Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidas juoksu vs kävely (kuntoilumielessä)

Vierailija
18.07.2026 |

Mun juoksuvauhti on tosi hidas eikä se tunnu kehittyvän suuntaan tai toiseen. Onko sama jos kävelen lenkkini ripeästi vai onko tuossa hölkkäämisessä jotain merkittäviä etuja? Kuntoiluni ei ole tavoitteellista siinä mielessä että yrittäisin mitään aikaennätyksiä tms, haluan vaan pitää yllä fyysistä kuntoa. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kävely jopa parempi esim nivelten kannalta?

Vierailija
2/5 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että paras liikunta on se, jota tulee tehtyä. Jos tykkäät juosta, niin juokse. Jos kävely on mieluisampaa, kävele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittyy se juoksu juoksemalla. Juokse vähintään 3 kertaa viikossa. 80% lenkeistä matalalla sykkeellä. 20% sitten muita.

Vierailija
4/5 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehittyy se juoksu juoksemalla. Juokse vähintään 3 kertaa viikossa. 80% lenkeistä matalalla sykkeellä. 20% sitten muita.

Onko sen toisaalta pakko kehittyäkään? Jotenkin minulla on ollut sellainen käsitys että sen täytyisi mutta en tiedä mistä se on tullut. 

Vierailija
5/5 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan välillä pieniä juoksuspurtteja ja kävelen välissä. Pelkkä kävely jättää mulla sykkeet sen verran matalalle, että on hyvä nostaa sitä välillä. Itse ajattelen, että kun matka on sama, ei niin väliä, juoksetko vai käveletkö sen. Sama työ tulee tehtyä juoksemalla vähän nopeammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi