....KESÄKUUT 2007...
Mitäs kaikkea teille nyt kuuluu, kun ollaan jo marraskuussa ja musukkamme ovat 5 kuukauden ikäisiä?
Meillä Kalleoskari täyttää sen viisi kuukautta puolen kuun jälkeen...
Painoa oli juuri käydyssä neuvolalääkärissä 7115g ja pituutta 63cm.
Edelleen nukkuu yöt hyvin ja päivällä kahdet 3-4 tunnin unet.
Hereillä oloajan poika on vain yhtä hymyä:)
Ihan vielä ei käännyt selältä mahalleen, mutta uskoisin sen pian tapahtuvan, sillä kovasti on nyt kyljelleen mennyt. Mahallaan tosin ei viihdy ollenkaan.
Kiineitä syö hienosti. Olemme syöneet enimmäkseen hedelmäsosesita, mutta myös vihannesherkutkin maistuvat.
Jonkin verran jo vierastaa tuntemattomia ihmisiä. Ensin katsoo alta kulmain ja sitten varovasti hymyilee..mutta kun mummon näkee, poika on yhtä hymyä vaan. (mummo vierailee meillä erittäin useasti)
Lelut ja kaikki minkä käsiinsä saa, kulkeutuu hienosti suuhun...tosin yleensä suu on täynnä omia sormia, eikä sinne sitten muuta mahdukaan.
Tuttia syö aika heikosti, mutta onneksi se vielä yöllä kelpaa.
Toivotavamme kaikille oikein mukavaa marraskuuta!
T: Kiisseli ja Kalleoskari
Kommentit (10)
Meidän neidille tulee sunnuntaina 5kk. Perunaa vähän maisteltu ja porkkanaa ja vähän maissivelliä... Ja nyt kohta 3 viikkoa yöt aivan kamalia (ennen nukkui yöt)......... Neidin vatsa kai reistaa! Käytiin lääkärilläkin ja käski antamaan närästyslääkettä ja Gefilusta. En tiedä onko apua, ei tunnu ainkaan siltä. Tyttö myös kovin " liikkuvainen" , kun tuli 4 kk niin alkoi mennä selältä mahalleen ja toisinkin päin ja pyörii lattialla suuntaan jos toiseenkin eli jos pää ollut jossain vaiheessa ns. etelän suuntaan niin kohta ollaan pohjoiseen ja sitten taas kohta etelään... Ennen meillä oli päivällä vaikeuksia tyttö saada nukkumaan ja olin niin iloinen yöunista, mutta nyt tuntuu kaikki menneen päälaelleen. Millaisissa rytmeissä nukutatte teidän lapsianne ja miten annatte kiinteitä?
4kk neuvola mitat tytöllä oli 6975/63,5 ja ainakin viikko sitten lekurin puntarissa painoa oli kutakuinkin jo 7200.
Täällä on just juhlittu 5kk täyttymistä:) Neuvolassa käytiin ja mitat oli 65cm ja 8kg. Ihan hyvänkokoinen tyttö:)
Ja vielä mennään täysimetyksellä (taidan olla ainut??) kun maitoa tuntuu riittävän, tyttö kasvaa hyvin ja on tyytyväinen. Tähdätään sinne 6kk mutta katsotaan jos tuntuu tarvetta aloittaa aikaisemmin soseita, niin toki sitten.
Muutaman viikon ajan on kääntynyt selältä vatsalleen ja kääntyilee usein:), aina kun selälleen laittaa leikkimatolle. Leluja ottaa molemmilla käsillä ja vie suuhun. Lattialla mahallaan ollessaan pyörii akselinsa/napansa ympäri ja peruuttaa metrin jos toisenkin.
Yöt nukutaan klo 22-09/10 yleensä yhdellä syötöllä aamuyöstä (4-5-6 aikaan). Päiväunet ei oo säännölliset, ne saattaa olla mitä vain 15min-pari tuntia. Yleensä kuitenkin muutaman-kolme kertaa nukkuu. Riippuu niin paljon missä mennään vai ollaanko kotona, nukkuuko vaunuissa jne.
Tyytyväinen ja iloinen, nauravainen tyttö. Tykkää seurasta ja jaksaa päristellä ja jutella kauan aikaa jos vaan on kaveri vieressä.
Ihanaa et kesäkuisiin on saatu jo ensimmäinen hammas!:)
Meillä niitä vielä odotellaan...
Kirjoitelkaa lisää kuulumisianne!!:)
meillä kans vaan imetyksellä mennään, en voi sanoo täysimetyksellä kun olen vettä antanut maistella ja kerran sosetta ;))) jos joku haluaa pilkkua viilata.
parisen viikkoo on nyt otettava tiukka linja dieetissä sitä maitoaltistusta varten, eikö sit just nyt tee mieli sikanan jugurttia ja suklaata..
poika on sylissä ei tuu kirjottamisesta mitään ;))
kuumetta
Moikka vaan kaikille!
Meillä tulee 5kk vasta ensi maanantaina ja silloin on myös neuvola. Pitkä tyttö meillä on -4kk neuvolassa jo 65cm. Saas nähdä mitkä ovat uudet mitat.
Meillä on käännytty mahalleen jo kolmikuisesta ja 4kk-neuvolassa tyttö meni jo sujuvasti kämmennojaan. Nyt nousee jo konttausasentoon heilumaan, että vauhti on kova.
Myös soseet on ollut kuvioissa jo 1,5kk. Kaikki menee mitä suuhun laittaa ja enemmänkin söisi. :) Nyt annan lounaalla yhden purkin kasvista ja välipalaksi puoli purkkia hedelmää/marjaa. Muuten mennäänkin sitten nan-maidolla, jota menee soseiden päälle vielä litran verran per päivä.
Kurja kuulla, että monella on perheessä riesana allergiat tai muut mahakivut. Toivottavasti syyllinen löytyy ja arki helpottuu nopeasti.
Taidan tästä minäkin mennä taas tytön seuraksi lattialle, ennen kuin täysin herppaa. Koko ajan pitäisi seurustella. :)
kuulumisiin!!
Odessa ja Mea piirun vaille 5kk
Ihan vaan helpotukseksi voin kertoa että Fazerin Wiener nougat on maidotonta suklaata!!!! Mä nimittäin teen kuolemaa jos en saa suklaata....
Ja jos teillä jatkuu ripuli niin suosittelen kyllä jättämään viljoja ja muitakin allergisoivia pois....toivottavasti neuvolassa auttavat!
Tiina ja Aikku
mä oon ihan kärttynen ku ei saa suklaata, karkkeja tietty vois ostaa mut en jaksa lukee tuntikaupalla niitä pusseja...
Mä oon kans miettinyt et tekeekö viljat ton ripulin vaiko se kauramaito mitä käytän kahvin kanssa. On tämäkin elämää. Nyt taas kummallakin pikkusellan on räkätauti, eikä taaskaan äiti saa nukkua.
Sit olis tämmönen ongelma: Minkälaiset hanskat teidän pikkusilla on??? Rukkaset vai lapaset vai mitä????? Ärsyttää kun sormet on pikkusella koko ajan kylmät kun nukkuu kädet ojossa kärryssä. Sit nää vanhat äp-pakkauksen rukkaset on niin hervottoman suuret, et kun toisen oot käteen saanut ni toinen on jo lentänyt kaaressa pois. Kädet jos laittaa pussin sisälle ni jätkällä menee hermo, miten ongelma ratkaista. Mä ostin jo yhdet rukkaset semmoset babymalliset, ne on taas ihan hölmön malliset, tosi kireet siitä suuosasta et tommonen flegukäsi ei mee sisälle.
Tytölle kyllä löytys rukkaset.. jotenkin en vaan viittis laittaa vaaleenpunasia rukkasia pojalle. Vai onko vaan turhamaisuutta???
Mä olen jännään tota tehyläisten pelleilyä, kauanko menee et saavat ne pyytämät korotukset, on nimittäin ne allergiajutut tossa parin viikon päästä. Ja peruuntuuko ne... nyt sit tarviisin sitä hyvää allergialääkäriä Helsingistä???? kuka siellä oli käynyt???? Menen sit yksityiselle jos toi lastenklinikan aika peruuntuu.
Taidan nauttia sohvalla makoillen tästä harvinaisesta hiljaisuudesta: isoin tyttö lähti ulos ja pikkuset kerrankin nukkuvat samaan aikaan!!
mukavaa vkl kesikset
kuumetta
Meillä menee kivasti. Anni on pysynyt terveenä ja kasvaa kovasti. 5 kk neuvolassa painoa oli 8400 grammaa ja pituutta 67,5 senttiä. Neiti oppi noin kuukausi sitten kääntymään selältään mahalleen ja nyt käännytään jo toiseenkin suuntaan. Kiinteiden maistelu aloitettiin viikko sitten, mutta ei se pottu Annin mielestä herkkua ole. Suu napsahtaa kiinni kun yrittää perunaa tarjota ;).
Vauvauinnissa ollaan nyt käyty kuukauden verran ja viime kerralla sukellettiin ensimmäisen kerran. Anni tykkää vedessä olosta tosi paljon. Yöt Anni nukkuu hyvin, tosin yöunille mennään vasta puolen yön aikoihin. Kerran tai kaksi kertaa neiti herää yöllä syömään. Päikkäreitä nukutaan vaihtelevalla menestyksellä. Joskus menee kolme tuntia joskus puolituntia...
Anni on tosi kova ääntelemään. Kiljuu, karjuu, huutaa, narisee ja muuten vain juttelee.
Nyt ei irtoa muuta ;) Fay ja Anni 5 kk + 10 pv
Olen täällä päivittäin käynyt katselemassa josko pinoa löytyisi, en kuitenkaan ole saanut sitä itse aloitettua.
Meidän Ainokin on jo 4,5kk. Tiistaina oli neuvola. Painoa taisi olla 6,4kg ja pituutta 64,5cm, pipoa en muista. Meilläkin nukutaan nyt hyvin kun olen karsinut kovasti ruokavaliotani ja Ainon kakkakin on muuttunut normaaliksi... Olen siis maidottomalla, soijattomalla, viljattomalla, munattomalla + sitrus, kala yms. Dieetti on aika tiukka mutta se on auttanut ja on ihanaa kun päikkäritkin sujuu edes välillä hyvin. Mikään korvikehan ei meille sopinut ja aloitinkin sitten suoraan soseet. Maissi ja bataatti menee ja iltaisin maissi/riisipuuro. Maissi vaan tahtoo aiheuttaa ummetusta.... Mikään makea sose ei oikein maistu, vielä ; ) Seuraavaksi taidan itse kokeilla ottaa viljoja takaisin.
Ensimmäinen hammas puhkesi viime viikolla. Kuolan määrästä voisi päätellä että kaikki puhkeaa yhtä aikaa ; ) Nyt tehdään sitten toista alahammasta. Mahalleen ollaan käännytty jo useampi viikko, aluksi koko ajan mutta nyt keskitytään muihin asioihin ja kääntyily on unohtunut. Nyrkki on suussa koko ajan. Kovasti juttelee ja on iloinen tyttö jos vain maha on kunnossa ; )
Nyt tuolta alkaa kuulumaan vaativaa kutsua joten täytyy rientää ; ) Palaillaan....
Tiina ja Aikku
Meidän tytsy syntyi siis heinäkuun puolella mutta tänne kesäkuulaisiin on luonteva kirjottaa.4kk neuvola takana, pituus65,6 paino 7310 g ja pipo 42,6.
Vielä ei käännytä mihinkään muuta kun vahingossa, mutta pikkuhiljaa :) Yöt on nukkunut n. 21-06 syntymästä lähtien ilman heräämistä, kuulostaa kyllä uskomattomalta, mutta uskottavahan se on :) Päivällä 2-3 päikkärit n. 1-3 tuntia.Erittäin tyytväinen tyttö! Aloitettiin juuri perunan maistelu ja kyllä on niin pahaa että, ehkä noin yksi teelusikallinen menee mahaan asti :) mutta edelleen pikkuhiljaa :)
Istumaan punkee kovasti ja kaikki esineet pysyy kädessä ja kiinnostaa muutenkin.Suuhun kaikki mitä irtoo :)
semmosta meillä!
Mä kans olen maidottomalla dieetillä, joulukuun alkuun saatiin maitoaltistus ja allergiatestit. Siihen saakka mennään imetyksellä, koetin nimittäin hedelmäsosetta ja ripuli kesti 4 päivää.
Jalat on jätkällä tällä hetkellä ihan ihottumalla ja maha kuralla, en tiiä mitä ihmettä oon syönyt...
Neuvola on tossa parin viikon päästä, sit katotaan uudet mitat, mut aika laiha jäppinen on. Mahallaan olleessaan pyörii akselinsa ympäri eikä enää pysy leikkimaton päällä, istuun pungertaa ja tavarat pysyy käsissä. Pärisyttää antaumuksella kun on hyvällä päällä, räkä ja sylki lentää kattoon saakka....sit ku hermostuu niin sen kyllä kuulee kauas.
Sais vaan vielä noi allergiajutut kondikseen niin kaikki olis kunnossa.
nyt puhelin laulaa
kuumetta