Sain prinsessa,mutta :(
Huolestutta se että,minulla oli aika stressaava ja ahdistava raskaus!Vauva on terve 3,400 kiloinen,rauhallinen!Pitäisikö minun olla huolissaan että mun stressi on vaikutanut tai voi vaikutta vasta aikuisiässä?
Kommentit (4)
se olu niin että stressi raskauden aikana vaikuttaa siihen, että lapsi sairustuu herkemmin aikuisena sydän- ja verisuonisairauksiin ja kai sil on vaikutusta myös siihen, että saa helpommin syövän. Varmaan äidin stressi vaikuttaa myös siihen, että lapsi sairastuu herkemmin mielenterveysongelmiin
Muista, että tutkimustulokset antavat suuntaa antavaa tietoa. Kaikkien lapset, joilla ollut stressiä eivät automaattisesti ja välttämättä siltikään sairastu kaikkiin noihin sairauksiin. Se ei ole ihan niin yksi yhteen.
Jokainen joka on ollut kuolemanvaarassa tietää että se adrenaliinin määrä on ihan eri kuin jossain työstressissä tai tavallisessa joka päivä hermoilussa.
Keskity nauttimaan vauvastasi. Minulla oli stressaava raskaus ja samankokoinen vauvakin kuin sinulla ensimmäinen. Nauti vauvastasi ja keskity siihen, mitä jatkossa tapahtuu. Onneksi olkoon tuoreelle äidille!