Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran. Mitä laittaa lapsen päälle ulos kun käsi kipsissä

Vierailija
08.11.2007 |

Haalarin sisälle käsi ei mahdu, tai pitäisi olla superiso haalari

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalaria kun yrittää laittaa kiinni niin ei vain mahdu vetoketju kiinni. Tavallinen paitakaan ei mahtunut. Kättä ei pysty liikuttamaan ollenkaan kun on vielä niin kipeä.

Vierailija
2/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmetti, mene kauppaan ja OSTA isompia vaatteita tähän tarpeeseen. ei se voi olla noin vaikeata..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi ja miksi käsi kipsissä?

Vierailija
4/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakin alle kipsi mahtui ihan helposti. Jos sormet ovat " avoimina" ja palelevat, siihen voi vähän vetästä lapasta tai sukkaa suojaksi, muuten käsi tarkenee siellä takin alla varsin hyvin. Poika sanoi että ihan kuin hänellä olisi vauva vatsassa, kun käsi pullotti isosti takin alla. Samalta se näyttikin kuin viimeisillään oleva äiti... Sitten sisävaatteista hupparit/villatakit olivat helpoimpia puettavia.

Vierailija
5/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarin jos ostan isomman niin on sitten lahkeista aivan liian iso. Minun takin laitoin päälle ja sen alle mahtui mutta ei se pakkasella ole kiva kun on tooosi iso. T-paita saatiin päälle kun leikattiin hihaa todella paljon suuremmaksi. Tavallinen t-paitakaan ei siis mahtunut päälle. Eikä käsi mahtunut sen alle. Ei kestä yhtään liikuttaa olkapäätäkään oikein joten hankala pukea mitään

Vierailija
6/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten ilkeä, mutta oikeasti sääliksi käy lasta ja paljon!

Vierailija
7/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyätkö että voi pudota kiipeillessään, keinuessaan, kaatua ajaessaan pyörällä yms. Haloooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tuhansista eri syistä voi olla murtuma!!! Just leikki-ikäisillä.

Vierailija
8/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä nyt käsi voi murtua: ihan normaaleissa leikeissä sattuneessa onnettomuudessa vaikka, kuten putoaminen. Jos lasta nyt ei vallan pumpulissa pidetä ja kielletä kaikesta voi sellaista sattua kenen lapselle vaan.

Mutta kyllä sun ap on vaan pakko ostaa lapselle iso toppatakki ja jos jotkut vanhat housut kävisi ei niitä tarvitsisi ostaa.

tai sitten pidät vaan sisällä.

Vierailija
9/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku tosi halpa tarpeeksi iso takki jostain kirppikseltä.

Vierailija
10/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan mutta itse sinä vaikutat idiootilta ja vielä syytät yh:na oloa siitä! itse olen yh eikä mulla ainakaan ole järjenjuoksussa mitään vikaa. Jos lapsi tarvitsee isompia vaatteita jostain syystä MINÄ hankin ne yksinkertaisesti jotenkin!

Ps. miksi et kerro miksi lapsesi käsi on paketissa..

Vierailija
11/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suorana kipsissä sormenpäistä kainaloon asti? Vai vain kyynärpään ja olkapään välinen osa?

Onko ongelma siinä että kipsi on liian paksu, vai että käsi on sellaisessa asennossa ettei haalariin mahdu?

Osta vaikka kirppikseltä isompi takki. Jos leikki-ikäisellä on käsi kipsissä, niin tuskin pystyy pihalla leikkimään ja riehumaankaan, joten ei haittaisi vaikka käyttäisi sinun kakkostakkiasi. Kuitenkin oletettavasti vain kävelette, kuljette rattailla tai autolla, joten ulkoleikkeihin ei varusteita tarvita.

Vierailija
12/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta leikkiessä meni

Todella kamala olo lapsen puolesta joten onko pakko syytellä?

Taidan käydä huomenna kirpparilla katselemassa jos löytyisi joku jätti iso toppatakki, tyttö on vain tosi tarkka vaatteistaan joten saa nähdä mikä kelpaa, eilen kun käytiin ulkona hänellä oli minun takkini päällä, se kelpasi

tai sitten ostan itselleni uuden takin =) niin saa pitää tuota minun takkiani vaikka onkin tosi iso mutta ainakin parempi kuin jätti iso haalari

ap

Vierailija
13/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa sun tyttärelle vaikka sen haalarin , että puvun, mutta arvaa miksi en? Käyttäisit sen itseesi kuitenkin.

Vierailija
14/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kipsattu koko käsi joten paitaa on mahdoton saada päälle, kotona pystyy käyttämään naruolkain mekkoa ja parista paidasta olen leikannut hihaa isommaksi.

käsi on niin kipeä ettei paitaa oikeastaan saisi lapsen päällekkään edes kun ei voi taivuttaa oikein yhtään

pahana vuodenaikana vain sattui kun pitää olla lämmintä päällä =(

juu, lähinnä kävelemässä käydään ja raitista ilmaa haukkaamassa

kiitos asiallisille kommentoijille

ap

Vierailija
15/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskös sitten:

-Napilliset kauluspaidat, joita ei tarvitse napittaa ylös asti.

-Kirpparilta löytyy kyllä halvalla toppatakkeja ja paitoja ym. jotka voit sitten heittää pois tms.

Vierailija
16/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö oikeasti ymmärrä????

Minulle uusi voi olla jonkun toisen vanha, minulle uusi (LUE TOISEN VANHA) koska lapsi tykkää minun vanhasta (LUE, JOKA ON LAPSELLE UUSI)

voisitko poistua ketjusta kerran ei ole fiksua sanottavaa

Vierailija
17/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT tajuan että tämä palsta on täynnä toinen toistaan typeriä ihmisiä.

Oikeastikko te eräät suureen ääneen ihmettelette jos lapsella on käsi kipsissä??

Ei jumalauta, ette ole tosissanne?

Vierailija
18/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naiveja jos ette usko, että lapsen läheiset ovat aika usein näihin pienten ihmisten luunmurtumiin syyllisiä.

Ja tästä on faktaa yllin kyllin.

Vierailija
19/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin; kun käsi ei enää arista (ei mene yleensä montaa päivää), niin kättä pystyy hyvin nostamaan ilman, että käsi liikkuu kipsin sisällä. Eli varovasti kun nostelee, niin pystyy aivan helposti pukemaan ihan normaalit paidat ylle. Ensin pujottaa kipsikäden hihasta sisään, sitten pää pään aukosta, ja sitten terve käsi toisesta hihasta. Niin se sujuu.

Meillä kävi tuuri että olimme juuri hankkineet reilun kokoisen toppapuvun, että käsi mahtui hyvin sisään.

Joten en osaa neuvoa muuta kuin että itse varmaan ensisijaisesti kyselisin tuttavilta/sukulaisilta joilla isompia lapsia, että olisiko keepin kätköistä lainata jotakin vanhaa toppatakkia, joka saattaisin mahtua. :)

Ja etille jotka vihjailitte, että vanhempi olisi kentie itse syyllinen murtumaan. Toivon todella ettette itse joudu koskaan samaan tilanteeseen, jossa lapsenne käsi murtuu aivan normaaleissa oloissa, ja saisitte kuulla vihjailuja syyllisyydestänne tekoon. Se nimittäin tuntuu todella pahalta. Inhimillisyyttä pyydän.

Ja lasten murtumia yms. ei tutkita sen erityisemmin (kuten joku väitti että syynätään tarkoin), jos vammat vastaavat onnettomuuden kuvausta. Riittää, että lääkäri toteaa että vammat ovat syntyneet siten, miten niiden kerrotaan syntyneen. Tällöin siinä ei ole mitään epäselvää.

t: stt, jonka 1,5-vuotiaalta meni aikoinaan käsi poikki ihan tavallisen leikin yhteydessä.

Vierailija
20/27 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nyt kuitenkin ap:n lapsi kuuluu noiden prosenttien ulkopuolelle.

Ap kyseli käytännön neuvoja kuinka pukea lapsi niin täällä aletaan pauhamaan syytä MIKSI käsi on kipsissä.

Kuinka sairasta sakkia, ja äitejä mukamas olette!