Työttömyys alkaa pikkuhiljaa masentamaan
4. kuukausi työttömyyttä alkaa muutaman päivän kuluttua, joka päivä käyn duunitorissa ja joblyssa, kerran tai pari kertaa viikossa saattaa tulla jotain hakemisen arvoista vastaan, jopa vähän kauempaa eri kaupungeista, kuluu pari viikkoa eikä mitään kuulu.
Hauskaa puuhaa, miten teillä muilla menee
Kommentit (28)
Amatööri
11vuotta työttämänä, loppu tulee kun henki lähtee.
Ota nyt vain itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin, kyllä se siitä sitten sutviutuu. (PS)
Tälläkin hetkellä duunitorissa runsaat 16 000 työpaikkaa
Ap, sulla on todennäköisesti vielö hyvä tilanne taloudelliseti tuossa vaiheessa. Se on se tärkein.
Itse työttömänä 22 vuotta. Työttömyys ei ole juuri mitään jatkuvan taloudellisen niukkuuden rinnalla, se veetuttaa.
Ruokaa on, mutta siinä se. Muuhun ei ole enää oikein varaa. Ennen koronaa pärjäsi työtönkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt vain itseäsi niskasta kiinni ja mene töihin, kyllä se siitä sitten sutviutuu. (PS)
Ja vain 37 500 työtöntä enemmän kuin viime vuonna tähän aikaan !
Työt saadaan pääsääntöisesti suhteilla. Hakemalla töitä saavat etupäässä ne joilla on aukoton cv. Neljän kuukauden aukko cv:ssä on jo huomattavan pitkä ja tarkoittaa lähes varmaa karsiutumista.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on todennäköisesti vielö hyvä tilanne taloudelliseti tuossa vaiheessa. Se on se tärkein.
Itse työttömänä 22 vuotta. Työttömyys ei ole juuri mitään jatkuvan taloudellisen niukkuuden rinnalla, se veetuttaa.
Ruokaa on, mutta siinä se. Muuhun ei ole enää oikein varaa. Ennen koronaa pärjäsi työtönkin paremmin.
Miksi ihmeessä sä kuormitat yhteiskuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros millä taikatempulla vasemmiston valta muuttuu työpaikoiksi?
Tähän mennessä kuultua, yritystuet pois, työttömille lisää tukea, että ei tarvitse mennä töihin.
Siinäkö sitten työtön polttaa hihansa ja päättää mennä töihin tai yritys palkkaa, kun ei ole palkkaamiseen tukea?
Minä olen työvoimaviranomaisten kauhu. Työttömyyteen ei ole mitään selitystä. Kova koulutus, hyvä työkokemusmus jne. Valinta ei vaan kohdistu minuun.
mikään ei enää koskaan tilannetta muuta
suomalaisten ostovoima tuhottiin pysyvästi 2020-2025 valtavalla ahneudella
ja loput rahat viedään EU:lle ja Ukrainaan
tuho on pysyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä kuultua, yritystuet pois, työttömille lisää tukea, että ei tarvitse mennä töihin.
Siinäkö sitten työtön polttaa hihansa ja päättää mennä töihin tai yritys palkkaa, kun ei ole palkkaamiseen tukea?
Työttömät voisi ottaa hommiin julkiselle sektorille. Ihan varmasti löytyisi jokaiselle jotain hommaa missä voisi olla hyödyksi. Paljon parempi kuin sohvalla makuuttaminen.
Eihän perheessäkään laiskottelevaa teiniä jätetä vaan pleikkaa pelaamaan, kun muut siivoavat taloa. Kyllä sille annetaan imuri käteen ja käsketään tehdä oma osuutensa yhteiseksi hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työvoimaviranomaisten kauhu. Työttömyyteen ei ole mitään selitystä. Kova koulutus, hyvä työkokemusmus jne. Valinta ei vaan kohdistu minuun.
Korkeakoulutetut työllistyvät etupäässä opiskeluaikana luotujen verkostojen avulla. Hakemusten lähettäminen on lähinnä lottoamiseen rinnastettava keino, koska kaikkiin julkisesti ilmoitetuihin työpaikkoihin on tolkuton määrä hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten sait tästä poliittisen mutta elän siinä uskossa, että Orpon hallitus nämä leikkaukset on tehnyt, myös ALV muuttui tällä samalla kaudella
Kyllä se masennus parin vuoden työttömyyden jälkeen helpottaa.
Työttömäksi joutuminen on ollut paljon raskaampaa kuin raskainkaan työ. T. Ex-johtaja
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys on perseestä. Mene metsään kaatamaan puita.
Ei taitaisi maanomistaja tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä työnhakijoita on 330 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä kuormitat yhteiskuntaa?
Ratkaisusi asiaan?-eri
Työttömyys on perseestä. Mene metsään kaatamaan puita.