Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko " kaikilla muilla" hyvin kehittyneitä vai meillä kehitys jälkijunassa? Ikää kohta 7kk

02.11.2007 |

Minusta tuntuu, että kaikki muut 7kk ikäiset etenee lattialla tyylillä jos toisella. Vähintään kaikki istua törröttää laittialla ilman tukea ja osa jo seisottaa lasta kun se on niin innokas kävelyn harjotelussa. Meillä neiti kyllä takaperin peruuttaa lattialla, mutta lähinnä " vahingossa" , pyörii napansa ympäri ja yrittää autoistuimessa kyllä istuma-asentoon, mutta muusta ei vielä puhettakaan.

Musta tuntuu että meillä neiti ihan vauva vielä muihin verrattuna. Tuntuuko minust avain tällaiselta vai onko muita hitaita linjoilla:).

En muista esikoisen aikaan ollenkaan tällaista mietiskelyä kehityksen kohdalla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Musta tuntui ihan samalta. Tyttö nyt 10 kk ja menee jo eteenpäin, istunut on jo jonkun aikaa, mutta oppinut etenemään tosiaan vasta ihan äskettäin. Kuukausi pari sitten ajattelin todella, ettei tyttö ikinä opi liikkumaan muuten kuin taaksepäin. Joku mulle sanoi kun asiaa kummastelin, että kaikki ajallaan. Kyllä se siitä alkaa teilläkin sujumaan

Vierailija
2/5 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen alkoi kääntymään vasta 6 kk iässä ja 7,5 kk alkoi ryömimään eteenpäin. Sitten vauhti kiihtyikin ja 8 kk iässä osasi nousta itse istumaan ja seisomaan tukea vasten. Alkoi kävelläkin ilman tukea jo pian 1 v synttärien jälkeen. Kukin tahdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aika hidasta liikkeelle lähtö. Neiti on 10,5 kk eikä mene eteenpäin milläänlailla. Kääntyi mahalleen 4kk ja Istunut hyvin itse jo 6kk iästä,siihen se kehitys sitten jäikin ü istuu mielellään lattialla ja touhuaa lelujen kanssa.. Kieltämättä hieman huolestuttaa oppiiko neiti ollenkaan liikkumaan?ü sanoja kuitenkin tulee jo useita,joten taitaa oppia ensin puhumaan sitte vasta kävelemään..ü eiköhän ne kaikki lapset opi omassa tahdissa..hitaasti mutta varmasti ü

Vierailija
4/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on kyllä vauvojen välillä, yksilöitä ovat. Meillä lapsi oppi ryömimään 8 kk:n iässä, ekoja kertoja konttaili n. 10-kuisena, enemmän vasta 11-kuisesta alkaen. Hän ei istunut ollenkaan ilman tukea ennen kuin vähän yli 9,5-kuisena, jolloin alkoi nousta istumaan. Hän nousi seisomaan tuen kanssa 10-kuisena ja askelia tuen kanssa alkoi ottaa joskus 11,5-kuisena. Nyt on ikää vajaa 13 kuukautta ja taaperokärryn kanssa ja pöydän reunaa pitkin kävellään kovaa vauhtia, noustaan kaikkialla tukea vasten seisomaan, paikasta toiseen liikutaan kuitenkin enimmäkseen ryömien, todella nopeasti. Vielä ei ole mitään yritystä seistä tai kävellä ilman tukea.

Itse en ole asiasta huolissani (no, joskus olen ollut vähän) eikä ole neuvolakaan. Ihan normaalin ja hyvin kehittyneen oloinen lapsemme mielestäni on. Toisaalta on ehkä helpompaakin, ettei hän ole sellainen yksilö, joka kävelee 8-kuisena ja yrittää 10-kuisena jo lentää ;)

Vierailija
5/5 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 7,5kk, joka lattialla ollessaan pyörii napansa ympäri, ei muuta. Halu liikkumaan on selvästi kova, koska kitinä ja kiukku on melkoinen kun isosisko viipottaa jatkuvasti vauvan ohi edestakaisin ja perään ei pääse vaikka kuinka sätkii kaikilla käsillä ja jaloilla yhtä aikaa :( Meillä varmaan tähän liikkeelle lähdön hitauteen vaikuttaa osaltaan pojan iso koko eli 6kk mitat oli 10,5kg ja 75cm (sisko oli saman kokoinen 1-vuotiaana). Tosiaan tuntuu, että kaikki muut samanikäiset vauvat liikkuu tavalla tai toisella ja istuu itse, meillä kun ei vielä istuminenkaan oikein onnistu.... tuettuna kyllä, mutta ei puhettakaan, että poika itse yrittäisi nousta istumaan.... Ei muuta kuin pitkää pinnaa kaikille vanhemmille kitinöiden keskellä :) Kyllä se siitä jonain päivänä........