MAALIKSET '05 MARRASkuu!!
Toivottavasti vielä kirjoittajia löytyy =)
Kommentit (48)
Eilisestä lumimyräkästä selvitty!Meillä meini sähköt kahdeksan jälkeen ja palasivat vasta puolen yön maissa, jolloin heräsimme miehen kans telkkarin mölyyn kun oli jäänyt päälle.
Aamusta tehtiin sit Juuson kans lumitöitä ihan urakalla, joten lihaskunto-osuus on suoritettu tältä päivältä.Mulla alkaa tänään näyttöviikko,kahteen olen menossa töihin.Perjantaina se sit koko lysti on ohitse,tosi nopeesti meni siis kuusi viikkoa.Seuraavalla viikolla alkaa sitten Kuntoutuksen tukeminen.
Juuso on 104 cm pitkä ja painoa on kertynyt 19kg.Hoikka poika, joka on koko ajan liikkeessä.Ruoka siis maistuu ja kulutus on kova.Juusolle ostin nyt Reiman 110cm haalarin.Vähän reilu,mutta mahtuupa hyvin alle villavaatetta jos kylmenee.Ja jospa menis vielä ensi talvenkin.
Minunkin puolesta tervetuloa uudelle palstalaiselle!!! :)
Pitää vielä katsastaa sähköpostit ja sitten mennä herätteleen poika päikkäreiltä,jonka ihme kyllä sain nukahtamaan...
Suohomppeli81 ja Juuso
Tänään tosiaan päästiin lumisiin hommiin koko porukalla. Meillä oli takaoven edessä niin paljon lunta, että työnsin pikkumiehen vaunut asunnon läpi ja aloitin lumihommat etuoven edestä, joka oli tuulen puolella ja täysin lumeton. Maalisneiti sukelteli kinoksissa ja pikkumiestä en uskaltanut edes vapauttaa maahan, se olisi mennyt hukkaan jonnekin lumeen muuten. Hyvin toki viihtyi katsellessaan meidän puuhia.
Kiva, kun tuli uusi maalismamma lapsineen esiin. Tervetuloa!
Maalistyttö rakastaa kylpemistä ja kylpyvaahtoa. Tilanteen mukaan ahtautuvat myös kimpassa pikkuveljen kanssa samaan ammeeseen. Siis siihen pieneen, jossa tyttö on kylpenyt syntymästään asti. Muutenkin viihtyvät lähekkäin ja meillä iltarutiineihin kuuluukin sisarusten välinen painiottelu sängyssä. Kumpikin siis heittäytyy kiljuen toistensa päälle peiton ja tyynyjen joukossa. Saunassa myös käyvät kumpikin ja tyttö varsinkin on oikea löylyfriikki, maalla saunoisi isän kanssa vaikka tuntitolkulla, kun välillä saa käydä ulkona vedessä tai lumessa jäähdyttelemässä. Itse en jaksa niin pitkän kaavan kautta kylpeä, mutta tämä on ihan isän ja lasten juttu tämä saunasta nauttiminen.
Tyttö on viimeksi mitatessa ollut 107 cm ja painanut hieman yli 20 kg. Joskus syksyllä on mitattu. Haalari on 116 cm, samoin paidat. Housuista käy lyhemmätkin. Poika oli yksivuotisneuvolassa 82,5 cm ja 13 kg ja grammoja päälle.
Meillä on joulukalenterina sellainen mun joskus näpertämä pellavakangas, jossa on kaksikymmentäneljä pientä sukkaa. Tyttö jotenkin muistaa viime joululta sen, että se roikkui erään huoneen ovessa, ja odottaa kovasti taas sen ilmestymistä. Musta tuntuu, että taidan kuitenkin täyttää vain yhden sukan kerrallaan, tyttö kun osaa olla herkkujen suhteen melko omatoiminen. Äitikö epäluuloinen? Pikkun hiljaa tällä viikolla varmaan alan kaivamaan noita joulujuttuja esiin.
korvapuustit
Siis ei voi olla totta, TERVETULOA Paavo5!!! Ilman muuta nyt alat kirjoittelemaan, kun olet rekistöröitynyt!! =) Onkohan siellä taustailijoissa muitakin rohkeita!! Tänne meijän porukkaa mahtuu kyllä =)!!
Kiitoksia työpaikkaonnitteluista! Vieläkin ristiriitaiset tunteet..tämän hetkinen työkaveriporukka on niin mahtava, mutta ihanat työkaverit odottaa myös uudessa työpaikassa. . .
Niin, tämä kellonaika. Ollaan kotona, odotan kellon kulkevan tuonne kasiin. Moonalla on taas silmätulehdus, ja kasvoilla ihme pilkkuja. Eihän sitä nyt uskaltanut viedä hoitoon noin vain, joten ensin lääkäriin ja sitten katotaan tuliko kotipäivä. Todennäköisesti taas. Aina nämä kotipäivät tuntuu yhtä ilkeiltä. Meillä taudit tulee useimmiten yöllä, että isä on kerennyt jo töihin. Sitten se olen mie, kuka jää lasten kanssa sairastamaan.
Meillä joulukalenterina on Helinä-keijukalenteri. Sitten pari sellaista ihan tavallista.Torttuja ei olla vielä leivottu, pipareita kyllä. Syy ettei torttuja ole tehnyt, kun ne on niiiin lihottavia ja hyviä ;).
Kylppärirempan tarjous on 8000e. Huh, luvattiin tällä viikolla ilmoittaa. Tarvitaan osa rahoittaa rahoituksena, joten pankkiin päin tässä ollaan oltu yhteyksissä. Vielä ei olla nimiä laitettu papereihin. Tuo raha on niin iso, ja isommaksi muuttuu jos kääntää markoiksi. Eikä sinne kylppäriin tule mitään ihmeitä. Perusjutut. Huoh. Mutta kylppäriremppa saataisiin jo tänä vuonna. Mikä tietää sen, että me jouduttaisiin evakkoon n. 3viikkoon.
Jos näin on, niin meille tulee kotiin joulu jo ensi viikonloppuna. Verhot, matot..kenties jo sitten kuusikin sisälle. Meillä on muovikuusi. Jouluna ei kotona olla muutenkaan, niin miksi sitten ei kerkeisi vähän nauttia joulusta kotonakin.
Nyt jatkan kellon kyttäämistä.
Tuulia
Myö nyt leivotaan sittenkin niitä joulutorttuja..kävi tekee niin kovin mieli, että kaupasta tarttui mukaan tarvikkeet. Iltapalaksi glögii ja torttuja, nam=).
Huomenna taas päässään töihin ja hoitoon. Oli mukava lääkäri. Tutki molemmat likat, vaikka aika oli vain Moonalle. Keuhkoissa ei ole mitään ja korvat puhtaat. Tytöt on yskineet jo reilut 2kk. Mutta se on sellasta limaärsytysyskää, eikä siis keuhkoputkissa. Kotipäivä on mennyt vähän siivoillen, mutta muuten aika harakoille.
Ulkona on niin kaunista, ja lumista. Kävin juuri koiran kanssa ulkona. Saisivat vaan aura-autot tulla tännekin nurkille.
Eipä tässä kummempaa, palaamisiin.
Tuulia
Siis apua kuinka nopeasti aika menee. Päivät kuluu ihan hirmu vauhdilla. Käyn kyllä säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia, mutta oma kirjoittaminen on jäänyt "aika" vähiin.
Meille kuuluu oikein hyvää. Poika sai elokuussa nimekseen Matias Mikael. Matias on aivan valloittava vauva. Hymypoika toden totta. Tuttipulloa syödessäänkin täytyy välillä äidille hymyillä, ja meikäläinen on sulaa vahaa. Lapset on vaan niiiin ihania!!
Jenna on ylpeä isosisko, joka hoitaa pikkuveljeä innolla. Matias kun kerran kiekaisee, niin jo on Jenna komentamassa mua, että anna sille maitoa. Jenna tykkää kovasti pikkuveljestä ja mitään suurempaa mustasukkaisuutta ei onneksi ole ollut ilmassa. Toki jotakin pieniä juttuja, mutta ei kummoisempaa.
Jenna on 107 cm pitkä ja painoa 20,3 kg. Nämä siis kotivaa'alla ja -mitalla mitattuna.
Niin ja sitten omat kuulumiset: ette usko, mutta mulla on vauvakuume! Ei herranen aika sentään. Eikö tää lopu koskaan? Ihan oikeasti. Pitäisi kai jo olla tosi tyytyväinen, että on nämä kaksi ihanaa lasta saanut pitkän ja piinaavan yrittämisen jälkeen. Hyvä kun Matias oli ehtinyt syntyä, kun meikäläinen jo alkoi haaveilemaan kolmannesta lapsesta. Mä taidan olla latvasta laho. No katsotaan nyt kuinka tässä käy. Päätettiin nyt kuitenkin olla ilman ehkäisyä, tulee sitten jos on tullakseen.
Voih, noita joulutorttuja kyllä tekisi mieli. Me varmaan paistetaan ensi sunnuntaina torttuja ja pipareita ensimmäisen adventin kunniaksi. Jenna on tosi innokas leipuri, niin siinä kuluu mukavasti aika, kun leivotaan yhdessä.
Nyt täytyy mennä laittamaan Jenskulle iltapala. Matias vetelee jo hirsiä.
Marju ja muksut
nautinnollinen lastenohjelmien hetki menossa - mukavaa kun työpäivän jälkeen saa tämän oman ajan. Kiitos TV2!
Mä en vieläkään muistanut mittailla Kaisaa, mutta lienee jotain 18kg ja 104cm. Ja kengät kokoa 26.
On ollut huvittava seurata, mitten Kaisasta on alkanut tulla pieni neiti kaikkine tyttöjen kotkotuksineen. Puhetyylikin eroaa vielä muutaman kuukauden takaisesta - ero on selkeä, sillä tähän asti Kaisa on puhunut liki kirjakieltä, mutta nyt puhekieli on yleisempää.
Lisäksi käytös on viime aikoina ollut kovin uhittelevaa. Kaikki on tällä hetkellä Kaisan mielestä tyhhhhmääää eikä ole mitäääääään tekemistä (ja kaikki tosi marisevalla äänellä sanottuna). Eilen Kaisa uhkaili mua "en kutsu sua mun synttäreille", kun en suostunut tekemään jotain juttua niin kuin hän olisi halunnut.
Ens viikonloppuna meillä vietetään pikkujoulua. Ajattelin väsätä jotain jouluista ruokaa ja koristellaan vähän kotiakin. Mä haluan nauttia joulusta myös kotona, ja kun varsinainen joulu ollaan pois, niin otan tällaisen varaslähdön.
Nyt lähden combattiin - viime kerrasta onkin vierähtänyt luvattoman kauan.
-kua ja kaisa-
Tänä iltana on mennyt sähköt nyt kolmeen kertaan, onneksi katkot ovat olleet lyhyitä. No, nyt on kaikki talon kynttilät palamassa, takassa tuli ja taskulamputkin esillä, joten ei haittaa, vaikka vieläkin menisi sähköt ;-) Ihana kyllä katsella sisältä tuulen riehunaa ja lumen tuiskuamista - varsinkin, kun ei ite tarvi mennä ulos...
Meillä on sitten seuraava vatsatautipotilas, tai -toipilas jo kylläkin. Saana alkoi aamuyöstä oksentaa, oksenteli puolille päivin ja senkin jälkeen vain makasi, nukkui ja valitti pahaa oloa. Illalla vähän suostui syömään, ja sen jälkeen tulikin normaalia puheenpulputusta jo. Ihana kyllä, kun nuo lapset toipuvat niin nopeasti. No, huominen ollaan kotona (vaihdan etäpäivien paikkoja, niin ei työtkään kauheasti kärsi) ja toivutaan taudista, hoitoon ei ole asiaa kun on ollut kuitenkin tänään kuumettakin. Saas nähdä, kuka on seuraava. Nuuttihan perjantaina valitti mahaa ja oli puoli päivää sängyssä, mutta ei tullut sen kipeämmäksi, joten saas nähdä, oliko hänen tautinsa sillä ohi. Ja isäntä on vielä toistaiseksi terveen kirjoissa.
Paavo5:lle lämpimästi tervetuloa aktiivipalstalaisten joukkoon! Mukavaa saada uusia ihmisiä pinoilemaan! Ja kirjoittelehan nyt usein, kun alkuun pääsit ;-)
Nyt lähetän tämän viestin äkkiä, ettei sähköt ehdi katketa ennen lähetystä...
Terhi & mahatautinen perhe