Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nainen pärjätä yksin omakotitalossa?

Vierailija
07.11.2007 |

Mitä mieltä olette? Sain kuulla olevani hullu kun tein tarjouksen omakotitalosta, olen yh eli miestä ei ole tekemässä niitä pikkuremppoja ja lumitöitä. Mua nää kommentit mietityttää. Miksi nainen EI selviäisi yksin lasten kanssa ok-talossa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasara pysyy ihan samanlailla kädessä naisellakin ja usein jälki voi olla jopa parempaa ja pikkutarkempaa. Eikä ne miehetkään sitä paitsi kaikkea osaa.

Vierailija
2/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen monta naista jotka asuvat yksin tai lasten kanssa omakotitaloissa. Jotkut niistä omakotitaloista ovat vielä vanhoja ja kroonisesti romontoitavia. ihan hyvin heillä menee.

Sen sijaan ASUNTOLAINAN maksajiksi on usein hyvä olla kaksi. mutta jos sun rahat riittää omakotitaloon ilman hirveää lainaa niin mikäs siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun lasten kanssa puulämmitteisessä ok-talossa. Iso piha on, ja lumitöitä joutuu tekemään ihan kolalla, vain ' katastrofitilanteessa' tilaan naapurin tekemään lumityöt traktorilla. Puiden kantaminen sujuu rutiinilla, ja yleensä pilkon kannan parin päivän puut kerralla.

Onhan tässä aina jotain pientä remppaa, mutta kaikki olen saanut itse tehtyä paitsi katon korjauksen, kun piti uusia tukilautojakin siinä.

Vierailija
4/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan vaan, että oletan että olet suht hyvätuloinen yh, kun ostat okt:n, niin jaksatko työpäivien jälkeen huoltaa vielä taloakin. (Tosin jos on varaa, aika monet asiat pystyy ulkoistamaan:) Ja on siinä se, että vaikka mies ei yhtään enempää osaisikaan kuin nainen, niin siinä on kumminkin yleensä kaksi töitä jakamassa, eikä yksin tarvitse jaksaa. Mutta tilannehan riippuu paljon myös talon lähtökunnosta yms. Mutta paljon tsemppiä, eiköhän tuo onnistu sinulta ihan samoin kuin keltä tahansa yh-isältäkin! :)

Vierailija
5/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tuttavilleni kenellekään kertonut aiemmin ennenkuin tein tarjouksen. Jännityksellä odotan tässä mitä tuleman pitää. Ensimmäiset reaktiot oli kuulijoiden suusta " oletko nyt aivan varma, kun sulla ei oo miestäkään" , " oletko ihan hullu" , " sinuna miettisin vielä, omakotitalo teettää niin paljon työtä" ...

Vierailija
6/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia asioita voi oppia mutta kyllä ainakin uuden talon tekniikkapuoli on melko haastavaa.

Vierailija
7/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaikkeen taidot riitä, niin aina voi palkata jonkun tekemään. Ei kai kukaan tänä päivänä odota, että jokanainen tai -mieskään tekee kaikki tarvittavat rempat kokonaan itse? Jos talo on uusi ja/tai hyväkuntoinen, niin tuskin mitään isoa onkaan tehtävänä. Meille tuli esim. uutena öljylämmityksen lisäkoukerot (myös miehelle), mutta käyttöohjeilla ja kysymällä homma sujuu.

Jos sinulla on siihen taloon varaa, niin anna palaa.

Vierailija
8/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan jäisi tähän isoon omakotitaloon yksin asumaan lasten (3 kpl) kanssa jos ei olisi miestä. Sen verran paljon puuhaa tässä on ja kaikenlaista fiksailuakin jatkuvasti. EN EHTISI kertakaikkiaan! Lisäksi tässä on vielä puulämmityskin ja hyvä jos ehdimme vaikka molemmat tässä asumme.

Yksinäisenä naisena kyllä asuisin vaikkapa isossa rivarissa.

Vierailija
9/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni 83v asuu yksin omakotitalossa ja hoitaa melkein kaikki " miestenkin" työt itse. Ja on piha ja talo hyvässä kunnossa.

Vierailija
10/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on huoltotöitä, puutarhatöitä ja lumitöitä. Ei ydinfysiikkaa (joka kyllä sekin naiselta luontuu)

Ehkä sellainen tekninen ymmärrys on hyväksi, mutta sitä ei kyllä ole kaikilla miehilläkään. Lisäksi kun joku on kerran neuvonut, niin ei se sen jälkeen mysteeri ole. Vaikkapa öljykattilan toiminta tms.

Remontitkin voi ulkoistaa.

Vierailija
11/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoukseni on hyväksytty :D. Jouluksi uuteen kotiin!

ap

Vierailija
12/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä yksin pärjää omakotitalossa, voin kertoa omasta kokemuksestani. Mulla omakotitalo vähän päälle 120 neliötä (asuinpinta-ala), puulämmitys. Lapset 13v, 11v ja 7v. Osallistuvat kotitöihin kiitettävästi (imurointia, tiskausta jne) sekä vanhimmat lapset osaavat jo myös lämmittää pannunpesää ja varaavaa vesikattilaa. Lumityöt ei ole ongelma, veljeni suulista löytyy traktori jota lainaan tarpeen tullen (piha alue n. hehtaari), tai sitten kolailemme lasten kanssa. Ja ei sitä lunta nyt niin paljoa talven aikana sada, ettei niitä muutamaa kertaa pihaa jaksaisi kolata. Kyllä sitä on tässä vuosien aikana oppinut pienet remontitkin itse tekemään, sekä korjaamaan esimerkiksi vesipumppua, tai kutsumaan huoltomiehen jos itse ei vikaa löydä! Niin, ja jää minulle työpäivän päälle vielä aikaa harrastuksillekin, joten ei se oman talon pitäminen ole ajasta kiinni.

Onnea uuteen kotiisi ja valoisaa tulevaisuutta!

Vierailija
13/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ostamani talo on rakennettu -87 ja siihen on vastikään tehty remonttia eli ei nyt heti tule mitään remontintarvetta. Talossa on öljylämmitys ja lisänä varaava takka. Lumitöitä täällä kyllä joutunee tekemään enemmänkin, asun Lapissa.

Vierailija
14/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovilla pakkasilla katsot ettei ole tiloja kylminä missä vesijohtoja, edes seinän sisällä lähellä, niin ei putketkaan jäädy.

Vierailija
15/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aura-auton vallit ja oven eteen kasaantuneet, nimittäin jos ne jäätyy et saa niitä kyllä naisvoimin hakattua! Ja silloin ei pääse autolla pihastakaan tai pihaan. Ja ovet ei aukea. (kuten huomaat, koettua on:)

Vierailija
16/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan nekin perheet on hengissä selvinneet.

Onnea talonomistajalle!

Vierailija
17/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä naapurin mies auraamaan pihan lumisateiden jälkeen pientä rahallista korvausta vastaan! teilläpäin sitä lunta tulee kuitenkin enemmän kuin täällä etelässä!

Onnea uuteen kotiin!

Vierailija
18/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut suurimman osan ajasta se on työmatkoilla yms... ja asun silloin 4 lapsen kanssa omakotitaloa yksin, puilla lämmitetään taloa ja sauna. hyvin on pärjätty. remontti yms hommia kuitenkin tekee tuo mies mut ei niitäkään aina ole!

Vierailija
19/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tuleekin unelma joulu OMASSA kodissa :)

T:20

Vierailija
20/21 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talolliselle. tietenkin nainen pärjää omakotitalossa lasten kanssa. Meillä mies tekee reissutyötä ja ei todellakaan ole niitä aktiivisia talon kunnostajia tai pihatöiden tekijöitä, joten aivan varmasti nainen yksinkin pärjää. Siskonikin on vuosia asunut lastensa kanssa isoa taloa, joka on laitettu oikein viihtyisäksi. Hommaahan riittää talossa usein kyllästymiseen asti, mutta ei ole riesaksi sitten seinänaapureita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän