Miksi alakoululaiset jo " seurustelevat" ??
Hyvä tavaton sentään mitä joku 9-10v ymmärtää seurustelusta? Miksi lapset eivät vaan voi olla kavereita keskenään ja salassa vähän tykätä jostain tytöstä/pojasta?
Miksi pitää kulkea kahdestaan käsikädessä sen ihastuksen kanssa ja ehkä pussailla???
Mitä sitten 14-15v tapahtuu kun pitäisi oikeasti olla seurusteluikäinen?
t kelkasta pudonnut äiti
Kommentit (9)
kanssa täytyy sanoa seurustelevansa? Miks se ei vaan voi olla KAVERI?
seurustelivat viidennellä ja kuudennella ja söivät e-pillereitä. Ihme touhua..Ja poikaystävät olivat näitä 18v karvanoppinensa autoilevia
" Alaksä oleen mun kaa?" Ja sit ollaan tai ei olla.
Onhan noita bestisjuttujakin tytöillä. " Ooksä mun bestis?" . Mikä voi aikuisesta tuntua hassulta ja turhalta, mutta lapsille nämä on ihan tärkeitä ja kivoja juttuja.
Tuo että on jonkun kaa tarkoittaa vähän samaa kuin kaveruus mutta sitä sävyttää viaton lapsenomainen ihastuminen.
En näe tässä mitään pahaa.
Ihan eri asia on ainakin mun tytön kohdalla tämä " seurustelu" kuin mitä aikuisilla ja osalla teineistäkin jo. Näillä ei mitkään pusuttelutkaan liity asiaan, eivät ole tainneet uskaltaa kädestäkään pitää. Heillä on hauskaa yhdessä ja ilmeistä näkee välilä ihastumista.
6
suhtautuvat- kiusataanko häntä seurustelusta?
Mun tyttö on aina ollut sellainen että hänellä on ollut paljon kavereita pojissakin. Pojat on suhtauneet siis hyvin. Tyttöni on koulussa jo ennen tätä " seurustelua" ollut suunnilleen yhtä paljon tekemisissä tyttöjen kuin poikienkin kanssa. On kyllä tyttömäinen etenkin ulkonäöltään, pitkät vaaleat hiukset ja hento ja tykkää näteistä vaatteista jne mutta luonteeltaan on melkoisen villi ja on aina tykännyt poikien kaheleista leikeistä ja viihtynyt erittäin hyvin poikien seurassa jo ihan pikkuisesta asti.
6 & 7
Harjoitellaan aikuisuutta, ihan viattomasti.
t. 11v. ekan kerran " seurustellut" (=pitänyt kädestä kiinni, tanssinut koulun diskossa ja antanut hätäisen pusun poskelle)
Eivät soittele tai tekstaile juurikaan romanttisia juttuja. Oikeastaan ehkä enemmän tuo poika joskus heittäytyy hempeäksi tyyliin " mä tykkään susta tosi paljon" tai " halataan nyt ennen kuin lähdet" . Oma tyttöni suhtautuu juttuun kovin kaverillisesti vaikka onkin kertonut olevansa ihastunut. Yhdessä puuhailut on sitä että potkivat palloa, pelaavat lautapelejä, pyöräilevät, toistensa luona kyläillessä lukevat yhdessä tai tekevät yhdessä läksyjä tai tosiaan pelaavat yhdessä.
Sen olen huomannut että kannustavat toisiaan yleensäkin paljon, esim kun pojat pelaa poikaporukassa jalkkista niin tyttöni kovasti kannustaa tuota " poikaystäväänsä" ja on innoissaan jos tämä pelaa hyvin, ja päinvastoin tuo poika on iloinen jos tyttöni esim saa kokeesta hyvän numeron.
6 & 7 & 10
itse olen kolmekymppinen, ja muistan, että jo itse ollessani ala-asteella, oli näitä, jotka " seurustelivat" . Eipä nämä parit kuitenkaan tainneet muuta tehdä, kuin hätäseen antaa joskus pusun toisilleen, ja joskus kulkivat käsi kädessä, aika viatonta siis mielestäni.