Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olette hankkineet vaatteita vauvaa varten valmiiksi?

Vierailija
05.11.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassikaupalla.

Etukäteen on tuntunut, että vaatteita on hirveästi, mutta kun niitä joutuu pienellä vaihtamaan monen monta kertaa joka päivä, niin on sitten kuitenkin kaikki ollut tarpeen.

Vierailija
2/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niistä suurin osa on tullut serkuilta, tädeiltä jne.. Sellaisia vähän käytettyjä, mutta suht siistejä. Siinä on se hyvä puoli, että mä olen päässyt valkkaamaan niistä ne eniten omaa silmää viehättävät, ja muut olen roudannut surutta Pelastusarmeijalle!

Mulla on ne valkatut vaatteet nyt sellaisissa pahvisissa kotilaatikoissa.. 6 laatikkoa täynnä, ja siinä ei ole toppa- tai vanupukuja, eikä harsoja laskettu mukaan.

Niin ja piti sanoa, meille tulee kaksoset :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauveli olikin pieni ja hukkui vaatteisiin. Kaikki neuvoivat, ettei kannata ostaa 50-56 senttisiä. Eipä tuo haitannut, meillä on lastenvaatekauppa lähellä ja ensimmäisenä arkena kipaisin hakemaan pienempiä vaatteita.

Etukäteen on hankala arvata, omani ei puklaillut käytännössä lainkaan ja päivittäin ei tarvinnut vaihtaa siksi vaatteita. Sen sijaan siskoni nuorempi pulautteli sekä äidiltä, että itseltään 3 vaatekertaa pesuun per päivä.

Vierailija
4/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 bodya (50-56)

7 housut (50-56)

7 paitaa (50-56)

10 bodya 62

7 housut 62

7 paitaa 62

Vierailija
5/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

10 bodya (50-56)

7 housut (50-56)

7 paitaa (50-56)

10 bodya 62

7 housut 62

7 paitaa 62

ja lapsi olikin 47 cm ja 3100 g

Vierailija
6/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin äitiyspaketin ja sain ihan julmettoman määrän vähän käytettyjä/hyväkuntoisia vaatteita kavereilta ja sukulaisilta. Ja kun tyttö syntyi, niin isovanhemmat innostui ostamaan vaaleanpunaisia hörhelöitä (kun oli eka tyttö molemmissa suvuissa).

Mutta kyllä siinä alussa niitä vaatteita oli hyvä aika paljon ollakin. Minä kun ainakin pesin vauvan vaatteet erillään muun perheen pyykistä, niin ei sitä ihan yhtä tai kahta paitaa viitti koneessa pyörittää.

Ja kaikki sanoi, että ne ihan pienimmät jää niin hirveän nopeasti pieneksi, mutta meidän tyttö oli syntyessään 49cm ja 3020gr ja jatkoi kasvuaan aika hitaasti, joten aika pitkään sopivat 56cm vaatteetkin.

Vierailija
7/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei tullut käytettyä kertaakaan. Meillä oli paljon jopa 50cm:siä. Ne meni meillä noin 1kk ja 56 noin 2kk tai ehkä ylikin. Pieni oli kyllä vauvakin, ei keskonen kuitenkaan.(2810g, 50cm) Harmitti kyllä että ostin paljon etukäteen, olisi ollut kivempi ostaa tytön vaatteita..

Vierailija
8/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

62cm on parempi koko, menevät pidempään. Voihan niitä hihansuita kääriä ihan pieneltä. Jos käytät kuivausrumpua niin huomioi että se kutistaa trikoot ja tällöin ainakin 62cm on järkevä koko ostaa, 56cm kokoa vain parit.

Vierailija
9/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottapuhuen, otin äitiyspakkauksen ja ajattelin että ompelen sitten tai ostetaan jos jotain tarvitaan. Sukulaisilta ja tutuilta saatiin neljä isoa muovikassillista vaatteita kokoja 50-80cm.

Vierailija
10/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa käytettyjä vaatteita tutuilta, kirpparilta tai huutiksesta halvalla. Pieni lapsi ei vielä paljon kuluta vaatteita ja halvalla saa. Alle vuoden ikäinen ei tarvitse muuten montaa leluakaan.

Vierailija
11/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran on ollut vaatteita joka kokoluokassa vauvaiän ja hyvin pärjätty. On ollut n.5 bodya ja saman verran alaosia parit college-haalarit, parit puolipotkarit ja " verkkahousut" . Sit pari päällysvaatetta, esim. huppari ja neule, sitten muutamia sukkia ja pari yöpukua. Vähän mietin jo ostaessa että kaikki vaatteet sopivat kaikkien kanssa. Koskaan ei vaatteet loppuneet kesken ja olisiko ollut kauheaa jos vauva olisi joutuntu nukkumaan muussa vaatteessa kuin yöpuvussa. Viimeisimmälle lapselle ei tarvinnut ostaa mitään ja aina niitä vaatteita tulee sukulaisilta lahjoinakin ja täytyy sanoa että vähälle käytölle jäi :(.

Sitä ihmettelen kun sanotaan että vaatteita pitää vaihtaa monta kertaa päivässä. Kyllä meidänkin vauvat pulautteli (lapsia nyt 3) mutta yleensä pulauttelivat a) mun päälle b) lattialle c) joskus harvemmin sänkyynsä. Jos siinä joku tippa roiskahti omille vaatteille niin en sen takia alkanut vaatteita vaihtamaan. Ehkä kerran kaksi viikossa joutui vaihtamaan vaatteet kesken päivän mutta harvemmin. Silloin kun lapsi kuolasi hampaiden tulon takia, saatoin pitää kuolalappua mutta nämäkin oli ihan muutamia päiviä.

Vinkiksi sanoisin, että 50 senttisiä vaatteita ei kannata hankkia ollenkaan. Meillä ne mahtui päälle ehkä viikon.

Vierailija
12/12 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljoa ei tarvita, ainakaan jos pesukone pyörii usein, niinkuin meillä on pakkokin kun käytössä kestovaipat. Kuivausrummussa kuivuvat nopsaan, joten me oltais pärjätty minimissään varmaan 3-4 samaa vaatetta per koko.