Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Miten saisin apua lapselle Jyväskylään?

Vierailija
09.11.2007 |

En ennätä nyt kirjoittaa koko tarinaa, mutta olen tosi huolissani eräästä pienestä alle kouluikäisestä tytöstä. Ystäväni tuntee perheen hyvin, minä en lainkaan.

Ystävä taas itki tytön puolesta, eikä tiedä mitä tehdä. Minä haluaisin tehdä asialle jotain, vaikken edes tunne perhettä.

Äidillä on ilmeisesti jotain mielenterveysongelmia, ei ole koskaan oikein osoittanut kiintymystä lapseen. Nykyään kommunikointi lapselle on lähinnä huutamista ja raivoamista. Raivokohtausten aikana tyttö tuntuu pelkäävän äitiään. Mitä tulee pienestä tytöstä, jota kukaan ei koskaan hali, kukaan ei leiki kotona hänen kanssaan tai anna mitään positiivista palautetta???

Äiti tykkäää juhlia baareissa, isä on hissukka ja alkanut hänkin haukkua tyttöä vaikeaksi.

Ulkoisesti kaikki näyttää varmaan hienolta. Lapsi on viimeisen päälle puettu kauniisiin vaatteisiin ja neuvolassa äiti varmaan kertoo tytön hienoista harrastuksista jne.

Perheellä ei ole lähipiiriä, joka tukisi tyttöä. ei isovanhempia tai sukulaisia, jotka olisi yhteydessä. Ystäväni on välillä siellä yökylässä ja aina ahdistunut tultuaan sieltä. Tätä on jatkunut tytön syntymästä saakka.

Itse haluaisin niin ottaa tuon tytön syliini jne. Valitettavasti asun toisella puolella Suomea.

Onko mitään tehtävissä? Mihin voisi ottaa yhteyttä? Fyysisesti lapseen ei kuulemma ole käyty käsiksi tosi riuhdotaan kovakouraisesti usein.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten henkinen väkivalta on laissa kielletty.

Vierailija
2/3 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin kaverini voisi ottaa yhteyttä. Minä voisin yrittää auttaa tässä selvittämisessä.

Varmaan J-kylässkin on näitä vanhemmuuden tukemisenn liittyviä toimintoja?? Toivon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi kyllä havaitsee sitten kaiken muunkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi