Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua
Kommentit (466)
Katsoin minäkin tämän jakson ja olen samaa mieltä kommentoijien kanssa. Minusta piha tuhottiin. Lisäksi se ei minusta oikeasti vastannut asiakkaan tyyliä ja makua. Asiakas sanoi olevansa värikäs tyyppi, pitävänsä väreistä, ja sanoi ettei pidä mistään kovin suorista linjoista. Hänen mökkinsä sisustus oli värikästä, retrohenkistä, rehevää.
Mutta mitä tekee tämä pihasuunnittelija? Pistää pihan sotilaallisen suoria linjoja täynnä olevaksi nurmikentäksi, johon on vain vähän jätetty kasveja, ja jolle tuodaan muka väriläiskäksi Fatboyn riippukeinu ja omituinen liian pieni pöytä jossa erivärisiä muovituoleja. Kauheinta oli se että kun asiakas oli erityisesti sanonut että pahinta mitä voisi tapahtua on, että pihasta tulisi lasten leikkipiha, nini sitten suunnittelija oikein korostaa että riippukeinussa voi lukea satuja lapsille ja että lasten on niin kiva leikkiä nurmikolla...
Toisaalta se asiakas ainakin alkuun näytti ihan ilahtuneelta, mutta minustakin kyllä sitten ilme vähän muuttui kun enemmän sitä katseli sitä pihaansa.
Outoa oli minusta se, ettei niistä pioneista enää puhuttu mitään eikä niitä missään näkynyt vaikka alussa oli puhe että ne pitää ehdottomasti säilyttää. Ja suunnittelijakin antoi ymmärtää että ne ehdottomasti säilytetään. Tappoikohan ne ne vahingossa?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 09:54"]
Asiakas ei varmaan maksa muutoksista mitään. Hän antaa pihansa Huvilan ja Huussin haltuun ja toivoo, että lopputulos on parempi kuin alkuperäinen. Eli kaikki uusiksi, ja "yhteistyökumppaneiden" tuotteet tilalle.
[/quote]
Yleensä noissa kyllä asiakaskin joutuu maksamaan ihan merkittävän summan. Sukulaisteni mökki oli vuosi sitten tulleessa jaksossa ja kyllä niiden piti budjetti työlle antaa ja sen rajoissa tehtiin muutos. Kovin merkittäviä alennuksia ei normaalihintoihin nähden saatu, paitsi että suunnittelijoiden työpanos tuli ohjelman puolesta. Mutta kyllä niitä sukulaisia ainakin harmitti kun oli tuhlattu heidän rahaa johonkin merkkityynyliinoihin ja vastaavaan kun heitä ei merkiistä maksaminen kiinnosta yhtään.
Tämän takia en katso suomalaisia kodin, pihan, ym. uudistusohjelmia. Tuntuu että niissä on oikein ideana, että viitataan kintaalla asiakkaan toiveille, tärkeät asiat sileäksi ja jotain aivan täysin surkeaa tilalle.
En tiedä miksi näitä ohjelmia täytyy Suomen oloissa tehdä, jos suunnittelijat ovat vain jyräämässä oman visionsa kanssa joka paikan eivätkä osaa tai välitä kunnioittaa ohjelmaan osallistuvien tärkeimpiäkään toiveita. Minä en menisi maksustakaan tuollaiseen ohjelmaan mukaan, jossa koti tai muu henkilökohtainen alue turmellaan viihdemielessä ja pitää vielä esittää onnellista sen jälkeen!
Musta paras oli joku ulkomainen ohjelma jossa pihalle vedettiin muovinen nurmikko. Oli aivan karsea!!!
Ilo lukea millaisia kommentteja tähän on tullut. Itse katsoin jaksoa vähän huonosti hyppien parilla muullakin kanavalla, mutta toki näin muutoksen; rehevästä pihasta tehtiin tylsä nurmikenttä, ihanat kasvit hävisivät ties minne.
Mun äiti on tuollainen ihan samanlainen. Kysyy lahjatoiveita, mutta ilmeisesti hänellä on aina mielestään parempi visio, ja viittaa toiveelle kintaalla. Sitten hän jännittyneen näköisenä odottaa kun lahja avataan ja sieltä paljastuu jotain saajalle erittäin epäpersoonallista. Jos vähänkään ilme valahtaa niin äiti suuttuu.
Olen lakannut toivomasta mitään. Äiti ei luovuttanut vaan tarjoutui ostamaan sohvan. Sanomattakin on ihan selvää, että emme lähteneet yhdessä ostoksille. Uusi sohva kaiken lisäksi on huonekaluketjusta, missä äiti itse ei koskaan asioi. Siitäkin olisi tullut sanomista.
No jos ne ihanat vanhat perennat tosiaan tuhottiin niin voisikohan omistaja ostaa vähän muilta pihoilta vastaavia ja istuttaa niitä haluamilleen paikoille?
Se on siirtolapuutarhan hyvä puoli, että naapurilta löytyy! Olisi kiva nähdä mille piha seuraavana kesänä näyttää, varmaan aika erilaiselle...
Olen katsonut ohjelmaa yhden jakson verran ja siinä asiakas halusi että verannasta tehdään oleskelupaikka. Noh, ne veti verannan täysin umpinaiseksi ja vaikka nyt en ole varma siitä että oliko se mitä asiakas halusi, niin en minä ainakaan haluaisi istua kesällä missään umpiverannalla sisätilassa oleskelemassa, vaan nauttia kesästä ja ulkoilmasta, ehkä jokin tuulensuoja voisi olla. Minusta umpiveranta MÖKILLÄ on aivan älyvapaa ajatus!
Ihmettelin, kun joka käänteessä korostettiin uuden pihan helppohoitoisuutta. Siinä saa nurmikkoa leikata kyllä ihan tosissaan...Perennat ensimmäisten vuosien jälkeen huomattavsti helppohoitoisempia.
Eikö tota ohjelmaa voi kelata? En viitsi tuhlata aikaa katsomalla alusta asti.
Nyt jää näkemättä, höh.
Muakin kiinnostaa mihin ne IHANAT isot pionit lähti, jotka omistaja nimenomaan toivoi jätettäväksi? Ja miten tylsä tuo uusi polku on kun kasvillisuus reunoilta puuttuu! Yleensä noi minusta on onnistuneet, mutta nyt tuli täysi susi : (
Pitäis laittaa joku kansalaisadressi, että isot vanhat pionit takaisin!
Tai meille saa tuoda ne, se pohjanmaan kauppias voi roudata ne meille, takaisin tullessaan.
Eiiih toi naisjuontajan lässytys lopussa.. en kestä :D
Olihan asiakas selvästi pettynyt. Kun suunnittelijat esittelivät innoissaan pihaa, naisen ilme oli koko ajan --> :|
Ja kaikkeen kommentoi vaan "juu", "jaahas", "aivan". Voi raukkaa.
Tontin omistajahan erityisesti toivoi, että ainakin pionit säästettäisiin. Halusi myös muiden perinnekasviensa uudelleenkäyttöä niin paljon kuin mahdollista. Aivan järkyttävää!
Eikö tuohon tasaiselle nurmikolle olisi voinut edes niitä upeita pioneja istuttaa takaisin? Tai jättää ne pionit alunperinkin omalle paikallaan! Nythän tuosta puutarhasta katosi se viimeinenkin näkösuoja totaalisesti ja omistajahan halusi lisää näkösuojaa! "No eiköhän nuo pari minikokoista villiviiniä ole ensikesään mennessä vähän tuuhentuneet..."
Surullista. Olisivat tuhonneet vaikkapa vain toisen käytävänpuolen ja ainoastaan harventaneet/leikanneet toiselta puolelta. Tällöin edes jotakin alkuperäisistä kasveista olisi voitu säästää. Ja pitikö se toinen niistä vanhoista omenapuistakin poistaa?! :o
Pahaa teki katsoa lopputulosta. Maalattu aita ja uusi portti oli kivat, mutta puutarhan tuhoaminen meni liian pitkälle. Vuosiakausien työ ihan hukkaan jonkun riippukeinun ja siirtonurmikon takia.
Oliko ilmaisen sponsorin näkyvyys ohjelmalle tosiaan niin tärkeää, että oli pakko saada se pulleamman oloinen naisihminen raijaamaan pienikokoisia perennojaan lopputuloksen kustannuksella?
Harvinaista, mutta kerrankin olen samaa mieltä kanssanne:D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 12:41"]
Tämä ketju pitäis lähettää sille pihasuunnittelija-eukolle luettavaksi.
[/quote]
ajattelin ihan samaa. Mutta tällä kertaa, se saa olla joku muu kuin minä.
Asiakas ei varmaan maksa muutoksista mitään. Hän antaa pihansa Huvilan ja Huussin haltuun ja toivoo, että lopputulos on parempi kuin alkuperäinen. Eli kaikki uusiksi, ja "yhteistyökumppaneiden" tuotteet tilalle.
Sen verran joka ohjelmaan tungetaan eri liikkeiden mainosta, että tuotteet on saatu ihan talon puolesta. Taimetkin piti väen väkisin tuoda jostain taimitarhasta, vaikka omassa pihassa olisi ollut yllin kyllin kasveja, joilla olisi ollut omistajalleen suuri tunnearvo! Sääliksi kävi tyttöä, jonka rehevä paratiisi on menetetty vuosiksi, eikä uudet varmasti koskaan korvaa niitä kokonaan.
Meidän pihan voisin ilmoittaa ohjelmaan, koska se on täysi viidakko, ainoat perennat on villisti leviävät lupiinit. Muuten pujo, horsma ja ohdakkeet kukoistavat. Tätä ei voisi pilata eikä saada enää huonommaksi.
Ohjelman olisi pitänyt kieltäytyä tekemästä tuota pihaa, jossa oli arvoperennoja tai ainakin rehellisesti ennalta varoittaa, että käytännössä kaikki revitään multia myöten eikä mitään muuta kuin se väärään aikaan leikattu omenapuu jää jäljelle. Järkeä leikata omenapuuta, kun siinä on jo isot raakileet kypsymässä!