Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisten äidit? Miten pitkäksi aikaa olet jättänyt lapsen yksin kotiin

Vierailija
01.11.2008 |

.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisenä sitten voisit jättää lapsesi muutamaksi tunniksi kotiin?

Meillä ei ainakaan kolmasluokkalaiset enää pääse iltapäiväkerhoon, eikä kovinkaan monella kolmosella enää ole vanhempia (kotiäitejä) kotona. Mihinkä me nuo koululaiset täällä Suomessa laitettaisiinkaan, jos alle 12-vuotiaiden oleminen yksin kotona olisi heitteillejättöä?

Vierailija
22/23 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotiäiti ja lapsella on kaksi 10 aamua, jolloin lapsi on tunnin yksin, kun vien pikkuveljet kerhoon. Koulumatka on n. 200 metriä ja soitan yleensä matkalta, että lapsi on varmasti muistanut lähteä kouluun.

Ja kahtena päivänä lapsi pääsee klo 12.00, toisena päivänä olen pienten kanssa muskarissa ja tulemme kotiin klo 14.00 (muskari alkaa klo 12.15) ja lapsella menee hyvin.Tuon kauempaa lapsi ei vielä ole ollut yksin.

Lapsi oli muuten 5 vuotiaana 15 minuuttia yksin, kun kävin pikkuveljen kanssa kaupassa ostamassa kakkutarpeet. Toisen kerran lapsi oli 5 vuotiaana puolisen tuntia yksin, kun kävin hakemassa miehen asemalta ja lapsi ei halunnut tulla mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka- ja tokaluokkalaiset ovat keskenään mun työviikoilla aina aamuisin 1-1,5h, toinen parina aamuna yksin jakotuntien takia. Lisäksi molemmat jäävät yksin tai yhdessä ihan _vapaaehtoisesti_ usein kotiin kun menemme miehen kanssa salille/kauppaan. Joku 3h ovat varmaan olleet useamminkin ja kerran koko päivän kun emme saaneet koulun lomapäiväksi hoitajaa.

Minun tuttavapiirissäni tämä on ihan tavallista. Aika pieniäkin jätetään hetkiksi isosisarusten hoitoon ja yksinoloa harjoitellaan 5-vuotiaiden kanssa joka perheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi