§§ MARRASMURUJEN viikkoa 45 viedään §§
Huomenta!
Ajattelin aloitella tälle viikolle uutta pinoa, kun on tässä sopivasti aikaa.
Meillä on samalla lailla kun Swehina kirjoitteli, että pojalla on oma vieraskirja.
Siihen sitten vieraat kirjoittelee taas synttäripäivänä juttuja :) Lisäksi olen itse pitänyt sellasta " päiväkirjaa" , mihin aina kirjailen ajankohtaisia juttuja pojasta. Niitä on sitten kiva lueskella joskus myöhemmin ja kun eihän vauvaiästä kuitenkaan muuten kaikkea tärkeää meinaa muistaa, niin sen takia päätin toteuttaa tuon idean.
Joku tuossa viime viikolla kirjoittelikin siitä, miten äkkiä tämä vauva-aika on mennyt... Itsellä nämä asiat pyöri tosi pinnalla just yhtenä iltana, kun ajattelin että pian on pojan 1vee synttärit ja nyt mennään jo ja kovaa. Oli melkeimpä tippa linssissä, kun ajattelin että kuinka luvattoman äkkiä aika on mennyt ja poika se vaan kasvaa. Jotenkin nyt haluis ajan pysähtyvän hetkeksi, että sais painettua jonkun näistä niin arvokkaista hetkistä tarkasti mieleen että sen pystyis siellä säilyttämään ikuisesti :) Kun kerran nämä lapset on vaan pieniä...
Jees, mutta ei tässä kummempia. Nyt aloitellaankin hiukan talvisempaa viikkoa! Lunta täällä ei ole, mutta pakkasta sentään vähän :)
Mukavaa viikkoa muille!
Piparminttu
Kommentit (25)
Kuka sen nyt sitten laittoikaan tiedoksi, että haku-toiminnolla saa vuodenkin vanhoja juttuja näkyviin; KIITOS sulle!. Hain synnytyskertomuksen meidän pikkuisesta, joka huomenna viettää 1 v. synttäreitä. Mua oli oikein harmittanutkin, kun en ollut sitä tajunnut ottaa itselleni muistiin. No nyt on tallessa.
Samaa rataa täällä mennään kuin mitä täällä muutenkin kirjoitellaan; kiipeilyä, äiti ei ole jaksanut vierottaa tuttipullosta, tuttelia vai maitoa siinä vasta pulma, aika kuluu liian nopeesti jne.
Viimeksi kun täällä kirjoittelin niin taisin pohtia pitäiskö jatkaa hoitovapaata vielä tammikuusta eteenpäin vaikka mies vähän vastustelikin ajatusta. No päätös on nyt tehty ja kotona ollaan elokuun 2008 loppuun. Uskoisin olevani siinä vaiheessa valmis töihin tai suljetulle osastolle... Eiköhän tässä vielä meikäläisestäkin kodinhengetär saada aikaan, kun täällä tarpeeksi kauan vietän aikaa. :=)
Hauskaa viikonloppua, Lempi
Minä sitten tykkään talvesta, näin vanhenpana olen hoksannut itseasiassa pitäväni talvesta paljon enemmän kuin kesästä, mikäli siis on kunnon talvi, lunta ja pakkasta kunnolla. Täällä etelässä sellaiset talvet ovat kyllä nykyään harvassa, haluaisinkin muuttaa hieman pohjoisempaan.
Minulla vähän samanlaisia mietteitä kuin piparmintullakin (edellisellä siis, olikohan piparminttu) että aika tosiaan on mennyt liiankin nopeasti ja välillä miettii onko ajasta osannut nauttia tarpeeksi. Itse olen kirjoitellut läppärille päiväkirja tyylisesti vauva ajasta aina noin kk välein samoin synnytyskertomuksen ja tunnelmat synnytyslaitokselta osastolta, tosiaan niitä on kiva lueskella.
Viime talvena myös tallensin omat viestini odotuspalstalta (onnistui hyvin tuolla haku toiminnolla, koska viestit säilyvät vuoden ajan) Niitä on ollut nyt mukava lueskella myös. En silloin pitänyt mitään päiväkirjaa mutta palstalle kirjoitetut lyhyet viestit tuovat hyvin mieleen tunnelmat odotusajalta. Paljon olen nyt miettinyt juuri vuoden takaisia aikoja, raskauden loppusuoraa ja sitä odotuksen tunnelmaa joka välillä hermostuttikin.
Muutoin en vauva aikaa hirveästi haikaile, arki yksivuotiaan kanssa on erilailla hauskaa ja nautin nyt siitä. Meillä kävellään kovaa kyytiä taaperokärryn kanssa mutta muuten kontataan. Hampaita taitaa juuri nyt tehdä koska on ollut kärttyisällä tuulella ja yöllä taas levottomampi (juuri kun flunssasta selvittiin) samoin imetys alkanut taas sattumaan ja viimeksi se teki samoin kun ylös puhkesivat hampaat 10 kk iässä.
Täällä annetaan tällä viikolla influenssarokotukset neuvoloissa ja joku päivä on mentävä se Veetille hakemaan. Rokottavat koko viikon joka päivä nonstoppina joten aikaa ei tarvitse varata.
1 vuotispäivään vielä muutama viikko jäljellä ja juhlia pitäisi alkaa vähän suunnittelemaan ja varata aika 1 vuotis kuvaan.
Ei muuta kummempaa, hauskaa viikon alkua kaikille!
silvain
p.s olen aloittanut kuntokuurin ja ruoka remontin (tarkistuksen) imetys on loppumassa (mahdollisesti) kohta puolin ja ylimääräinen herkuttelu loputtava jos haluan linjani säilyttää. Keventäjien tuella on nyt paino tippunut hieman ja vyötäröstä hävisi 6 cm ! lyhyessä ajassa, mammakilot ja sentit siis karisivat lopullisesti pienellä tsemppauksella.
Silvainilta sain tuossa loistavan idean! :) Poika kun nukkuu päikkäreitään, niin mäkin tolla Haku-toiminnolla hain noi vuoden takaiset jutut meidän odotus-pinosta. En olis ite tuota tajunnutkaan tehdä, joten Silvainille kiitokset kun kirjottelit niin tehneesi!
No, nyt on omat jutut sieltä kopioitu ja kiva palautella mieleen sen aikaisia fiiliksia :)
Piparminttu
Olo oli silloin hieman tukalampi ja olemus aika muhkea :)
Nopeastihan tämä on mennyt.Ajattelin myös että yritän tallentaa tuonne aivoihin näitä hetkiä kun Wilma on vielä näin pieni.Meiän viimeinen vauva..
Vauhti on meillä luja,nyt kävellään koko ajan.Vähän petollista kun kävely ei kuulu ollenkaan,konttaamisesta lähtee enemmän äääntä ja tietää missä neiti kulkee.
Siskot totesivat eilen ettei Wilma oksentele (pulauttele) enää ja se on kyllä totta.Ei tartte kulkea rätti kädessä koko aikaa.
Neiti nukkuu jo kolmatta tuntia ulkona :)
Täälä alkaa olla jo enemmän pikkuhiljaa näitä 1v muruja!
Meillä ollaan nyt kahtena päivänä yritetty kovasti itse syödä lasten haarukalla tai lusikalla.
Haarukalla saa itse jotain suuhunkin,mutta lusikasta tahtoo pudottaa kaikki ennen suuta.
Sotkuakin tulee kyllä enemmän itse yrittäen...
Maitoa menee erittäin huonosti mistään muusta kuin pullosta...vaikka kuinka tarjoaisi.
Saa nyt sit nähdä kauanko menee ennenkuin saadaan poika siirtymään mukiin tai nokkamukiin.
Vielä ei toivoakaan,kun kieli työnnetään heti eteen ettei mitään edes mene mukista suuhun syliin kyllä.
Juusto maistuu samoin jugurtti joskus ja suurin herkku on riisimurot ja hedelmä sose sekoitettuna,olen asiaa kysellytkin niin lääkäri samoi että anna sitä vaan jos muu ruoka ei maita,ettei niissä ole liikaa suolaa,ja hedelmä soseen kanssa ihan ok ruokaa.
Meillä edelleen syödään huonosti kaikkee muuta kuin maitoa.
Mutta nyt kahvn keittoon...
M@@.Vi ja koko muu poppoo...