Kuka aikoo opiskella sairaanhoitajaksi? Turvatakseen tulevaisuudessa terveydenhuollon.
Kommentit (30)
Voi kuinka monta unetonta yötä onkaan vietetty. Kuinka monta kertaa on puoliltaöin havahduttu, että voi ei, unohdin sanoa sen asian. Ja sitten soitetaan töihin. Hoitajan työ ei ole sitä, että siellä on 8 tuntia, usein enemmän ja usein ei edes tiedä kun aamulla lähtee, että monelta pääsee, kenties klo 22, jos silloinkaan, ja tämän jälkeen unohdetaan työpaikan asiat.
Olen sh, ja aion opiskella lisää ihan muiden syiden kuin palkan takia.
niin hän on aika huono palkkaneuvottelija.
IT-alan palkat on ihan toista kuin sairaanhoitajien... Ja vaatimukset on joka hommassa erilaiset, on omat etunsa ja omat haittansa.
Välillä minäkin olen ihan kypsä kasvaviin tehokkuusvaatimuksiin, työmääriin ja palkattomiin ylitöihin, mutta en silti vakavissani harkitse alan vaihtoa. Pörssiyhtiössä eletään kvartaalitaloudessa ja tulosta pitää parantaa joka kaudella, mutta siinäkin on oma viehätyksensä...
Tämän lisäksi myös joissakin paikoissa saatetaan raapia, purra, kuristaa, lyödä... Esim dementeillä miehillä on vielä yllättävän paljon voimaa.
Vierailija:
Tämän lisäksi myös joissakin paikoissa saatetaan raapia, purra, kuristaa, lyödä... Esim dementeillä miehillä on vielä yllättävän paljon voimaa.
Samanlaiset dementoituneet asiakkaat minäkin kohtaan, asiakkainani on hoitolaitoksia ja usein olen niissäkin töissä, perehdyttämässä tai sijaistamassa siivoojiani tai laatukierroksella. Se vain, että minulla ei ole mitään ennakkotietoa että osaisin varoa ko. henkilöitä, eikä minulla ole koulutusta kohdata sellaisia ihmisiä. Tappouhkausiakin olen saanut alaiseni puolisolta. Työnhakijoina on usein päihteiden vaikutuksen alaisena olevia ja minä kohtaan heidät yksin.
Vierailija:
Ajat parran, vaihdat vaipan, laitat yöpuvun, syötät, annat lääkkeet, peset hiukset?
Jos olet siivoamassa tai opastamassa toista siihen, niin voit kiertää dementikon kaukaa tai pyytää hoitajaa ohjaamaan potilas toisaalle työsi ajaksi, eikö?
en istu hoitajien kanssa raportilla.
Toisekseen meillä lähtökohta on, että toimimme asukkaan kodissa, hänen ehdoillaan toimitaan.
Toisekseen epäilen että hoitolaitoksen työntekijöillä ei ole aikaa roudata asukkaita pois tieltämme? Voin olla väärässäkin?
Olen yksityisessä firmassa töissä ja asiakas ostaa meiltä tietyt palvelut tietyllä hinnalla, jotta voimme palvelun tuottaa tällä hinnalla ja saada omistajillemme voittoakin pitää työ tehdä tietyssä ajassa eli emme voi vain odotella että asukkaita siirrellään pois tieltämme.
Lopetan tämän kommentoinnin nyt tähän.
T: 4
Kyllä sen vähemmälläkin koulutuksella näkee, ketä tulee päälle ja ketä ei. Ymmärrän sinua nyt paljon paremmin, kiitos.
vaihda ihmeessä työpaikkaa