~~~Huhtihippuset viikkoon 45~~~
Edelliset viikon turinat
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11604853&p=1&tm…
Kommentit (35)
Ei tässä oikein omat jutut tunnu miltään, kun tuommoisia uutisia kuulee. Sanattomaksi menee. Täytyy vaan lähetellä ajatuksissa haleja ja voimaa Tuusulan perheille.
Itse olen vielä sairaslomalla loppuvkon yskän takia. Oli lääkäri konsultoinut meidän äitiysneuvolan lääkäriä ja sain luvan " nauttia" pahimpiin yskän puuskiin Toclasea. Toivottavasti edes jotenkin auttaa. Sais nuo yöt nukuttua.
Niin, sitä varmaan ollaan kaikki herkässä mielentilassa muutenkin, itellä ainakin tippa tulee silmään melkein mistä vaan oli se siten iloista surullista tai muuten vain koskettavaa. Nyt sitten päivällä, kun kuulin radiosta mitä oli sattunut, niin oli kyllä hankala ilta. Radiota yritin kuunnella lapsilta salaa. Meidän kuopus ei onneksi vielä näitä juttuja ymmärrä, mutta esikoinen kysyi heti, että oli uutinen siitä koulusta missä hän ensi vuonna aloittaa eppuna... Vielä kun olen itse opettaja ja voin kuvitella sen hädän ja pelon jne. mitä lapset kokevat tämän seurauksena ympäri maata... Olen itsekin kohdannut muutaman kerran väkivaltaisen oppilaan, tosin väkivalta ei kohdistunut minuun vaan toiseen oppilaaseen. Tilanne on aina hurja - ja tämä jotain aivan käsittämätöntä. Toivottavasti nyt alkais löytyä rahaa siihen lasten ja nuorten mielenterveystyöhön, vaikkei tämä nyt kuntoutuksen puutteesta tms. varmaan johdukaan, mutta ainahan se niin on, että jotain kauheaa pitää tapahtua ennen kuin edes havahdutaan oikeasti tekemään jotain. Ja sitten tietenkin henkilökohtaisesssti tulee mietittyä, että mihinkäs maailmaan sitä on uutta ihmistä masussaan kasvattamassa. Olen aina ollut optimisti, mutta tälaiset jutut vähän sitä horjuttelee.
Haleja teille kaikille hippuset!
Pahnu
Täälläkin eilen vietettiin ilta uutisten parissa. Järkyttävää. Voimia ja jaksamista erityisesti kaikille joita asia suuresti/läheisesti koskettaa, jos joukossamme on heitä. Illalla ja aamulla on sadellut tekstiviestejä, jonka tahdon nyt teille laittaa:
Tänään illalla sytytämme muistokynttilän Jokelan
kouluammuskelun uhreille keittiön ikkunalle klo.18.
Olethan sinäkin muistamassa nuoria koululaisia ja
opettajaa, jotka vielä keskiviikkoaamuna uskoivat
elämään ja tulevaisuuteen.
(.) Tiistaina oli neuvola ja meillä kaikki ok. Syke oli nyt 148 ja kuulosti hevosen laukalta. Paineet 120/69 ja hemppa 115 (ei kovin paljoa noussut raudalla!). Terkka sanoi että hienosti tuntuu kohdunpohja hieman navan alapuolella. Oli muuten nyt terkka enempi sekasi kun minä :) Päivämääräks laitto 6.1 ja rv pari päivää alakanttiin..
Oli siinä samalla juttua että normaalisti huhtikuu on " lisääntymiskuukausi" , mutta hänellä vain 7 asiakasta jolloin tuolloin la. Maaliskuussa taas vastaavasti 9.. Jeps.
Seuraava aika sitten olisi 5 viikon päästä. Rakenneultrasta seuraavana päivänä. R-uä olisi 10.12 mutta katsotaan miten käy :/ Kumma ettei neuvolassa ym. valisteta asiasta mitenkään..
PALAUTUMINEN SYNNYTYKSESTÄ: Viivistä tuli n.12 kiloa lisäpainoa (punnittiin viimeksi viikko ennen synntystä), laitokselle jäi melkein kaikki ja loputkin hävisivät parissa viikossa. Mitään erityistä liikuntaa en harrasta, joten liekö sitten lähtenyt imetyksellä. Näissä molemmissa raskauksissa lähtöviiva samasta.
LIIKKEET: Viivistä tunsin pulpahduksia rv15+ ja varsinaiset liikkeet rv17+. Nyt en ole tuntenut erityisemmin pulpahduksia tms., mutta viikko sitten tuntui ekat liikkeet. Niitäkin niin harvakseltaan ja niin heikkoina että odotellaan vielä..
FIILIKSET VAUVAN SYNTYMISESTÄ: meillähän on tuon np-ultran mukaan la 25.4 ja menkkojen mukaan 17.4. Viivi syntyi 10 päivää yli lasketun ajan niin hieman pelottaa josko nytkin mennään yli, ja vielä toukokuun puolelle.. Toisaalta eihän sitä koskaan tiedä. Epäilen että käynnistyy myöskin vesien menolla. Ja täytynee muistaa lähteä ajoissa sairaalaan, toinen synnytyshän sujuu useimmiten nopeammin.
Piti lähteä tuossa Viivin päikkäreiden jälkeen kaupungille kävellen (ostamaan isänpäivälahjoja ja kiertää kirppiksiä), mut siellä alko äsken sataa räntää niin joudutaan linkkarilla mennä.. Päivällä värikylpyyn :)
Mukavaa loppuviikkoa mammat,
t.Ufa, Viivi (8kk+) ja Wagner (rv16 tasan)
Näin tässä nyt sitten kävi eli saikulla olen. Verta vuotaa ja lääkäri vielä tarkasti sen tulevan kohdusta = ( Nyt sitten pitäisi vaan lepäillä ja kaikki hermoilu ja nostelu pois. Helpommin sanottu kuin tehty. Sintti liikkuu hyvin ja sydänäänet ok. Vähän on mieli matalalla. Vielä kun noita eilisen päivän tapahtumia epäuskoisena katselin. Pojankin kanssa juteltiin pitkään asiasta, kun koulussa varmaan tänään puhetta ampumisesta. Tuntui vaan kauhealta kun oma lapsi totesi heti, että sitä on varmaan kiusattu, kun noin toimi. En tiedä mitä kaikkea on taustalla, mutta kauheaa että lapsikin jo heti pohtii tälläistä. Jotenkin jos olisi vain napsahtanut päässä eikä takana olisi mitään mille joku ulkopuolinen oli voinut jotain tehdä, olisi helpompi. Surullista.
K3ngu 17+2
Mie oon niin itkuinen ollu eilisestä. Kuulin ampumajutusta radiosta kun tulin kuuden jälkee töistä. Olin ajamassa kotii ja en voinu olla itkemättä, sit jo pelotti et ajan ojaa. Oli kuiteski parikyt kilsaa ajettavana. Seiska uutisten kattominen oli yhtä tuskaa... Siis mitä se on sit omaisista. Ihan hirveetä. Oma oloki tuntuu niin pieneltä tuohon verrattuna.
Mie nyt oon ollu töissä tosiaan perjantaista asti. Ihan kohtalaisen hyvin on menny. Mie teen kuuven tunnin päivää, joten ei olis ku yks tauko. Mut on ollu pakko pitää kaks. Ei jaksa tehhä kolmee tuntii töitä syömättä. Sunnuntaina olo alko olla oikeesti jo kohtalaisen hyvä, enkä oo lauantain jälkee oksentanu ku eilen. Pikku hiljaa alkaa uudellee maistuu eri ruoat. Pitää vaa pikku hiljaa maistella niitä.
Painosta: Tyttiä oottaessa painoa tuli 9 kiloo ja viikko synnytyksen jälkee olin jo yhen kilon miinuksella lähtöpainoon, vaikka viikkoon osu joulu sekä uus vuos. Joten syötyä tuli. Vaikka paino laski olihan tuota mahan röllykkää ihan kivasti, mahduin kyl jo laitokselta lähtiessä omiin housuihin.
Liikkeistä: Tytiltä tunsin selvät ekat koputukset rv 18+5. Nyt en oo viel varma. Joskus ihan kuin tuntuis, mut en oo todellakaa varma. Eipä viel kiirettäkää.
Burde: Onnea uutee kotii, mie rakastan muuttaa. Miust se on ihanaa. Muistat vaa ottaa nyt sen muuton rauhallisesti.
Vivas: Niin muuten samat päivät ja samat synnärit. Ootko ihan Lpr:sta vai muist kunnista? Mie oon Joutsenosta. Meil on melkein saman ikäset esikoiset. Siulla on nelisen kuukautta vanhempi.
Ihanaa ku meille on satanu eilisen ja tän päivän lunta. On niin valkosta. Mut eipä tuo taija kauaa pysyy ku on plus asteita. Mut tulee niin joulune olo.
Mut tämmösii Hanna rv 15+2
Me ollaan oltu tää ja huominen kotona tytön kanssa,yöllä heräs yskään useemman kerran ja oli ihan kuuma. Tänään sit kuitenkin ihankun ei olis mitään ollutkaan.. Neuvolan terkka vasta sit tajus että tiistaisesta influenssa-rokotuksestahan tuo johtui varmastikkin.
Noh,toisaalta ihan hyvää tekee pari vapaapäivää :)
Mitähän galluppeja taas oli.. hmm..
PAINOSTA ainakin.. Sitä tuli viimeksi 16kg (elokuun lopussa la että oli kyllä PALJON myös turvotusta). Synnärillä kävin vaa´alla niin meinasin masentua,kun paino oli tippunut vaan jotain 4-5kg.. Kotona onneksi sitte kävi alus putoo 1-2kg/päivä :)
Varmaan vajaa 2kk niin olin samassa painossa kuin ennen raskautta,mutta kuvia tms kun kattoo siltä ajalta niin jotenki tosi pyöreän näkönen olen.. ja osa vaatteista mitkä meni ennen raskautta ei menny enää vaik sama paino. kai sitten lantio jotenkin leveni,ja ehkä enempi oli löysää..
Nyt kuitenkin siis oli ihan sama paino kun esikoista aloin odottaa. Jännä miten mulla paino aina jotenkin " hakeutuu tuohon samaan painoon. Siitä ei sit helpolla nouse eikä laske. Onks muut huomannu tällästä?
Tai noh,nyt on kotivaa´an mukaan jo melkein 2kg noussut..
Sitten LIIKKEISTÄ. tytöstä tunsin varmasti eka kerran 17+jotain,olin kyllä pientä kuplintaa tuntenut jo ennen,mutta ekaa kun odotti,niin ei ollut varma.
Nyt olen jo pari viikkoa ollut tuntevinani liikettä,mutta varmasti tunsin viime pe. (rv14+3) töissä,pieni vissiin heitti kuperkeikkaa kun niin kova " myöhnäys" tuolla kävi. :) Nyt siitä lähtien olen lähes päivittäin tuntenut,ja vähän jo voimistuneet.
Ja vielä noista NIMISTÄ,meillä kummallekkin sukupuolelle jo nimi valmiina. Tytön nimiehdotuksesta vaan en ole enää ihan varma onko se sittenkään hyvä.. Mutta mulla vahva tunne että poika täältä on tulossa,ja se pojan nimikin tuntuu ihan " omalta" jo. :)
Ja sitte vielä tuntemuksista milloin vauva syntyy.. Mulla on tunne että mun lapset ei itsekseen lähde syntymään (kun ei omalla äidillä eikä mummollakaan ole lähteneet..) jotenkin vaan oletan tuon olevan perinnöllistä.
Mutta ed. synnytyksen perusteella toivon että vauva syntyy ennen laskettua aikaa,ja leikkauksella.
( . ) huomenna neuvola,en tiedä miksi,mutta musta siellä on tosi mukava käydä ja ootan aina kuin kuuta nousevaa :) Sais olla lyhyemmät välit mun melestä noilla,nytkin 6 viikkoa aikaa ed. neuvolasta.
Ei muuta uutta tänne,lunta satanut tän päivää kovasti itä-suomessa,ihanaa kun hetki oltiin ulkona ja tyttö niin riemuissaan oli :) vaikka itse en talvesta tykkää niin ei voi olla iloitsematta kun toinen niin aidosti riemuissaan! :) Ja onhan tuo kiva kun on valosampaa..
Liukkaus vaan pelottaa,tosi huono aika olla raskaana,koko raskaus-aika talvella ja pelkään että kaadun. Pitää käydä kunnon kengät hankkimassa,nykyiset kengät on kuin luistimet tuola ulkona..
Tytikkä: ei olla lappeenrannasta,vaan täältä joutsenon " toiselta puolelta" :D
Huomasin kanssa että teillä kanssa tyttö ja lähes saman ikäinenkin!
Toivottavasti nyt olot helpottanut lopullisesti sinulla,että pääsisit vähän nauttimaankin tästä raskaana olemisesta!
Mutta loppuviikon jatkoja kaikille! Aika romaanin taisin taas kirjottaa :D
Viva ja vauva 15+2
Mitenkähän nämä päivät kotona menee aina paljon nopeammin kuin töissä. Saikku jatkuu siis viikonloppuun asti, j ospa tämä yskä nyt helpottais... Tuntuu vaan, että näitä kotihommia riittää - sain sentään tänään puolitoista tuntia nukuttua päivällä.
Ihanaa, kun on lunta - edes vähäsen. Lapset on tänään rakentaneet vaikka mitä, hoitopaikkojen pihat oli kyllä kapsutettu lumesta - oli lumiukkoa yms. Nyt ilo ylinmillään, maaliskuussa ikävä jo kesää =))
Vivalle terkkuja Ruokolahdelta =o) Olen itse asunut suurimman osan elämästäni Joutsenossa, joten kivalta tuntuu, että lähiseudulta on pinoutunut enemmänkin meitä hippusia.
Mulla öllö olo jatkuu - pahoin pelkään, että loppuun asti. On niin erilaista kuin kahden aiemman kanssa...
Öitä! Pahnu 14+5
Kateeksi käy kun kuulee tuosta lumesta, meillä täällä lounaisrannikolla sataa vettä kaatamalla. Viime lauantaina saatiin kyllä lumiukko esikoisen kanssa tehtyä, mutta nyt pihalla makaa yksinäinen porkkana nenän jäljiltä...
Bea24, kyselit tuosta synnytyksestä. Oltiin tuolla perhevalmennuksessa ja siellä puhui TYKSin kätilö. Hän sanoi, että kunhan A-vauva (eli alempi) on raivotarjonnassa, vauvat omissa sikiöpusseissaan eikä niillä suurta kokoeroa, suositellaan alatiesynnytystä. Jos A-vauva perätilassa tai poikittain, lähes aina mennään sektioon. Tietysti asiaan vaikuttavat jotkin muut, esim. terveydelliset seikat, mutta vauvojen asennon perusteella näin. Omalla kohdalla on mietityttänyt juuri tuo ponnistusvaihe, eli mitä jos se venyy kuten esikoisella (1,5 tuntia...) Sitten pitäisi vielä toinen saada ulos. Vaikka ilmeisesti toinen synnytys on varmaan nopeampi kuin ensimmäinen ja se B-vauvakin ilmeisesti tulee ulos helpommin kuin tuo A. Mutta onhan tilanne kuitenkin eri, kuin yksösen synnytys. Komplikaatiot vähän pelotta ja se " pahin" tapaus, eli A-vauva ulos alateitse ja B-vauva hätäsektiolla... Mutta aika rauhallisella mielellä silti olen tuon synnytyksen suhteen, toivon kyllä että pääsen siitä vielä TYKSiin etukäteen jonkun kanssa puhumaan. Sitten tietty kun vauvojen asento on selvä. Ja kyllä se mahdollinen sektiokin jännittää. Tulipa pitkä sepostus!
Mutta itselläni helpotti paljon kun tuolla mainostamassani kaksosperheiden perhevalmennuksessa kuulin perheiden synnytyskertomuksia. Myös tuo Letin suosittelema monikkoperheiden sivusto on ollut tosi hyvä:
http://www.phpbbserver.com/monikkoperheet/
Rekistöityminen kannattaa, siellä tosi paljon synnytyskertomuksia!
Itsellä on vihdoin alkaneet vauvojen liikkeet tuntua. Se on kyllä jotenkin rauhoittava tunne. Pääsen maanantaina kaverin kaverille ultrattavaksi, toivottavasti kaikki hyvin! Vatsa on ny tosissaan pullahtanut ulos! Mutta kohtuhan oli jo reilusti yli navan, joten niin kai se sitten menee. Esikoisen jumpassa olin keskiviikkona mukana ja siellä kun touhuttiin, supisteli koko illan ihan vietävästi.
Painogalluppiin vastailisin että esikoisen kohdalla niitä tuli kaikkiaan 17 kg. Turvotusta oli hurjasti ja kaikkiaan 12 kg jäikin laitokselle. Jäljelle jäävät 5 kyllä hiljalleen tippuivat, vaikkei imetys onnistunut kuin muutaman kuukauden ajan. Mutta omalla mässilyllä sain ne viisi kyllä takaisin ja ne olivat mukana vielä tämän raskauden alkaessa. Katsotaan miten tässä raskaudessa käy...
Mutta kaikille oikein mukavaa ja toivottavasti ei niin sateista viikonloppu!
wilma77 17+2
Miulki oli tänää heti aamusta neuvola.
Kaikki oli ihan ok. Paino oli taas tippunu 2 kg. Eli nyt tippunu lähöstä yht. 6 kg. Hb oli 126, RR 120/72. Valkuaiset oli pississä +, kuten viimeksikin. Kohdunkorkeudeksi saatiin 15 cm. Ja lopuksi kunnon sydänmen sykkeet. Olivat kuin laukkaavalla hepalla. Miten se sit meni, en muista oliko se vertaus tyttöön vai poikaan. Meil ei laskenu sitä syketiheyttä.
Mut nyt kiirus töihi. Hyvät viikonloput ja isäinppäivät kaikille.
Tytikkä rv 15+3
Ajankulukseni kirjoittelen. Oma nukkumisrytmi ihan sekaisin, onneksi yskä alkaa helpottaa. Nyt vaan vatskivut tilalla. Olen aika herkkä vatsaltani ja kun tuo vehnäallergia ja laktoosi-intoleranssi vielä, niin nyt saa taas tuta, kun ei ole jaksanut itsestään huolehtia. Huomenna olis vielä yhdet pikkujoulut, joten toivotaan, että masu ei ihan ärtsyimmäksi yllä.
Mulla on supistellut jonkin verran eilen ja tänään. Vähän jomotellutkin. En ole kyllä huolestunut, luulisin, että liittyy tuohon vatsalaukun ja suoliston kuntoon. Selvästi masun möyrinästä riippuvat nuo supistelut.
Eilen illalla tunsin ensimmäiset liikkeetkin, tein lantionpohjanlihasjumppaa ja semmoinen pyöräys kävi, että tappinen ilmoitti olemassaolostaan. Tasi ihmetellä mitä se äippä touhuaa. Tänään tuossa telkkua katsellessa tuli kanssa yksi napakka potku keskelle masua. Selvästi kyllä erottaa jo suoliston möyryistä ja muista...
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pahnu 14+6
[color=darkviolet] K3ngu: Voi kurjuus tota sun veren vuotoo! :( Toivottavasti se menee pian ohi ja kaikki on kunnossa! Voimia!!!
Wilma ja pahnu? oli tuntenu ekat liikeet! =) Ihanaa. :) Mä ainakin oon ihan innoissani liikkeistä ja eilen aamulla mieskin tunsi ne ekaa kertaa! :D Olin ihan täpinöissäni sen puolesta. Heh.
Me ollaan piiiiitkästä aikaa omassa kodissa (tultiin eilen ja tänään lähetään taas) ja ollaan saatu miehen kans vähän pakattua tavaroita... Eli isänpäivä on menny ihan rauhallisesti kotosalla. Ollaan vaan nautittu, kun kerranki saadaan olla koko perhe yhdessä! :) Heidi oli " tehny" hoidossa miehelle kortin + isänpäivälahjan ja se oli ihana se lahja.. Siinä oli pellen naama -> heidin jalka oli kasvot ja pellen hiukset oli pikkuset kädet. =) Tosi hieno siis! :) Heidikin oli ihan tohkeissaan kun vietiin se isälle sänkyyn kahvin ym. kera.
Eipä ny muuta.. Meen jatkaa ukkelin kanssa hommia vielä kun neiti nukkuu päikkäreitänsä. =)
Burde 19+0 (WOW! Enää viikko puoliväliin!!!)
Sunnuntaissa taas mennään.
Kiitos Burde Voimista niitä on tarvittu. Pelottanut ja pelottaa edelleen hirveästi. Vuoto on vähentynyt, mutta huomaan kyllä heti jos olen tehnyt muuta kuin ollut pitkällään tai hipsutellut sisällä. Pakko se vaan on myöntää, että vauhtia on nyt hiljennettävä.
Täällä kyseltiin jossain vaoheessa painonnoususta edellisissä raskauksissa... Minulle painoa tuli edellisessä raskaudessa runsaasti, 26 kiloa. Imetin pitkään, mutta eipä paljoa karissut, kun elämä oli silloin muuten niin rankkaa ja yöherkuttelu taisi olla ainoa lohtu. Nyt jo lähtötilanteessa minulla on ollut selkeä ylipaino ja siksi ei pitäisi tulla paljoa lisää mutta... No olen päättänyt olla stressaamatta siitä. Tulee mitä tulee, sen kanssa sitten eletään. Nyt tilanne on vielä ihan sopiva, mutta onhan sitä viikkojakin jäljellä.
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
K3ngu 17 + 5
k3ngu: Toivottavasti vuodot loppuu ja pääset taas nauttimaan raskaudesta täysillä!!
Pahnun perheessä oli sairasteltu, toivottavasti voitte jo kaikki paremmin!
Meillä Sanni on niin harvoin päivähoidossa (1-2 kertaa/viikko), ettei oo kerinny iskälle korttia tai lahjaa tekemään, tehtiin kortti sitten kotona yhdessä. Leo (5. luokkalainen) oli tehnyt koulussa hienon kortin, lahjaa eivät olleet tehneet. Niko (8. luokkalainen) ei ollu korttia tehnyt, kun ei oo ottanut kuvista valinnaisena, siis osti oman korttinsa!!
Omassa navassa on taas ollu niin rauhallista, että koko ajan saa hermoilla, että onko siellä kaikki kunnossa=(( Pahoinvointi on ihanaa kyllä helpottanut, mutta tilalle on tullut ummetus- siis todella vieheliäinen vaiva!! Edelleen omat housut mahtuu, vähän tuntuu jo tiukoilta!!
Leppoisaa isänpäivän jatkoa, meillä päivänsankari iltavuorossa!!
Tuija + napakaveri rv 19+2(kohta häämöttää puoliväli!!)
mukavaa isäinpäivän iltaa kaikille!
tuikkuko se tuossa puheli, että masussa on tosi hiljasta. sama täällä. oon ihan hermoheikko, kun paljon mitään liikkeitä ei tunnu. kävin viime viikolla kuuntelemassa sydänääniäkin sen takia, ja sen jälkeen parin päivän ajan liikkeet tuntui ihan kunnolla, mutta sitten taas... ei mitään. enkä oikeen kehtais koko aika rampata siellä neuvolassakaan. samoin mun maha on ihan jumissa, ollut jo aika pitkään. täytyis varmaan herkutella luumuilla ja leseillä...
toivottavasti Kengun vuoto loppuu nopeasti, voin vain kuvitella kuinka stressaavaa sen täytyy olla! itse olen jo noista liikkeistä ja niitten seuraamisesta niin hermostunut.
meillä on ollu vauhdikas viikonloppu, pe oli kaverit yökylässä, eilen miehen vanhemmat päiväseltään käymässä ja tänään on sitte vietetty tietysti isäinpäivää. :) huominen on onneks koulusta vapaata, saa rauhassa toipua viikonlopun rasituksista. ;)
taidetaan muuten olla Kengun kanssa päivälleen samoissa lukemissa, mullakin 17+5. ellen nyt ihan väärin muista... sekin kyllä ihan mahdollista. pysyn ainoastaan kalenterin avulla laskuissa näistä viikoista. aika menee niin äkkiä!
nyt puuroa keittämään, että saadaan neiti nukkumaankin joskus... t.VadelmaMama, 17+5 siis menossa
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Ihanaa, että osalla on jo tuntunut selkeästi liikkeitä. Itsellä ei vielä säännöllisesti, välillä jotain pientä mutta sit epäilee että olikin ilmaa. Onko teillä alavatsanipistelyjä/painon tunnetta yms oireiluita? Olin viime viikolla pari päivää sairaslomalla näiden tuntojen vuoksi ja olen vieläkin vähän skeptinen että mitä tämä on. Toista siis odotan ja luulis, että ekasta olis jo paikat kerran venyneet.... Sit kuitenkin mulla on tosi paljon ummetusta ja ilmavaivoja, en oikein tiedä onko oireilu myös sitä osaksi, mutta ihmettelen kun tunne on niin alhaalla.... Olen paljon hermostuneempi nyt kuin viimeksi, hermoilen ihan kaikesta. Kävin siis tämän takia neuvolassa, terkkari koetti päältä ja kurkkasi ultralla ja sanoi että olettaa tämän olevan normaalia kohdun kasvua, kun kasvaa niin vauhdikkaasti näillä viikoilla. Pitäisiköhän pyytää vielä nlalääkärille, että katsois myös ettei ole paikat auenneet tai mitään. Voi hitsin hitsi kun aina vaan huolestuttaa, pitäisi osata nauttia tästä, mutta kun vatsaa nippailee............ Anteeksi pitkä oman navan vuodatus, mutta kaipaan vähän vertaistukea! Muutenkin mulla on massu nyt jo yhtä iso kun mulla oli ekasta loppuvaiheessa, siis aivan mielettömästi on kasvanut parin viikon aikana. On pakko siirtyä mammahousuihin jo nyt kun muuten ahdistaa! Hyviä vointeja kaikille!
Helminmami ja hippu rv 17+5 tai jotain
Siis aivan kauhea tuo Tuusulan ammuskelu-tapaus!!!!! Oon veet silmissä kattellu uutisia, kun vanhemmat on pelänny omien lastensa puolesta, nytkin tulee itku silmään kun aattelee, että jos tollasta tapahtuis omille lapsille!!!!
Tuija + masukki 18+5