Raskaana olevat! Miten pesette hiuksenne?
Käsiähän ei saa nostaa korkealle. Miten hoidatte hiusten pesun? Meillä mies hoitaa sen homman, onneks
Kommentit (27)
minulle sanottiin neuvolassa että sitten vain jos supistaa niin kannattaa hellittää. Kävin jumpassa viimeiseen asti ja kyllä siellä heiluteltiin käsiä ylös.
Vierailija:
minulle sanottiin neuvolassa että sitten vain jos supistaa niin kannattaa hellittää. Kävin jumpassa viimeiseen asti ja kyllä siellä heiluteltiin käsiä ylös.
Vierailija:
tää liittyy varmaan samaan kun anoppi sanoi etten saa roikkua tangossa, kun lapsi kuristuu. Just.
voivat siirtyä vauvaan. 9 kk ehtii muuten hiukset rasvoittua ihan kivasti.
Vierailija:
Neuvolasta saaduissa ohjevihkosissa mm.
Niinpä makaan vaan sohvalla ja mies syöttää mulle viinirypäleitä, joista se on poistanut siemenet.
mun mies vielä kuoriin ne rypäleet mulle, paljon maukkaampia. Kysyppäs jos sunkin tekis sen. Mikä elämys.
Mä kans tosiaan sain sellasen lehden neuvolasta (mies ei kyllä kerennyt lukea sitä kun se jostain kumman syystä katosi) missä kiellettiin kaikki tylsä ja ikävä työ, mm tiskaus, imurointi, kaikenlainen siivous nääs. Sit toi hiustenpesu on ihan ykkönen, se siis tärkein. Ruokaakaan ei saa kuulemma laittaa kun se tekee pahoinvointia ja liitoskipuja, ja se seisominen ei ole hyväksi. Lasten kans vain leikin tai luen satuja, mitään nostoja ei saa tehdä.
SE lista oli aika pitkä ja huomaan joskus että se vaan pitenee kun vähä laiskottaa.
Minulle kummitätini sanoi, kun kurottelin kaapin ylähyllylle, ettei niin saa tehdä. Hänelle 20 vuotta sitten oli neuvolassa painotettu kurkottelun vaaroista!
En sitten tiedä, onko enää nykypäivänä pitävä teoria.
Molempien raskauksien aikana pesin ihan itse hiukseni ja laitoin verhoja, pesin ikkunoitakin. Varmasti kaikkea muutakin kamalaa tulin tehneeksi :DD!
Vierailija:
Molempien raskauksien aikana pesin ihan itse hiukseni ja laitoin verhoja, pesin ikkunoitakin. Varmasti kaikkea muutakin kamalaa tulin tehneeksi :DD!
Miksi synnärillä kehotetaan roikkumaan tangossa, jos se on vaarallista? Miksi gynekologi suosittelee jatkamaan jumppaharrastusta ihan normaalisti? Ilkeyttään kai.
Ai niin, muistattehan, että rypäleissä on niin paljon myrkkyjä, että niitä ei suositella lainkaan odottaville äideille. ;)
Olen vaan 150cm pitkä, joten ihan normaaliaskareissakin (esim. lasin ottaminen kaapista) joudun kurottelemaan ja varvistelemaan. Ekalla lapsella ei silti ollut napanuora kaulan ympärillä.
Vierailija:
Olen vaan 150cm pitkä, joten ihan normaaliaskareissakin (esim. lasin ottaminen kaapista) joudun kurottelemaan ja varvistelemaan. Ekalla lapsella ei silti ollut napanuora kaulan ympärillä.
Oli ihan kauhuissaan puolestani kun tein kaikkea.
Siis _todella_ ärsyttävää saada haukut kun ottaa astioita kaapista.. :( Mutta sitten mä teenkin hommani kun he eivät ole paikalla.. Eilenkin illalla maalasin vähän seiniä, tuli nätti! :) Enkä aio puolta sanaa pukahtaa näille sukulaistietäjille.. Kyllä sitä omasta voinnistaan tietää, mitä voi tehdä ja mitä ei!
Kysyin tuota muuten esikoista odottaessani neuvolasta, että onko tuolla kurkottelun kieltämisellä joku perustelu. Meidän neuvolantäti on ollut työssään yli 20 vuotta, eikä tiedä sille perusteluja. Mutta noin 30 vuotta sitten, kun äitini ja anoppini ovat olleet raskaina, tuo kurottelu on aivan tosissaan kielletty. Molemmat muistivat, että neuvolassa on niin sanottu! Ei siis välttämättä pelkkää urbaanilegendaa, vain vanhentunut ohje..
En ole koskaan kokenut sellaista tarvitsevani. Olen tähän 30 vuoden ikään kyllä tottunut kurottelemaan - nopeampaakin kuin raahata jakkara aina alle, kun vaikka otan kylpyhuoneen kaapista jotain tai vedän rullaverhon alas ym, ym, ym.... Ja eihän raskaana saanut kiipeilläkään :D. Tän alotuksen oli pakko olla vitsi!
Vierailija:
Siis _todella_ ärsyttävää saada haukut kun ottaa astioita kaapista.. :( Mutta sitten mä teenkin hommani kun he eivät ole paikalla.. Eilenkin illalla maalasin vähän seiniä, tuli nätti! :) Enkä aio puolta sanaa pukahtaa näille sukulaistietäjille.. Kyllä sitä omasta voinnistaan tietää, mitä voi tehdä ja mitä ei!Kysyin tuota muuten esikoista odottaessani neuvolasta, että onko tuolla kurkottelun kieltämisellä joku perustelu. Meidän neuvolantäti on ollut työssään yli 20 vuotta, eikä tiedä sille perusteluja. Mutta noin 30 vuotta sitten, kun äitini ja anoppini ovat olleet raskaina, tuo kurottelu on aivan tosissaan kielletty. Molemmat muistivat, että neuvolassa on niin sanottu! Ei siis välttämättä pelkkää urbaanilegendaa, vain vanhentunut ohje..
on ikiaikaista historiaa. Mutta step-jumppa mahan jo ollessa iso ei ole! Yhdelläkin palstalla yksi äiti onnessaan kertoi, kuin oli viikolle 30 asti käynyt step-jumpassa. lapsi sitten synty viikolla 33 istukan irtoamisen vuoksi, ei nähnyt näiden asioiden kesken mitään yhteyttä (enkä viitsnyt ottaa puheeksi)
Tuttavapiirissäni on myös yksi jumppaintoilija, joka oli käynyt jumpissa yli viikolle 30. Synnytyksessä tulikin sitten hätäsektio, kun istukka rupesi irtoamaan.
Ihan hyvin kävi molemmissa tapauksissa, mutta ainakin minun mielessäni asioiden välillä on yhteys. Onneksi nykyään on niin hyvä tuo terveydenhuolto, että molemmissa tapauksissa kaikki meni lopulta ok.
Mäkin olen 151 cm pitkä ja kuljettelen aina talousjakkaraa repussa mukana :D. Tarviihan sitä lisäpituutta niin monessa paikassa muuallakin kuin kotona - kaupassa, töissä, kirjastossa ja joskus jopa pankkiautomaatilla.
Miten niin muka ei käsiä saa nostaa? Tuollaista en ole vielä ikinä kuullut!!! Pesen hiukseni ihan niinkuin ennenkin nostamalla käsiäni pään päälle suihkussa shampoolla ja sitten huuhdon sen pois!
Mitä ihmettä!!! Käsiä ei saa nostaa, my ass!