Liittyykö raskausdiabetekseen aina se, että on sokeria pissassa?
Mulla ei koskaan ole ollut sokeria pissassa, mutta olen miettinyt, voiko silti olla raskausdiabetes?
Kommentit (4)
mutta mulla myös raskausdiabetestä. Rasitusarvot olivat koholla. Nyt siis oikealla ruokavaloilla pidän arvoja kurissa ja mittailen säännöllisesti verensokeriani. Mutta ei siis ollu vielä kertaakaan virtsassa sokeria.
Edellisessä raskaudessa oli virtsassa sokeria ja silloinkin oli sokerirasituksessa arvot koholla ja loppuraskaudessa sainkin jo sokerimittarin kotiin, jotta sain säännöllisesti mittailla sokereita. Ruokavaliolla silloinkin mentiin..
-Marica77, poika 11/05 ja rv 33+3
Mulla on takana kolme raskautta ja kolme r-diabetestä eikä vielä kertaakaan sokeria virtsassa. Ainoastaan paastoarvo koholla.
Mulla ei näkynyt pissassa sokeria, mutta sokerirasituskokeessa ilmeni (lievä) diabetes.
Sitten taas esikoisen kanssa näkyi kerran sokeria pissassa, mutta taas sokerirasituksesta tuli puhtaat paperit..
Mulla on aina pissa ollut puhdas, mutta paastonajan sokeri olikin koholla = lievä raskausajan diabetes. Näin olen asian ymmärtänyt. Mutta tosiaan, pissa ei juorunnut mitään.