lausevarastoon kuulunut erittäin usein huuto " Mä olen paras !"
- koulun rappusissa juostessa tönii ajoittain tahallaan luokkakavereitaan
jne, jne
perhe, jolla ei ns. ole ongelmia, omaa suurimmat ongelmat...
Todella huonosti käyttäytyvä, nenäkäs, manipuloiva, ei mitään auktoriteetti kunnioitusta. On yh:n poika.