Huvila ja Huussi-asiakas nieleskelee itkua
Kommentit (466)
Itsekin katsoin nyt tämän huvila&huussi jakson ja vaikka yleensä ohjelmasta tykäänkin, niin nyt kyllä vaikutti siltä, etä asiakas oli pettynyt lopputulokseen ja niin olin minäkin.. Kaikki vanhat ihanat perennat hävitettiin ja asiakas nimenomaan monta kertaa painotti, että vanhat perennat pitää säilyttää. Ja hän toivoi isompaa pöytä ja mitä saikaan? Pienen pöydän ja muutaman jakkaran. Perunat hävitetty ja tilalla yksi mansikka... Voi kakka sanon minä. Minustä tyttö näytti erittäin pettyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Omituista oli myös se,että omistaja pyysi itselleen hieman enemmän oleskelualuetta, ja suunnittelija nainen vaan naureskeli myöhemmin kameralle, että se alue kyllä tulee pienenemään. Ammattitaitoinen ihminen olisi siinä tilanteessa miettinyt, miten se oleskelualue saataisiin säilytettyä saman kokoisena, eikä seurannut sokeasti omia visioitaan. Eihän tuo kuunnellut sitä omistajaa yhtään!
Mä ymmärsin tilanteen toisella tavalla. Että se jo olemassa oleva oleskelutila oli liian iso, mitä olisi saanut olla. Eli vastoin puutarhasiirtolan määräyksiä. Sen takia sitä piti pienentää entisestään.
Ne kalusteet oli kyllä ihmeellistä diipadaapa. Tykkäsin mökistä sisältä päin, sillä mimmillä on sama maku kuin mulla. Mutta mistä rautalankakaupasta oli ne kalusteet siihen pihaan hakeneet? Loppuko niiltä budjetti kesken.
Jos huhut pitää paikkansa, että mimmi maksoi 14000 euroa siitä pihasta, niin kusetettu on ja pahasti. Vaikka olisi maksanut koneiden vuokrat ja ohjelman tekijöiden palkatkin.
Yhdessä jaksossa tässä lähistöllä oleva mökki kunnostettiin, lopputulos oli mieluinen. Kamerat eivät kerro sitä, että juhlien jälkeen koko juhlaporukka sairastui. Eräs tv-kasvo poimi sieniä pataan mökin lähistöltä - ne nyt vaan sattuivat olemaan myrkyllisiä Ja tämä tarina on tosi. Mökkinaapuri oli siellä talkoissa ja kekkereissä - ja oksensi koko yön.
Jos tuo olisi tehty minulle, niin olisin vaatinut niiltä vahingonkorvauksia.
Henkinen kärsimyskin olisi ollut todella mittavaa.
Tuhosivat vuosikymmenten kasvihistorian kerralla.
Tulos näytti vastarakennetun kerrostalon pihalta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä jaksossa tässä lähistöllä oleva mökki kunnostettiin, lopputulos oli mieluinen. Kamerat eivät kerro sitä, että juhlien jälkeen koko juhlaporukka sairastui. Eräs tv-kasvo poimi sieniä pataan mökin lähistöltä - ne nyt vaan sattuivat olemaan myrkyllisiä Ja tämä tarina on tosi. Mökkinaapuri oli siellä talkoissa ja kekkereissä - ja oksensi koko yön.
Voi ei! :( Toivottavasti voivat jo paremmin, ettei tullut mitään elinikäisiä juttuja, kuten myrkkysienistä voi helposti tulla.
Mä en alkuunkaan ymmärtänyt miksi se kokki oli otettu mukaan sille yhdelle kaudelle. Se oli liian päälle liimattua ja aivan joutava uudistus. Mieluummin sitten niitä tuotesijoitteluja ja kaupassa käyntejä enemmän. Niissäkin sais olla reilusti paikkojen osoitteet näkyvissä.
Eipä näkynyt pioneja... Itsekin olisin itkenyt!!! Juontajanainen tuntui heti alkuun siltä, kuin projekti olisi hänelle vastenmielinen. Ei kuunnellut yhtään, näytti halveksuvan koko siirtolapuutarhapaikkaa.
Juontajanaisessa ahdisti se, että meni niin sen mökinomisrajan iholle, hyvä ettei työntänyt tissejään hennon ja pienen mökinomistajan naamaan!
Ahdistavaa! Minulla on vastaavanlainen työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Se kokki vielä yhden jakson jälkeen kehui, kuinka sillä on tapana opetella joka kesä uusi sienilaji ja kehui siinä kuinka oli löytänyt mökin ympäristöstä itselleen uuden lajin :D Liekkö samaisesta jaksosta kyse tuossa...
Vierailija kirjoitti:
Juontajanaisessa ahdisti se, että meni niin sen mökinomistajan iholle, hyvä ettei työntänyt tissejään hennon ja pienen mökinomistajan naamaan!
:D
katsoja kirjoitti:
Eipä näkynyt pioneja... Itsekin olisin itkenyt!!! Juontajanainen tuntui heti alkuun siltä, kuin projekti olisi hänelle vastenmielinen. Ei kuunnellut yhtään, näytti halveksuvan koko siirtolapuutarhapaikkaa.
Mulle tuli kans sellainen vaikutelma että muutoksentekijä ei arvostanut yhtään koko siirtolapuutarhaideaa, vaikka muka siellä museossa pyörähtikin. Passiivisaggressiivisesti kommentoi terassin kokoon vaikuttavia kaavasäännöksiä ja kiveyksen kivilajin vaatimuksia. Ja hävitti kaikki ne vuosikymmeniä kasvaneet perennat ja jopa kasvuvaiheessa olevat perunat (mikä mielestäni on kyllä niin suurta järjen köyhyyttä ettei mikään), omenia täynnä olevasta omenapuusta puhumattakaan. Surkuhupaisaa oli, kun kommentoi että asiakkaan pihalla kasvoi samoja perennoja kuin museon pihassa. Niin kuin joku jo jossain ketjussa mainitsi, sitä ei tiedä vaikka ne pionit olisi ollut 1930-40 -luvulta asti siellä puutarhan pihassa. Vaan ei ole enää.
Noniin taas pyörii! Livillä just nyt! Uskaltaako tätä ees kattoa :'D
Minä en pysty enää kattomaan. Kyllä niin tuli viimeksi paha mieli. Hävetti se suunnittelija.
Katson ekaa kertaa, kauhutarinat oon kyllä lukenu ja ihan hirvittää
Huh, huonoin jakso kyllä ikinä. Onpa kiva sitten olla tuolla vapusta syksyyn vailla yksityisyyttä.
Vai perunatkin vietiin ? Enpä tiedä älyttömämpää kuin perunan viljely siirtomaapuutarha tontilla, kai perunaa saa kaupastakin. Marjat ja hedelmäpuut ovatkin sitten toinen juttu....
Vierailija kirjoitti:
Ihan ne asukkaan perunatkin piti viedä, ja tehdä suunnittelijan oma uusi kasvimaa.
Perunaa saa kaupasta, aika naurettavaa käyttää pientä tonttia perunan viljelyyn. Marjat ja hedelmäpuut kuuluvat asiaan. Muuten ratkaisut hyviä ja jo seuraavana kesänä hyvän näköinen tontti.8
Sanoisin että.... Kaikenlaista vääriin oppeihin vetäytyvää. Eikö sis asian ministeriöltä löydy noille huuhaille mitään säädelmää... ??
Mikä jakso? voiko katella jostain?
Jos on niin s****nan laiska tai avuton ettei pysty, osaa tai tiedä minkälaisen haluaa omasta mökistään/kodistaan niin kestäköön seuraukset. Ei noi ”sisustussuunnitelijat” muuta tee kuin maalaa kaiken aina valkoiseksi...ja muutenki kaikki aina valkosta perseestä perämoottoriin
Eihän siinä lopputuloksessa omlut mitään jälkeäkään siitä mitä asiakas puutarhaan toivoi.