Mistä ostatte vaatteenne vuonna 2025?
Tilaatteko temusta, ostatteko käytettynä vintedistä/kirppiksiltä, merkkivaatteita?
Olen ostanut lähes kaikki vaatteeni viimeisen 2 vuoden aikana käytettynä, niin tuli tälläinen vain mieleen, millaisia ovat ihmisten kulutuskäyttäytymiset muualla?
Kommentit (25)
Uutena ostan Helsingin keskustan liikkeistä. Pyrin ostamaan harvemmin, mutta vähän kalliimpia ja pidän ne yleensä loppuun saakka.
Halpahalli ja Tokmanni löytyy tuosta kilometrin päästä. Sieltä minä vaatteeni ostan.
Vierailija kirjoitti:
Halpahalli ja Tokmanni löytyy tuosta kilometrin päästä. Sieltä minä vaatteeni ostan.
Hävettääkö?
Kirpparilta n. 90%:sti olen ostanut jo kymmeniä vuosia. Kenkiä en uskalla sieltä ostaa, kun niitä ei voi pestä. Tilasin kokeeksi Temusta ja yllätyin hyvästä laadusta. Onneksi kenkiä tarvitsee aika harvoin ostaa. Teen myös vaatteita itse ja muokkaan kirpparivaatteita itselleni sopivaksi.
Pääosin kirppiksiltä, olen valmis maksamaan hyväkuntoisesta merkkivaattesta enemmän kuin muutaman euron vaikka kirppiksella asioinkin.
Muuten sitten esim. VeroModa, Cubus, Sokos, myös joskus BikBok tai GinaTricot. Ja urheiluliikkeet toki mutta treenivaatteitakin löydän kirppiksiltä.
Kirppis. Merkkikamaa valmiiksi kutistuspestynä.
Enimmäkseen Zalandosta. Asun kaukana hyvistä vaatekaupoista. Joskus ostan myös käytettynä Sellpystä tai Vintedistä. Ja on kyllä tullut kerran tilattua Temustakin.
Kirppiksiltä ja marketista uutena jos on pakko.
Arket, Cos, Hm, joskus Zara ja Mango, Massimo dutti, Other stories, Sezane sekä secondhandiä suuri osa.
Lidl, dressman, new yorker, stadium outlet, xxl.
Tilaan lähes kaikki vaatteet ja kengät Zalandolta. En suosi mitään merkkiä, vaan valitsen värin, kuosin ja mallin mukaan.
Stockmann (etenkin oma brändi essentials) sekä &Otherstories. Joskus H&M:stä ja Zarasta jotain, mutta ne ei ole yleensä kovin pitkäikäisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti: Mistä hyviä vaatteita voi nykyään ostaa?
Kuopion keskustassa on pieni kivijalka, jossa pellavavaatteita. Ostin sieltä hyvä juhla- ja työvaatteita viime kesänä, ovat kestäneet. Jos tarvitsee oikeasti kestäviä käyttövaatteita, niin ommellisesta löytyy huolettomia ja kestäviä. Esim. ostamani pitkät pellavahousut älyttömän hyvät. Kaikki pellavavaatteet eivät kestä, mm. stockalta ostamani ovat hajalla jo.
Iso osa vaatteistani on Uniqloa (yleensä Tukholmasta, osa netistä). Kotimaassa shoppailen lähinnä Kappahlissa ja Cubuksessa. Olen aika nuuka ja menen mukavuus ennen tyyliä. N58
Katson materiaaleja, en merkkejä.
Mistä löytäisi Euroopassa valmistettua vaatetta, joka kestäisi edes pari vuotta? Suomalaiset valmistajat on aika hyvin tiedossa, mutta etsin nyt sitä toiseksi parasta vaihtoehtoa ja hiukan edullisempaa.
Olen työtön, ei ole varaa ostaa vaatteita, käytän reikäsiä. Alusvaatteet ja sukat ostan Tokmannilta.
Mistä hyviä vaatteita voi nykyään ostaa?