Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIKSET '05 MARRASkuu!!

01.11.2008 |

Toivottavasti vielä kirjoittajia löytyy =)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olemme viettäneet isälläni isänpäivää koko perheen voimin. Mukana oli miun veljet vaimoineen. Pappa on aina niin onnellinen, kun on iso talo täynnä elämää.

Nyt tytöt on mummolla ja me ollaan lähdössä bilettämään. Mitähän sitä laittaisi päälle..

En ole itse kerennyt kirjoittamaan, kun on ollut koulutusta yms iltaisin. Hieman suruakin, kun sukulaisen läheinen kuoli omankäden kautta. Minäkin hänet tunsin.Tällainen vaikuttaa niin paljon moneen ihmiseen..ja kysymysten määrä lisää tuskaa. Muutenkin saa lehdistä lukea surullisia perhetragedioita. Mie en ymmärrä miten niitä on nyt niin paljon? Lamakin vasta alkamassa.

Nyt täytyy alkaa valmistautumaan illan viettoon. Mukava ilta tulossa!! Kaikesta huolimatta.

Tuulia

Vierailija
2/48 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun täällä koneen ääressä valmistelemassa huomista ns. näyttökoetta, jolloin mun pitää vetää yksin alusta loppuun 4-vuotiaan tarkastus neuvolassa. Mä osaan sen periaatteessa jo hyvin mutta silti jännittää kovin. Ja en jaksaisi millään tehdä tuota kirjallista suunnitelmaa. Se on tylsää viikonlopun ajanvietettä : (

Olin eilen ja perjantaina töissä, joten ei oikein tunnu viikonlopulta. Mutta töissä oli kyllä oikein mukavaa. Rupean nyt pikkuhiljaa tekemään sairaanhoitajan sijaisuuksia, jolloin vastuu ja myös palkka nousee. Olen nyt viikonloppuna harjoitellut monia asioita sairaanhoitajan opastuksella. Ja saanut jo sairaanhoitajan palkkaakin : )

Nyt tuli anoppi hoitamaan lapsia ja voi että kun mulla meni heti hermot kun tämä tuli hellaa säätämään kun mulla oli kiisselivesi kiehumassa. Miksei voi pitää näppejänsä erossa. Ja sit ku hän ei saa Henriä yhtään tottelemaan niin mun on vaikea tehdä hommia. Onneksi menivät ulos. Anoppi on ihan ok pieninä annoksina ja heillä mutta täällä en häntä oikein jaksaisi...

Tuulia, meilläkin kuoli läheisen hyvä ystävä oman käden kautta ja hänellä jäi vielä kaksi pientä lasta. Olen miettinyt sitä viime päivinä paljon. En pysty ymmärtämään. Tää maailma on menossa vaan hullumpaan suuntaan kun ihmiset voi noin pahoin. Miten ihmisiä pystyttäis auttamaan paremmin?

Olikos muuten Tuulialla kiva ilta eilen?

Me oltiin eilen lasten kanssa meiän leikkipuistossa. Pidettiin naapurien kanssa halloween-juhlat. Kaikilla oli taskulamput mukana ja esim. Henrillä otsalamppu. Meillä on leikkipuisto ihan pimeenä. Sit oli paljon kynttilälyhtyjä mukana. Lapset nautti kun oli erilaista ja sai leikkiä pimeässä ja sai herkutella grillimakkaralla, mehulla, kekseillä... : ) Oli kiva ilta.

Nyt kouluhommien kimppuun!

Kalamami, Henri ja Eeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein kiva ilta eilen, tänään sitten väsyttää. Mie kun en osaa nukkua sitä väsymystä pois vaan pitää häärätä kaikkea mahdollista. Mie oon siivonnut akvaarion, laittanut partsin talvikuntoon, käynyt kävelyllä, pyykännyt jne. Nyt kun lapset on tulossa kotiin, niin mie olisin päiväunia vailla ;)

Tytöillä oli silmätulehdus. Omat silmät on punaiset ja vuotaa jo toista päivää, muttei rähmi/ole kipeät. Pitää vissiin tyttöjen silmätippoja laitella itsellekin.

Tänään on vielä ohjelmassa kenkähyllyn kasaamista. Samalla laittelen kesäkenkiä/ulkoiluvaatteita pois. Eiköhän me aleta kohta puolin siirtymään talvivaatteisiin. Riippuen jos nyt on kymmentä astetta lämmintä, niin ei sitten ehkä vielä.

Pippandii!! Tuliko teillä paljon lunta?

Jaahas, pyykkikone meni läpi..pitää mennä laittamaan kuivumaan.

Tuulia

Vierailija
4/48 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä täältä lumen keskeltä!Meillä tosiaan satoi koko perjantain lunta ja eilen ja tänään on nautittu lumesta. Juuso on hiihtänyt ja rattikelkkakin piti kaivaa esille ja minä sit vedin häntä tässä pihapiirissä.

Olin to ja pe välisen yön töissä ja halleluuja, vieläkin meinaa olla ihan tööt olo..sain pe aamuna nukuttua nelisen tuntia, sit heräsin vaan ja ei uni enää tullut.

Käytiin sit Juuson kans uimassa ja kylläpä uni maittoi kaikille ysin maissa.

Etkös sä Kalamami tee/oo tehnyt kans yövuoroja? Kuinka sä selviät seuraavana päivänä vai osaatko nukkua ns. normaalisti?

Juuso on papan kans hirvipeijaisissa, hirvenmetsästys kun on käynnisä.Muutenpa meille ei ihmeitä kuulukkaan,isänpäivää jo suunnitellaan...kuinkas ootte aikoneet muistaa isää?Itella vielä mietinnässä...

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
5/48 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähdössä parin viikon päästä Tallinnan risteilylle. Jännittävää, en ole olle laivalla yli 10vuoteen.... Piti oikein passikin hakea reissua varten. Josko tois joululahjoja tullessaan??

Isänpäiväksi maalisneiti on tehny kortin ja isommat tuonevat jotain tuotoksia koulusta. Lisäksi ostin miehelle paidan, ihan arkikäyttöön. Tartteis toi miehen vaatekaappi kunnon päivityksen(omasta nyt puhumattakaan), mutku aina tuntuu lasten tarpeet menevän edelle :D

Maalisneidin suurin "propleema" on tällä hetkellä, että miksi aina pitää tehdä niinkuin äiti ja isi sanoo. Jep 3v voi toki päättää mitä kaupasta ostetaan tai milloin menee nukkumaan, tuleekohan meille uhmaikä himppa myöhässä. Tähän asti ollu ihmeen sopuisaa....

Kahvikuppi kutsuu!!

Vierailija
6/48 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Tuulia! Meille tuli lunta! Ihan mukava määrä... ;)) Perjantaina siis satoi enemmänkin ja juuri sinä päivänä piti ajella pitkin Kainuuta - työmatkathan kuljen bussilla, mut nyt pukkas teatterikeikkaa jne.

Kuljemme edelleen pyörällä kodin ja hoitopaikan välillä ja mies onneksi vaihtoi eilen illalla pyörääni talvirenkaan. Tänään oli tod. liukasta.

Lapset olivat minun vanhempien luona viikonlopun ja haimme sit su kotiin. Oli ihanaa nukkua rauhassa! Meillä nimittäin lapset valtaavat sängyn ja minä pakkaan aina peiton kainaloon ja siirryn jonnekin muualle nukkumaan... Lauantaina vedin unia keposesti puoli ysiin. Ja se on minun mittakaavassa paljon se.

En ole pitkään aikaan istunu illalla koneen äärellä. Oli kiva lukea Tuulian kysymys heti kättelyyn: ihan kuin en olisi ollutkaan poissa langoilta. ;)) Nytkin pidän pientä taukoa, sillä teen täällä taas töitä... Jokaiselle illalle olisi luettavaa ja kommentoitavaa. Ihan kivaa sinänsä, mutta nyt jo silmiä painaa. Kello ei ole edes yhdeksää.

Terhi. Luin edellisiä pinoja ja huomasin, että gradu on nyt valmis! Jee. Onnea!

Sengi. Meidän kolmivuotias sanoi tänäkin iltana, ettei häntä nukuta ikinä! Tuo sana ikinä sijoitetaan nykyään aina painottamaan ajatuksen voimakkuutta. Ja eipä mennyt kuin vartti niin nukkui jo. Kaikista hauskinta on, kun hän kieltäytyy vessareissusta ja sanoo, ettei pissitä ikinä! Kädet puuskassa... ;))

Nyt taas tekstien pariin. Kivaa marraskuun viikkoa teille kaikille!

Pippandii

Vierailija
7/48 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairastetaan, taas. Silmätulehdusta niin kuin kerroinkin ja lisäksi Mimmillä korvatulehdus. Mie taas kotona muksujen kanssa. Kovin tulee mieleen viime syksy kun kovasti sairasteltiin. Ja se huono omatunto, kun en ole töissä. Itsekin kyllä olen kipeänä. Meillä töissä menee sellainen flunssa missä ääni häviää. Ja miehän tunnetusti saan kaikki taudit myös.

Täällä ei ole vielä lunta. Pyhäinpäivänä satoi kyllä räntää, muttei sitäkään paljon. Kunhan ei tule vettä, siihen ollaan kyllästytty.

Meillä Mimmi myös joka ikinen ilta kommentoi, ettei häntä nukuta. Tämän aloittaa jo ennen kuin on kerennyt rauhoittua sänkyyn.

G: Joko kellään maaliksella on lähtenyt hammas? Tai heiluuko? Mimmillä toinen etuhammas heiluu. Oli silmin nähden järkyttynyt asiasta, ennen kuin sain taottua päähän, ettei se ole vaarallista, vaan kuuluu asiaa !!! =)

TYTTÖJEN äidit huomio!! Onko kellään hyväkuntoista 92cm edullista toppapukua myytävänä? Moonan 86cm on pieni, sitten Mimmin viime talvinen puku 98cm on iso vielä toistaiseksi. En millään viittisi ostaa uutta 92cm pukua, jos se ei sitten menekään koko talvea..Joten käytettyä, mutta siisitä (millä voi olla päiväkodissa) etsin. Kirpparilta oon käynyt kovasti ettii, muttei vielä ole löytynyt( kaikkea muuta kyllä)

Isänpäiväksi mies saa taas tattoo-lahjakortin. Tytöt ei kai pk:ssa kerkeä korttia tekemään, joten se on tässä vielä vaiheessa. Muuten erikoisemmin ei päivää vietetä. Ellei sitten mennä papalle vielä kahville.

Paino.. voih itku. Niin hyvällä mallilla kun se olikin. Viime viikonlopun "rötväily" toi +2kg. Nyt sitten pitäs taas ryhdistäytyy ja aloittaa kuri..mutta ei ole helppoo etenkään kun olen nyt tässä kotona. On ihan toivotonta, kun ei voi ollenkaan elää ns. normaalia elämää ja normaalia ruokaa, kun se heti näkyy vaa'alla. Mie kuitenkin syön terveellistä kasvispainoitteista kotiruokaa. Mutta ei, pisteillä pitää olla, muuten käy hassusti. Tätäkö se on lopun elämää..

No juu, nyt pitäisi alkaa vihjailemaan josko tänään nukuttaisi päiväunet.

Tuulia

Vierailija
8/48 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on töissä, niin eihän täällä kukaan kerkeä kirjoitella.

Me lähdettiin eilen iltapäivällä käymään autoajelulla papalla. Tai siis pappa toi auton huoltoon tänne, niin hänet piti viedä kotia. Eihän ne tytöt sitten halunneet kotiin takaisin, joten jäätiin yöksi. Samahan se missä sairastellaan.

Miulla on nyt kurkku kipeä, ääni kyllä jo kulkee paremmin. Flunssaksihan se muuttuu, lämpöä on 37.3. Meinaan mie kyllä töihin mennä, ellei se tästä nyt nouse. Johan mie oon kolme päivää poissa ollut!

Näkeekö muut maaliksest painajaisia? Meillä Mimmillä on nyt joku ihme kausi menossa. Joka yö pelottaa ja unet on katkonaisia, saattaa herätä painajaisiin montakin kertaa yössä. Kysyin, että millasta unta näit, niin kummituksia.. En tiiä mistä nyt saa uniin niitä kummituksia, mutta pimeän pelkoa on havaittavissa.

Pyykkäyshommat on tässä samalla menossa, pitää jatkaa. Nekään ei kyllä ikinä lopu. =)

Kirjoitelkaas!!

Niin ja hei, ootteko miettinyt jo joululahjoja? Meillä tytöt saa jonkin lelun,(vielä eivät ole päättäneet mitä toivoa) sitten kirjoja, parit dvd:t. Prinsessa Ruusunen ja joku muumi. Yöpaidoista on ainakin pulaa. Kummit sitten hommaa ainakin leikkikassan+muita kauppatavaroita, lakanoita,pyyhkeitä,vaatteita. Mies haluisi ostaa tytöille kitaran. Meillä on jo rummut ja sähköurut. Nämä kaikki pappalassa, ei miun korvat kestäisi =), eikä koiran.

Nyt niitten pyykkien kimppuun..

Tuulia

Vierailija
9/48 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tämän nimilistan taas näkyville!!

PIPPANDII

INSINÖÖRIÄITI

SENGI73

KUA

LEHTOVI

VUPII

KEVÄTMAMA

TEL5

SUOHOMPPELI

EMPPA 051

HURTTA

MIUQU

ROSA81

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

KALAMAMI

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI78

MARJU73

MELROSE

MINI-05

MILI

ÄDÄ78

LARUSKA

FEMANA

KATI05

LAPPU

JOLLA

NOOPU

AJANKUVA

KUBLA

VIO

SOLANDRA

KATALIN

PAHIS1

VUOKKO

EGO

ELIISAKU

NASULIINA

RÄNKKÄ

TUULIEMILIA

LARUSKA

MURUNMAMA

PIPSA

KIIKKAKUKKA

Vierailija
10/48 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelemaan, siis ;-) On taas ollut niin pirun kiire, että ekaa kertaa tällä viikolla ehdin pinon edes avata.

Ensinnäkin Pippandiille kiitokset onnitteluista! Asia on edennyt niin, että sain G:n arvosanankin jo, tuli ihan mukava arvosana - eli ei mennyt edes rimaa hipoen... Nyt odottelen sitten, milloin todistus tipahtaa postista. Sitten vasta lopullisesti uskon ;-)

Töissä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kypsää, että ei tosikaan. Joka aamu järkyttävän hankala lähteä sinne. Ei huvittais. Siellä jotenkin menee, mutta muuten kyllä ajatuskin lähes etoo. Tyhmää, kun meni tämä taloustilanne tällaiseksi - ei uskalla poiskaan lähteä, kun ei tiedä, milloin löytyisi uusi työpaikka. Muuten lähtisin kyllä heti! Mutta ei auta kuin kestää. Seuraava etappi on joulu, jolloin mulla on 2,5 viikkoa lomaa...

Mä oon ostanut jo ekan joululahjan. Ostin Saanalle sen Helin-keiju-elokuvan. En edes huomannut katsoa, onko sallittu vai onko siinä joku ikäraja... Jos on, täytyy antaa varmaan jollekin isommalle tytölle... Isänpäivälahjaksi ostin Sinkkuelämää-leffan ;-) vähän oma lehmä ojassa... No, meillä mies kyllä tykkäsi tv-sarjasta, joten uskon, että tykkää leffastakin. Mutta täytyy ostaa vielä jotain muuta sitten sen leffan lisäksi.

Sengi puhui vaatekaapista. Mulla on kanssa oma vaatekaappi ihan järkyttävän huonossa kunnossa. Ei todellakaan mitään päällepantavaa. Mutta kun ei millään viitsi lähteä kaupoille, kun kaikki näyttää niin kauhealta... Joo, paino ei putoa, kun ei jaksa olla kiltisti, kun ottaa noi työhommat niin kaaliin. Huono selitys, tiedän ;-)

Saanalla eivät vielä hampaat heilu, isoveljellään kylläkin. Saanalla on menossa vähän helpompi kausi nyt, kun neiti esittää hyveellistä... Nuuttia kun on pitänyt vähän moittia, kun on riehunut eskarissa liikaa jne., niin Saana esittää olevansa niiiiiiiin kiltti ja kehuu itseään, miten hän ei KOSKAAN tee mitään pahaa jne... Oikeasti aika ärsyttävää, mutta samalla huvittavaa tuollaisessa pienessä tirppanassa.

Ai niin, Saanan väläytys äsken: "Äiti, voiko musta tulla isona tähti?" Minä: "Ai millainen tähti?" Saana: "No, sellainen, jota kaikki kuvaa. Mä mietin, että mitä mä haluaisin oikein isona tehdä ja se ois kivaa, kun kaikki kuvais." Että meidän tuleva tosi-tv-julkkis siinä... ;-)

Nyt lopettelen, kun maalisneiti haluaa syliin.

Mukavaa viikon jatkoa!

Terhi ynnä lapset

Vierailija
11/48 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut pariin päivään näitä sivustoja auki :(

Hampaat ei vielä meillä heilu ja joululahjat on suunnitteluasteella...

Jonkinlainen nukkekoti/leikkitalo ainakin on toivelistalla. Ja sit askartelutarvikkeita ja tietysti vaatteitakin.

Kuopus ei tarvitse juuri mitään mutta toki hällekin jotain ostetaan. Sukkahousut on molemmilla tosi huonoissa kantimissa. Toinen on kontannut ne puhki ja toinen kasvanut ulos kaikista.

Maalisneiti on ollut oikein tyytyväinen nyt kun ollaan kaikki kotona. Taisin ehkä turhaa pelätä kuinka tässä käy. Hoitajan kanssahan meni TOSI ikävästi sukset ristiin mutta ei ole neiti kysynyt kertaakaan että milloin sinne mennään. Seurakunnan kerhoissa nyt käydään.

Toivottavasti ennen maaliskuuta saatais hyvä hoitapaikka. Kuopukselle on ehkä hoitaja kotona.

Fiilistelen tässä juuri vuoden takaisia muistoja. Ensi yönä yhden aikaan alkoi valvominen supisteluiden kanssa ja huomenna aamulla n klo 10.30 oli nyytti valmis =) Meidän vauva täyttää siis vuoden, snirf! Ensiaskel on otettu mutta pääasiassa seisoskelee tai työntelee jotain...

Semmosta tänne =)

Ainiin Tuulia, meillä on pari tuota kokoluokkaa olevaa pukua. Toinen menee vielä maalisneidille nippanappa (lennen) mutta en ole kyllä varma tuleeko sitä käytettyä. Toinen on vanha mutta erittäin siisti ja toimiva Lassien puku jonka alaosa on sellaista "kumia" kokonaan. Aivan loistopuku mielestäni, ei mikään muodinmukainen mutta meillä ainakin tykätty!

T: Nasulina kera tyttösten

Vierailija
12/48 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa flunssaa!!

Tel: Mie ostin myös sen Helinä-keiju elokuvan, kun taas oltiin vaan kotona neljän seinän sisällä. Siinä ei ole ikärajaa. Mukava elokuva ja miusta ne keijut on niin ihanan suloisia.=) Moona on ihan keijufani. Alun perin miekin olin sitä ajatellut joululahjaksi. .

Nasulina: Onko puvut kaupan? Vai oletko ajatellut säästää nuoremmalle?..Muuten olen kyllä kiinnostunut. Onko siulla vielä miun sähköpostiosoitetta, voit meilata sinne.

Nyt pitää mennä leikkimään barbeilla ja muumeilla.

Kohta sitten muskariin ja mie meen sen jälkeen kosmetologille.

Tuulia

Vierailija
13/48 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Miulla ei taida olla siun sähköpostia, miun on

nasu75@gmail.com

laita siihen jotain viestiä ni viestittelen sit =)

Vierailija
14/48 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin vasta nyt, että olen viimeksi käynyt pinolla viime viikonloppuna. Minne ihmeeseen tämä viikko hävisi ? Nooh, vastaus on yksinkertainen: töitä, töitä ja vielä töitä. Pari viikkoa vielä rypistettävä, sitten hetkeksi hellittää. Yli kaksi kuukautta onkin mennyt taas toteutuksesta toiseen ilman hengähdystaukoja.

Käytiin Kaisan kanssa kannustamassa työkaverit kelpo suoritukseen konsernin säbä-turnauksessa ja sitä ennen heitettiin mies saunailtaan. Kannustusjoukko uuvahti reissussa totaalisesti, hyvä kun jaksoi iltapalan syödä. Rauhallinen ilta omasta seurasta ja punaviinistä nauttien on näin ollen meneillään.

Joululahjaksi meillä ollaan ajateltu nukkekotia ja sinne jotain kalustetta ja perhettä. Muuten ei olla asiaa vielä mietitty. Ehtiihän sitä, eikös vaan ??

Hampaat ei heilu, mä luulin että ne lähtevät joskus eskari-iässä vasta. Mutta niinhän mä luulin, että ovien paiskominenkin alkaa vasta teini-ikäisenä ja meillä se puuha aloitettiin pari vuotiaana :)

Kaisalla on menossa ihme riippumisvaihe. Yksi aamu jäi jopa lastenohjelmien katsominen kesken, kun en suostunut menemään viereen tuijottamaan niitä. Kaisa mieluummin sulki telkkarin, että pääsi roikkumaan jalkoihin. Puh. Muutenkin pitäisi koko ajan olla vieressä ja mieluiten vielä sekä minun että miehen.

Huomenna ollaan menossa eläinmessuille ja sunnuntaina uimaan. Siinä ne viikonlopun kohokohdat. Isänpäivää meillä ei suuremmin juhlita. Tarhassa järjestivät isille konsertin ja aamupalan tänään, ja sunnuntaina luvattiin tehdä miehen lempiruokaa. Lahjaa ei osteta, tarhassa leipoivat onneksi keksejä lahjaksi. Korttiin Kaisa oli kirjoittanut itse onnittelut, vitsi miten liikuttavaa. Ollaan muutenkin treenailtu kirjaimia ja numeroita, Kaisa on niistä hurjan kiinnostunut.

Tässäpä näitä meidän kuulumisia tällä kertaa. Koitetaan nyt vaan sitkeästi pitää pinoa pystyssä, on teidän juttuja sen verran mukava lueskella.

Mukavaa marraskuuta kaikille!

kua ja Kaisa

Vierailija
15/48 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin tuttuun tapaan klo 7.30. Mie olen kerennyt jo ulkoilla koiran kanssa ja vaihtaa koko poppoolle lakanat. Mies lähti siskonsa kanssa vaihtamaan mein toiseen autoon talvirenkaat ja myö tässä tehdään kotihommia. Mimmi ja moona leikkii barbeilla samalla katsoen lastenohjelmia sivusilmällä.

Iltapäivällä mennään kauppaan ja kiertelemään kylpyhuonekalusteita. Meille on ensi viikolla tulossa kylpyhuonesuunnittelia, jotta hieman tiedetään remontin hintaluokkaa. Tyttöjen täti myös lupaili tulla tyttöjen kanssa leikkimään.

Mie löisin kirpparilta ihanan vanhan piirongin. Oli vaan hieman liian kallis. Pakko saada tuo mies roudattua sinne katsomaan sitä. Se on kun nakutettu tuohon mein olohuoneeseen. Ollan suunniteltu sitä infrapunasaunaa tuonne vaatehuoneeseen niin tuohon lipastoon saisi mukavasti tavaraa säilytykseen. Haaveilua ja höyryilyä..

Mie meinaan tänään leipoa suklaisen pätkis-kakun. En ole sitä koskaan itse tehnyt mutta syönyt kyllä. Tosi hyvää, kyllä makean nälkä siitä lähtee.

Moona oli päiväkodissa leiponut isälle riisisuklaata muffinivuokiin. Sitten se oli hienosti paketoitu sellofaaniin. Mimmin paketti on miullekin arvoitus.=)

Tuossa kua kirjoitti, että kaisa itse oli kirjoittanut onnittelut. Siitä tuli mieleen, että osaako teidän maalismussukat kirjoittaa oman nimensä? Meillä Mimmi on ihan juuri äskettäin oppinut. Isin oppi kirjoittamaan kesällä. Siihen ne sitten jääkin toistaiseksi. Numeroita ei osaa vielä kirjoittaa.Omia kirjeitä kyllä kirjoittaa paperi tolkulla. Enemmin tykkää kirjoitella, kuin piirrellä. Äitiinsä kai tullut tuossa ;).

Mimmin hammas tosiaan hieman heiluu, mutta luulen, ettei se lähde pitkiin aikoihin. Nyt se on jo ylpeyden aihe, ei enään katastrofi.

Mie odotan joulua. Ihanaa kun päiväkodissakin aloitellaan kyllä hyvissä ajoin tekemään kaikkea pientä kivaa jouluun ja talveen liittyvää. Lahjat on kyllä jo mietitty, vain toteutusta vailla. Nyt pitäisi kyllä jo tosissaan miettiä joulukortteja ja kalentereita. Extrafilmillä on tarjous niistä ja on voimassa muistaakseen 16.11 asti. Kun saisi vain aikaiseksi.

Juuh, nyt täytyy varmaan välillä poistua tästä koneen äärestä. Ei muuta kuin naiset kirjoittelemaan.

Tuulia

Vierailija
16/48 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä sain juuri Tiramisun pohjan uuniin... Illalla ovat tulossa minun vanhempani + sisarukseni perheineen italialaiselle illalliselle. Tarjoamme kiitokseksi siitä, kun hoitivat meidän kullannuppuja silloin, kun olimme isännän kanssa siellä Bolognassa. Tarjolla on neljäruokalajinen italialaistyyppinen illallinen ;-)

Huomenna menemme sitten minun vanhemmilleni isänpäivälounaalle, joten ei tarvitse itse kokkailla... täytyy vaan vielä pistää lapset tekemään isoisälle kortit.

Isälle meillä on lahja hankittuna, samoin lapset askartelivat päiväkodissa. Mutta mitään hirveitä juhlallisuuksia ei pidetä - aamiaiseksi ajattelin kyllä tarjota englantilaistyyppisesti pekonia ja munia, mutta siihen se varmaan sitten jääkin.

Meillä eivät Saanan hampaat heilu, vaikka eilen neiti jostain oli keksinyt, että yksi hammas heiluu, ja tuli ylpeänä esittelemään sitä. No, ei heilunut... Saana ei varmaan osaa kirjoittaa mitään, ei ole ainakaan opetettu. Täytyisi ehkä se oma nimi kyllä opettaa kirjoittamaan, niin edes sen osaisi. Neiti ei ole kyllä pätkän vertaa kiinnostunut kirjaimista, numeroista kyllä enemmänkin, niitä kyselee ja muka laskee pluslaskuja jne. (ei siis oikeasti osaa, mutta kun isoveli laskee kaikenlaisia päässälaskuja, niin Saana tekee perässä).

Minä muuten ostin jo joulukalenterit lapsille. Saivat itse valita. Saana otti (tosi yllättäen) prinsessakalenterin, Nuutti Kinder-kalenterin. Kalenterit on nyt pantu piiloon odottamaan joulukuun alkua. Olen myös ostanut meidän kuuseen uudet kynttilät, pitäisi ostaa myös niitä koristenauhoja (siis niitä hopeisia pörrönauhoja), kun vanhat ovat jo aika kulahtaneet. Pari joulukoristetta ostin myös jo, kun sattui niin nättejä enkeleitä eteen. Kohta sitä voikin taas alkaa paistella niitä joulutorttuja ja piparkakkuja. Kukas meistä tänä vuonna paistaa ekat joulutortut?

Sellaista. Nyt täytyy ruveta raivaamaan tätä lukaalia, että saa imuroitua ennen vieraiden tuloa. En ymmärrä, miten täällä voi taas olla näin sekaista - meillä kestää siivouksen jälkeen n. 2 minuuttia, että täällä on taas normaali kaaos. Rasittavaa...

Mutta oikein mukavaa viikonloppua ja isänpäivää kaikille! Palaillaan pinoilemaan!

Terhi&lapsukaiset

Vierailija
17/48 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on lauantai! Mullakin on koko viikonloppu vapaata. En halunnut mennä isänpäiväksi töihin.

Mulla on maanantaina harjoittelun viimeinen päivä mutta sain jo perjantaina arvioinnin ja sain kiitettävän eli K5!!! Olen niin tyytyväinen. Mulla oli kyllä itsellänikin sellainen olo, et harjoittelu on mennyt tosi hyvin. Koskaan en ole aiemmin saanut harjoittelusta kiitettävää mutta kyllä tää oli tähänastisista ehdottomasti mielenkiintoisin harjoittelu.

Ja töitä olen saanut loppuvuodelle ihan riittämiin. Teen 14.12 asti 2-3 pv viikossa ja sit 15.12-8.1.2009 teen täyttä viikkoa 38.25h/vko.

Meillä on täällä ihanan rauhallista. Henri meni iskän kanssa pelaamaan sulkapalloa lasten hoitajan miehen ja tämän 3v pojan kanssa. Eeli nukkuu tuolla ulkona. Kun pojat tulee kotiin, mä hilpasen punttisalille ja käyn pikaisesti kaupassa.

Henrin kanssa on mennyt nyt tosi mukavasti. On jotenkin rauhoittunut ja on tosi omatoiminen. Pukee jo hyvin vaatteet päälle ja hoitaa vessa-asiat itse jne. Ja huolehtii ihanasti pikkuveljestä. Mutta edelleenkin kaupassa käynti on vaikeaa. Oltiin juuri viikolla kaupassa ja autokärryissä Henri jaksoi olla hyvin ja ymmärsi kun sanoin, että sitten ei leluja osteta vaikka hän kuinka pyytäisi. Mutta sit mentiin ruokakaupan jälkeen vielä vapaavalintaan ja siellä piti sit räplätä kaikkea. Mä tietty kielsinja hän sit tokaisi: "äiti, miksi sä et anna mun koskea täällä mihinkään, mitä mä sitten teen?" No hyvä kysymys...Eihän se tietty kovin mielenkiintoista ole odottaa kun mä kattelen ja vertailen sukkahousuja. Ei taida poikaa paljoa kiinnostaa...

Mutta pääasiassa Henrin kanssa menee hyin kun pysyn itse rauhallisena. Jos mä huudan niin hän ei tottele yhtään paremmin, päinvastoin.

Vähän mulla on vauvakuumetta. Haluaisin vielä yrittää jos meille tulisi tyttö. Mutta ei vielä ole pitkään aikaan mahdollista kun koulu pitää saada valmiiksi ja mulla on vielä ensi vuosi kokonaan koulua. Sit olis hyvä saada töitä ja ehkä sit vielä kerran... : ) Katsotaan... Onko kellään muulla vauvahaaveita vai onko ne lapset nyt tehtynä?

Meillä ei muuten vielä heilu hampaat. Mäkin olen luullut, et ne heiluu sit noin 5-6 -vuotiaana.

Tel: meilläkin kestää siivouksen jälkeen noin 2 minuuttia ja sit on kaikki taas levällään. Varsinkin meiän pieni on mestari sotkemaan paikkoja mut ei siivoa. Henri häntä välillä moittii kun hän sotkee kaikki vaikka ei Henrikään juuri siivoa ainakaan ilman et mä pyydän.

Mukavaa isänpäivää kaikille ja tulkaahan naiset kirjoittamaan!!!

Kalamami, Henri ja Eeli

Vierailija
18/48 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähemmän koneella, kun ollaan valmisteltu ja vietetty synttärit ja oltiin pitkä viikonloppu mummolassa, jossa saatiin kunnolla tuntumaa lumeen. Maalistyttö rakensi isän kanssa lumilinnan ja -ukon ja kumpaakin ipanaa vedettin pulkassa. Oli se niin mahtavaa, kun sisään tultua vaatteet olivat lumella pestyt. Täällä kotona kun tuota kuraa ja hiekkaa riittää.

Maalistyttö ei osaa kirjoittaa nimeään, yksittäisiä kirjaimia kylläkin, ja tunnistaa kaikki suomen kielen kirjaimet. F,g,x,z,jne eivät luonnistu. Muutenkin tuossa kirjallisessa tuottamisessa=piirtämisessä on jokin "mä en osaa" vaihe.

Hehee, lasketaanko joulutortuiksi ne, joissa on muu kuin luumutäyte? Itse en erikoisemmin välitä luumusta, mutta appelsiinimarmeladilla täytettyjä tähtitorttuja on pikkulikan kanssa väsäilty samalla, kun leivottiin pasteijoita pikkuveljen synttäreille. Tyttö rakastaa taikinapyörällä ajelua, on aina ottamassa pyörää esiin, kun puhutaan leipomisesta. Yleensä hän ravistelee jauhosiivilää ja nuolee taikinakulhon leipomishommissa.

Mulla on joululahjat jo paketissa asti. Ostan aina pitkin vuotta tavaroita kummilapsia varten, heitä kun on viisi, niin samalla lahjamenot tasaantuvat muuallekin kuin joulukuuhun. Joulukortteja en ole vielä ehtinyt suunnittelemaan. Saattaa olla, että käyn kaupan kautta, noita lasten kuvia on ollut nyt monta kertaa peräkkäin.

Tästä taidan pikku hiljaa sänkyä kohti

korvapuustit

Vierailija
19/48 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä isukki sai lahjat ja kakun aamulla sänkyyn. Sitten teimme kunnon aamupalan.

Tytöt lähti mummon kanssa uimaan ja me käytiin autoajelulla papalla, sekä kiertelemässä käytettyjä autoja.

Nyt siivosin akvaarion ja kummastelen mikä ihme sitä vaivaa. Kasvit ei kasva vaan pinnat levästyy. Kohta pitää mennä ostamaan uudet kasvit.. Löytyykö maalisäideissä akvaarioharrastajia? Mie vaihdan veden 1/3 joka viikko, sekä putsaan suodattimen. Kivet puhdistan 1xkk. Akva on 130 l. Laitan vedenparannusainetta, sekä kasville kahta lannoitetta. (Joku yhdistelmä juttu)

Sitten ollaan suunniteltu remppaa. Jos kaikki hyvin menee niin meille tulee joko joulun alla tai sitten hiihtolomalla vessaremppa. Siitä saamme piakkoin tarjouksen. Kalusteet ja kaakelit on jo valittuna. Samalla tehdään ainakin meidän makkariin uudet maalipinnat. Tämä väri on aivan väärä..mitähän mie oikein kuvittelin silloin, kun halusin limen-vihreät seinät. Eihän tämän kanssa käy mikään väri yhteen ;)

Sitten..iski koirakuume. Miun kaveri laitto yhden sekarotuisen koiran kuvia, 8kk mikä on vailla kotia. Se on niin suloinen..Ettei vain taas kävisi niin, että pidemmittä ajatteluita meillä on täällä kohta toinenkin hauveli. =) No, miehen sisko tulee katsomaan kuvat myös. Hän on pidemmän aikaan haaveillut koirasta..

Voikun meilläkin olisi jo joulujutut ostettuna. Aina niitten kanssa tulee kuitenkin jossain vaiheessa hieman paniikkia. Kai nuo joulutortut lasketaan, kun ne on tortun muodossa =) !! Mie leipoisin niitä myös, mutta kun yksi joulutorttu vie niin paljon pisteitä..

Palaamisiin!

Tuulia

Vierailija
20/48 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin joulutorttuja jo syyslomalla(lokakuun puolivälissä) ja sitten eilen isänpäiväksi. Isän toiveesta!

Lahjat täysin vaiheessa. Koristeita löytyy varmaan riittävästi paitsi jotkut pihavalosydeemit olis kiva saada.

Kirjoittaa ei maalisneitimme osaa oikeasti. Leikisti kirjoittelee perheenjäsenten nimiä.

Nyt kiisselin keittoon että ehtii jäähtyä ennen välipalaaikaa!