Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahtavaa,puolet talosta jo suursiivottu jouluksi :).

Vierailija
04.11.2007 |

Miten muilla?

Tulee joulumieli,kun koti tuoksuu puhtaalle :).

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää paikat puhtaana ihan joka päivä ja suursiivotkaa vaikka kaappi kerrallaan. Turhaa vouhotusta.

Vierailija
2/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin _teen_ liinavaatekomeroa jouluksi! :D Siinä jää siivoaminen toiseksi..

Mutta kyllä mäkin tässä syksyn aikana olen pessyt ikkunat ja vähitellen siivoillut kaappeja, yhtä kerrallaan. En kyllä tiedä, kumpi vaikuttaa enemmän innostukseen, tuleva joulu vai joulun aikoihin sijoittuva LA.

Viime viikolla tipahti postista joululehti, eikä se aiheuttanut mitään väristyksiä.. Aika kurjaa, kun joulu kuitenkin on mun lempparipyhä. Ehkäpä ne fiilikset tästä vielä nousee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tosissani. Olen siivonnut kaikki kodin kaapit ja komerot yksi kerrallaan. Koti on siisti ja järjestyksessä ja se varsinainen siivoaminen joskus joulunalus viikolla vie sitten vain hetken ja on aikaa tehdä rauhassa pipareita.

Marttojen komerovinkki on tyhmä. Jouluna nimittäin tuppaa tulemaan tavaraa sisään ja on mahdoton pitää koti siistinä, jos kaapit pursuaa roinaa. Minä olen toimittanut säkkikaupalla tavaraa kierrätykseen/kirppareille/roskiin ja se oikeasti näkyy kodin ilmeessä. Kerran vuodessa tuo täytyy tehdä ja itse ajoitan sen syksyn pimeisiin hetkiin ennen joulun alusaikaan, jolloin puuhaa riittää muutenkin.

Vierailija
4/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tee sitä siivousta jouluviikolla kuten äitini tekee ja stressaa vaan aloitan hyvissäajoin (näillä main) siivoamalla kaapit ja laatikot turhasta romusta, arkistoin laskut ja kuitit, pesen ikkunat, pyyhin kaapit, seinät, katon, ovet jne. Joka huone käydään perusteellisesti läpi ja vaihdetaan verhot jne.

En stressaa, minulla on aina jouluna iloinen mieli enkä koe tätä pakkopullana. Nautin siitä tunteesta minkä saa. Sitten on ihana alkaa vaihtamaan verhoja ja laitella hiljakseen koristeita jne.

Siistiä meillä on muutenkin, mutta pari kertaa vuodessa tulee tehtyä nuo seinien ja kattojen pyyhkimiset yms isommat jutut. Mutta jokainen tekee tavallaan!

Ei-ap

Vierailija
5/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulusta, jos ei ole siistiä ja raikasta. tuntuu, että ei ole niin mukavaa, jos kaapit ovat likaiset tai seinis tahroja yms. mä aion pestä kaikki peitot ja tyynytki.. (:

Vierailija
6/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan vielä viime joulun kuusenneulasiakin jossain kirjojen välissä joulukuusipaikan kohdalla kirjahyllyssä... Ei vaan olla siivousihmisiä, koetetaan kestää kotiamme tällaisenaan ja pitää pahimmat sonnat poissa, ja nautitaan joulusta loman, ruoan, juoman ja tunnelman kanssa :)

ps. ei joku teistä haluaisi tulla meillekin siivoamaan..? tekisitte laiskan lapsiperheen onnellisiksi ;)

Vierailija
7/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä yhtään ihmettele jos moni on aivan loppu aattona kun tää vouhotus aloitetaan joka vuosi aina vaan aikasemmin. Sitten piipitetään aattoiltana kun kukaan ei syönyt niitä ite tekemiä euokia, eikä se mieskään osannut ostaa oikeanlaista lahjaa, anoppikin istui hiljaa sivussa, ja aivan kaikkien sukulaisten luona on käytävä joulupäivinä.

Vierailija
8/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä kaikki kaapit, laatikot, ikkunat jne. Ja välissä tehdään torttuja, pasteijoita ja laatikoita pakkaseen. Ihana, ihana joulu!!!!!

Se vaan on niin, ettei kaikille tule joulufiilistä, jos koko koti ei ole pesty kunnolla. Suokaa se meille...

Vierailija
9/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siistinä vuoden aikana esim. joulun 2006 ja joulun 2007 välillä? saa kyllä sen käsityksen, jos jo nyt pitää aloittaa joulun suursiivoukset. Me onneksi osataan pitää koti kaiken aikaa siistinä ettei tarvi marraskuun alussa alkaa tekemään joulusiivouksia.

Vierailija
10/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti aloitan joulusiivouksia jo pikkuhiljaa. Miksi? No siksi, että tässä lapsiperheen arjessa kertyy kaikenlaista rästihommaa, vaikka perussiivouksista huolehtii. Valokuvia kehyksiin, kehyksiä seinään, pieneksi jääneitä vaatteita pois, laskuja arkistoihin yms. Musta on kiva " tyhjätä pöytä" rästihommista ennen joulua. Tämä työ ei mene hukkaan, kuvat ilostuttaa seinällä joulunakin kun nyt ne sinne kiinnitän ym.

Mä en koskaan ole välittänyt " jouluhössötyksistä" , mutta nyt kotiäitinä olen aivan innoissani niistä: tarjoaapa mukavasti ajanvietettä lasten kanssa tähän muuten niin tylsään aikaan. Tästä jouluun saakka voi vaikka joka päivä askarrella/leipoa/siivoilla/koristella/kuunnella joulumusiikkia/polttaa kynttilöitä/paketoida.... Pelastaa meidän marraskuun, kun ei huvita joka päivä ulkoilla enää päiväunien jälkeen illan pimetessä aikaisin.

Vierailija
11/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pääsee paljon stressittömämmin. ;)

Vierailija
12/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat on hyvä tehdä silloin tällöin ja joulu on siihen loistava veruke :) Ensin siivoan vähän joululaulujen tahdissa ja lopuksi palkitsen itseni glögillä ja joulutortulla.

Joulu on loistava motivoija ja oikeasti mua ei haittaa, vaikka juuri jouluna se jokin kaappi olisikin jo ihan sekaisin.

Vierailija
13/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 51. mutta ihmettelen että eikö ihmiset siivoa kaappejaan tai pese seiniä/kattoja, pyyhi pölyjä muulloin kuin jouluksi. Meillä kyllä ihan joka viikko pyyhitään pölyjä, pyyhitään seiniä muutenkin tarpeen mukaan. Jos ne pyyhkisin vain jouluksi niin taitaisi olla aika paskaiset seinät.

Vierailija
14/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joulunalusviikolle häneltä on varattu yksi kokonainen päivä.

Ajantuhlausta tehdä tuollaista itse, kun voi ulkoistaa homman ja siinä samalla pistää vähän kansantalouden rattaitakin pyörimään työllistämällä ihmisen tai pari.

Vierailija
15/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästät suuren vaivan itseltäsi kun ei tarvitse muutaman viikon päästä kuin pintajärjestää ja katsoa että paikat ovat kunnossa.

Itse olen siivonnut kaapit ja kaivan kellaria läpi. Laatikot ovat pakkasessa odottamassa, mutta olen näin aikaisessa vain siitä syystä että meille tulee joulukuun loppupuolella perheenlisää. ;)

Vierailija
16/33 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vasta suunnittelen... Pitää yksi gradu vääntää loppuun ennen kuin alan täysillä valmistelemaan joulua :)

Vierailija
17/33 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesitkö ikkunat ja saunankin jo?

Vierailija
18/33 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten katot ja seinät.

Nyt on siivottu yksi mh,olohuone,eteisaula,kuisti ja jäljellä vielä yksi mh,keittiö,wc,kodinhoitohuone sekä sauna ja pesuhuone.

Saunan pesen viimeisenä. Puhdasta tulee ja tolua kuluu!

Vierailija
19/33 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi pääsiäisenä. Lahjat ostin vapun tienoilla. Ruuat tein pakkaseen kesällä. Ah mikä ihana sressitön joulu onkaan tulossa.

Vierailija
20/33 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa... =) Nyt saa jo puhua joulusta kun pyhäinpäivä on ohi ja toi tullessaan oikeaoppisesti räntäsateen!

Joulu tulee, joulu tulee, joulu tulee, joulu tulee, joulu tulee, joulu tulee, joulu tulee.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän